Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobeš se zeptá testovaných páťáků a deváťáků i na atmosféru ve škole

Už za tři týdny si ministerstvo školství přezkouší některé žáky pátých a devátých tříd z češtiny, matematiky a angličtiny. Pilotní projekt se bude týkat stovky tříd po celé zemi. Příští rok v květnu a červnu mají testy projít už všechny školy, ostré testování se rozběhne v roce 2014. Dobeše bude zajímat i "klima" ve škole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dobro

Systém standardizovaných testů se v USA naprosto neosvědčil

A to je důvod proč se tady bude zavádět. Stačí vždy najít nějaký neúspěšný pokus v zahraničí. Uplácat něco podobného a za velké peníze prodat státu. Nezdat se potom omluví tím, že ani v zahraničí tento systém nebyl úspěšný a proto od něj upustíme. Ale penízky už budou doma.

0/0
21.11.2011 21:53

nexus99

Re: Systém standardizovaných testů se v USA naprosto neosvědčil

Tady nejspíš nejde ani tak o ty testy, jako o to něco odklonit. A že to bude pěkné sousto...

+1/0
21.11.2011 22:20

neumisa

žák, který neumí násobilku ...

... nemá v páté třídě co dělat! To už je na nakopnutí trochu pozdě, protože bez znalosti násobilky nemá šanci prolézt třídu čtvrtou ... Rv Zastřelte ho někdo, ať se školství může konečně postavit na nohy ...

0/0
21.11.2011 21:08

xsisi

konecne s tim vzdelanim se neco udela

ziju v italii,a to by jste se divili, ale tady je to naprosto normalni,tady se skola zavre na zacatku cervna a nastupuji celonarodni testy, a to pro 5 tridy pro devate a maturity a ty testy se delaji cely mesic , a to jeste na prazdniny dostavaji radu ukolu, takze vzdycky sedime u more a mladej se vztek, ze musi delat ukoly, dostane ucebnici s testami a to musi udelat do konce prazdnin a na zacatku skolniho roku to musi odevzdat. myslim, ze to dela z 5 predmetu.

Ja kdyz jsem chodila do skoly a hlasila se na stredni tak si pamatuji, ze jsme museli mit do prumeru 2.0, aby jsme mohli jit na stredni, znami jednoho co chodil v rakousku do skoly, pak ve 14 se rodina vratila do cech, tam propadal a tady byl prijat na stredni skola mezinarodnich vztahu platili skolne 24000,- pak si sel udelat vysokou, tatinek se smal, vidis v rakousku by jsi mohl delat maximalne zednika a tady jsi mgr, verte mi, ze je to debil bez prace co neumi nic, soukromna skola

+2/0
21.11.2011 17:06

ForestGump

Re: konecne s tim vzdelanim se neco udela

R^R^R^

0/0
21.11.2011 17:43

ntarka

Re: konecne s tim vzdelanim se neco udela

jasně, a proto dal s. Dobeš osobní pardon UJAK, kde studují "celebrity" a jeho bývalá blízká podřízená. Dobeš chce školám "zvyšovat laťky", ale jen některým, u této profláklé VŠ prohlásil, že "akreditační komise byla příliš přísná". Stejně tak pořád drží nad vodou další takovou "kvalitní" BIVŠ, na kterou již v dubnu 2011 bylo podáno trestní stíhání pro nekalé praktiky.

0/0
22.11.2011 18:17

ntarka

Re: konecne s tim vzdelanim se neco udela

Tohle taky stojí za pozornost ke kvalitě Dobešova ministrování, opravdu, jak říkáte: "konečně s tím vzděláváním se něco udělá"...

ihned.cz, 8.9.2011

Soukromé školy budou do státu dostávat stejné peníze jako veřejné. Počítá s tím minsiterstvo školství v návrhu změn financování škol, který by měl začít platit od roku 2013. Českému rozhlasu to potvrdil ministrškolství Josef Dobeš (VV).

Parlamentnilisty.cz, 8.9.2011, „Chceme dát na jednu úroveň soukromé i veřejné školy a chceme čistý normativ, nebo-li placení na žáka, nastavit do normativu na žáka a optimálně naplněné třídy. To znamená, že sto procent dostane třída, když je tam 26 dětí. Když je více, tak už nedostane ani o korunu, když bude dětí méně, tak se koeficientem částka ponižuje. Jinými slovy tím i optimalizujeme síť škol," vysvětlil pro Radiožurnál Dobeš.

