Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti nebyli žádní zajíci, říká český expert, který byl v Jaroslavli

Za tragickou nehodou stroje Jak-42 v Jaroslavli byl celý řetězec nešťastných náhod a pochybení, míní odborník na letecké nehody Josef Procházka. Navštívil místo nehody a také sídlo ruské Mezistátní letecké komise, která minulý týden ve své závěrečné zprávě označila za viníky havárie piloty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

themonitors

A kde jsou uvedeny detaily

toho řetězce náhod, který způsobil tuto tragédii? V článku se píše jen o tom, že stáli na brzdě... Rv

0/0
10.11.2011 12:04

bar.bu.do

Re: A kde jsou uvedeny detaily

... kdyby na konci dráhy někdo z nich neubral plyn ...

... kdyby za to netahal jak za krávu do poslední chvíle ...

... kdyby na těch dvou kilometrech rozjezdu uhnul o pět metrů doprava ...

0/0
10.11.2011 18:01

Pan_Tau

Když jsem říkal slova:

"prostě Rusko", tak mě tady rusofilové málem kamenovali. A to jsem, na rozdíl od mnohých z nich v Rusku párkrát byl a můžu plně potvrdit slova co zazněla v článku, (doporučuji hlavně druhou část souvětí) cit:

.

Aeroplány tam mají na místní přepravu a chovají se k nim tak, jak se chovají ke všemu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0/0
10.11.2011 9:16

Modrý a zelený blesk

Re: Když jsem říkal slova:

I tak je váš názor hloupý. Legitimní by byl pouze tehdy, pokud by díky chybě pilota padala letadla výhradně v Rusku.

0/0
10.11.2011 9:37

minipegy

Re: Když jsem říkal slova:

R^

0/0
10.11.2011 9:49

Čech jako poleno

Re: Když jsem říkal slova:

Kdyz rekne cechacek "proste Rusko", tak se mi pred ocima objevi ukeany tlusty chytrousek, ktery "vsude byl vsechno videl", porad dookola mudruje svymi klise a ani si neuvedomuje, jak je svou omezenosti hloupy a smesny.

Kdyz pises, ze jsi v Rusku par krat byl, tak podle mne lzes, abys tomu dodal zdani verohodnosti

0/0
10.11.2011 12:24

Pan_Tau

Re: Když jsem říkal slova:

Milý chlapče, nemám potřebu lhát. Byl jsem nejenom v Rusku, ale i ve spoustě jiných zemí světa, Americe, Africe atp. To neříkám proto, abych se chlubil, ale proto, že díky tomu můžu celkem objektivně posoudit, kde mají jaký vztah k životu. A V Rusku je ten přístup zhruba takovýto: "Ono to nějak dopadne, hlavně že je dost vodky." Tohle platí pro cca 95% území Ruska, a že je to sakra velká země!

.

Jinak možná tě uspokojí, že jsem skutečně při těle, nicméně mi to (prozatím) nebrání cestovat a mindráky z toho taky ještě nemám. Možná je to tím, že lidé ve světě (a hlavně v jeho odlehlých částech) jsou z 99% dobří a pohostinní a vůbec nezáleží na tom jak člověk vypadá a jestli je to v chatrči v Rusku, na ranči v USA, v poušti Sahary, či někde hluboko v horách...

0/0
10.11.2011 22:47

HV 71

..

piloti nebyli zadni zajici, ale opirali se pri startu o brzdu..

0/0
9.11.2011 17:22

želvaželva

Nebyla tam opěrka, tak se opřel o pedál brzdy

o něco se opřít musel, když přitahoval řízení. Je na tom něco k nepochopení 8-o

0/0
9.11.2011 15:16

modrozlodějskej fógl

Re: Nebyla tam opěrka, tak se opřel o pedál brzdy

Hm.pedály u letadla nejsou jako u auta, ale jsou to v podstatě vahadla se středovým čepem.U některých tipů jsou na koncích výkyvné  "bačkory se třmeny", někde na "ozubeném" konci je třmen, a špičkou se brzdí, paty klouzají po vyztužené podlaze.

0/0
9.11.2011 15:24

Kirů

sakra

...koukám, že tu je samej pilot  !!!   Češi jsou prostě odborníci na všechno a všude ....8-o

+2/0
9.11.2011 14:40

Rudla01

Re: sakra

Na to, aby člověk napsal svůj osobní názor, nemusí být pilot.

