Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti vyloučení za totality kvůli politice mají šanci na odškodnění

Chystá se další odškodnění pro lidi trestané komunistickým režimem, tentokrát pro studenty vyloučené ze školy z politických důvodů. Návrh připravilo ministerstvo školství a je celkem radikální. Podle odhadů by nárok na stotisícové odškodnění mohlo mít až 1400 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

weneto

Ještě to asi s tím deficitem nebude tak zlé

Když na blbosti tohoto typu máme peníze. Nevím k čemu jsou takové akce dobré - na VŠ se nedostalo z politických důvodů spousty lidí, další nemalé množství se nedostalo, neb chyběli známí - s politikou to však nemělo co dělat a jako v prvním případě to nikdo nedokáže a seznamy pochopitelně nejsou.  

My však nakonec odškodníme ty co byli vyhozeni a to ještě minimálně i tu část co vyletěla pro flink - navíc odškodňovat je bude dnešní politická reprezentzace bojovníků s totalitou, která do jednoho za bolševika vystudovala.

Zkrátka tvrdí mužové a ženy co proti komunistům bojovali naštípnutým mávátkem.

Já nevím, ale po 22 letech už mám každodeních zpráv o tom jak jsme na tom lépe než dříve, plné zuby - myslím, že je čas se začít srovnávat s jinými zeměmi a nebabrat se pořád v dávném komunismu.

0/0
23.11.2011 9:02

axel125

ULICNI VYBOR

Ulicni vybor (zakladni organisace KSC v miste bydliste), daval

svoleni ke studiu na stredni skole( proveroval zadatele a jeho rodice),

vyhozeni studenti z vysokych skol, byli tedy svazaci a jina verbes  provereni KSC.

Se zakony to nemelo co delat, ulicni vybor (KSC), se vydaval ze verejne mineni.8-o!

0/0
22.11.2011 21:57

A přece se maže...

Re: ULICNI VYBOR

Á, zase jeden, co mu IQ nestačilo ani na maturitu, a teď to svádí na bolševiky...

+1/0
22.11.2011 22:40

entony13

Re: ULICNI VYBOR

Jo moje IQ je silně nadprůměrné a doporučení jsem nedostal. Na soutěže jsem za základku mohl jezdit, ale na SŠ jsem nemohl. Záleželo na třídním učiteli a ten mne neměl rád a tak to zařídil. SŠ jsem udělal, ale oklikou. Hnusná doba a nyní si protěžovaní z minula stěžují, jak je dnes špatně, dnes jim nestačí stranická knížka....

0/0
22.11.2011 22:59

Jean-Jacques

Re: ULICNI VYBOR

Znám také několik případů bývalých studentů, kteří dnes tvrdí, že byli vyloučeni z politických důvodů, ovšem pravým důvodem bylo to, že nezvládali studium a bylo u nich divné už to, že se na VŠ dostali. Jde o lidi, kteří studovali v 70. a 80. letech. Zajímavé je, že se nikdo z nich o studium po r. 89 ani nepokusil, i když k tomu měli příležitost a podmínky.

0/0
23.11.2011 7:55

axel125

Re: ULICNI VYBOR

Zrejmne vis hodne malo o tom jak to chodilo za vlayd komunistu!!!!!

0/0
23.11.2011 11:37

axel125

Re: ULICNI VYBOR

Zrejmne vis hodne malo o tom jak to chodilo za vlady komunistu!!!!!

0/0
23.11.2011 11:40

entony13

Re: ULICNI VYBOR

Třeba rozhodoval v uličním výboře a nyní je jen obyčejným človíčkem. Spousta lidí ztratila moc nad sousedy, ty to musí žrát :-)

0/0
23.11.2011 12:04

entony13

A co ti, kterým nebylo umožněno studovat???

Zda se mně to na hlavu, spoustě lidí nebylo umožněno studovat i při výborných výsledcích na základní škole, ale odškodníme jen ty, které později vyhodili, jsem proti. Protože jsem pocházel ze špatné rodiny, nedostal jsem posudek na SŠ a odškodnění bych nechtěl. Spíš trest pro ty v uličním výboře........ ale ti si žijí v pohodě a mají slušný důchod

0/0
22.11.2011 20:07

kukvykuk..

Re: A co ti, kterým nebylo umožněno studovat???

Jj a na ty částečně platíš pokud jsi výdělečně činný. jinak bych řekl, že ty lidi činili podle tehdejších zákonů za které nemohli.

