Diskuze

Špičky studentů připouštějí školné, žádají lepší hospodaření univerzit

Studenti by souhlasili se školným, pokud by jeho maximální výše činila pět tisíc korun za semestr. Vyplynulo to z průzkumu České studentské unie mezi desítkami zástupců studentských organizací. Šedesát procent dotázaných není spokojeno s kvalitou univerzit a čeká, že bude dál klesat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TJ

Tomáš Jefferson

17. 11. 2011 22:44
Slováci + ostatní cizinci stojí cca 1 miliardu 225 miliónů

Plné školné Slovákům (cca 2/3 zahr.studentů) a ostatním cizincům.

Občané ČR platí v současnosti ze svých daní cca 35 000 cizinců na VŠ. Dejme tomu, průměrné náklady na 1

studenta cca 35 000 korun ročně, což dělá cca 1 225 000 000 Kč, tedy 1 miliarda 225 miliónů ročně. R^

Zdroje jsou. :-)

0 0
možnosti
ZZ

Sidonie_11

17. 11. 2011 11:38
5000 Kč/semestr

Je to sice na hraně, ale pokud by to bylo v podobě přímého školného a fungoval by systém studentských půjček a stipendií, pak by se to ještě nějak utáhnout dalo, i když by to bylo pro mnoho rodin opravdu jen tak tak. V případě odloženého školného je 5000 Kč na semestr aspoň podle mého názoru naprosto bez problémů.

Stejně si ale myslím, že peníze by se daly sehnat i jinak - třeba tím, že každý student, co studuje/bude studovat 2 či více oborů/VŠ (ne dvouoborů), by měl mít neplacený jenom ten první obor, první studium. Protože aby kvanta lidí studovaly 3. semestrem práva a k tomu třeba ještě přírodovědu či informatiku, případně si ke studiu Mgr. přibraly ještě nějaké to Bc. studium, protože je to zadarmo, mi nepřijde zcela normální a není tajemstvím, že spousta takovýchto buď nikdy jeden z oborů nedostuduje, nebo dobu studia přetáhne. Tady jsou ty peníze, co chybí, a některé fakulty už zavádějí poplatky za každý další studovaný obor, protože jim prostě dochází trpělivost!!!

0 0
možnosti

vencac

16. 11. 2011 23:10
Školné dnes zavedené bude jen stupidním vyhozením peněz do

černé díry jménem Teoretizující vysoké školy. Hlavním dlouhodobým problémem našeho školství je premrštěný počet gymnazistů, kteří v podstatě po 15 letech školy neumí vůbec nic. A Vysoké školy potom fungují jako středoškolské doučování těchto teoretiků bez praxe.  Dokud tedy nezrušíme minimálně 70% gymnázií a výuku odborných předmětů na VŠ nenavážeme na výuku SPŠ nikdy se z tohoto problému nedostanem. A můžeme platit 100 000 za semestr.

0 0
možnosti
ZZ

Sidonie_11

17. 11. 2011 11:44
Re: Školné dnes zavedené bude jen stupidním vyhozením peněz do

Ano, spousta VŠ je téměř výhradně pouze na teoretické úrovni, což je aspoň pro mě nepochopitelné! Rv My jsme teda měli na Bc. studiu téměř 420 hodin praxe, ale to bylo všechno. Jinak veškeré poznatky - čistě teorie, teorie, teorie, propojení s praxí nulové! Rv A to se prosím VŠ berou jako instituce, které mají vzdělávat odborníky v daném oboru! Ale jak, když spousta vyučujících snad praxi nikdy v životě neviděla a nevytáhla paty z akademické půdy?! :-P A pak vám nadávají, když chcete do teoretické části bakalářky napsat poznatek z praxe, který však nikde v žádných zdrojích není k nalezení a víte o něm jenom proto, že jste kdysi byli někde na praxi a pracovník vám to tehdy sdělil! :-/

0 0
možnosti
Š

špekovatec

16. 11. 2011 20:56
školné jednoznačně ano, a víc než jen 10k za semestr

to je málo a poměry to nezlepší. Alespoň 20k za semestr

0 0
možnosti
MG

Rubik1

16. 11. 2011 22:03
Re: školné jednoznačně ano, a víc než jen 10k za semestr

Začal bych na 5 tisíc za semestr a za 5 let by to už mohlo být 500 tisíc neboli půl milionu za semestr.

