Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školné může za absolventa zaplatit i zaměstnavatel, shodla se koalice

Půjčku na školné by mohl za absolventa vysoké školy zaplatit jeho zaměstnavatel. Bývalý student si také bude moci z daňového přiznání odečíst úrok z půjčky. Ve čtvrtek se na těchto bodech podle ministra školství Josefa Dobeše shodli koaliční experti na vzdělávání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vencac

jak zachránit naše školství? 1. zbavit se vlivu Klause

mladšího na současné ministry školství a tělovýchovy. Díky tomuto pánovi se nám totiž školství vrátilo o 30 let zpátky. Znovu se nám tady rozhoduje o dětech už v raném věku. A protože si chce zmetek maldší hrát na pána Boha boha budeme jedním testem rozhovovat o tom jaké vzdělání se mu dále poskytne a kam se zařadí. To že se tyto testy zpátky zavádí je něco tak nechutného že si ani idnes nedovolilo dát tuto informaci na net.

0/0
14.11.2011 0:02

DAVIDIANUS

Sklízíte za

VOLBY NA NEČISTO ;-D;-D

0/0
11.11.2011 14:08

DAVIDIANUS

Soudruh ředitel podniku

se za soudruha studenta u soudruha děkana zaručí.....8-o8-o8-o

0/0
11.11.2011 14:08

jitulka78

školné ano, ale reforma školství předem

bez reformy vysokého školství několik let předem to dopadne jako ve zdravotnictví, nejdříve 60Kč, teď 100Kč, a na drahou léčbu stejně nejsou peníze......teď navrhuje 10tis, za rok přijde s 15? 20? nebo 30tis? střílí čísla od boku, jako Kalousek sazbu DPH a nemá připravenou reformu

0/0
11.11.2011 10:57

freeLook

Re: školné ano, ale reforma školství předem

co znamena reforma skolstvi? proc skolne ano? jaky ma byt vysedek zavedeni skolneho?

0/0
11.11.2011 11:12

Host8

Mladí si sami tento směr zvolili, je to jejich volba

Musí se naučit odpovědnosti a také tomu, že si svá práva musí hájit sami. Pokud budou volit strany, které prosazují školné, je to jejich věc. Nelze hlásat sobectví a na druhé straně volat po solidaritě a natahovat ruce - vy všichni dejte. Solidarita musí být vzájemná i třeba formou progresivní daně.

0/0
11.11.2011 9:54

Lovec VeVerek

Dobešova hloupost , je ne ni najatý

;-D

0/0
11.11.2011 9:45

BezPrace.info

ŠKOLNÉ samotné nic neřeší!

Ještě doplním ten svůj příspěvek níže, kde souhlasím se školným: Samotné školné NIC neřeší a musí následovat i další kroky, tj. zákon o studentských půjčkách s odloženou splatností, možnost pro rodiče si třeba školné dětí odpočítat z daní, odpočty pro firmy, které dotují nadané studenty, a hlavně - ZLEPŠENÍ kvality výuky! 8-o

0/0
11.11.2011 9:02

freeLook

Re: ŠKOLNÉ samotné nic neřeší!

otazka zni, k cemu skolne zavadet? motivace studentu ci nedostatek penez ve skolstvi? u prvniho je prokazano, ze skolne talentovane (nemyslim supertalenty) jedince z nizkoprijmovych skupin vice demotivuje nez naopak. u druheho zmineneho je treba otevrit diskuzi  proc ve skolstvi nejsou penize? neni treba podfinancovane na ukor zbytecnych vydaju (treba v armade)? neni vysokych skol prilis mnoho? neslouzi zavedeni skolneho k "zvyhodneni" soukromich skol, ktere diky demografickemu vyvoji a platbe navic ztrati poptavku?