0/0
22.11.2011 20:49

axel125

Re: A co ti, kterým nebylo umožněno studovat???

Ulicni vybor (zakladni organisace KSC v miste bydliste), daval svoleni ke studiu na stredni skole( proveroval zadatele a jeho rodice), vyhozeni studenti z vysokych skol, byli tedy svazaci a jina verbes  provereni KSC.

Se zakony to nemelo co delat, ulicni vybor (KSC), se vydaval ze verejne mineni.8-o!

0/0
22.11.2011 21:56

entony13

Re: A co ti, kterým nebylo umožněno studovat???

Oni se mstili, v uličním výboře bylo dost neschopných lidí, kteří se chtěli vytáhnout na ty druhé. Měli špatné svědomí, někdo z nich udal mého dědy, ten byl 5 let v koncentráku, většina se vezla celou válku v klidu. Sloužili náckům a potom komančům, pomocníci VB a uliční výbory KSČ, sebranka nejhorší a ta rozhodovala o každém z nás......... dej blbci moc a uvidíš

0/0
22.11.2011 23:09

košťálka

Re: A co ti, kterým nebylo umožněno studovat???

To je fakt-byli kolikrát horší než ti, co zákony vydávali.Papežtější než papež a opravdu to bylo většinou ze msty a z nenávisti

0/0
23.11.2011 7:19

Rézina

Odškodnění až do roku 1990?

To se s tím sveze kdejaký grázlík a flákač. který prohlásí, že byl šikanován z politických důvodů

+1/0
22.11.2011 19:28

danny47

Re: Odškodnění až do roku 1990?

Přesně, zatímco, ti, které vyhodili v padesátých letech, se toho už leckdy nedožili...

0/0
23.11.2011 7:14

Leva

Re: Odškodnění až do roku 1990?

Trochu se pleteš,ta komunistická svoloč, když nás ze studia vyhazovala tak nám to hezky a srozumitelně  napsala :" Vyloučen ze studia z politických důvodů" a potom toto stanovisko podrobně rozvedla (ta svoloč). Komunistická pakáž na vysokých školách si tak byla jistá svou neomylností a navěčnéčasovstvím. Tvým grázlíkům tento cejch nedávala. Grázlíci mohli po roce začít znovu studovat, ale s cejchem "z politických důvodů"  jsme byli odvaření na celý život, vlastně ož do roku 1990. A nezáviď, ještě nám nic vláda nedala. Politicky vyloučený.

0/0
4.12.2011 18:35

orinka3

a odškodné

bude náležet i těm se špatným prospěchem?;-D

0/0
22.11.2011 18:55

Rézina

Re: a odškodné

těm obzvlášť, protože svoje vyhazovy ze školy budou vysvětlovat politickými důvody, až to byli obyčejní flákači

+1/0
22.11.2011 19:29

AnalyzaNow

Re:

Článek o represích a vyhazování ze škol v době (nejhorších let) komunistické totality uvádí obsáhlý citát generálního tajemníka ÚV KSČ, Rudolfa Slánského, který dosti podrobně a hrůzně popisuje cíle, které vedení KSČ stran "očištění řad" studentsva mělo.

To, spolu s velice nedávným článkem, také zveřejněným na iDnes, který popisoval setkání dcer komunistických pohlavárů s dcerami obětí komunismu a psal o Slánského dceři a že to prý také neměla lehké, mě vedlo k tomu, že jsem si, v diskusi o zákonu o odškodnění za komunismu vyhozených studentů dala tyto věci kolem citovaného Slánského dohromady a měla jsem dojem, že je to kontext a souvislost, která může zajímat i jiné. Zejména když i zde mnozí čtenáři diskutují o meritu zákona nebo kdo by měl a neměl být odškodněný. Příklad toho, jak dopadli potomci citovaného šéfa KSČ se zdála být ilustrativní a relevantní.

Jinak dobrá, omlouvám se, pokud se Vám to relevantní k tématice nezdálo.

0/0
22.11.2011 19:39

AnalyzaNow

Re:

Tak se zdá, že komentář (mě adresovaný, s hrozbou že bych si měla začít hledat nový nick?) na který jsem výše uvedeným reagovala, mezitím zmizel. Takže to vypadá vytržené z kontextu ...

0/0
22.11.2011 19:43

axel125

Pravo na vzdelani

Mam narok na odskodne, kdyz mne byla zamitnuta zadost o prijeti na stredni skolu z duvodu narodnosti??

0/0
22.11.2011 18:40

kukvykuk..