0/0
22.11.2011 18:21

nexus99

Dědečku co jsi zač, že tady lidi s jiným názorem

nazýváš neznalými a línými blbečky? To mi zní jak od komouše z 50tých let: Kdo netáhne s námi, táhne proti nám. Jiný názor může mít i člověk, který má daleko vyšší vzdělání než ty. O IQ ani nemluvě. Podřaď kamaráde. Už tím oslovením dokazuješ svoji úroveň...;-)

0/0
21.11.2011 16:28

___M_

Re: Dědečku co jsi zač, že tady lidi s jiným názorem

Z jeho příspěvků jednoznačně vyplývá, že on nemá ani střední školu. No a ostatním jí strašně závidí. Je to takový malý, závistivý chudák.

0/0
21.11.2011 17:23

Hynek Vilém Jarmila reloaded

základní manažerská poučka zní, že

Cíl a tím i výkon musí být měřitelný. Proto je tedy počin ministra Dobeše revoluční. Zavádí měření výkonu a spokojenosti tam, kde se to 150-200 let nedělalo. Není divu, že se systém vzpouzí a staví na zadní. VV nemusím, ale Dobešovy kroky mají víceméně hlavu a patu, až na spolupráci s VORPem.

0/0
21.11.2011 16:08

ForestGump

Re: základní manažerská poučka zní, že

R^

0/0
21.11.2011 16:39

petrph

Re: základní manažerská poučka zní, že

Moc revolučního na tom není, protože cíl i výkon měřitelný je - už dávno se ve školách zkouší ,píší testy a dávají vysvědčení. Dobešův k tomu prostě přidává další test.Otázka bude co dál. První věc-*skutečně popsat co má být cílem-tedy že studenti v 9.třídě mají bezpečně umět to a to .Obecně tleskám, horší to už bude s praktickou realizací, protože  za těch 200 let se tyhle požadavky dost drsně měnily od hymny domu habsburského přes Internacionálu až k Babetě, od latiny přes ruštinu k angličtině a jestli nás  obsadí Čínani, tak se budou asi dělat testy z čínštiny, tak aby se pak ty testy neměnily každé 4 roky když nastoupí nový ministr školství....A ta druhá,  jestli už má pan ministr plán co udělá když ty výkony nebudou dobré (jako že asi nebudou) a cíl nebude dosažen (jako že asi nebude).. Říct dnešní generaci deváťaků, sorry neudělali jste test takže jdete všichni povinně na učňak (a střední školy asi ten rok neotevřou první ročníky), to asi není to pravé ořechové..

0/0
21.11.2011 17:08

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: základní manažerská poučka zní, že

Výkon učitele měřitelný nebyl, pokud nebereme v potaz známky, kdy učitel známkuje žáka a vedlejším produktem taky tak nějak sám sebe. Čili známkování je pro srovnávací hodnocení učitelů a škol zcela k ničemu. Proto jsou nutností objektivní a hlavně standardní testy stejné pro celý ročník v celé zemi.

Obavy, že by celý ročník šel u učňák, to je asi blbost, ne? I kdyby se zjistilo, že výsledky jsou pohroma, lze přeci stanovit cíl a říci, OK, na střední školu ZA 5-10 LET jen s takovým a takovým výsledkem. A pak doufám, že ty testy nebudou jen biflovací a faktografické, ale spíš dovednsotní a uvažovací.

0/0
21.11.2011 17:14

petrph

Re: základní manažerská poučka zní, že

O to právě jde aby někdo otevřeně stanovil cíl,k čemu mají testy sloužit.Jestli mají hodnotit jednotlivé žáky(udělal jsi ,můžeš na SŠ, neudělal půjdeš na učňák),nebo celou školu(dejme tomu tolik procent žáků musí procentuálně složit, jinak se třeba škola zruší), nebo budou "srovnávací a jinak nic) .Protože jak chápete, tak za 5-10 let tu už bude další reforma (a jiný ministr),takže pak se podle testů nic najednou  rozhodovat nebude. A vzhledem k tomu že ministr už své rozhodnutí změnil, napřef vyhlašoval to první, teď říká to druhé,tak nevím nevím...

Pokud se týká Vašeho přání aby testy byly dovednostní a uvažovací-zas nevím, nevím-jednak kdo by takové testy dokázal vytvořit (přiměřené věku těch dětí),ale hlavně aby testovaly to co a jak se měly děti učit celých těch 5 či 9 let předtím.Tedy ne co si teď zrovna vymyslí ministr školství a jeho odborníci-takový test sice může dát taky, ale tím se vlastně testuje něco úplně jiného,třeba výběr talentů či géniů,nikoliv plošné hodnocení škol

0/0
21.11.2011 18:23

ntarka

Re: základní manažerská poučka zní, že

paní Dobešová, máte od včerejška fofr, co? ;-D To vám diktuje Pepa nebo superguru Bárta?