0/0
9.11.2011 15:12

-Komedie-

Re: sakra

to sice ne.. ale pokud ten zaver konstruujes tak, jak rada lidi tady...

0/0
9.11.2011 15:15

Praotec

V Rusku

se vzleta  i na kukurucniku bez jednoho kola na prasacce.Muj zazitek.R^:-P

0/0
9.11.2011 14:39

Rudla01

Re: V Rusku

A letí to, tak co?:-)

0/0
9.11.2011 15:13

modrozlodějskej fógl

Re: V Rusku

Já nerozumět řeči tvého kmene!:-/

0/0
9.11.2011 15:27

Praotec

Re: V Rusku

Molodec=durak!!!!

0/0
9.11.2011 15:43

Zabr-Ali Mubarak

Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

když zrovna žádná letadla nepadají? Veget, ne?

+2/0
9.11.2011 14:25

UpsideDown

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

A že jich u nás za posledních 20 let spadlo ;-D;-D

0/0
9.11.2011 14:38

bar.bu.do

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

... máte pravdu, padá jich čím dál víc ...

0/0
9.11.2011 14:43

Si0 po 4. zákazu

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

A copak tak asi dělají bezpečáci, když zrovna nejsou mimořádky? Co dělají hasiči, když zrovna nehoří? Co dělají záchranáři, když zrovna nikdo nepotřebuje zachránit? Prevence tady nikomu nic neříká?

0/0
9.11.2011 15:33

bar.bu.do

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

... těch letadel padá tolik, že mají dost honičku ...

0/0
9.11.2011 18:51

Beter

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

http://www.katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=44

Dokážeš to spočítat? Myslím, že já ne. Btw, co je na tom k smíchu?

0/0
9.11.2011 14:45

-Komedie-

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

Docela hodne. Navic neresi jen spadla letadla, ale i radu dalsich incidentu, leteckych nehod a podobne. To, ze novinari o tom nepisou, jeste neznamena, ze to neni treba stovka udalosti za rok.

0/0
9.11.2011 15:17

+Moravian+

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

Dohlizi na to aby se neopakovaly ty priciny co se staly v minulosti...Jinak az neco zas spadne v CR, koho tam poslou - mistniho Pepika z hospody?

0/0
9.11.2011 15:14

-Komedie-

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

No.. letadel pada docela hodne (resi i padackare, castecne ultralajty, male letectvi). Navic nevystreuji jen spadla letadla, ale i dalsi nehody a incidenty , kterych se deje do roka (jen u nas) mnoho, mnoho desitek (jen o nich novinari nereferuji). I treba udalosti, pri kterych k nicemu nedoslo, jen k naruseni (napr.) vzdusneho prostoru letiste a podobne, jsou reseny a vysetrovany UZPLN.

0/0
9.11.2011 15:17

modrozlodějskej fógl

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

Že se třeba nezeptáš těch darmožroutů v PS. Ten inženýr alespoň něčemu rozumí!

0/0
9.11.2011 15:26

anti-impy

Re: Pane inženýre, a co děláte v ústavu,

pane Mubarak, a co děláte vy, když zrovna nepíšete na diskuse ? taky veget co? :-P

0/0
9.11.2011 18:19

sámvelkýmao

no

myslím, že zkušenej pilot by v takovémto případě poznal, že něco není v pořádku, že letadlo něco drží za zadek a nechal by letadlo na zemi. 690 hodin není nijak moc..............

0/0
9.11.2011 13:57

bar.bu.do

Re: no

... rozdíl v akceleraci se snadno nepozná ...

... nešel zvednout nos a on nemohl přijít na to, proč ...

0/0
9.11.2011 14:20

1xx

Re: no

Budíky tam má na ozdobu, proto se na ně vůbec nedívá...

0/0
10.11.2011 17:44

bar.bu.do

Re: no

... akcelerometr tam opravdu nemá ...

... krom toho, akcelerace se nijak výrazně nelišila od normálu ...

0/0
10.11.2011 17:50

Rudla01

Re: no

Ale oni poznali, že něco není v pořádku.

