Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diplomka ministra školství? Velká bída, říkají odborníci

Na vysokých školách mají studovat jen kvalitní studenti - jen tak si univerzity udrží úroveň, opakuje stále ministr školství Josef Dobeš z Věcí veřejných. Jenže jeho vlastní diplomovou práci nezávislí odborníci označili za karikaturu diplomky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leva

Renomovaní kritici

Mám obavu, že tito kritikové žádnou diplomku nepsali, prostě dostali stranický úkol studovat a dostudovat.

0/0
30.11.2011 12:38

999666999

Jestli ona lemplovatost,není pro ministra

dobrou kvalifikací. ;-D Dovedete si představit že by ministři byli schopní a vzdělaní lidé? ;-) To by rozložilo systém.

+2/0
30.11.2011 11:42

el.mariachi

Od kdy diplomová práce není vědecká práce?

Souhlasím s tím, že na VŠ se dostává mnoho studentů co tam nemá dělat. Jak může ministr školství vůbec z pusy vypustit cituji "Psal jsem diplomovou práci, ne vědeckou publikaci." Se zbláznil ??? Právě píšu bakalářskou práci a ve školních stanovách, veškerých publikacích, které jsem četl nazývají Bakalářskou práci první vědeckou prací natož diplomovou :-).

0/0
29.11.2011 22:49

stonozka

Vlastní zkušenost

Třeba chce ministr změny právě proto, že z něj mluví vlastní zkušenost... Každopádně by se měla zvýšit náročnost studia. Připadá mi, že VŠ učitelé se snaží na škole udržet kdekoho, protože školy jsou placené "od hlavy"... Nakonec jim jde i o místa, že... Méně studentů, méně učitelů a menší platy. Tam bych viděla zakopaného psa.

0/0
29.11.2011 19:41

maly_pes

jak může takové jelito jako Zlatuška (informatik) hodnotit

diplomku z oboru psychologie???

Slavomil Hubálek by mohl, ale oba hoši jsou především pravdoláskoví aktivisté.

Kvalitní žurnalista by si vyžádal nezávislý posudek - ale křišťálová idnes zase plní ideologické zadání: zničit VV.

0/0
29.11.2011 13:59

Krabat77

Re: jak může takové jelito jako Zlatuška (informatik) hodnotit

Může třeba hodnotit formální stránku diplomky.

Sice jsem Dobešovu diplomku nečetl, ale podle toho co jsem se dočetl, asi nebude po odborné stránce nijak extrémě složitá, takže ji může pochopit i informatik. Nebál bych se, že bych ji nepochopil ani já ;-).

0/0
29.11.2011 19:52

janazimova

...psal diplomovou práci, ne vědeckou publikaci...

A co tedy podle pana ministra diplomová práce je? Pokud vím, je to výsledek akademického studia a tudíž studia určitého vědeckého oboru a pokud je práce kvalitní, můžou z ní citovat a vycházet i ostatní akademici. A nebo snad psychologie není vědní obor? V tom případě by si měl pan ministr nechat vystavit výuční list.

0/0
29.11.2011 12:50

Psychorův klon

To že je práce mizerná není až tak vina studenta, ale školy.

+1/0
29.11.2011 7:23

zihon

Hodnocení

"Jako psycholog jsem se ale řadu let živil a myslím, že své práci a oboru rozumím,"No vidíte, ohodnotil se celkem dobře ne? Akorát zapoměl, že roky nejsou patent na rozum.

0/0
28.11.2011 14:55

Forrrest

Další článek na objednávku?

Kolik za něj náš "nejdůvěryhodnější" bulvár asi dostal?:-P

0/0
28.11.2011 13:34

jarda

BÍDA NENÍ JEN DIPLOMKA. BÍDOU JE PŮSOBNOST DOBEŠE NA MŠ.

Pouze pro hradního pána je Dobeš "nejlepším" ministrem od vzniku republiky,jako Klaus je "nejchytřejší" člověk na celé planetě. :-(RvRvRv:-P

0/0
28.11.2011 13:28

ZEROVAN

Ministr, ktery se bez tlumocnika neumi ani zeptat

kde je v Bruselu zachod na ten post nepatri;-D

0/0
28.11.2011 9:07

miker100

pozoruhodné....

to hovado je náš pan ministr. přijde mi nějakej :-P

+1/0
27.11.2011 22:20

Vedoucí kolotoče bez koček

Ja bych zase chtel videt diplomky zdejsich redaktoru...

