Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři stateční získali Ceny Paměti národa

Ve čtvrtek večer převzaly Ceny Paměti národa čtyři osobnosti, které ve svém životě prokázaly, že čest, svoboda a lidská důstojnost nejsou jen prázdná slova. Laureáty jsou válečný veterán Imrich Gablech, řeholnice Anna Magdalena Schwarzová a bývalí političtí vězni Miluška Havlůjová a Luboš Jednorožec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oleg1935

Díky za nádherný pořad

Chtěli bychom se ženou vřele poděkovat za nádherný pořad a to jak Marku Ebenovi, tak Janu Svěrákovi a všem, kteří tento pořad připravili. Bylo to vkusné, bylo to krásné a dovídáme se o mnoha bezejmených statečných lidech. Tuto dobu jsme sami celou prožili, jsme ročník 1937 a 1935, tedy přímí svědkové a také přímí postižení, každý jinou měrou a jinou formou. Je třeba o těchto osudech psát, je nesmírně záslužné, že se těmi příběhy zabývají mladší, aby nezanikla dokumentacce o prostých hrdinech. Je nám jen líto, že se ten pořad vysílá jen jednou za rok u příležitosti významného 17.lispotadu. Měl by se rozšířit i na ostatní památné dny: 15.března, 5.května, 27.června (Milada Horáková-den obětí komunismu), 21.srpna, 1.listopadu, 17.listopadu a konečně některou adventní neděli. Ty příběhy i vzpomínky stojí za to. Vážení tvůtci, ještě jednou Vám vřele děkujeme a prosíme pozdravte Marka Ebena, který je snad tím nejlepším moderáterem všech dob. Manželé Tomešovi

0/0
18.11.2011 13:36

william.blake

Re: Díky za nádherný pořad

R^

0/0
18.11.2011 14:53

AP1

prosim admina, aby zavrel diskuzi, to se neda cist

0/0
18.11.2011 10:27

LaHa1

Nevím kolik z vás,kteří se tady vyjadřujete...

...vidělo alespoň včerejší pořad v televizi,nebo kolik z vás si vůbec o té době něco přečetlo. Jinak byste tady nemohli psát takové nesmysly.Ti lidé zaslouží obdiv a uznání a je potřeba o tom mluvit.Je ale potřeba spěchat,protože většině těchto lidí nezbývá již mnoho let života.

+4/0
18.11.2011 9:01

lipno

Re: Nevím kolik z vás,kteří se tady vyjadřujete...

Já jsem ten pořad neviděl, nekoukám na pořady řiťolezců, kteří falšují skutečnost o blokují pravdu,

Divím se, jak mohli být vybráni, když nějakého nevinného nazavraždili a neokradli.

Zároveň se těm čtyřem omlouvám, nemohou za to, že určité kruhy statečnost zprofanovaly,

faktem ale zůstává, že takových statečných bylo mnohem víc a kolik naopak volalo po jejich odsouzení

0/0
18.11.2011 9:49

ignacius01

Re: Nevím kolik z vás,kteří se tady vyjadřujete...

sice jsem to nevidel ale na vec mam jasny nazor ...  no, dalsi dukaz toho, ze omezenym hlupakem se clovek nerodi ale stava Rv

0/0
18.11.2011 9:51

yan007

Re: Nevím kolik z vás,kteří se tady vyjadřujete...

Souhlas.

0/0
18.11.2011 11:07

yan007

Re: Nevím kolik z vás,kteří se tady vyjadřujete...

Ty si jeden neskutečný debil a hulvat. Zasloužil bys anticenu naroda za primitiva.

0/0
18.11.2011 11:07

freidenker

ceny paměti národa

Nebylo by lepší informovat jako potřebnou připomínku o těch ,kteří dostali státní vyznamenání za odboj proti totalitnímu režimu místo nadměrné popularizace odměňovaných v "soukromé akci"?

Navíc ,jak jsem se dočetl,se tyto "medajle"mohou dávat i za t.zv. ozbrojený odboj,bez další specifikace.Neporušuje se touto obecnou podmínkou mezinárodní zákon zakazující individuální (i skupinový) ozbrojený teror?Chtěl bych zdůraznit,že si velice vážím těch,kteří byli skutečnými bojovníky za svobodu a byli za to totalitním režimem trestáni žaláři a nebáli se informovat veřejnost a protestovat u totalitních úřadů proti porušování lidských práv jako např."chartisté".Nebylo by dobré přinášet více informací o této činnosti a lidech?