0 0
možnosti
LV

Lovec VeVerek

16. 11. 2011 19:12
Pod tento PR štěk se styděli podepsat i ti největší lháři

;-D;-D;-D

proto je podepsali kolektivní soudruzi "ČTK" ,  "iDNES.cz"

1 0
možnosti
NN

papullus

16. 11. 2011 18:57
Bombastický nadpis - špičky studentů

co to znamená - špičky studentů ? Za mých mladých let by se takto patrně označovali členové fakultních a celoškolských výborů SSM . Pokud se dnes jedná o stejnou část populace, se stejnou mírou flexibility ke stávajícímu establishmetu, jedná se tedy o politicky zprostituovanou spodinu a nikoliv špičku.

3 0
možnosti
K

Kocour-mikes

16. 11. 2011 17:56
Dobeš nemá ...nejen koncepci,

...ale ani kvalitní tým. Proto študentíci nebuďte tak naivní a nežerte mu ty jeho sliby a důvody šetření.

Je to jen další z poslušnejch a .... bez "koulí".[>-]Rv

0 0
možnosti
PO

parlost18

16. 11. 2011 16:59
...

Osobně jsem striktně proti zavedení školného. 5000 se může zdát, že není tak moc. Pro některé, to může být moc. Vemte si, že kromě těch 5 tisíc jsou náklady na dopravu, bydlení, ušlí zisk - znám i studenty podporující z brigád vlastní rodinu. Navíc je třeba někde začít - jak se to jednou prosadí, začne se plíživě zdražovat a za deset let můžeme být na 50 tisících.

Často se hovoří o tom, proč by měl nevysokoškolák doplácet na vzdělání jiného. Přijde mi to dost sobecký přístup uvážíme-li fakt, že právě nevysokoškoláci jsou nejvíce ohroženi nezaměstnaností - kdepak se asi berou peníze na podpory v nezaměstnanosti? Také od daňových poplatníků a vysokoškoláci u nichž je předpoklad vyšších příjmů odvádějí do státního rozpočtu více a jsou méně nezaměstnaní. Navíc dnes je na VŠ tak velké procento populace, že téměř každá rodina má nějakého vysokoškoláka. Stát se prostě zbavuje další povinnosti, aby bylo z čeho krást a někteří (nepublikovatelné) tomu ještě tleskají.

0 0
možnosti
K

Kocour-mikes

16. 11. 2011 18:05
Re: ...

Nic proti názoru, ale ...

Kvalita schopností na úrovni dřívějších středoškoláků je taky výsledek statistik. A motivace závaznosti školným, to jen jasně zdiskredituje ty studenty z méně majetných rodin (prosím nejedná se o sociální případy). Co takhle se zajímat, a především najít cestu, jak "omezit" útěk studentů k profesím, které nestudovali.:-/

0 0
možnosti
LH

Horle

16. 11. 2011 16:46
školné rozhodně ano

nevím, proč by měli lidé, kteří VŠ nemají ze svých daní platit mé studium. Vysokoškolák, který si při studiu nevydělá 5000 na školné, tam nemá co pohledávat. Nevěřím tomu, že by takováto výše školného zamezila přístup ke vzdělání.

1 0
možnosti
V

vintrlik

16. 11. 2011 16:51
Re: školné rozhodně ano

souhlasím, deset tisíc ročně je únosná míra, bakalářské studimu jsem studoval na sourkomé vš a kvalita výuky tomu odpovídala, pokud ty peníze půjdou přímo do škol, nemám s tím problém...

0 0
možnosti
AA

svedek casu

16. 11. 2011 16:35
Přemluv dědka bábu

oni ze svého mizerného důchodu rádi přispějí, budou se hřát horkou vodou v plastových láhvích jak je už běžné u starochů v zimě.!!!!!!

0 0
možnosti
PO

parlost18

16. 11. 2011 16:45
Re: Přemluv dědka bábu

nemáte už něco originálního - řeší se tu něco tak důležitého a jediné, co někteří neinteligentní jedinci jsou k tomu schopni napsat je "přemluv bábu". ;-€

1 0
možnosti