0/0
9.11.2011 14:35

Muzzlinka

Re: no

690 hodin není moc? To je cca 100-150 letů!  To už je sakra nalétáno na jednom typu letadla.

+1/0
9.11.2011 15:01

modrozlodějskej fógl

Re: no

Ó velký sámo, zeptej se našich mlaďasů, kolik mají nalétáno hodin když jdou k ČSA jako druzí do posádky( i když je již přetlak pilotů).Vrátí se z USA s rychlokvašeným IFR výcvikem, a s 300 hoďkama shání kde udělat typovku na JETy.

0/0
9.11.2011 15:33

Nantes

Vlci?

Český expert došel po měsících bádání k zajímavému závěru: nebyli to zajíci. Ruský národ, jak víme dle jejich hlavního propagačního filmu, se dělí na vlky a zajíce, tudíž se lze s vysokou pravděpodobností domnívat, že piloti byli vlci.... ovšem to není dobrá zpráva, protože zajíc vlka vždycky přelstil svoji chytrostí.

0/0
9.11.2011 13:37

krkavec běžné velikosti

Re: Vlci?

zajímavý rozbor  R^:-)

0/0
9.11.2011 16:03

anti-impy

Re: Vlci?

ani ne tak chytrostí, jako pionýrským krojem!

0/0
9.11.2011 18:20

sámvelkýmao

no

když chce vzlítnout, nebrzdí se. proč tam není nějaký systém blokace? když přidává motoru a sápe za knipl, tak by pedály brzd by byly zablokovaný a moh by na ně šlapat jak chtěl................

0/0
9.11.2011 13:10

Rudla01

Re: no

Pak by ovšem nebylo možné zabrzdit zrychlující letadlo

0/0
9.11.2011 13:12

intago

Re: no

než začnu brzdit, tak stahnu plyn, ne?

0/0
9.11.2011 13:34

biggles

Re: no

v některých Airbusech takový systém je - už to dokonce způsobilo poměrně kuriózní nehodu když systém pilotům neumožnil brzdit a narazili s letounem do betonové zdi... ;-)

0/0
9.11.2011 13:36

mephisto222

Re: no

ako som pisal nizsie, cudujem sa, ze nebol na to nejaky vystrazny signal, ako pri rucnej brzde v aute.

0/0
9.11.2011 13:47

sámvelkýmao

Re: no

jako doplněk systému určitě dobrý.............

0/0
9.11.2011 13:58

bar.bu.do

Re: no

... jednostranným přibržďováním se při vzletu koriguje směr ...

... problém je, když pilot brzdí oběma nohama ...

... nebo tehdy, jsou-li brzdy u obou pilotů a jeden chce trochu doleva a druhý doprava ...

0/0
9.11.2011 14:02

petr____22

Re: no

To je sovetska technika - ta zadne podobne veci nema. Kdyz ji pouzijes chybne, v lepsim pripade ji znicis, v horsim pripade se zabijes. Bohuzel je to tak. Zdaleka to neplati jen u letadel. Zadne bezpecnostni prvky zabranujici nespravnemu pouziti nejsou.

0/0
9.11.2011 16:18

soc01

Re: no

Napriklad let AF447:

To je evropska technika - ta zadne podobne veci nema. Kdyz ji pouzijes chybne, v lepsim pripade ji znicis, v horsim pripade se zabijes. Bohuzel je to tak. Zdaleka to neplati jen u letadel. Zadne bezpecnostni prvky zabranujici nespravnemu pouziti nejsou.

U Boeingu si ted na nic nevzpomenu, ale naslo by se toho taky spoustu.

Ma smysl pokracovat?

0/0
9.11.2011 19:02

pingu1

..nejednoduzsi je to hodit na mrtve..

:-/

0/0
9.11.2011 13:06

Rudla01

Re: ..nejednoduzsi je to hodit na mrtve..

Proč tedy dělali tu spoustu testů a simulací? Mohli to na ně hodit hned a ušetřit si peníze a čas.

0/0
9.11.2011 13:07

borecz

Re: ..nejednoduzsi je to hodit na mrtve..

to je běžný postup... Letecké katastrofy se vyšetřují roky. Navíc většina médií, které poskytuj informace, jsou "ovlivněné"...

0/0
9.11.2011 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.