...iDnesu, abychom tedy meli my vsichni ostatni jasno, jak ma vypadat ta spickova diplomova prace, ze ano... :-/

+2/0
27.11.2011 20:42

dislektik-idnes si na mě zasedla

on je zcela zjevně bídný ministr

0/0
27.11.2011 12:53

vindic

Jaký ministr - tací mnozí učitelé.

Manželka pracuje ve školství jako účetní a je zhrozená úrovní většiny učitelek.

Stále nadávají, chtějí přidat na platech a neustále jim musí vysvětlovat jak se

vyplňují cesťáky, jak se pracuje s PC, zadávání IČO do seznamu docházejících

dětí hrozný problém. Přičemž stále omílají, že mají VŠ. Souhlasí, že učitelka

je dnes spíše diagnoza než zaměstnání.

0/0
27.11.2011 11:00

pakr02

Re: Jaký ministr - tací mnozí učitelé.

Manželka je asi jedna z těch účetní, které si myslí, že vyplnění cestovního příkazu jednou za rok je věcí, kterou přeci každý umí, jen učitelé nikoli. Manželka možná ale zase neumí napsat omluvenku pro své dítě, když je to nutné. To si pak člověk počte a říká si, proč vlastně něco po potomkovi oné dámy chce, vždyť vzděláním by měl být políben právě kolikrát spíše rodič. Do účetních se navážet nebudu, účetní u mého zaměstnavatele jsou naprosto nesvéprávné osoby, přesto si nemyslím, že by obecně úroveň lidí tohoto povolání byla taková, abych je podobným způsobem dehonestoval mraky jiných, třeba lepších lidí v oboru. Btw. za Dobeše nikdo nemůže, zejména ne pak učitelky, i kdyby z "horní dolní". Ten nám byl tak nějak koaličně přidělen.

+3/0
27.11.2011 21:13

josefm

Počmáranej šašek

načmáral diplomku.

Ale asi se pletu. To nečmáral on, to mu načmáral nějakej ještě větší šašek. Rv

+1/0
26.11.2011 22:39

Patrik Šebesta

nechci nic říkat, ale

podíváme-li se na magisterské práce na PF MU nebo PF UK, tak 19 odborných knih má opravdu 5% prací a 95% prací má mnohem méně.

Extrémně jsem viděl magisterskou práci, která prošla a měla pouze 12 odkazů z deseti knih, z čehož nebyla ani jedna monografie min. doktoranda.

Jinak moje práce obsahovala asi 4 české odborné publikace - více jich zkrátka na dané téma nebylo napsáno:-) práce na kterou nyní pracuji bude obsahovat asi 5 bublikací - zato asi 40 judikátů zejména Ústavního soudu...

.

Kvantita a kvalita jsou dost odlišné věci...

+2/0
26.11.2011 18:33

Fanklub MF Dnes

Re: nechci nic říkat, ale

Nevím jak u práv, ale u oborů jako sociologie a psychologie se očekává práce i se zahraniční literaturou alespoň ve dvou jazycích, hlavně k obecným a metodologickým částem. Na české zdroje lze spoléhat snad jen u studia české historie a literatury, v ostatních oborech bez výjimky platí, že v češtině nevyšlo skoro nic. Humanitně zaměřené fakulty bývají bůhví proč vysmívány, přitom u jejich diplomek není výjimkou, že autoři prostudovali hodně přes 100 knih a článků v několika (třeba 5) jazycích.

+1/0
26.11.2011 23:36

solimPC

Celá

tahle vláda je bída, nejen diplomka jednoho z ministrů.

+1/0
26.11.2011 0:10

Araine

Je to ....

......... hlupák slušně řečeno. Ale jak se říká káže vodu a sám pije víno nebo teda píval vzhledem k tomu co chce závest. Snad mu to testvání těch děcek nevyjde je to holý nesmysl!!!!

+2/0
25.11.2011 17:53

VSG001

Hlavně, že tento hanopis zplodil Gazdík

, který vystudoval "novinařinu" v Moskvě na kadetce KGB, psal úderky do Obrany lidu a na Idnes se proslavil kriminalizací spolku mladých přírodovědců, co mají ve znaku alpskou protěž. Ne, že by každý nepoznal tu tendečnost článku na první pohled i bez těchto informací o autorovi...

