Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici D1 blokovala osm hodin nehoda, kolony dosáhly až 25 kilometrů

Dálnici D1 brzy ráno zcela zablokovala hromadná nehoda. Na 106. kilometru ve směru na Brno se střetlo pět nákladních a jedno osobní auto, jeden člověk byl lehce zraněn. Na dálnici se tvořily dlouhé kolony, ve směru na Brno následky nehody dosáhly délky až 25 kilometrů. Provoz byl plně obnoven až kolem poledne..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ruler

podle těch fotek to vypadá

že bych měl už přezout...

0/0
23.11.2011 14:59

Lvy

Re: podle těch fotek to vypadá

Nemít holé letní a STK na krku, tak jsem jezdil ještě na letních, ale takhle by měli kecy, tak už jsem přehodil kola. Ale zatím je ještě pořád čas. Teda to platí pro skutečně řidiče, kteří umí jezdit bezpečně a plynule a bez nehod, ale těch je dneska tak sotva asi 10%...

0/0
23.11.2011 17:06

prick

Re: podle těch fotek to vypadá

boha jeho Rv

0/0
23.11.2011 18:59

Lvy

Re: podle těch fotek to vypadá

Jo tak ty si taky myslíš, že když máš zimní gumy, tak jsi king? ;-D Ale takových je hodně, bohužel většina lidí si stále myslí, že zimní gumy = bezpečná jízda. V praxi je to jinak, bezpečnější řidič je ten, který na letních gumách umí jezdit kdykoli bezpečně bez nehod a ne ten co sice má zimní gumy, ale přesto havaruje a takových je skutečně bohužel většina...

0/0
23.11.2011 20:43

ptakPB

to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

to jsou věci, když jsem četl Tržila a další odborníky, tak zimní gumy vše vyřeší, v zimě se bude jezdit jako v létě, stačí jen přezout. Ovšem základním nedostatkem je, že :

a/ mnoho řidičů vůbec neumí řídit

b/ zimní gumy na ledě jsou stejně platné jako letní, pokud jde ořidiče ad a/

Kdyby blbost kvetla, to by byl svět samé poupě.

+3/0
23.11.2011 11:43

balance

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

Pochybuji, ze nekdy toto Trzil rekl ... to zavani demagogiiRv

0/0
23.11.2011 12:10

ptakPB

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

možná mu to do úst vložili geniální novináři

0/0
23.11.2011 13:39

Modrý a zelený blesk

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

Ne, tos udělal ty a ty zcela zjevně geniální nejseš.

0/0
23.11.2011 14:19

ptakPB

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

neříkej, přešti si články v běžném tisku a uvidíš

0/0
23.11.2011 16:20

komar007

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

A kdy vypučíš?

0/0
23.11.2011 12:33

ptakPB

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

až ty budeš v plném květu

0/0
23.11.2011 13:38

ivoš

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

Jistě, mnoho řidičů neumí řídit. Ale doprava stojí kvůli řidičům, kteří mají v průměru obvykle odježděno mnohem víc, než já, předdůchodce, ve starém Trabantu. A ještě jsem neměl (jako řidič) nehodu.:-/

0/0
23.11.2011 12:51

ptakPB

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

to, že někdo odjezdí víc kilometrů ještě neznamená, že umí řídit

0/0
23.11.2011 13:39

Vilda_Cz

Re: to je mi divné, ZIMNÍ GUMY A ONI BOURAJÍ NA NÁLEDÍ

je fakt to, že nejčastější chyba ve vozidle je mezi volantem a sedačkou. :-/

0/0
23.11.2011 15:10

Next20

????

Jak to, že tu dnes není "KAMIONY NA KOLEJE"???

0/0
23.11.2011 11:00

libedejroznec

Re: ????

protože by nejdřív někdo musel zrušit ČD a založit fungující firmu..

0/0
23.11.2011 11:10

Leinad

Re: ????

ČD Cargo má už dlouho fungující konkurenci. Problémem je:

a) SŽDC

b) Chybějící kolejová síť (koleje do každé vesnice až příliš hustě, ale žádné koridory mezi většími městy)

c) Požadavek "skoro soběstačnosti" železnice. (částka vybraná mýtem a silniční daní je menší než výdaje státu na silnice. Platba dopravce za vlakokm SŽDC je daleko vyšší, než mýto, nehledě na nutnost hlášení plánovaných spojů dopředu,...)