0/0
11.11.2011 9:37

Bacilova

Zastavte školné

Velmi zajímavé video, prosím - podívejte se na něj! Já s ním souhlasím. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PgYp7AdzIXE&fb_source=message

+1/0
11.11.2011 8:38

clara2

jo

Koaliční experti mimo mísu. To si fakt myslíte, že za absolventy budou školné platit zaměstnavatelé? Je vidět, že ti co to vymýšlejí vůbec neví v jakém stavu je pracovní trh. O absolventy je minimální zájem, tisíce jsou jich bez práce a bude hůř. Na to nedá říct nic slušnýho pane Dvořáku.

0/0
11.11.2011 8:32

BezPrace.info

Re: jo

O jakých oborech mluvíte? TO je totiž rozhodující! Žadná gender studies nebo diplomatické vztahy, či výchova dospělých, neuživí ty tisíce absolventů. Jsou ale obory, po kterých je poptávka. ;-D

0/0
11.11.2011 8:36

freeLook

Re: jo

a kdo se asi bude hlasit na obory ktere jsou prestizni (tudiz potencialne drazsi)? zase se vratim k tomu co opakuji, socialne slabsi to statisticky odstrasuje.

0/0
11.11.2011 8:47

freeLook

Re: jo

omluva. ..odrazuje...

0/0
11.11.2011 8:48

mirka47

Co je to za blbost?

Nedokážu si představit situaci, kdy student bez praxe chodí po zaměstnavatelích a žádá o příspěvek na školné, s tím, že v budoucnu u něj nastoupí. Kolik bude těch zaměstnavatelů, kteři na to přistoupí? V dnešní době, kdy je značná nezaměstnanost, kdy zaměstnavatelé si vybírají své zaměstnance podle praxe, věku, stavu apod. Kdo ze zaměstnavatelů bude chtít hradit školné za "budoucího neznámého pracovníka?" - Opět rodinné firmy a klany. A pro ty je do daňový únik.  Pro běžné občany to neplatí. Nechápu, proč se vláda tímto zabývá:-(

0/0
11.11.2011 8:32

freeLook

Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

na ty co maji zazemi a ty kteri jej nemaji. Je prokazano uz nyni, ze mene majetni si nemohou dovolit tolik riskovat, tudiz bud na vysokou nejdou nebo kdyz jdou, tak si vetsinou nevybiraji ty nejprestiznejsi skoly. Natoz kdyz se zavede skolne... nuzky mezi financni "elitou" a ostatnimi se budou jeste vyrazneni rozevirat.

Nemela by byt spise sitem schopnost se ucit a nikoliv bonita? O co jde zavedenim skolneho nasi vlade?

+1/0
11.11.2011 8:28

BezPrace.info

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

NESMYSL! Znám samoživitelku, která si nemůže finančně vůbec vyskakovat, jejíž kluk udělal přijímačky na Oxford a školné i pobyt za něj platí jedna nadnárodní nadace! 8-o

0/0
11.11.2011 8:31

clara2

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

Tak to je ale jeden z miliónu. To na věci nic nemění.

0/0
11.11.2011 8:34

BezPrace.info

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

TO je jen příklad toho, že školné nebrání nikomu schopnému studovat a je jiná věc, že těch schopných studentů je v ČR minimum a ostatní jen sedí a koukají, odkud přiletí ten pečený holub ;-D

0/0
11.11.2011 8:39

freeLook

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

zase demagogie. vysoke skoly nejsou jen pro supernadane. je potreba i "prumerne" vysokoskolaky, nejen z vyssich vrstev.

0/0
11.11.2011 8:41

špekovatec

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

vysoká škola není jen pro eintsteiny kterých je jeden z milionu. Na takových ekonomika nestojí. Naopak.

0/0
11.11.2011 9:21

freeLook

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

NESMYSL je ten vas temer demagogicky priklad. O geniech ci velmi nadprumernych tu neni rec.

0/0
11.11.2011 8:36

BezPrace.info

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

Vy si opravdu myslíte, že v cizině na školách studují a stipendia dostávají jen géniové? TAK to se nedivím vašim pomýleným názorům. ;-D

0/0
11.11.2011 8:40

freeLook

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

KDE to tvrdim? zase vidim pivni argumentaci...