+1/0
18.11.2011 8:14

eQuido

Re: ceny paměti národa

Kdybyste o projektu Paměť národa aspoň něco věděl, nepsal byste tady takovéhle blbiny. Rv

0/0
18.11.2011 9:00

mac336808

Re: ceny paměti národa

Při rychlosti a pružnosti našich šikulů - přijdou třeba ti chartisté na řadu tak ..no počítám za padesát let ..stejně skvělé tempo nás už neomráčí ;-DRv

0/0
18.11.2011 10:25

babacek

Doporučuji !

Iniciativa za důstojné využití věznice v Uherském Hradišti.http://veznice.uh.cz/

0/0
18.11.2011 8:13

narwampa

nechápu

Nepochopil jsem moc příběh p. Jednorožce. Za to, že utíkal, dostal ocenění? To jako dosáhl při běhu nějakého rekordního času? Nebo někomu po cestě pomohl, zachránil mu život, daroval krev nebo skývu chleba? Asi ne... Jojo, to se zase vyrojí hrdinů tzv. třetího odboje. Ministerstvo obrany má připravené penízky pro odhadovaných 50 tisíc odbojářů :-) To všem skutečně chtějí nalhat, že tady existoval nějaký protikomunistický odboj? :-) Ale co, po druhé světové bylo také najednou spousty partyzánů :-) Tak jen stále vzhůru a dál v tažení antikomunismu. Ale co se děje tady a teď, to raději nevnímáme...

+2/0
18.11.2011 7:27

ScoutX

Re: nechápu

Ti vzdělaní nemají problém vnímat ani co se děje teď ani co se dělo dříve a dokonce jim dochází, že právě díky lidem, kteří měli tu odvahu a "jenom" utekli svět věděl co se tu děje. Ach jo. Vy jste odborník, že bych blil.

+2/0
18.11.2011 8:07

mac336808

Re: nechápu

R^Kdyby nic jiného , alespoň připomenutí toho , že naši předkové nebývali až takoví s-áči !

0/0
18.11.2011 10:21

;-)

rýpání se v minulosti

češi se neustále rýpají v minulosti, vyzdvyhují skutečné i domnělé úspěchy a hradinství předků, otevírají staré spory, ale nikdo nehledí do budoucnosti, nikdo nemá žádné cíle  a vize. Nikdo neví, čeho chceme dosáhnout.

0/0
18.11.2011 7:15

černej oes

Re: rýpání se v minulosti

Znalost minulosti je mnohem důležitější než si vůbec dokážete představit. Historická skleróza by se bolševikům převelice hodila.

0/0
18.11.2011 7:51

ScoutX

Re: rýpání se v minulosti

Minulost je třeba připomínat, aby mladí ani staří netvrdili hlouposti jako, že za totality bylo líp. A myslím si, že nemusíte soudit všechny podle sebe. osobně hledím do budoucna i přes to, že se snažím poučit z minulosti. Tyto dvě věci se totiž nevylučují.

0/0
18.11.2011 8:10

ignacius01

Re: rýpání se v minulosti

nechapu vas. hlavne nechapu to proc mate tendenci mluvit v pruralu, protoze to vzdycky smrdi ... ja to vnimam tak, ze diky kritickemu mysleni a snaze poznat a pochopit mnulost, muzeme lepe poznat a pochopit svou pritomnost a snazit se tak i nejak ovlivnit svou budoucnost ... to co pisete jsou samozrejme povrchni nesmysly

0/0
18.11.2011 9:54

;-)

Re: rýpání se v minulosti

Poznat a pochopit mohou jednotlivci, nikoliv spolčenost jako celek. Většinu lidí to totiž nezajimá a objeví-li se nějaká paralela, nedokážou ji včas rozpoznat. Zaměřování se na minulost vede ke stagnaci a úpadku. I české školství mrhá čas a síly žáků na zbytečné biflování dějin literatury, místo aby je naučilo užitečným znalostem, například základům ekonomie.