0/0
23.11.2011 11:34

ivoš

Re: ????

Je tu ještě jeden průšvih: na hlavních tratích se zvyšuje povolená rychlost vlaků, čímž silně klesá propustnost trati. Dříve narození se pamatují, jak na třetí koleji od Poříčan do Prahy stály nákladní vlaky, čekající na vpuštění do Hlavního Města. Dnes naprosto nemyslitelné, a proto se bude nákladní doprava už pořád provádět většinou po silnici. Po železnici se tolik zboží jako kdysi prostě už nikdy nepřeveze.

0/0
23.11.2011 12:56

Leinad

Re: ????

Správně napsaný grafikon je myslitelný, koridor není depo, aby se tam odstavovalo během pravidelného provozu. Když Hlavní Město nepřímá, tak se holt zůstane čekat v počátku cesty/na velkém nádraží cestou/...

0/0
23.11.2011 13:41

Kidkid

Re: ????

Protože to je zbytečné sem psát. Kdyby stát nechtěl získávat peníze z daně za naftu, tak by po kolejích byl tranzit dávno a nehod by byla polovina. Jenže to by musel už dávno někdo přemýšlet. A co se týče kolejí, tak v minulém století, hlavně za 1. republiky byl "in" podnik, který měl železniční vlečku. Z těchto vleček dnes zbývá leda zarostlý násep.

+2/0
23.11.2011 12:06

dalnice

Re: ????

Mimochodem, vlaky jezdí z valné většiny také na naftu. Ale vlečku přece nemůže mít každý, jen údržba vlečky stojí okolo milionu ročně. Ani automobilka ve Vrchlabí jí nemá, protože by se jí nevyplatila. A teď si představte nějakou továrničku nebo velkoprodejnu. Třeba k nám do stavebnin jezdí několik kamionů týdně. Rampu s kolejemi máme přímo u vrat, ale po železnici to prostě nejde. Je to drahé a kdyby nebylo, tak pomalé a vše se musí vyjednat na dlouho předem. Takhle pošlu email, a třetí den tu mám kamion se zbožím. Zákazníka nezajímá, že to vlakem přijede až za 14 dní. Železnice prostě v tomto už dávno skončila. Budoucnost je pouze v tom, vozít po kolejích celé kamiony alespoň tranzitně - od hranic k hranicím anebo po celé EU. Ale to musí fungovat perfektně, tak trochu jako na přívoze - tj. desítky terminálů, bez objednávky tam přijet, najet na vlak, zanedlouho odjet, svézt se a pak hned v cílovém terminálu zase bez čekání sjet a tradá dál už lokálně.

+1/0
23.11.2011 12:33

Leinad

Re: ????

Kolik dají ty kamiony za mýto? Zaplatí si cestu k vám? (Ano, častá jízda těžších náklaďáků zvyšuje náklady na silnici, chodník / cyklostezka / silnice se zákazem nad x tun je levnější. )

0/0
23.11.2011 12:37

balance

Re: ????

Mozna by chtelo si precist i drivejsi clanek ...

http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-mohou-behem-oprav-d1-prevezt-jen-zlomek-kamionu-varuji-dopravci-1kc-/eko-doprava.aspx?c=A111111_160233_eko-doprava_vem

0/0
23.11.2011 12:08

Daun

Re: ????

Chtelo by to vedet, ze vrana vrane oci nevyklove. Jasne, ze dopravci varuji, vzdyt jde o jejich bussines,,,

0/0
23.11.2011 13:14

balance

Re: ????

Jiste, nedelam si iluze. Ale jen jestli nekteri nemaji zkreslene iluze o zeleznici ...

0/0
23.11.2011 13:22

stapo

přijde mi hrozná ta 25 km dlouhá kolona

Jak je možné, že nikdo včas nevaruje řidiče dřív a neodkloní dopravu mimo zácpu? Co dělá policie, k čemu jsou slavné informační tabule, ... Havárka se stane, ale proč proboha mají tím být omezeny stovky nevinných vozidel. Každý stojí a pálí benzín nebo naftu a nejede. Kdo zaplatí ztráty času spousty lidí a zbytečně spálených pohonných hmot?