Re: Pravo na vzdelani

ne

0/0
22.11.2011 20:52

opis

Prosím vás pěkně,

kdo odškodní studenty kteří po zavedení školného, nebudou mít na studia?Rv

+2/0
22.11.2011 18:21

KMJ

Re: Prosím vás pěkně,

Někdo jim zakazuje studovat ? To je mi novinka .

0/0
22.11.2011 18:23

Seven of Nine

Re: Prosím vás pěkně,

Ach jo, a takoví lidé mají dokonce volební právo! 8-o

+2/0
22.11.2011 18:29

1xx

Re: Prosím vás pěkně,

Rozeznáš exkrement od zákusku? Až tento triviální úkol zvládneš, zkus se zamyslet nad hovadinou, co jsi napsal...

0/0
22.11.2011 18:32

___M_

Re: Prosím vás pěkně,

Jak to rozeznáváš ty? Ochutnávkou?   :-P

0/0
22.11.2011 18:35

kaktusak

Re: Prosím vás pěkně,

Ti budou odškodněni, až se to obrátí.

0/0
22.11.2011 23:41

1xx

Odškodnění? To je sice pěkné, ale...

20 let po velké sametové se nám komouši vesele chechtaj do ksichtu, odsouzenej byl pouze Štěpán, ostatní jsou křišt. čistí. A pochopitelně, že žádné sviňárny nedělali!! Kdo má teď odškodnění platit?! Je to jako s církvemi. Komouši ukradnou majetek, vraždí, zavíraj, šikanují neviný lidi, a bolševický zvěrstva teď maj platit obyč lidi ze svých daní? JO, VOLTE KOMOUŠE, URČITĚ SE POD JEJICH VYCHCANÝM VEDENÍM BUDETE MÍT JAK PRASATA V ŽITĚ...

+1/0
22.11.2011 18:19

___M_

Re: Odškodnění? To je sice pěkné, ale...

Dost si protiřečíš. Zkus se ještě zamyslet.

0/0
22.11.2011 18:31

1xx

Re: Odškodnění? To je sice pěkné, ale...

Chápu, že bolševikovi pravda nevoní. Protiřečení tam není, to jenom ty nekriticky obhajuješ sviňárny bolševiků...

0/0
22.11.2011 18:35

___M_

Re: Odškodnění? To je sice pěkné, ale...

Souhlasím s tím, aby to zaplatili komouši (tím myslím i tvojí rodinu). Ale aby jsme to zaplatili my, daňoví poplatníci prosazuje současná "pravicová" vláda. Takže tvá ironická výzva v poslední větě postrádá smysl. Už to začínáš chápat, synku okresního tajemníka?

0/0
22.11.2011 18:45

kaktusak

Re: Odškodnění? To je sice pěkné, ale...

Toho Štěpána by měli rehabilitovat a odškodnit. Vždyť nic neprovedl, byl to zinscenovaný politický proces.

0/0
22.11.2011 23:44

___M_

Dost dobré důvody na odškodnění

To by mohl požádat i Klaus. Žádal o to, aby mohl studovat VUML - a oni ho nevzali. Také Ruml. Ten dělal 7x přijímačky a nikdy je neudělal. Tak to zkusil po revoluci jako senátor a ejhle - zase je neudělal.

0/0
22.11.2011 18:05

tetek.

To je neuvěřitelné!!!

To, že tu byla totalita, byla i jejich chyba!(neb za vládu můžou vždy občané) A proto nemají logicky žádný nárok si žádat o odškodnění. ;-€ Rv

+1/0
22.11.2011 17:58

KMJ

Re: To je neuvěřitelné!!!

Můžete mi prozradit jak to mohli jako ovlivnit ? Ti co to zkusili skončili v koncentrácích . Máte tam ještě nějakou " logickou " námitku ?

0/0
22.11.2011 18:05

tetek.

Re: To je neuvěřitelné!!!

-Víte, co to znamená kolektivní vina zavedená oficiálně po 2.sv. válce při souzení válečných zločinců? Nebo si budeme hrát na pokrytce?

-Řekněte mi, jak mohla německá menšina ovlivnit německou většinu při nastoupení nacistů k moci?

PS: islámskou revoluci odstartoval pouliční zelinář, tak mě tady netvrdtě, že nemohli situaci ovlivnit.:-P

0/0
22.11.2011 18:26

KMJ

Re: To je neuvěřitelné!!!

