Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž měl dost počmárané fasády, tak nechal sprejery pomalovat celou zeď

Originální způsob, jak ochránit svůj dům a plot kolem pozemku před sprejery, zvolil osmapadesátiletý Pavel Válal z Jihlavy. Pozval je, aby mu zhruba sedmdesát metrů dlouhou zeď pomalovali kompletně a on ji tak nemusel neustále přetírat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zies

Pomalujeme vám fasádu také zadarmo :)

Neděláme čistě graffiti, ale street art a spray art, je možné si nechat nasprejovat cokoli, vč. portrétu atd... ozývejte se na ts-art@seznam.cz nebo kontrolujte http://www.cz.fotoalbum.eu/tsdesign :-)

+1/0
15.11.2011 22:44

Optus

Re: Pomalujeme vám fasádu také zadarmo :)

Kontroluji http://www.cz.fotoalbum.eu/tsdesign a ono jen "Aplikace Internet Explorer nemůže zobrazit tuto webovou stránku."

Optus

0/0
19.11.2011 17:57

Optus

Re: Pomalujeme vám fasádu také zadarmo :)

Takto to je: http://cz.fotoalbum.eu/tsdesign

Optus

0/0
19.11.2011 18:17

Lycaonte

Jo, Jihlava...

... za chvilu bude posprejovaná celá. Takových objektů je tam víc, a nakonec, proč ne. Že by nový trend?

0/0
14.11.2011 15:16

Rohatá

Je

to jeho plot, tudíž soukromý majetek a jak si sním naloží je jeho věc :-). Každopádně je to dobré řešení ;-). I když škoda, že tomu nedali sprejeři hlavu a patu, vypadalo by to líp. Jinak ok R^

+1/0
14.11.2011 10:20

Nahlas se ti směju 2

Re: Je

Je to jeho věc do té míry, pokud splňuje obecně platné předpisy a požadavky.

0/0
14.11.2011 12:16

Rohatá

Re: Je

v jakých předpisech a požadavcích je napsáno jak má vypadat plot? Je tam i ustanovení o tom, že na plotu nebo na své nemovitosti nemůžu mít grafitti?!

0/0
14.11.2011 12:49

Nahlas se ti směju 2

Re: Je

V mnoha. Ať už se jedná o obecně platné stavební požadavky na statiku apod., nebo ať se jedná o závazné požadavky památkářů, městské vyhlášky atd.

0/0
14.11.2011 13:03

Layup

Nesmysl

To je ale zase vtipek toto.. "platne stavebni pozadavky" ? Jakoze by tim naterem zed nabyla na hmotnosti? Zajimave.. budu o tom opravdu dlouze premyslet)).. jediny pamatkari by s tim mohli mit problem, jinak bych si osobne udelal zed klidne blikajici kriklave ruzovozelenou, ono vedle tech reklamou zabarikadovanych ulic by se to vcelku ztratilo.. furt radeji graffiti nez billboard na kazdem domu.;-)

0/0
14.11.2011 13:57

Rohatá

Re: Nesmysl

Souhlasím. Jednou je to soukromý majetek, tak si sním můžu dělat co chci. Když památkářům a strážníkům nevadí nevzhledné tzv. Tegy tak ať se nestarají i teď. Majitel má pravdu. Držím palce a příště klidně křiklavě růžovozelený jak píše Layup ;-). Nebo jinak. Už vidím jak mu  dávají (obec)každých půl roku peníze na fasádu ;-D.

Vždyť na Kampě je celá Lenonova zeď a nevadí to ani památkářům, policii a pod. Ba naopak je to vyhledávané místo turistů :-).

0/0
14.11.2011 14:31

Nahlas se ti směju 2

Re: Nesmysl

Soukromí jednoho končí tam, kde začíná soukromí druhého a oboje se řídí závaznými předpisy, např. zákony. Tedy neplatí, že se svým majetkem si můžeš dělat 100%, co chceš. To by totiž umožňovalo, aby si někdo hned u tvého plotu, který máš v klidné rezidenční čtvrti u svého domu, postavil třeba 30 patrový věžák. A to naštěstí není možné.