+8/0
25.11.2011 16:18

Ajisek

posudek

jen by mě zajímalo, jak zněly posudky této diplomové práce. Pokud je práce opravdu tak slabá, neměli by se hanit spíše školitel a oponent než samotný student?

0/0
25.11.2011 16:00

clara2

teda

Co proti němu máte? Vždyť je to odborník na svém místě. Copak může dělat v tomto Kocourkově ministra někdo inteligentní?

+1/0
25.11.2011 15:18

viks75

Není titul jako titul.

Bude se muset uvádět i škola, kterou dotyčný má. Je obrovský rozdíl mezi VŠ. Vemte si práva na UK nebo UM a v Plzni. Andragogika na UK a UJAK, a pak vysloveně špatné univerity, kterým už dávno mělo ministerstvo vzít akreditaci - zmíněný UJAK, VŠFS, Bankovní institut....Dobeš by sice měl vrátit titul, jeho diplomka je slabota, ale před tím by měl zavřít tyhle sranda VŠ, kde se tituly pouze kupují!!!

+2/0
25.11.2011 15:17

ntarka

Re: Není titul jako titul.

jenomže Dobeš se UJAK osobně zastal, že prý byla Akdreditační komise v hodnocení "moc přísná".  8-o Na Bankovní institut podala Akreditační komise už na jaře trestní oznámení, a ministr a MŠMT dělá mrtvého brouka. Takhle to pan ministr myslí s tím zvyšováním latěk u všech typů škol. !!

0/0
28.11.2011 10:26

HrubesaMares

preji novinarum iDnesu

at nikoho nenapadne vytahovat JEJICH diplomove a bakalarske prace ;-)

0/0
25.11.2011 13:33

bezdůvodně_smazaný_posedmé.

Dejte mu šanci, je to bezdomovec!

Stal se ministrem v rámci programu pro sociální začleňování bezdomovců. Prosil bych o trochu pochopení a pro klid na práci. Děkuji.;-)

+1/0
25.11.2011 1:50

Charlie63

Nesmyslné mrhání časem

Dobeš řekl, že král je nahý (tedy vpodstatě že VŠ vzdělaní lidé by měli dosahovat určitých kvalit). Místo diskuze o tomto faktu nesmysně redaktoři mrhají časem svým i časem recenzentů. Raději budeme dále papouškovat zářné cíle, kdy budeme mít 60% VŠ vzdělaných lidí (vždyť na západě to tak mají!). Ale já bych byl radši, aby ten, kdo vystuduje VŠ, musel do studia vložit nějaké úsilí, ne tu školu vystudovat levou zadní při plném zaměstnání a prakticky bez omezení svých volnočasových aktivit (znám takové případy). Namísto budování vysokých škol všeobjímajícího "managerského" zaměření v kdejaké dědině, kdy pak má kdekdo nic neříkající titul před jménem (a mnohdy dokonce i za jménem...) by se mělo investovat do zlepšení výuky kvalitních škol.

+1/0
24.11.2011 23:20

Charlie63

Re: Nesmyslné mrhání časem

A s maturitami je to to samé. Hlavně mít kvanta maturantů, ale zkuste si dneska pozvat domů řemeslníka - pokud mu nestojíte za zadkem a neustále ho nekontrolujete, nestačíte se divit, co "dokáže" vytvořit. Každý kdo má maturitu má najednou pocit, že je někdo, a že by mu ti ostatní měli nachystat útulnou kancelář... Ale já bych raději dobrého instalatéra než instalatéra s maturitou.

0/0
24.11.2011 23:20

ataknevím

Diplomka ministra školství? Velká bída, říkají odborníci

Už to někdo napsal. Ať své diplomky předložej ti užvanění škrabalové - a pak se nebudem divit tuposti jejich psaní!

