- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nezaznel tam jedinej argument jak velkou části se v ČR podílí na smogu průmyslové podniky, jak velkou část tvoří nákladní auta a kolik % smogu vyrábí osobní auta. pak by tam asi měl být odhad o kolik % snížily splodiny fabriky, když se tváří ublizene že nemohou vyrábět naplno, a taky bych čekal kvalifikovaný odhad o kolik % by se mohla zlepšit situace kdyby se podařilo přesvědčit např.čtvrtinu řidičů co by místo autem jeli mhd. dokud někdo aspoň trochu relevantne neodhadne dopad osobaku na celkovou smogovou situaci, jsou takovyhle články jen populistickejma recma...
Co se podilu prumyslovych podniku, aut, apod tyce - nelze to vztahovat na celou CR, spise by se z tohoto hlediska mela popsat situace v jednotlivych problemovych regionech - ty pomery mohou byt, a zrejme i jsou regionalne hodne rozdilne.
Každý, kdo v posledním týdnu vyjel z baráku autem v jakékoliv ze zmíněných lokalit by si měl vrazit facku a nikoliv lézt na podobné diskuse. Ale ono je vždycky pohodlnější hledat problém u toho druhého než u sebe.
A takovou volovinu o tom jak tramvaje a metro způsobují zamoření měst - to snad může vypustit z úst jenom ten, kdo se živí prodejem onkofarmak a bojí se, že by mu omezení automobilové dopravy kazilo kšefty.
vyjel jsem kazdy den, ty asi taky patris k tem bIbeckum co si mysli, ze lidi jezdi pro poteseni, ale on taky nekdo musi delat
Ať žije zelená úsporám. V tomhle počasí makaj dotovaný solární panely a různý jiný dotovaný nesmysly úplně nejlépe. Takže komín na rodiném domku, z kterého stoupá cosi radioaktivního jen tak neuvidíte. Celý je to stejně efektivní jako všechno, do čeho vstupuje stát!
Co se aut tyce meli by zakazat hlavne provoz dieselovych motoru - temer vsechny diesely cca do roku 2010 nemaji filtry pevnych castic, ktere jsou mj karcinogenni(u benz. motoru temer nevznikaji), navic maji vysoke emise Nox.
Filtry maji diesely az od normy Euro5, ale spousta ridicu je ma odmontovane, protoze snizuji vykon, navic je nemeri zadna STK.
Jeste ze vsichni sili z emisi pro lidske zdravi naprosto neskodneho, a pro zivot na Zemi nepostradatelneho CO2 ..
jo, ted jsem o tom také slyšel. celá ta švanda totiž ucpává výfuky...uznám člověka, co si to nechal sundat hned u nového vozu. chápu to. řešením je zákaz dieselů. ale pomůže to?
tu lidé dostávali ,,pohřebné,, ,nebylo by špatné,kdyby největší znečišťovatelé založili fond pro děti,kterým by se hradily školy v přírodě a mléko k svačinám.....přísahám - při inverzích bych pak ani necekla.Jenže oni to neudělají,platy a prémie managementu jsou jim bližší než zdraví našich dětí.Jejich děti jezdí do čisté přírody a k moři běžně....
Tohle je trochu citlivé téma, protože každý z těch provozů sám o sobě splňuje emisní normy. Pokud budeme ještě více tlačit na snižování emisí, lehce se může stát, že majitel přesune provoz tam, kde mu nehází tolik klacky pod nohy. Možná to bude z ekologického pohledu výhra, ale budeme zde zase řešit sociální problém v podobě nárůstu nezaměstnanosti.
Jeste se nikdo nepozastavil nad tim, jak vlastne takova regulace vypada, o kolik ty tovarny vlastne snizi vyrobu? Pokud vim, tak je to spise k smichu, na koksovne v den kdy je vyhlasena regulace, proste jen nezapali jednu ze 100! peci, cili vlastne se jedna o snizeni o 1%, to ma mit jako nejaky vliv na snizeni emisi?
A jak to vlastne vypada s tim milovanym Mittalem? Jak on omezuje vyrobu? Chlubi se ze investoval 1mld do odprasovaci stanice, a vsude hlasa ODPRASENO, ale mene se uz vi, ze to funguje mozna tak na 30%, a navic se chysta zase rozjet vyrobu na treti vysoke peci, cimz vlastne zvysi vyrobu o 50% a jsme zase, tam kde jsme byli.
Navic ta investice 1mld jen podle Mittalu, beztak to stalo mene a zbytek je jen bouda a tunel na odpis investice z dane.
JEDINA MOZNOST JAK Z TOHO VEN JE OMEZIT VYROBU !!!
Myslíte omezit výrobu na trvalo? Kde budou lidé pracovat? Má smysl se omezovat, když sousední země nemá tak přísné emisní limity?
jeskzních. To budee kouře
Hodně prachu? Nu nedivte se. V zájmu ekologické lobby tu jezdí čím dál více smradlavých a prašných dieselů ...