Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černobylským hlodavcům radiace prospívá, zakázaný les tepe životem

Zvířatům žijícím v radioaktivním okolí černobylské jaderné elektrárny se daří výrazně lépe, než by se čekalo. Jak ukazují překvapivé vědecké výzkumy, nemá na tom podíl jen absence člověka, ale i účinky stále hrozivě vysoké radiace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cenzůra mě nedostane

Radiace

Z toho lze usoudit, že člověk je horší zlo než radiace.

+2/0
11.11.2011 17:27

tuan4

A pak že radiace je nebezpečná-omyl,v malých dávkách lze

strávit jakékoli množství !;-D

0/0
11.11.2011 14:26

FandaVV

...trojúhelník predátorů, šelem a rostlin...

A pane redachtore, věděj, já nejsem študovanej jak voni, ale co z toho trianglu jsou tentononc ti hlodavci? A jaképak je rozdíl mezi predátorem a šelmou? Ešče že tam nemaj tý masožravky ;-)

+2/0
11.11.2011 14:15

La Chat quatorze

Re: ...trojúhelník predátorů, šelem a rostlin...

:-)R^

0/0
11.11.2011 17:34

hafusak2

Radil bych více pozornosti věnovat ještěrkám,

protože až otamtud vyběhne nějaká Godzilla.......:-)

+3/0
11.11.2011 13:50

Inž.ZABABA

Re: Radil bych více pozornosti věnovat ještěrkám,

..s rudou hvězdou na čele!! Nebo flekem na pleši ;-)

0/0
11.11.2011 14:16

Aesculap

Re: Radil bych více pozornosti věnovat ještěrkám,

To by nebyla Godzilla, ale Mozilla...

0/0
11.11.2011 18:23

Aesculap

Re: Radil bych více pozornosti věnovat ještěrkám,

Viz tady:

http://blog.mozilla.com/jay/tag/logo/

I když zrovna na čele tu hvězdu teda nemá, to je fakt...

0/0
11.11.2011 18:25

sh1

Akorát že ten potravinoý řetězec se otočil,

jeden a půl metru velcí potkani tam teď loví vlky, když už tam některý tento nebožák zabloudí .... :-)

0/0
11.11.2011 12:36

Inkvizitor Johny

Re: Akorát že ten potravinoý řetězec se otočil,

Krtčí potkan byl zasažen a ztratil 30 HP ;-D

0/0
11.11.2011 13:02

Miroslav_Beránek

Re: Akorát že ten potravinoý řetězec se otočil,

Tolik jich snad ani neměl :-)

0/0
11.11.2011 13:35

blebleson

Taky jste na tom videu zahlédli tu skupinku Stalkerů?

:-P

0/0
11.11.2011 12:34

Mad3

Tak...

Vládní agentůry ale zamlčely, že zvláště v severním teritoriu Rezavého lesa, se inteligence zvířat zvýšila tak, že přes prostředníka nakoupili 15% balík akcii ICBC. Jedná se o největší světovou banku. Další jejich postup je bohužel zastřen závojem mlčení. Co nás v budoucnu asi čeká?

0/0
11.11.2011 11:43

tuan4

Re: Tak...

.....................no,co by?

Podzim,zima,jaro,atd.

0/0
11.11.2011 14:28

sámvelkýmao

no

v tom městě by se našlo spousta užitečných věcí..................

0/0
11.11.2011 11:41

venenum

Re: no

tam už dávno nic není, místní dostali tentýž nápad už před 25 lety

0/0
11.11.2011 17:08

evzens

Jeden z důkazů,

že človek nedovede totálně zničit přírodu.... Zničí pouze sám sebe...Příroda se za několik settisíc let zase vzpamatuje, ale bude už bez lidské rasy.....

+1/0
11.11.2011 11:24

pavel.61.

je potřeba se vrátit k vědě ekologických

organizací o naprostém katastrofickém účinku jaderných havárií a destrukčním předpokládaným účinkům malých dlouhodobých dávek a nepodléhat faktům!

+1/0
11.11.2011 11:13

stroup

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

to jistě, také to ale dokazuje že si příroda poradí lépe bez vlivů a zásahů člověka.. tedy věc s kterou zásadně nesouhlasíte:-)... mimochodem vy byste se k černobylu v klidu přistěhoval viďte ..

0/0
11.11.2011 12:14

pavel.61.

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

..nebo bych za uplatu skladoval pod barákem castroly z JE:-). Proč bych nesouhlasil s tím že si příroda bez člověka neporadí? Nanejvíš přijde o plasty, na které si člověka vyvinula. Jinak si bude bez zásahů žít svým životem. Narážím na něco jiného. Na vyvolávání neúměrného strachu "ekology" a naslednými ohromnými ztrátami.Nevím jestli tušíte o čem mluvím;-)

0/0
11.11.2011 12:44

stroup

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

tak nevím mám za to že castrol z JE není zas taková hrůza.. ten by mi v hlubinném úložišti pod barákem nevadil...

co se týče názoru že příroda si bez zásahu člověka neporadí získal jsem ten dojem z vašich příspěvků o NPšumava kde principy bezzsaovosti jednoznačně popíráte.

co se týče energetiky (ať jaderné či jiné) a její provázanosti s ekonomikou mám puze povrchní povědomí...