+1/0
24.11.2011 20:09

Antikapitalista_7

Bída odborníků

Nuže, kdepak soudruzi odborníci udělali chybu? (1.) Autor že nepracuje s poznámkovým aparátem? Zřejmě měl dost laxně uváděny odkazy, nebo na vkus odborníků měl tuze mnoho vlastního výzkumu?! (2.) Že 19 prací/děl je málo?! Nuže, na přirodovědnou diplomku by to bylo naprosto dostačující; možná ty kompiláty v společenských vědách vyžadují více děl. (3.) Špatný výběr zkoumané skupiny?! A co je měl sám soudit a zavírat?! Že násilnickým notorickým recidivistům nedávali alternativní tresty přeci není jeho věc! (4.) Výsledky že prý nejsou dostatečně zpracované? Tak zpracování hodnocení tohoto bodu je určitě ještě horší než kritizovaná práce! (5.) Do textu zahrnul dotazníky, formuláře a rozhovory, bez nichž by práce byla kratší?. No jasně, ať převládne formální kvantita nad obsahovou kvalitou! Bod 6. – už okomentovali jiní! Bod 7.: Vážně?! Z čeho tedy čerpají ti odbornici?! Ze seriózní vědecké studie vězňů tupě zavřených v kobkách ve srovnání s komunitní převýchovou?! Silně pochybuji!!

+2/0
23.11.2011 14:01

janzlatousty

eusím ho, ale naprostý souhlas

nejvíc mne dojal pod  argumentující tím, že stejný zdroj použili nacisté.... Což je pouze politicky korektní argumentace. Pochopil bych napadení zdroje pro jiné nedostatky, ale toto je jen hloupé. Stejně můžeme zakázat Kafku, protože na něj poskytnul odvolání Breivik

+2/0
23.11.2011 21:50

Patrik Šebesta

Re: Bída odborníků

souhlas... i formálně ovšem tabulka obsahuje text (jinak by to byl obrázek, že) a tento text se započítává do práce normálně jako 1800 znaků včetně mezer na normostranu. Pokud si do wordu překlopím text, tak mi to vyplyvne počet znaků a vydělím 1800 a znám počet stran. Pokud souhlasí počet normostran s minimem stanoveným školou, tak není problém. Po práce se nezapočítávají pouze obrázky, tj. i převzaté tabulky mají být definovány jako obrázky a nikoliv text...

+1/0
26.11.2011 18:42

pingu1

..spatny je ten pedagog ,jehoz zak neprerostl...

:-P

0/0
23.11.2011 9:24

Olda70

"Obsahuje jen 25 děl"

25 del se nekomu zda malo? Tak to teda muzu byt rad, ze se nikdo nestoura v moji diplomce :-)

+1/0
23.11.2011 7:15

Policejni vyslech

Ja taky...

Ja cerpal z asi 3 nebo 4 turistickych brozurek...;-D

0/0
24.11.2011 23:55

Patrik Šebesta

Re: Ja taky...

A co takovej chudák Albert Einstein, který svojí Obecnou teorii relativity postavil na kritice jediného díla - Newtonova gravitačního zákona... podle pisálka by tedy neprošel ani Einstein ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.11.2011 18:46

padodo

Někteří novináři jsou diletanti

Čí je vina, že projde diplomka, která není na dostatečné úrovni? Student, který takovou diplomku sepsal a dokázal ji obhájit je podle mě dostatečně schopný student k absolvování vysoké školy. Problém je v tom, že je laťka posazena příliš nízko a v tom se s ministrem shodnu. Mělo by se přitvrdit. A stejně tak by se měla provézt čistka v řadách novinářů. Jak může člověk zodpovědný za veřejné mínění napsat toto:

"Neupřesnil tedy, odkud bere informace" - seznam literatury je na konci napsaný a nedá se obecně tvrdit, že neuvádí zdroje. I na samotném začátku má uvedenou citaci z Bible.

"Ministr napsal, že inteligence vězňů (měřil ji testem Raven) může klesat, ale inteligence lidí trestaných alternativně stoupat. To považují odborníci za nesmysl, který by měli znát studenti prvního či druhého ročníku psychologie už více než půl století." - odborníci by měli vrátit diplom a jít se nechat zavřít do vezení. V prostoru vězení inteligence opravdu neporoste. Stimulací mozku pomocí alt. trestů může.

+1/0
23.11.2011 0:40

uran235

Ja jsem havne rad, ze se ta diplomka vubec nasla

:-)

0/0
22.11.2011 22:57

uran235

Re: Ja jsem havne rad, ze se ta diplomka vubec nasla

hlavne ;-D

0/0
22.11.2011 22:58

pingu1

Re: Ja jsem havne rad, ze se ta diplomka vubec nasla

..me napadla jeste jina presmycka...;-D

0/0
23.11.2011 9:14

kecálek reloaded 1

Nechápu účel tohoto článku

Ač jsem poslední, kdo by se zastával Dobeše, zaujal mě některé body kritiky jeho práce - např. struktura práce - pokud si vzpomínám, tak někeré "kritické" připomínky "recenzentů" sjednaných iDNES jsou diskutabilní (já jsem psal diplomku na Technice před rokem 1989 a má práce by zřejmě z "formálních" důvodů také neobstála - např. způsob citací) - použili kritici pro hodnocení pravidla používaná v roce 1994 nebo ta aktuální?