0/0
11.11.2011 8:43

BezPrace.info

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

V předchozím komentáři píšete: "O geniech ci velmi nadprumernych tu neni rec." 8-o

0/0
11.11.2011 8:50

freeLook

Re: Skolne slouzi pouze k diferenciaci studentu

tak jinak. kolik lidi  procentualne a jaka skupina stipendium na zahranicnich skolach (treba na Oxfordu) dostane?

0/0
11.11.2011 8:54

BezPrace.info

ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

Tohle je opět téma, které dělí společnost na 2 skupiny, které se NIKDY neshodnou a odpůrci budou stále vykládat cosi o omezených možnostech "nadaných a chudých", kteří nebudou mít na školné. Je to nesmysl, když budou půjčky na školné, ale to snad ani nemá cenu rozebírat.

-

Spíš mne zaráží, jakými hloupostmi se zabývá vláda a tzv. "koaliční experti na vzdělávání". Není snad úplně jedno, kdo bude to školné platit? Jestli student přímo nebo firma, která si ho jako dobrého absolventa vybere? Co když mu školné zaplatí nějaká nadace, nějaký soukromý sponzor? 8-o

0/0
11.11.2011 8:24

freeLook

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

neni nutnost. staci omezit pocet vysokych skol a vybirat podle schopnosti. zazemi cloveka determinuje vic nez si "zajisteni" jsou schopni uvedomit. zavedenim skolneho se uzavre vysoke skolstvi pro ty, kteri si nemohou dovolit ze socialnich duvodu riskovat.

0/0
11.11.2011 8:31

BezPrace.info

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

Právě školné omezí přirozeně počet vysokých škol, neboť zaniknou ty, které učí nesmysly, které absolventům nepomůžou v dobrém uplatnění na trhu práce. Jen titul nikoho neuživí a proto si studenti budou dobře vybírat, do jaké školy budou investovat své nebo půjčené peníze!

-

Budou také vyžadovat nějakou kvalitu výuky a nebudou se na škole flákat tak, jak je tomu mnohdy dnes! 8-o

0/0
11.11.2011 8:34

freeLook

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

to je jak z predvolebniho letaku. tohle zkousejte u piva. ;-D

0/0
11.11.2011 8:39

BezPrace.info

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

No tak si spokojeně brblejte, že všechno jsou jen kecy z letáků, že nic nejde, že stát pro vás nic neudělá, ale sám se svým život neuděláte vůbec nic, že? ;-D

0/0
11.11.2011 8:43

freeLook

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

tak tohle je opravdu narez ;-D. u piva jste jiste machr. R^

0/0
11.11.2011 8:44

BezPrace.info

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

No vzhledem k tomu, že moje dvě děti studují VŠ v cizině, tak machr jsem nejen u piva. Jelikož tomu ale stejně nebudete věřit, tak vás musím jen politovat a popřát úspěšný den ;-D

0/0
11.11.2011 8:52

freeLook

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

Kolik vas stoji skolne a naklady se studiem vasich deti spojene? Jinak take preji uspesny den. ;-D

0/0
11.11.2011 8:57

BezPrace.info

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

No hodně, raději to sem ani nebudu psát. Prodali jsme auto a vzali si půjčku, část hradí stipendium, ale ne v celé výši, jak synovi té známé, co to má komplet zdarma.

0/0
11.11.2011 8:59

freeLook

Re: ŠKOLNÉ je nutnost, jen tak si bude student vážit vzdělání!

no vidite. nezavidim a preji vam za vase uskromeni se vasim detem uspechy, nicmene ne vsichni maji stejne moznosti jako vy. syn vasi zname. predpokladam, prumerny student neni... mylim se?

0/0
11.11.2011 9:05

Gamehoror

Ale stejně jak tu někdo zmínil je to divné.

Školné a školy se dotují státem z daní a přesto se Vaše dítě když neprojde testem na školu vůbec nedostane.