0/0
14.11.2011 15:04

Nahlas se ti směju 2

Re: Nesmysl

Hm, takhle to dopadá, když se do diskuse zapojí někdo, kdo si nepřečte, na co reaguje....

Padla otázka "v jakých předpisech a požadavcích je napsáno jak má vypadat plot?" a na ni jsem odpověděl. Čti pozorněji.

.

S tvou poslední větou jedině souhlas.

0/0
14.11.2011 15:01

Rohatá

Re: Nesmysl

reagovala jsem na příspěvek Layupa kdyby jsi to četl pořádně.  Nikdo tady nemluví o tom co si kdo kde může stavět. Mimochodem existují místa, které stojí za pozornost, ale ne plot jednoho člověka, který tak vyřešil problém. Jinak viz narážka na panelák.: Jak je tedy možné, že si někdo postaví naproti rodinným domům barák o 4. patrech (bytovku) a nikomu to nevadí a bez problému dostal na tuto stavbu požehnání od stavebního úřadu a dokonce je i po koloudaci?? Lidé si na to stěžovali už při základech stavby, právníci jim vyhledali  v zákonech že do určité vzdálenosti od rod.domů nesmí být vyšší budovy a i přesto to nikoho nezajímalo? Nemůžou si ani roztáhnout závěsy v oknech aniž by jim někdo nekoukal do baráku. Na to máte taky nějakou radu?????? Lidé, kterých se to týká budou určitě rádi za jakoukoli........

0/0
14.11.2011 15:23

Rohatá

Re: Nesmysl

ještě jeden dotaz? Jaký vliv má grafitty na statiku???8-o

0/0
14.11.2011 15:24

Fakus333

Re: Nesmysl

Grafity mají vliv na statiku obecních lopaťáků a úředníků :-):-):-)

0/0
15.11.2011 6:58

Rohatá

Re: Nesmysl

Jinak aby bylo jasno. Já se nehádám, jen tu každý vyjadřujem své názory. Chápu, že nějaké předpisy musí člověk brát v potaz, ale ne vždy to je jednoduchý. Neříkám, kdyby na té zdi byla sprejery vyobrazena třeba historická část města tak by to bylo samozřejmě hezčí ;-):-)

0/0
14.11.2011 15:30

wildchild

Re: Je

Pakliže je objekt kulturní památka (má evidenční číslo v Ústředním seznamu kulturních památek) nebo stojí např. v Městské památkové zóně, ochraném pásmu jiné kulturní památky, apod.. vztahuje se na něj zákon 20/1987 o památkové péči ;-) Z toho plyne, že se ke všem úpravám bude vyjadřovat pracoviště Památkového ústavu a odbor památkové péče (odbor kultury apod.) obce s rozšířenou působností, magistrátu, ...

0/0
14.11.2011 16:29

Gaston

hmmmmm

Rád bych viděl reakce okolí, hlavně těch sprejerů, kdybych vzal kýbl s vápnem a ty výtvory bych zalíčil!

0/0
14.11.2011 9:50

heroforseason

Re: hmmmmm

To by byl vandalismus. Rv

0/0
14.11.2011 11:16

paulina

Zajímavé

že dokud tam byly nedovolené klikyháky, strážníkům ani městu to nevadilo.

+2/0
14.11.2011 9:36

orinka3

to je ale hnus

vypadá to jako skládka odpadků, mít tohle denně na očích, skončím na pakárně.

+2/0
14.11.2011 8:46

Lycaonte

Re: to je ale hnus

Tak šťastnou cestu na tu pakárnu. Co takhle trochu otevřenou mysl k alternativnímu umění? ;-D;-D;-D

0/0
14.11.2011 15:17

Hanyz01Reloaded

no osobně bych sprejery vyprovodil násadou od krumpáče, ale

jestli to tak pánovi víc vyhovuje, je to jeho majetek a trochu nechápu město/policii, že mu do toho teď kecá. Když měl plot natřený, tak mu ho před sprejery taky neochránili.