0/0
22.11.2011 18:27

novak0112

Životopis pana ministra

na stránkách

http://www.msmt.cz/ministerstvo/ministr-2

je vzdělání a pracovní činosti pana ministra, jak se dívám, tak po SPŠ v Brně, kterou dokončil v roce 1982, pravděpodobně nepracoval 7 let, popřípadě se nechce chlubit????

Pak si uděl v letech 1989-1994 titul Mgr a nastoupil v roce 1994 jako vedoucí oddělení specialistů a psycholog Vazební věznice Praha - Pankrác.

Zajímavé......R^R^8-o

0/0
21.11.2011 14:59

dědeček

Re: Životopis pana ministra

A jakého vzdělání jsi dosáhl ty? Když jiné pranýřuješ. Končil jsi pomocnou školou v 5 třídě.

0/0
21.11.2011 15:03

novak0112

Re: Životopis pana ministra

já se jen ptám co dělál, když píšu životopis, tak snad nebyl 7 let nemocný, nebo jo.

Proč se ho zastáváš jsi snad jeho zaměstnavatel z let které chybí?

Myslím si, že po mém vzdělání je ti houby, protože ať by byla má odpověď jakákoliv, bylo by ti to proti srsti.

Jinak pracuji a platím daně které naše vláda rozhazuje (Ty asi bereš sociálku...)!8-o

+1/0
21.11.2011 15:07

dědeček

Re: Životopis pana ministra

Jestli ti uniklo ty chytráku, že tady se vede diskuse o znalostech žáků na různých stupních ve školství a ne o životopise min. školství. Uniklo! Tak jsem se v tobě nemýlil.

0/0
21.11.2011 15:27

novak0112

Re: Životopis pana ministra

to mi neuniklo, ale jde o to, kdo ty zákony navrhuje a jaký mají smysl !!

Je zvláštní, že spousta učitelů má sice stejné vzdělání jako pan ministr, ale s jeho postupy taky nesouhlasí.

Jde o to, že vždy vymyslí věc, která připraví školství o další peníze a na kvalitu vzdělání to nebude mít žádný vliv !!!!!!!!!! Chápeš ?

Myslíš že po dvojích testech budou všichni, nebo většina žáků znalostně zdatnější a že budou pro společnost větším přínosem? Já si to nemyslím....

+1/0
21.11.2011 15:37

dědeček

Re: Životopis pana ministra

žádné prověrky nezlepší znalosti, ale oznámí žáku jaké má znalosti a na co ty jeho znalosti stačí. A o to tu jde. Máš znalosti na střední školu, máš znalosti na vysokou školu, máš znalosti na učňák? Zároveň oznamují všem, že bez znalostí si nikdo nemůže koupit vzdělání. A to je to, co mnohým, kteří si kupovali vyšší vzdělání u škol, teď leží v žaludku.

0/0
21.11.2011 16:04

dědeček

Zdar všem líným a neznalým blbečkům.

Prostě se budete muset smířit s tím, že do nižších gymnázií a středních škol s maturitou se bez vědomostí nedostanete. Ty doby, kdy jste si koupili vstup na střední školu u známého ředitele a následně maturitní vysvědšení jsou pryč. Těď se buď látku naučíte nebo maturitu nedostanete. Konečně někdo zarazil kupčení se získáváním kvalifikace bez znalostí.

0/0
21.11.2011 14:57

novak0112

Re: Zdar všem líným a neznalým blbečkům.

OK, souhlas, ale musíme platit každý rok 60 mil Kč, nestačí příjmačky ?

Nejde to jinak? Od tohho by mělo být ministerstvo a jeho lidé, aby přemýšleli.

0/0
21.11.2011 15:16

dědeček

Re: Zdar všem líným a neznalým blbečkům.

V současném stavu našeho školství to jinak nejde. Školy jsou placeny podle počtu žáků. Kvalita výuky a požadaVKY NA žÁKY NEJSOU ZNÁMÉ. Bohužel existují školy s nedostatečnou výukou, které vemou kohokoli, jen aby naplnily stavy, dostaly peníze a kvalitu zaměnily za kvantitu, neb ta jim přináší zisky. Vtěchto školách získají maturitu všichni.

