- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ať již si splní nějaký svůj dávný sen, nebo protože jsou tím ještě více IN! Řada znich se však ve vzduchu chová jako na silnici nebo v busines.Nerespektuje světské, boží či aerodinamické zákony. Nesedět 2 roky v éru, a nedat si "dvojí" zřejmě již s inspektorem (po takové pauze), tak to je v jeho věku napováženou.Pamatuji kdysi jejich expresidenta, který se v časopise LAA často poukazoval na nedostatky ostaních provozovatelů.Když sám později tragicky zahynul v jeho domadělaném stroji, tak se dodatečně zjistilo že expresident LAA nikdy nevlastnil piloťák.
Lze v podstatě souhlasit. Na druhé straně vytahujete mrtvoly ze skříně již značně omšelé.,jinými slovy předseda dnešní LAA rozhodně není onen dobrodruh s krytem motoru od tv Tesla Orava, který jeho předchůdce kdysi stál život ...
Doba a stav v UL létání je dnes opravdu zcela někde jinde. Nebýt známého jména bývalého hokejisty, tato nehoda se obešla bez jakékoli publicity a pokud máte alespoň základní skills s létáním, asi uznáte, že to byla především fatální chyba pilota ...
Nj kvalita českého paliva je pověstná široko daleko. U auta to nebývá až takový problém, kdy jde o život, v případě letadla jsou následky ovšem fatální
Palivo jako takové za asi to nemohlo. Problém byl v tom že v něm byl bordel ze starých plechových kanystrů ve kterých si jej pilot dovezl. (http://www.uzpln.cz/pdf/incident_ucJNg6jp.pdf)
Smůla - na letadlo měl - na nových kanystrech na palivo šetřil.
Můj kamarád lítá na větroních. měl babičko která byla strašně starostlivá a vždy mu říkala "A hlavně lítej pomalu, při zemi a do zatáček brzdi." což jest samozřejmě ten nejlepší recept jak se zabít.....
A tak nějak vzniklo pořekadlo "Dobrá rada nad zlato."
(ono i současným...) a zároveň moudrým a chytrým člověkem mohou být zcela odlišné věci, bohužel...
Kdyz to ctu, tak mi vychazi, ze se choval naprosto nezodpovedne, az na to doplatil. Je jen stesti, ze to neodnesl i nekdo jinej.
a) S letadlem bez papiru se nesmi letat.
b) Jen blbec leti s letadlem s duvodnym podezrenim na zavadu.
c) Mozna, ze jeho stroj nesmel AVGAS 100LL (v Turanech neni AFAIK k dispozici Natural 95), ale opet, lit do toho pofiderni benzin z pofidernich kanistru ...
d) Po dvoulete prestavce se chvili leta s instruktorem ci alespon bezpecnostnim pilotem.
Ve zprávě se píše - chybějící dorazy v podélném řízení...
V podélném řízení nebyl nalezen žádný důkaz o instalaci dorazů.
Výškové kormidlo mělo mít dorazy omezeny výchylky v rozmezí 25° nahoru a 20°dolů.
Soustava řízení byla v prostoru pilotní kabiny silně poškozena požárem, táhla byla přerušena, zbytky lan vedly v kostře trupu k ocasním plochám...
Jiřík na brzdu nešlapal a odstartovat se mu povedlo.
je zde http://www.uzpln.cz/pdf/incident_ucJNg6jp.pdf , ale možná se budete muset zaregistrovat. Jinak bohužel celkem typická chyba. takhle umírají i dost zkušení letci. Přece nebudu sedat před sebe do pole, to ještě otočím zpátky. Houby!
není potřeba se registrovat, já už si jí stáhnul než jsem to tu četl.