+2/0
23.11.2011 10:53

honza2007

Re: přijde mi hrozná ta 25 km dlouhá kolona

informační cedule jsou proto, abys nezapomněl  dodržovat rozestupy ;-D

+2/0
23.11.2011 10:58

mahony3307

Re: přijde mi hrozná ta 25 km dlouhá kolona

To je sice pravda ale na to množství aut nepomůže nic.Ta kolona vznikne už jenom zpomalením aut vpředu a o 2km dál už stojej,natož když se zastaví úplně a lidi začnou hromadně sjíždět.Na to už nepomůže ani svěcená voda :-/

0/0
23.11.2011 10:59

Leinad

Re: přijde mi hrozná ta 25 km dlouhá kolona

Na tenhle efekt by nebylo špatné dodržovat rozestupy a při vyšších rychlostech mít rozestup o něco málo delší, než "minimální bezpečný" :-/ Jenže rozestupy ani myšky nepatří mezi nejpokutovanější přestupky (narozdíl od překročení rychlosti)

0/0
23.11.2011 11:30

Gilth

Re: přijde mi hrozná ta 25 km dlouhá kolona

Cedule bezi a informuji, Policie odklani dopravu... Ale z okresky druhou dalnici neudelate... a hlavne cechacek kasle na Policii, informacni tabule... Cechacek je buh a jemu nikdo nebude rikat co ma delat, jeho prece nikdo nebude omezovat... Takze samozrejme vyrazi jakoby nic a pak uz jenom nadava...

+2/0
23.11.2011 11:05

Leinad

Re: přijde mi hrozná ta 25 km dlouhá kolona

To je nový Kradǒuskův postup - nepodařilo se mu zvýšením spotřební daně vybrat víc. Tak zkouší, jestli si na D1 nějaký zlý kamioňák tankující v Německu nepropálí celou nádrž, což by znamenalo, že by spotřební daň platit musel.

0/0
23.11.2011 11:36

dropa

Co to co to? Všichni maj "zimáky", tak se nemusí preventivně

"solit", když je jen málo pod nulou!! 8-o Rv [>-]

0/0
23.11.2011 10:52

honza2007

Re: Co to co to? Všichni maj

;-D;-D;-DR^

0/0
23.11.2011 10:57

Gilth

Re: Co to co to? Všichni maj

Kecy a bludy... Vcera jsem v tech mistech v cca 21:30 projizdej v opacnem smeru a potkal jsem 2 sypace... a solili... To je pech ze to neni zase na koho hodit co? Rv

+1/0
23.11.2011 11:06

dropa

Re: Co to co to? Všichni maj

To bude ten problém. Solil se protisměr, kde se nic nestalo.:-)

0/0
23.11.2011 11:13

polpot1

Re: Co to co to? Všichni maj

nesolit jen vůl potřebuje sůl jinak pořádně takovému;-D po palici aby se mu rozsvítilo,že je tu,už zimní období

0/0
23.11.2011 11:42

ivoš

Re: Co to co to? Všichni maj

Solit. Snad trošku klesne počet volů, kvůli kterým na dálnici stojí úplně všichni. I Fittipaldiové.

0/0
23.11.2011 12:49

kaksikymmenta

Nehoda na D1?

Jak nečekané. Není hodina, aby se na té proklaté dálnici něco nestalo.

0/0
23.11.2011 10:52

cjv

Kamiony

Jsem zvedav, kolik z vas kteri tu tak nadavaji na kamiony, vybiraji treba v obchode potraviny ne podle ceny, ale treba podle toho kolik cesty dane zbozi musi ujet, kym se do vaseho kramku dostane.

0/0
23.11.2011 10:51

polpot1

Re: Kamiony

třeba aji mlilion km ale bezpečně koňu!!A né honbou za penězama!!!!!;-D

0/0
23.11.2011 11:43

Daun

Plynule jizde po dalnici by vyznamne pomohl zakaz

predjizdeni se kamionu navzajem. Je silene, jak na rovince predjizdi jeden jedouci nehoraznych 92 km/h druheho, ktery jede 89 km/h. A o tom, jak se predjizdeji ve stoupanich v rychlostech o 20 km/h mensich, o tom radsi nemluvit.