Hmmm a když se snažili ovlivnit jako třeba Mašíni tak začnete pištět o vrazích a podobně . Mimochodem , kolik vám je ? Víc než 15 ?

+1/0
22.11.2011 18:30

tetek.

Re: To je neuvěřitelné!!!

Já Mašíny obhajoval, teda jejich útěk. Připadají Vám snad moje myšlenky hodny dítěte?! 8-o

0/0
22.11.2011 18:46

KMJ

Re: To je neuvěřitelné!!!

Do značné míry ano . Tedy zejména ty poznámky o tom jak voliči mohli ovlivnit poúnorový vývoj . To jako měli napsat petici a nebo držet hladovku ? případně něco podobného ? Podotýkám že to vše bylo hodnoceno jako protistátní činnost a sazba za to byla cca 10 let .

0/0
22.11.2011 19:22

tetek.

Re: To je neuvěřitelné!!!

1. - neměli dopustit, aby se takový režim vůbec dostal k moci (převědčovat lidi o své pravdě, získat si důvěru lidu, násilně svrhnout režim ještě před nimi,......)

2 - měli svrhnout takový režim: způsobů je spoustu (partizánství, terror, sabotáže, vražda vysoce postavených osob režimu, otevřený konflikt, anebo to, co jste napsal)......

0/0
23.11.2011 16:34

cinklá státní zakázka

Re: To je neuvěřitelné!!!

Vždyť jsou to chudáčci a socky, hlavně ti zahraniční. :-/

0/0
22.11.2011 18:12

1xx

Re: To je neuvěřitelné!!!

Chudáček jsi především ty, že ti nedocházej souvislosti. Jestli jsi i socka, nevím, ale vypadá to, že jo.

0/0
22.11.2011 18:39

1xx

Re: To je neuvěřitelné!!!

Za to, že zde byl Hitler a posílal lidi do plynu, můžou taky voliči? Ty jsi poznal bolševický svinstva jen z vyprávění soudruha dědečka, že?

0/0
22.11.2011 18:37

tetek.

Re: To je neuvěřitelné!!!

"Za vládu můžou vždy občané" - Chceš snad tento nepopíratelný fakt popřít?! 8-o

0/0
22.11.2011 18:50

AnalyzaNow

Vnuk Slánského, Jakub Železný, jako děda vyVolený?

Mamá lukrativně placeného moderátora veřejnoprávní televize demokratické, členské země EU roku 2011, Jakuba Železného, Marta Železná-Davouze, je jediným dítětem generálního tajemníka ÚV KSČ, Slánského, který s dogmatičností a zápalem u nás do své smrti prosazoval nejhorší komunistický teror a násilí, si nedávno, na perverzní reality show, setkání dcer komunistických papalášů a dcer obětí komunistické totality, stěžovala, že vlastně také byla obětí komunismu a jak to nebylo einfach.

Oproti skutečným obětem komunismu Marta Slánská-Kavanová-Železná-Davouze byla od 60. let ve fešáckém Londýně a teď na zámku v Bretani ..(koupeném z peněz uloupených Vovkou Lauderovi, za což každý občan ČR v arbitráži zaplatil 1000 Kč).

Je to "pohoda": Krvavý komunistický sekyrář, český Trocký, Rudolf Slánský, má dnes vnuka coby nejpopulárnějšího a nejlépe placeného moderátora ČT, zeťák Vovka Železnýzpůsobil ČR 10 miliard škod jen na arbitráži, dcerka má dítě s posamegtovým MZV ČR a předsedou VS OSN, Kavanem.

0/0
22.11.2011 17:47

jan-maria

Re: Vnuk Slánského, Jakub Železný, jako děda vyVolený?

Zcela evidentně nevíte nic o tom, co Marta Slánská, její bratr a její matka prožili po zatčení Rudolfa Slánského - otce a manžela - až do roku 1968. A přisvojil jste si filosofii bolševika, když posuzujete děti podle toho v jaké rodině se narodili. I oni prošli peklem, jakým prošel málo kdo.

0/0
22.11.2011 21:05

tobino

rok 48-56

nic nebude , nežse to vyřídí ,odeberou se ti študáci  na pravdu boží . Stejný tyjátr se dělal s

vetrány 2sv války . A kolik jich ještě žije ?

+1/0
22.11.2011 17:40

Seven of Nine

Re: rok 48-56

Mám to být až do r. 90, si to alespoň přečtěte ;-D

0/0
22.11.2011 17:41

Seven of Nine

Re: rok 48-56

*Má to být...

0/0
22.11.2011 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.