0/0
11.11.2011 13:11

pavel.61.

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

ano ve smrkové víceméně stejnověké monokultuře (jinak by okolo Březníku byly mladé a mladší stromy) se přirozený tvor přemnoží a vyvolá kalamitu. To nepovažuji za přirozené a vhodné. Když jsme si les zestejnověkomonokulturnili tak ho vratme přírodě zase blízký jejímu samostatnému a přirozenému vývoji ve stabilním stavu. Co je na tom nelogického. Nelogické je předhodit pole smrku kůrovci pod praporem NP a mýtu o nezasahování. Nemusíme se bavit o technice energetiky ale třeba o principu předběžné opatrnosti, který považuji za chybný.

0/0
11.11.2011 13:46

Schmouddle

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

Kde se mohu podepsat?

0/0
11.11.2011 13:53

pavel.61.

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

a co když se mýlím?

0/0
11.11.2011 13:58

stroup

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

o tom že kůrovcová kalamita je přirozeným jevem v smrkových porostech a i o tom že smrkové porosty na ztraceném jsou původní je vás zbytečné přesvědčovat, snažili se jiní a marně...

co ale nejspíš nepopřete je že sama příroda si s náhlým odchodem člověka poradila velmi dobře i v mnohem více zkulturněné krajině což okolí černobylu a samotné město pripjať nepochybně je... vždyť to pro vás musí být vcelku paradoxní...

0/0
11.11.2011 15:02

pavel.61.

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

no já kalamitu, která se stále zvětšuje za přirozenou nepovažuju.Pochybuji, že by se něco takového v tak ohromujícím rozsahu stalo v pralese. Kobylky jsou přirozené ale po jejich náletu pak vše zase vyroste. Tady už les být nemusí (to se ostatně neví, rozhodne se tak do 15ti let, protože i 10tiletý smtček muze uschnout, není-li chráněn okolními stromy)    Proč paradoxní. Příroda  není lidma obtěžována a měněna. Škoda že tam asi nejsou "smrkové lány", Jihočeští vědci by si jezdili experimentovat do neobývané oblasti a nám zůstala Šumava zelená. Ale co ta předběžná opatrnost?

0/0
11.11.2011 15:27

stroup

Re: je potřeba se vrátit k vědě ekologických

tak na šumavě se neshodneme... ;-) a copak byste po mě chtěl ohledně předběžné opatrnosti?

0/0
11.11.2011 16:54

Mysak_Usak

Článek popisuje známý efekt

Článek poisuje známý efekt. Vlivem radiace se vytřídí populace odolnější proti raidiaci. Funguje to i u lidí - jsou oblasti kd e uranové rudy jsou kus pod povrchem a místní obyvatlestvo má zvýšenou odolnost před radiačním poškozeniím. Prostě přežijí jedinci (nebo buňky v jedincích) s posílenými opravným mechanizmy DNA. Teď je otázka zda tento typ selekce je optimlání - zda by nebylo lepší aby přežily jiní jedinci (chytřejší ?) než ti s výše uvedenou vlastností.

0/0
11.11.2011 11:03

Vlado Z

Re: Článek popisuje známý efekt

Z toho článku to tak vyznívá, ale takhle hormeze nefunguje - dosud bylo potvrzeno, že opakované nebo trvalé mírné stresování organizmu (třeba hladovkou, ale i sportovní aktivitou), nějakým způsobem zvyšuje účinnost upravných buněčných mechanizmů a následně dochází k spomalování projevů stárnutí- pokusná zvířata žijí déle a v lepší kondici než jejich rozmazlovaní soukmenovci. Nedochází tedy k zvýšení odolnosti selektivně v jednom směru (t.j. jen proti radiaci), ale celkově. Nakonec, od toho se odvozuje účinek radiačních látzní jako Jáchymov.

Bohužel, správnou dávku radiace zatím njhejsme s to určit, navíc se do věci plete spousta jiných vlivů, které měřené výásledky můžou značně zkreslovat. Zde je to například obnovení přírodní rovnováhy.

+1/0
11.11.2011 11:17

rva

Re: Článek popisuje známý efekt

Nejedná se vytřídění populace vymřením slabých, ale o posílení všech působením malé dávky "jedu".

0/0
11.11.2011 11:33

Achille Volfoni

článek

Pře pár lety byl článek o životě kolem Černobylu,kde stále žijí starousedlíci.Vědci byli dokonce pozváni na večeři tamními obyvateli.Podával se prý tradiční pokrm z hub.Když se však podívali na dozimetry tak se jim protočily panenky a s poděkováním odmítli.Přitom té paní bylo tuším 83 let a to jídlo si dle jejich slov dopřávají celkem pravidelně.

