- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to je hnus, jak se jim stale vic ustupuje a zvyhodnuji se proti jinym skupinam..skoro uz mi to pripomina cikany...pritom se z vetsiny chovaji jak prasata a neznam horsi ucastniky provozu, nez cyklisty. Vznikaji pak paskvily, jako jizda jednosmerkou v protismeru apod. By me zajimalo, kde se bere ta masivni podpora kolomrdu.
Slusnym cyklistum se predem omlouvam, je vas bohuzel malo.
zejmena ti, co nevytahli z ceske kotliny nos. Takze jak to funguje uz leta v Nemecku? Presne tak jak se o to snazi novela v clanku. V Nemecku maji cyklisti na stezce prednost pred autem odbocujicim doprava. Take tam jsou pulene prechody. Prechod je z pulky zebra a z pulky cyklo-prechod, takze nemusite slezat z kola. Nemci to uz maji leta, funguje to v pohode. Prosim vas, vy zabednenci co netusite nic, nemluvte do toho. V jinych zemich uz na to prisli a je na case aby se Cesko pridalo k temto vyspelym zemim.
Myslí tím bandu profesionálních aktivistů z Auto*matu nebo Oživení?
Nevím, kdo přesně vytváří legislativu o pohybu aut ve městech a cyklistů po silnicích, nevím co za lidi plánují tzv. opravy pozemních komunikací včetně cyklostezek. Ale moc dobře vím, jaké je srazit cyklistu i jaké je být sražen autem-obojí jsem zažila osobně. Denně se modlím, aby se přede mnou v mlze neobjevil cyklista jedoucí vprostřed silnice, protože stejně jako já marně pátrá kudy vede cesta nemající bílé pruhy označující krajnici, jen já mám v autě delší brzdnou dráhu i když nejedu o moc rychleji než cyklista. A jakpak je to s mladými frajírky na freestylových kolech bez odrazek, světel a ještě v černém... Uvědomují si vůbec někteří cyklisti, že pokud se nacpou před křižovatkou mezi 2 auta, tak si jich řidič hlídající si provoz na hlavní cestu, na kterou se snaží vyjet nemusí všimnout. A co řidiči? Vědí, že kolo nemá zpětné zrcátko a že pokud je na cyklostezce vedoucí podél silnice obrovský kanál, tak ho cyklista musí objet vjetím na "vyhrazený pruh pro auta"?
Nevím co přesně myslíte větou "... tak ho cyklista musí objet vjetím na "vyhrazený pruh pro auta"? ...", ale upozorňuji, že cyklista, stejně jako automobilista, který má ve svém pruhu překážku, to nemůže udělat bezohledně, tj. bez ohledu na ostatní účastníky provozu. Musí proto i případně zabrzdit, počkat až se silnice uvolní a pak kanál objet.
jako cyklista obcas vedome porusuji vyhlasku, bo je to bezpecnejsi pro me i pro okoli.
Jsem spatny ja nebo vyhlaska (presne receno, jeji lokalni aplikace)?
to samé dělám i jako chodec. Otázka je, zda jde o porušení (asi spíše zákpna, než vyhlášky, no budiž...), když třeba z úzkého místa mezi tramvajovým pásem a vozovkou po vystoupení z tramvaje zdrhnu rychle na nejbližší chodník, i když je tam červená popř. nějaký přechod blíže než 50m, když na tom úzkém místě se cítím být ohrožen. A to by si mohl někdo zkusit mě za to pokutovat. On je totiž i jiný §, který říká, že každý je povinen zabránit nehodě. A ten je podle mého postaven svým významem nad nějaké značky a světla, tečka.
která byla před lety zrušena. Tzn. blatníky, odrazky, světla, zvonek. A kolo, které by se na silnici, kde jezdí auta, objevilo bez této výbavy, rovnou by policie zabavila.
Mimochodem, letos jsem po dlouhé době vytáhl kolo a na silnici naprostá pohoda, řidiči se mi vyhýbali, zato na cyklostezce jsem měl strach, každej biker v reklamním oblečku jel jak hovado, jízda vpravo tam neexistuje, kola se vyhýbají tak, že kdo jede rychlejí, má přednost. Taať si borci nejdřív udělají pořádek tady a pak chtějí změny v silničním zákoně.
když mohou sdílet komunikace s řidiči, měli by povinně znát pravidla.
Také si myslím, že je čas zakázat jízdu cyklistů po všech silnicích první třídy. Rozdíl rychlostí cyklisty a auta je tam příliš velký a představuje riziko. Na dálnici taky nesmí traktor.
s tou prvni tridou souhlasim, ale musi tam byt moznost jet jinak (treba po polnacce).
cyklostezky ve městech, nejsme moc zvyklí. Cyklisté, chodci i řidiči se na nich dost často (někdy i z neznalosti) chovají jako dobytek. Chtělo by to jen trochu ohleduplnosti a empatie a vyřešilo by se to samo. Jenomže bohužel právě tyto vlastnosti jsou nám dost cizí.
... presne o tom to je ... predvidat a chovat se k ostatnim tak, jak chci aby se chovali oni ke me
A 30km/h ve městě jistě zlepší čistotu ovzduší, hehe.
Jsou cyklisté ti, kteří nedodržují předpisy, naopak automobilisté je dodržují vždy. Leč realita je jiná - v ČR pokud je nucen člověk jet po silnici, je to mnohdy opravdu silný adrenalin - auta vás míjejí mnohdy jen o pár centimetrů, i když jste na hlavní, tak vám z boční klidně vjede auto (on je přece silnější). A pokud jsou ve městech cyklostezky vedeny po částech chodníků, je to také paráda - tu se vykecávají důchodci, tu v cyklistům vymezeném pruhu jde maminka s kočárkem, tu tam někdo zaparkoval auto, atd... Už i v Polsku je vztah cyklista - automobilista mnohem lepší! A parádní jsou rovněž cyklostezky, které vedou přes místa se zákazem vstupu či dokonce je někdo přehradil plotem (v Klimkovicích cyklostezka na Polanku). Jediná šance na bezpečnou cyklistiku je u nás asi jen na různých lesních cestách a silničkách daleko od měst a civilizace.
presne ... jen pro priklad, v Plzni na cyklostezce vedouci podel silnice E.Benese kazdou chvili parkuji nejake firemni vozy ( a to neni vyjimka jen teto cyklostezky), takze cyklista ma na vyber 2 moznosti ... chodnik nebo silnice ... a pak spackuji chodci i ridici