0/0
18.11.2011 10:11

ignacius01

Re: rýpání se v minulosti

on je problem v metodice. ma se ucit kontext a kriticky pristup a ne jen biflovat data ktera vam samotna nic nereknou. souhlasim, ze to vetsinu populace nezajima, ale i tento nezajem jim nebrani zaujimat stanoviska, ktera samozrejme stavi na neznalosti ... otientace pouze na minulost je stejne spatna jako uplna absence a nezajem o ni. zdravy a prosesny je zivy zajem o historii a minulost ... jen ji hlavne nebrat jako soubor zazitych nemennych mytu. to je prave stagnace a tak hodne lidi historii vnima

0/0
18.11.2011 10:23

babacek

Paměť národa

To co ty lidé prožili si nikdo nedovede ani představit. Moc jim to přeji, že alespoň na sklonku života se dočkali uznání.

0/0
18.11.2011 7:03

mac336808

Re: Paměť národa

Tak to ale vypadá , že čtyři stateční...;-(:-/

0/0
18.11.2011 10:26

babacek

Re: Paměť národa

Pokud by měli být takto veřejně oceněni všichni tací hrdinové té doby tak by ceremoniál trval několik dnů. Ono toto stejně nebyl konec. Jde především III odboj který byl doposud zamlžován.

0/0
18.11.2011 14:24

krllo

A proč Paměť národa mlčí k současnosti !

+1/0
18.11.2011 4:49

lol

Re: A proč Paměť národa mlčí k současnosti !

Asi je Read Only

0/0
18.11.2011 5:00

neandrtálec

Re: A proč Paměť národa mlčí k současnosti !

Paměť národa za těch 22 let se teprve vytváří.

:-)

0/0
18.11.2011 5:30

babacek

Re: A proč Paměť národa mlčí k současnosti !

Národ má krátkou paměť a tohle jsou žijících důkazy potažmo paměť o zvěrstvech komunistické totality.

+3/0
18.11.2011 7:04

krllo

A za té komunistické totality si v pohodě

studovali vysoké školy Benda, Pánek, Mejstřík , Pajerová, Bubeník , Žáček i Vondra . Tak to nebyla zas tak špatná totalita !

+2/0
18.11.2011 8:01

ScoutX

Re: A za té komunistické totality si v pohodě

Nevím jestli chcete být vtipný nebo jste jenom tak hloupý ale totalita byla špatná v tom nejhorším slova smyslu.

+2/0
18.11.2011 8:41

ifurt

Paměť národa

Tak, jak se nám starším masíroval do hlavy  únor 48 ( znárodnění) a posléze bylo znárodnění odsouzeno, tak se v budoucnu odsoudí i znovurozdělení národního majetku po tzv. sametové revoluci 89. Po únoru  48 to trvalo cca 40 let. Teď to jde rychleji, ale i tak se mi zdá, že "revolučnost"  českého národa je tlumená různými nečasy a jinými kmotry. Což takhle znárodnit nahrabaný a vytunelovaný a nakradený majetek? Ale pro to není politická vůle.

Přeci si politici nepodříznou větev.

+3/0
18.11.2011 1:41

Sharpe

Re: Paměť národa

Problem je, ze takovych lidi, kteri veri ze statni byrokrate jesou nellepsi spravci je malo, takze to neprojde.

0/0
18.11.2011 2:27

neandrtálec

Re: Paměť národa

Snad s výjimkou Číny.

:-) Tam rostou +9,5% ročně, různých zlodějů tam nepřibývá (naopak ubývá), a nerozprodali a nezadlužili veškerý majetek uvnitř státu, jak ti různí rádoby ekonomové.

:-)

0/0
18.11.2011 5:32

ScoutX

Re: Paměť národa

Super a jestlipak víte na úkor koho jejich ekonomika roste? Zjevně ne jinak byste je raději ani nezmiňoval a podobný systém by se vám tu určitě nelíbil. Někteří by totiž konečně poznali co to ve skutečnosti je žít tzv. z ruky do huby.

0/0
18.11.2011 8:13

Lenoch netáhlo.

Re: Paměť národa

Z ruky do huby se žije nyní u nás.

0/0
18.11.2011 8:51

TuJeKam

Re: Paměť národa

haha vy naivko. Nadávejte si jak se tu žije, ale je smutné, že si nikdo už ani neuvědomuje v jakém žijem přepichu.