+4/0
14.11.2011 8:05

Nahlas se ti směju 2

Re: no osobně bych sprejery vyprovodil násadou od krumpáče, ale

Jaký plot?

0/0
14.11.2011 9:24

Pravičák začíná být nadávka

a proč to je v Černé kronice???

pán něco provedl???

+2/0
14.11.2011 7:50

libl3

Dobrý nápad i řešení. Ideální by však bylo, kdyby

kdyby neexistovaly bezer úřady a jejich zamindrákovaní úředníciR^

+1/0
14.11.2011 7:41

Santa1

Nechutná je především sama zeď

Zeď ve funkci plotu je zhovadilost.

0/0
14.11.2011 6:55

VOICE_OVER

Re: Nechutná je především sama zeď

Vedle velkeho psa je to nutnost, pokud tedy nezijete v panelaku v garsonce...Rv

0/0
14.11.2011 8:59

paulina

Re: Nechutná je především sama zeď

Proč? Zeď chrání. Mrkni na historické stavby, všechny mají pořádnou zeď dokola, ať je to statek nebo hrad.

0/0
14.11.2011 9:38

Septisin

Re: Nechutná je především sama zeď

Co ti na tom proboha vadí?

+1/0
14.11.2011 9:40

Nahlas se ti směju 2

Re: Nechutná je především sama zeď

Jak víš, že tahle zeď má funkci plotu a ne funkci zdi?

Já bych řekl, že kdo chce plot, postaví si plot a kdo chce z jakéhokoliv důvodu zeď, postaví si zeď.

+1/0
14.11.2011 10:07

l.g

Tohle není nic objevného

Takto se postupuje poměrně často.

Pan Válal ale bohužel neví, že mu konkurenční sprejeři mohou jeho dílko ještě "vylepšit" a za čas bude zase tam, kde byl před tím.

0/0
14.11.2011 0:28

Santa1

Re: Tohle není nic objevného

Přesně tak, navíc bude mít problém, jak překrýt takový plošný nástřik, bez škrábání to asi nepůjde.

0/0
14.11.2011 6:26

přezdívka není potřeba

Re: Tohle není nic objevného

Bez škrábání čeho?

0/0
14.11.2011 8:14

bojovnik2

No výborně,

takže se ustoupilo sprostým sprejerským vandalům.

0/0
14.11.2011 0:20

heroforseason

jo!

Skvělé, jen víc takových! Tohle mi opravdu zvedlo náladu.

+1/0
13.11.2011 23:41

La Chat quatorze

To je opravdu tragická zpráva, do Černé Kroniky jak dělaná

:-P

0/0
13.11.2011 22:58

Smrť

Je nějaký důvod,

proč je článek v černé kronice?8-o

0/0
13.11.2011 21:23

Marty32

Tak to je opravdu vtipne

hlavne ta cast s fizlama a ouradama ;-D absurdni bolsevistan trikrat naruby...

+4/0
13.11.2011 12:41

sincos

Zase tak originální to není...

Tohle mě napadlo taky, je to logická úvaha, máme stejné potíže, jenže oslovení sprejeři to nechtěli udělat zadarmo, ale asi za 4 tis. za barvy. Tak mám raději hnusnou zeď. Stejně přijíždím domů z druhé strany a nevidím to tak často.... Jiná obrana totiž není... Pokud sprejera chytíte a přerazíte mu hnáty, tak vy budete mít problémy, ne ten sprejer, myslím.

0/0
13.11.2011 12:36

ajk

Re: Zase tak originální to není...

najít jiné sprejery.....barvy ukradnou v marketu a mají to zadarmo jako tento pán v článku.....

0/0
13.11.2011 13:00

Trener83

Re: Zase tak originální to není...

Dobry den, pokud mate zajem, radi vam fasadu pomalujeme jako panu Valalovi...ozvete se prosim na mail dirtycode@centrum.cz

+1/0
13.11.2011 21:51

heroforseason

Re: Zase tak originální to není...

Tak zkusit jiné... Nebo jestli máte poblíž nějakou uměleckou školu, tak to nabídnout jim.

0/0
13.11.2011 23:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.