+2/0
23.11.2011 10:30

Leinad

Re: Plynule jizde po dalnici by vyznamne pomohl zakaz

Zákon to zakazuje na dálnicích.

Jenže zákon trošku předběhl skutečnost, když mluví o dvou pruzích pro kamiony a autobusy (předpokládá, že v civilizovaných zemích má dálnice tři a více pruhů) Naruhou stranu, já kamioňáky chápu - potřebují dovést svůj náklad do marketu ve smluvený čas. Doufám, že ty nechodíš do marketu, který má s dopravci takové smlouvy. ;-D

0/0
23.11.2011 10:45

Daun

Re: Plynule jizde po dalnici by vyznamne pomohl zakaz

Co to je za nesmysl? Pri ceste z Ase do Ostravy se cas dojezdu pri rychlosti 89 a 92 km/h lisi o DVANACT MINUT. I kdyby o ctvrt hodiny. Neexistuje zadny logicky duvod, proc by kamionaci meli zdrzovat ostatni lidi!

A to nemluvim o tom, ze podle silnicniho zakona (Hlava 2, Dil 2, Oddil 3, Paragraf 18, Bod 3) - "Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3

500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1."

+1/0
23.11.2011 11:12

Leinad

Re: Plynule jizde po dalnici by vyznamne pomohl zakaz

A žádný ze zákazníků dopravců nemá smlouvu just-in-time s dobou jízdy, kterou je náročné stihnout nebo s časovou tolerancí menší, než 12 minut. Navíc snížení rychlosti může mít vliv na spotřebu paliva, rychlost před stoupáním může mít vliv na hodně věcí,...

Kamioňáky neomlouvám, ale jsou k tomu motivovaní.

0/0
23.11.2011 11:25

AceB007

Kamióny

PL nebo SK - TIR a je to ...... víte kde. Klasika jezdí jak pras...ta. Předjíždí se 89km - 90km/h . A ještě Vám to tam šoupnou i když vidí že jedete v druhým pruhu. PČR jim nic neudělá pochybuju že je v těch svých Pasatech nevidí nebo nechce vidět. To bylo keců o nasazení vrtulníků a že to budou postihovat. I když poslední dobou se policajtům ani nedivím za ty prachy co berou a ještě jim po novým roce sundaj.

0/0
23.11.2011 10:22

Dýzl

Re: Kamióny

Nevinil bych jen řidiče kamionů, idiotismus jde napříč všemi skupinami. Pokud jedu osobákem, tak než dojedu z Brna do Prahy a při dodržování povolené rychlosti na mne za cestu "zaútočí" vždy nějaký trpíšovský. Je zajimavé, pokud jedu novým autem nebo dodávkou, tak jsou daleko méně agresivní, než když jedu stejně rychle svou milovanou starou fordkou.

Osobně jsem na cestách rád, když vypadnu na civilizovanější Západ, i ti naši idioti si tam tolik netroufají.

Skoro přestávám věřit, že jako národ někdy dozrajeme k civilizované Evropě.

+1/0
23.11.2011 10:48

libedejroznec

njn..

..když vím, jak kamiony jezdí a mezi sebou závodí kdo pojede o 1Km/h více při své kosmické rychlosti 90Km/h a na sjetých a hladkých pneu bez vzorku, tak se nedivím ničemu..

0/0
23.11.2011 10:00

Leinad

Re: njn..

V té hromadné nehodě totiž kromě kamionů nikdo nebyl (a pokud ano, tak neměl vliv - zastavil včas a někdo se do něj trefil zezadu) 8-o

0/0
23.11.2011 10:06

libedejroznec

Re: njn..

..zkus se projet po dálnici ..onehdá jsem měl co dělat, když mi nějakej troll z polska skočil s kamionem do pruhu aniž by se kouknul, že tam někdo jede..  prostě 1s blinkr a už tam byl ..

0/0
23.11.2011 10:37

Leinad

Re: njn..

Neříkám že ne. Ale opravdu žádné z osobních aut nemohlo zabránit/snížit následky své kolize?

0/0
23.11.2011 10:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.