0/0
18.11.2011 9:38

Axeman

Díky

Imrich Gablech, Anna Magdalena Schwarzová, Miluška Havlůjová a Luboš Jednorožec si zaslouží naše díky. A nejen ti, ale i tisíce dalších, kteří za dob nacismu a komunismu (socialismu) neztratili svou tvář a své ideály a bojovali za to, čemu věřili - za Pravdu.

A poděkování si zaslouží i všichni, kteří se účastní zaznamenávání těchto vzpomínek, protože díky nim se naše mladá generace může dozvídat to, čím vším si prošli a být pro nás morálními vzory. Věřím, že se v nás i po 7 letech nacismu a 40 letech komunismu díky těmto lidem probouzí naše vlastní svědomí a budeme dál bojovat za hodnoty a ideály, za které bojovali oni.

Díky V

+6/0
18.11.2011 1:28

qwertza

Re: Díky

R^[>-]V

0/0
18.11.2011 1:32

neandrtálec

Re: Díky

... jo, a taky ty statisíce hrdinů, co položili svůj život za právo na práci, za svobodu a za člověka ...

:-)

+1/0
18.11.2011 5:34

lol

Re: Díky

Vámi zmínění hrdinové už si svých pět minut slávy užili, tak je teď dopřejte i jiným...

Za padesát let se budou oslavovat zase další lidé, na každého se dostane... :)

0/0
18.11.2011 5:46

neandrtálec

Re: Díky

ODS zase zvítězí, zase bude volit prezidenta, a ten jim dá medaili.

;-D;-D;-D

0/0
18.11.2011 5:59

lol

Re: Díky

Houby budeme bojovat, už není za co. "Nacismus" a "komunismus" už se nevrátí, anarchismus a kapitalismus taky nejsou na dohled (díky EU).

Budeme se jenom utíkat do minulosti a do omrzení sjíždět příběhy lidí, kteří se narodili do těžkých dob, a budeme pateticky řečnit, že si také nemáme nechat vzít ideály a svobodu. Přičemž něco jako ideály a svoboda existovalo maximálně v době, kdy žila Anna Schwarzová a Luboš Jednorožec, a to kdoví jestli.

0/0
18.11.2011 5:37

ScoutX

Re: Díky

Jak se říká: "To co máme si uvědomíme často až ve chvíli kdy o to přijdeme.". Toliko k vašemu komentáři o svobodě.

0/0
18.11.2011 8:15

ifurt

Paměť národa

A vlastně : pamatujete si, co vám jednotlivé strany slibovaly, než jste vložili volební lístek do urny?  Pamatujete, co stál bochník chleba před dvěma lety?  Ne? Tak vynechte v mysli čtyři statečné, protože se na ně určitě taky nepamatujete. Omlouvám se zároveň pár jednotlivcům, co na ty čtyři statečné opravdu vzpomínají.

+1/0
18.11.2011 1:10

qwertza

Re: Paměť národa

Dík za omluvu...;-) Jsem ráda, že Luboš Jednorožec žije, myslela jsem, že už zemřel. Milá byla vzpomínka Marka Ebena na příhody s Annou Magdalenou Schwarzovou, která je sestřenicí jeho otce.:-)

0/0
18.11.2011 1:31

Sharpe

Re: Paměť národa

Zije, ale prisel o jednu nohu a nemuze ridit

0/0
18.11.2011 2:20

zuzana111

Re: Paměť národa

Jsem poněkud dobře informovaná a o nohu paradoxně přišel při autonehodě, když se roku 1990 vrátil po revoluci do Česka (tedy žádná novinka, je to 21 let co nemá nohu) a řídí docela dobře ;)

0/0
18.11.2011 9:12

Urb - Uničtoženie vraga

Takže v Řecku a jinde ve světě, se bojovalo za práva

okrádaných, jen zase u nás se mlátila prázdná sláma.

+3/0
18.11.2011 0:58

medanek

Re: Takže v Řecku a jinde ve světě, se bojovalo za práva

myslis neschopnych a linych?

+1/0
18.11.2011 1:07

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Takže v Řecku a jinde ve světě, se bojovalo za práva

Nebuď vztahovačný.

+1/0
18.11.2011 1:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.