0/0
21.11.2011 15:23

___M_

Re: Zdar všem líným a neznalým blbečkům.

Z tebe ta závist, že někdo má střední školu a někdo i VŠ, přímo tryská. Nic si z toho nedělej, že nemáš vzdělání. I takové republika potřebuje.

0/0
21.11.2011 17:22

Kája21

Na jedné straně

chce zrušit povinné osnovy a na druhé straně chce testovat. Nějak mi to nejde dohromady. Rv

0/0
21.11.2011 14:57

dědeček

Re: Na jedné straně

Žádné osnovy už od roku 1995 neexistují. Už ti to jde do hlavy?

0/0
21.11.2011 14:59

novak0112

Využití pěněz

je vidět jak se ministr školství staví k penězům z EU, když to dostaneme, tak to prostě utratíme za nesmysly, tím jsou i testy za 60 mil.Kč. Nebylo by vhodnější, kdyby někdo na ministerstvu ve svém pracovním čase ve spolupráci s několika učiteli sestavil test a ten zaslal e-maailem na každou školu jako doplněk osnovy pro nadcházející rok? Bylo by to daleko pružnější a milionkrát levnější. Pokud to udělají jaky obvykle a testy se budou muset kvůli nějaké "chybě" vyhodit a vytisknout, tak jim na to ani těch 90 mil od EU stačit nebude.

Nejde o testy jako takové, jde o formu která stojí za houby.

Jinak si myslím že si každý může vybrat školu jakou chce, ať jde na vysokou třeba každý, ale ať se pak nediví že nebudou mít místo a tím i žádné příjmy.!!;-€

0/0
21.11.2011 14:45

dědeček

Re: Využití pěněz

Celostátní zkoušky při přestupu na vyšší stupeň vzdělání jsou nesmyslem ? Jen pro hloupé líné rychlokvašky.!

0/0
21.11.2011 15:01

novak0112

Re: Využití pěněz

celoplošně nesmysl jsou. Mělo by platit pouze u těch kteří přestupují, chceš jinam na vyšší školu, tak si tedy ty testy udělej a třeba i zaplať, např 1.000 kč za test. To by bylo rozumné a spravedlivé, nebo ne?

Proč by měli dělat testy i ti kteří nejdou nikam a pokračuní ve škole (přestup z páté třídy)?

To jsou podle mně vyhozené peníze.

Proč dělat test v deváté třídě? Může se stát. že na základce testy udělá ale příjmačky už ne, na co bute takový test ze ZŠ...asi na nic.

0/0
21.11.2011 15:23

dědeček

Re: Využití pěněz

Sám píšeš : "Mělo by platit jen u těch co přestupují" Tak v 5 třídě se přestupuje na 1 stupeň gymnázia a v 9 třídě na vyšší stupeň dle výběru žáka. Máš v tom trochu zmatky.

0/0
21.11.2011 15:32

www.samboush.com

No to bude něco.

V 9 možná - ale není třeba, dělaj se přijímačky na další vzdělávací instituce, v 5 třídě je to vyloženě o ničem.

Je to prostě příšerný. Dobeš aby místo se zabejval samotným vzdělávacím procesem. Snaží se vymejšlet jak vytvářet kasty. Kastovat děti je rakovina. Vůbec se mi nelíbí to co ten pán dělá.

Místo podpory nadanejch dětí od předškolního věku a první třídy. Tohle. Vzdělávání je individuální záležitost. Mělo by se jít cestou vícerychlostního vzdělávání s dikcí na spolupráci ve skupinách a chápaní souvislotí. Analytické schopnosti , aplikace. Atd. Spolupráce dětí na různých úrovních vzdělání je důležitá a přirozená. Problém českýho vzdělávání je v tom, že nemá s realitou nic co do činění.

0/0
21.11.2011 14:41

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: No to bude něco.

Jo, ale jak zjistíte, že to někde dělají prostě blbě? Že známky mají děti dobrý, ale umí kulový? Zjistit to až v devítce, když většina dětí neudělá přijímačky, to mi přijde torochu pozdě. Proč by se neměl měřit výkon VYUČUJÍCÍCH (a dětí jako vedlejší produkt)?

0/0
21.11.2011 14:47

www.samboush.com

Re: No to bude něco.

Blbě to dělají prakticky všude. Test je zase jen známka. Vzdělávání je dlouhodobej proces. V 5 třídě si dítě sotva začíná zvykat na ten samotnej proces. Výsledky testu v tomto věku nic neřeknou. Vyučující je jen průvodce. Hodnotit má smysl jen samotnej proces. A jho jednotlivé fáze. To jeden test v 5 třídě neudělá.