Rakovina jim zřejmě nehrozí,tak jsou v pohodě.

0/0
11.11.2011 10:57

misticjoe

za padesat let

Za padesat let z toho bude narodni park.

0/0
11.11.2011 10:55

Lvy

Bohužel sám redaktor si nevidí do huby... ach jo...

No posuďte sami, na začátku sám píše o účincích hrozivě vysoké radiace a kousek dále píše, že v nejpostiženější části je dávka považována za nízkou i když 1000x vyšší než je průměr. Takže hrozivě vysoká radiace je vlastní nízká radiace, bylo by dobré vytvořit slovník čeština - novinářština, ujme se toho někdo? ;-D

+1/0
11.11.2011 10:55

inosh

Re: Bohužel sám redaktor si nevidí do huby... ach jo...

Ja bych se toho ujal, ale ted nemam o zakazky nouzi. Pisu pro spotrebitelska sdruzeni slovniky:

"Co vlastne rika banka" ve dvou vydanich:

1) Banker a jeho rec  2) Smlouva, aneb jak je to doopravdy

Pak pisu slovnik "Rec autobazaristy" a druhe vydani "Makleri vypravi, klient bydli"

0/0
11.11.2011 12:59

traxina

Z těch fotek mě vždycky mrazí.

Hrozně ráda bych si to město duchů prošla, je to tak děsivě přitažlivý... Jenže když je to skoro jak s cestovkou, no co skoro, ono to prostě JE organizovaný, tak se mi nechce. Chápu, že je třeba to nějak hlídat, ale "účastník zájezdu" bohužel nejsem... :-/

0/0
11.11.2011 10:53

Prngr1

Re: Z těch fotek mě vždycky mrazí.

poslouchej, i vlak je organizovanej

co by jsi chtěla, jít tam pěšky z Prahy (max s Ryanem)?

0/0
11.11.2011 10:58

toulic

Re: Z těch fotek mě vždycky mrazí.

Doporucuju hru S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripjat - autori si dost vyhrali a mesto pripjat je udelano podle skutecnosti do paradnich detailu ... akorat tam dost zneprijemnuji zivot vojaci Monolitu :-)

0/0
11.11.2011 12:36

Miroslav_Beránek

A já myslel,

že tam žijou prasečí potkani, radškorpioni a v areálu elektrárny ghoulové a supermutanti

+2/0
11.11.2011 10:47

Brumbal

Re: A já myslel,

Pletes si stalkera s falloutem

+1/0
11.11.2011 11:01

AsciiWolf

Re: A já myslel,

+1 ;-D

0/0
11.11.2011 12:19

Titan.no1

Re: A já myslel,

Jo, jo, to byla protisovětská propaganda Goebelsovského typu založená na čisté lži, jenže národ čerstvě nabyté svobody to hodně rád baštil...

+1/0
11.11.2011 11:18

Graetar

Re: A já myslel,

Vlastně se tam nic nestalo ;-D

0/0
11.11.2011 11:21

Kluuk

Re: A já myslel,

Fukušima je daleko horší a píše se denně jak jsou japonci neschopní? Kdepak, denně se píše, že to jsou největší chudáčkové na světě, ačkoliv se ještě před pár desítkami let chovali jako zvěř. 8-o

+1/0
11.11.2011 11:27

jfb

Re: A já myslel,

Samozřejmě, že Fukušima je daleko, nesrovnatelně menší průs... než Černobyl.

+1/0
11.11.2011 11:39

Kluuk

Re: A já myslel,

Opravdu? ;-D No neříkejte... kde jste se to dozvěděl? ;-D8-o

0/0
11.11.2011 12:46

Sanjuro

Re: A já myslel,

k tomu závěru došel snad každý kdo se informoval i jinde než na idnesu či v tv

0/0
11.11.2011 12:56

Kluuk

Re: A já myslel,

Kdybyste v té své větě místo došel napsal nedošel, tak pak by to bylo správně.

0/0
11.11.2011 13:01

jfb

Re: A já myslel,

Fukušima - 0 mrtvých, ČB - nejméně desítky, ale spíše stovky mrtvých vojáků přímo, pak neurčitý počet těžce zasažených lidí, Fukušima ihned ukončená reakce, jen stálý a relativně malý únik méně nebezpečných radioaktivních látek, ČB otevřený dokořán reaktor s běžící reakci, hořící grafit, únik mnohem většího množství látek s delším poločasem rozpadu, atd...

0/0
11.11.2011 13:02

Kluuk

Re: A já myslel,

Mezinárodní stupnice jaderných událostí.

Stupěn 7 - Velmi těžká havárie - 4. blok Černobylu a 1., 2., 3. blok Fukušimy. Ještě se chcete hádat? Rv

0/0
11.11.2011 13:09

jfb

Re: A já myslel,

Ano, protože vůbec netušíte co ta stupnice ukazuje.

+1/0
11.11.2011 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.