Stačí aby byl puberťák ten měsíc zamilovaný a hlavou se mu honila romantika na místo češtiny a má se školou smůlu.

0/0
11.11.2011 8:23

BezPrace.info

Re: Ale stejně jak tu někdo zmínil je to divné.

Ty experimenty Dobeše a Klause ml. jsou totální ptákovina a žádné zkoušky na ZŠ nemůže zabránit nikomu, aby udělal úspěšně přijímačky na jakoukoliv SŠ u nás, či v cizině. Ty jejich výmysly nemůžou NIKDY projít! ;-D

0/0
11.11.2011 8:26

Kopakopa

Koalice se vždy shodne pouze a jen na tom,

jak zvýhodnit nebo jak přidat bohatým...

0/0
11.11.2011 8:18

BezPrace.info

Re: Koalice se vždy shodne pouze a jen na tom,

Jak s tím souvisí školné? ;-D

0/0
11.11.2011 8:27

freeLook

Re: Koalice se vždy shodne pouze a jen na tom,

tim ze demotivuje socialne znevyhodnene se na vysokou skolu hlasit. a kdyz uz se prihasi tak spise na "neprestizni" skolu, protoze si nemuze dovolit tolik riskovat. sociologicke vyzkumy to potvrzuji.

0/0
11.11.2011 8:35

nepetr

Nevím

jestli není jedno kdo bude školené platit jestli stát, nebo např. Škola která příjme kantora absolventa nebo nemocnice vystudovaného doktora. Tak či tak to půjde z našich kapes a víc jak půlka VŠ nenajde uplatnění se s vým vzděláním tak že to státu nemají jak "vrátit". Platit za školné by měli studenti kteří nebudou mít odpovidající výsledky během studia. Takových kteří se na VŠ flákaj jelikož mají zazobané rodiče znám víc než dost. Nedokážu si představit že by někdy měli dělat to co studují. Až se propasiují až na konec půjdou tak max. na ÚPRv. Na počet obyvatel v produktivním věku máme příliš maturantů a VŠ. Jestli to tak půjde dál budeme národ negramotů.

0/0
11.11.2011 7:48

katrok

Re: Nevím

Znáš vůbec co znamená pojem negramot?

0/0
11.11.2011 7:55

nepetr

Re: Nevím

ano vím myslíte že studovaný člověk musí umět číst? Když neumí číst jak si najde práci nebo chce vyučovat.

0/0
11.11.2011 7:57

katrok

Re: Nevím

Hmm to mi stačí  ;-D

0/0
11.11.2011 7:58

chudy lekar

Nejnadanejsi stdudenti technickych oboru a mediciny

pochazi z chudych pomeru. V dobe krize nasadit skolne znamena, ze se zadne zkvalitneni vyuky konat nebude. Bude to horsi, nez ted, kdy VS studuje osoba, ktera nema ani na maturitu. Studuje proto, ze rodice plati i sponzorske dary. Uroven studentu je katastrofalni a budou slabe rocniky. Z toho je zrejme, ze VLADE O KVALITU NEJDE.

+2/0
11.11.2011 6:43

Fonon

zavedení školného je svinstvo

0/0
11.11.2011 6:36

Gamehoror

školné smí zaplatit i zaměstnavatel :-)

Tak to za absolventa nemůže zaplatit třba církev, babička, milenka, charitativní spolek či svaz zahrádkářů a podobně ?

Mě to přijde že to může být všem fuk jakýho sponzora si student najde.

0/0
11.11.2011 5:07

iheojte

Re: školné smí zaplatit i zaměstnavatel :-)

To je sice pravda, ale pokud by to platil sponzor prostřednictvím studujícího, tak mu to musí napsat jako příjem který se daní, takže by to vyšlo dráž.

0/0
11.11.2011 6:03

123fila

Školné - ANO

Možná tady někomu už dojde, že se tu nebudou produkovat naprosto neuplatńující se profese. Všichni by tu chtěli jen sedět u PC a makat rukama se nikomu nechce. R^

0/0
11.11.2011 4:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.