0/0
21.11.2011 15:11

mamina2

Re: No to bude něco.

Z páté třídy se chodí na osmileté gymnázium, proto testy v páté třídě. Ostatní děti si aspoň můžou zkusit, jak na tom jsou.

0/0
21.11.2011 14:49

www.samboush.com

Re: No to bude něco.

Osmiletá gymnázia chce Dobeš zaříznout. Tzn tohle je cesta jak to udělat.

0/0
21.11.2011 15:07

Hynek Vilém Jarmila reloaded

žák hodnotí učitele

To je bez legrace skutečně to, co tady strašně chybí. Proč se dětí nezeptat, jak moc pan učitel naučí, jestli je s ním legrace, jak je přísný, náročný, spravedlivý, jak moc toho ví, jestli umí děti získat pro předmět, jak jsou jeho hodiny zajímavé, jestli je lepší než jiní kantoři stejné odbornosti atd. Známkovat na školní škále nebo na škále 1 až 10. A porovnávat mezi kantory na stejné školy nebo naopak celorepublikově napříč stejnou odborností. A samozřejmě by šly udělat i žebříčky za celou školu a srovnávat to. Proč se nesmí říct, kde jsou děti spokojené a kde ne?

0/0
21.11.2011 14:18

Apačka

selekce podle chytrosti

Kde jen už jsem toto slyšela....

Testy v páté třídě, to je opravdu jen pro silné rodiče, žáčky a učitele. Navíc již několik  let se dělají srovnávací testy, tak proč potřebují opět nové testy - asi někdo potřebuje vydělat.

A když, tak bych navrhovala  začít již porodnici - čím dříve, tím lépe. Proč čekat !!

+1/0
21.11.2011 14:02

noboty666

No co?

Proste na zaver kazdeho cyklu vzdelani bude statni proverka - 1. stupen ZS, 2. stupen ZS, SS, VS ... zakonceno statni zkouskou. A vymalovano. Brecet budou jan notoricti flinkove.

+2/0
21.11.2011 13:59

ELAPHURUS

To je jak za komančů v letech 1980-81 na vojně

Politruci zjišťovali, jaká je nálada vojska v souvislosti s připravovaným vpádem do Polska - hnutí Solidarita ( nakonec se okupace nekonala )

0/0
21.11.2011 13:32

brouček5

Mno když už chce Dobeš zkloušet žáky z ČJ

tak měl taky mluvit česky, ne?? "síkryt, badžetování"...vypada hooodně americky, ne??Rv;-D

0/0
21.11.2011 13:26

nepokradeškalousku

Re: Mno když už chce Dobeš zkloušet žáky z ČJ

navíc při ověřování jazykové vybavenosti pan ministr Dobeš naprosto propadl. Neumí žádný světový jazyk. Anglicky umí jenom síkryt a time is mani;-) Je to prostě nejlepší z nás8-o

0/0
21.11.2011 14:02

anfrene

Re: Mno když už chce Dobeš zkloušet žáky z ČJ

Co s tim nadelas, podivej se jakou specializaci ma ten novy ministr a kde sedi. A taky kdo sedi na financich;-D

0/0
21.11.2011 14:04

seagate

Pan Dobeš jako jeden z mála ministrů,

je zapálený pro věc.  Ale při své snaživosti dělá velké chyby.

O VŠ. Pan Dobeš má představu, že v ČR je mnoho vysokoškoláků. Ale měl by rozlišit technické obory, chemii a třeba i ty dentisty od ekonomů, právníků, filosofů,mediků a hnojařů, kteří do zem.nikdy nepůjdou. Je pravda, že začíná u těch druhých převažovat nabídka nad poptávkou. Proto zde vítám zavedení školného, naopak první jmenované obory by měl stát dotovat. A to, že by chtěl vyloučit ty studenty ze studia VŠ, kteří neudělají maturitu je správné, jen bych se přimlouval ne na jedné, ale dvou opravách. Ale měly by být maturity odlišné, jiné na gymnasiích, jiné na učňáku,jiné na odb.škole.

A k těm páťákům a deváťákům. Je fakt, že dnešní děti jsou jiné, zhýčkané a potrpí si na šikanu, takže takový písemný test by jim neuškodil. Ale test by to měl být pouze informativní, hlavně pro samého žáka, nikoli vylučovací.Protože někteří žáci jsou dobří, ale při testu znervozní a napíšou toho polovinu. Od toho jsou  přijímací  zkoušky.