A další připomínka: "6. V úvodu autor krátce cituje výzkum dvojčat Johanna Langeho z roku 1929. Tento výzkum se stal jedním ze základů rasistické teorie nacistického Německa" je vyloženě směšná - nacisti se při tvorbě svých doktrín opírali např. i o Darwinovu evoluční teorii - odebereme VŠ diplomy všem studentům, kteří si dovolili byť jen krátce zmínit Darwina? Nebo by mohlo iDNES podat návrh Institutu Karolinska a nechat odebrat Nobelovu cenu Konradu Lorenzovi (bývalý nacista).

Není nad to plést do vědy politické ambice tupounů.

+7/0
22.11.2011 19:45

biggles

Re: Nechápu účel tohoto článku

však na Darwina taky jednou dojde.. ;-)

0/0
23.11.2011 1:24

Patrik Šebesta

Re: Nechápu účel tohoto článku

Na Darwina už dávno došlo - jenom tupci stále nepochopili, že bible i Darwin shodně ukazují na tutéž skutečnost - že jsme byli naklonováni mimozemskými či jinými vyššími bytostmi ;-D

0/0
26.11.2011 18:51

xchickox007

Ne Opravdu nevyhynuli brigádnici z VV, a ještě se k nim

přidávaj klerofašisti (možná někde i Shameti a Bátora - jedna aby si vylepšila už tak mizerné vlastní ego si stěžuje na fungující systém a druhý nevydá ze sebe pomalu kloudné slovo)

Dobeš nemá na MŠMT co dělat, pozitivní věci by si dali počítat na prstech jedné ruky, zato negativních (od podpory Bátory, přes Shamety, Machálkovou až po rušení portálů za miliony a vypsání tendrů za stamiliony) je požehnaně: ta nic moc diplomka tomu jen nasvědčuje...

0/0
22.11.2011 18:24

Olda70

Re: Ne Opravdu nevyhynuli brigádnici z VV, a ještě se k nim

Brigadnici VV? A neni to nahodou jinak? Napr. ze se treba nekdo snazi divat na stav veci objektivne a ne stylem "toho nemam rad, tak mu dam co proto"? Momentalni tema neni to, jaky je ministr Dobes, ale jeho diplomka. A tady musim souhlasit s tim, ze pokud je jeho diplomka opravdu tak mizerna, tak je to problem tech, u koho ji obhajil. Za druhe pro me uroven diplomove prace neni meritko odborne kvality cloveka, moje diplomka byla velmi bidna a to diky me lenosti a umyslne vybranemu jednoduchemu a "plochemu" tematu. Uz jsem v te dobe podnikal a tak pro me diplomka mela jediny vyznam - uspesne zakoncit VS. Obhajil jsem ji, tim bylo splneno. Pokud pan Dobes v DP uvedl a pravdepodobne prostudoval 25 del, tak smekam. Takze to je muj pohled na kritiku DP a byl by stejny nezavisle na tom, o ci DP by slo.

0/0
23.11.2011 7:24

bru7us

Proc bychom nemohli mit mentalne retardovane bakalare?

Kdyz muzeme mit mentalne retardovane ministry?

O dusevnich schopnostech bezneho poslance radsi nemluve.

+1/0
22.11.2011 18:23

xchickox007

Re: Proc bychom nemohli mit mentalne retardovane bakalare?

u některých poslanců se to ještě "dá" to se ale nedá říct o aparátu MŠMT, jenom jeden klerofašoun odejde (Bátora) Dobeš si hned najde dalšího (Shameti) a hlavně, všude se mluví o úsporách, školníci dělaj za minimální plat, školy ve špatném stavu... a Pepa Dobešů vypisuje pro kamarády tendry za stamiliony.... - je fakt, na tohle nemusí bejt inteligentní, to zvládne i se zvláštní školou (jak okrádat běžné občany) ostatně jistá skupina už to úspěšně dělá....

0/0
22.11.2011 18:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.