+1/0
21.11.2011 13:16

petrph

Re: Pan Dobeš jako jeden z mála ministrů,

Pokud vím, tak zvýšený počet vysokoškoláků na nás chtěla EU-čili bychom měli být hrdi na to, že jsme splnili její kritérium, a nikoliv aby si i ministr školství stěžoval že je u nás pře vzděláno (stěžoval si snad třeba někdy nějaký ministr financí že je u nás hodně peněz?) .Takže místo toho aby se "tržně" zavedlo školné, si ohlídat tu kvalitu těch škol- když už jsou, tak po způsobu státních maturity zavést státní státnice, a bylo by po ftákách. Bohužel, tím že se zavede školné, půjde jen k tom že stát vybere několik stovek milionů navíc, v podstatě na dalších daních,jinak se nic nezmění, protože absolventi dobře vědí že na současném trhu práce budou mít s VŠ titulem větší šanci  si najít práci než bez něj,takže si halt poplatí..- ale naopak půjdou na ten obor či školu kde budou mít větší šanci že tu školu (pokud možno rychle a jednoduše) vystudují....

0/0
21.11.2011 13:35

seagate

Re: Pan Dobeš jako jeden z mála ministrů,

Původně jsem nechtěl zavést debatu o VŠ, ale pokouším se sledovat myšlenkový pochod pana Dobeše. Mimochodem, tento ministr se mi spíše jeví, že nekope za VV, ale za pana Vandase.

Takže, studium na VŠ je dobrovolné, asi jako když se přihlásíte do nějakého zájmového kroužku nebo jazykovky. Takže nevidím důvody nezavádět školné. To, že EU vysokoškoláky preferuje, je dobré, ale přílišné preferování je krátkozraké. Představte si, kdyby v té EU by chtěl být každý vysokoškolákem, manažerem, podnikatelem. Jak by to asi dopadlo. Znali byste třeba teorie z makrekonomie, ale kdo by Vám vyrobil počítač, tu židli na které sedíte, ten stůl, na kterém máte ten počítač, kdo by vyrubal to uhlí, ze kterého nakonec jde to světlo (jaderky všechno neutáhnou), kdo vyrobí papír na vaše skripta, atd.

0/0
21.11.2011 14:36

petrph

Re: Pan Dobeš jako jeden z mála ministrů,

Ehm-to se mi zdá poněkud nepoctivé argumentovat tím že studium na VŠ je dobrovolné,něco jako zájmový kroužek.Neboli, ona je to sice pravda,ale pak tedy musíme říct že stát platí a dotuje spoustu dalších nepovinných,dobrovolných aktivit,kulturu, sport, politické strany, spousty nepotřebných úřadů, ústavů. Tedy, zrušme tyhle všechny a bavme se pak o zavedení školného.

A naopak-čím více kvalitních vysokoškoláků tím lépe.Protože na na to aby někdo ve fabrice obsluhou  stroje vyrobil počítač či židli, nebo rubal to uhlí,na to se sem sjíždějí po tisícovkách Ukrajinci,Pakistánci,a kdo ví kdo,a stejně to sem mnohem levněji a dovezou z Číny.Mnohem lepší by bylo kdyby ten náš vysokoškolák uměl naprogramovat ten NC stroj,nebo si založil a otevřel celou tu fabriku.Ale jak píšu,podstatná je ta kvalita,nekvalitní(a hlavně pasivní)VŠ je na tom možná hůř než kvalitní SŠ.Takže-než ty školy zavírat a nebo zavádět nic neřešící školné,tak stanovit nějaký etalon kvality,kterého musí absolventi dosáhnout.

0/0
21.11.2011 16:20

mamina2

Re: Pan Dobeš jako jeden z mála ministrů,

Při testu ve škole znervózní a při přijímačkách ne?

0/0
21.11.2011 14:46

togu

Dobeš se zeptá testovaných páťáků a deváťáků i na atmosf

Proč se ptá žáků a nezeptá se rodičů, co si o tom všem myslí.Ty by ho asi rychle poslali do patřičných míst.

0/0
21.11.2011 13:08

Pleskavec

Re: Dobeš se zeptá testovaných páťáků a deváťáků i na atmosf

Rodiče o atmosféře ve škole nic nevědí, to je nonsenz! Mají to jen zprostředkovaně skrze děti, hlavně je to atmosféře ve škole, ne o ministerstvu!

0/0
21.11.2011 13:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.