Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražská MHD plánuje od prosince změny: nové jízdní řády i rušení linek

V prosinci čekají cestující pražskou MHD velké změny. Změní se trasy některých spojů, začnou platit nové jízdní řády a pět autobusových linek bude úplně zrušeno. Změny v jízdních řádech se dotknou zejména obyvatel Zličína, Řep, Prahy 14, 20, 21 a části Prahy 6.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ddtx

no tak

pokud neni v busu problem kyblicek a hrabicky tak dobry no

0/0
14.12.2011 12:19

pesen100

11.12 změny

Jaké linky se zruší od 11.12.2011 a kdy se to dozvíme v poslední době se to dozvídáme s křížkem po funuse!!!

od září 2011 měla být l.180 od Sídliště Řepy prodloužena ze Sídliště Řepy k metru Zličín a měla být zavedena další midibusová linka v Sídlišti Řepy v oblasti zvaná Fialka k tomuto nedošlo. sliby-chyby

j:-/

0/0
8.11.2011 22:57

Robbik

Re: 11.12 změny

Stačí se podívat na stránky dopravního podniku, tam je to přehledně vypsané (www.dpp.cz).

0/0
6.12.2011 9:46

(@)

Hlavně, že v metru jsou obrovdké displeje s reklamama,

ale jízdní řád je tam vyllepený v podobě papírku na nástěnce. ;-D

+1/0
8.11.2011 12:24

cckk

Re: Hlavně, že v metru jsou obrovdké displeje s reklamama,

to víš jenže ty displeye patí reklamní agentuře která taky inkasuje inzerenty DP dostává jen almužnu z nájmu nejsou jeho...prostě další šméčko

0/0
6.12.2011 14:09

sadraj

a vyměnit jen papíry během noci kdy je prázdno

kolik muže  zabrat  času   pro noční linku kdyby   řidič  a nebo jeden  poskok  vyměnil  jen  papíry   na  zastávkých  a  potom se  cedulkama  zabejval  někdo  dalšího třeba  i 1/2 roku? A  bez štaflí  a podobně 

 Tak se najme  firma  která se  zaplatí  po dobu nejměně  1/2 roku až rok která to postupně udělá  jako vždycky  a  nechá si to pořadně  zaplatit. něžli by  přidali pár  stovek  za jednu smenu navíc lidem  z kanceláře  kterejch je  tma  až dost  a  ty  by  to povyměnovali,  Na  každou zastavku snad  jede  nejmíén jedde n nějakej  spoj  tka naní potřeba  kvuli vymenení papíru tam  honit  auta  a podobně  a když to nestihne  za  fobu co vystoupí a nastoupí cestující  tak  si počka  na  dalí spoj  a popojede  o jednu zastavku dal  až dodělá celou trasu  a  podobně  to je  takový problem , Jen  to zorganizovat   byloby  to jako ono   filmově   stěhovaní  logisticky  celkm náročné .

0/0
8.11.2011 12:18

Clancy Wiggum

Re: a vyměnit jen papíry během noci kdy je prázdno

"Tak se najme  firma  která se  zaplatí" - ale tohle je absolutní nepochopení, žádná firma se nenajme, udělají to běžní zaměstnanci, kteří to mají v náplni práce, jen to nebude za půl dne.

Noční autobusy obsluhují poměrně malý počet zastávek, výměna JŘ může trvat do pěti minut, jenže třeba taová 510 má nějakých 59 zastávek, navíác nestaví ve všech zst. denních linek. Pokud by na každé zastávce čekal oproti JŘ jen jednu minutu, tak udělá zpoždění jednoho spoje hodinu.

Popojede dalším spojem? Jedna linka tak zabere jednomu zaměstnanci celý den, to zrovna efektivitou práce nezavání,  Máte představu, kolik papíru je zapotřebí k výměně JŘ? RVHP taška je nedostatečná.

Proč to chcete komplikovat tím, že síi najmete a zaplatíte brigádníka a následně to firemním vozem (právě s těmi štafličkami) ještě jednou objdeou Vaši zaměstnanci?

0/0
8.11.2011 18:19

tx999

Re: a vyměnit jen papíry během noci kdy je prázdno

A ty jeizdni rady pro celou linku bude mit kde? To jako na konecne nafasuje cely stos novych jizdnich radu a na kazde zastavce si je vsechny vynda, vymeni ten spravny a zase to nasklada do autobusu?

0/0
8.11.2011 19:09

cckk

Re: a vyměnit jen papíry během noci kdy je prázdno

no kolik ma nejdelsi linka zastavek? nevim placneme ze 50 tj 100 listu tam a zpet, to by se ridici do tasky s termoskou fakt neveslo? Proste b ykazdej nafasoval slozku pro svou trasu a prijedne jizde to vymenil vsak dostane vanocni premie 13 -14 plat tak at se snazi

0/0
6.12.2011 14:13

ddtx

Re: a vyměnit jen papíry během noci kdy je prázdno

No ale to by jste nam z toho delal komunismus, ono na pracaku je taky mraky lidi co by to ochotne za par drobnejch udelali, ale z toho by nekdo nemel tu spravnou PROVIZI a o tom to je. Jednoducha brigada na jeden den pro sto nezamestnanejch po 500 korunach, tj 50000 nakladu

0/0
14.12.2011 12:24

Rohatá

No tak

to je opravdu skvělý ;-O. Už takhle u nás jezdí autobusy dost mizerně a teď ješte tohle? ? To zas napadlo nějakého v...... Vlak jezdí dvakrát do hodiny a o víkendu jednou. Ale to, že vlak je výhodný jen pro ty co jezdí do centra už nikoho nenapadlo. To abych vstávala do práce před šestou ....... opravdu geniální ;-€,

0/0
8.11.2011 11:59

Grossak

Re: No tak

Jaký vlak jezdí dvakrát do hodiny a víkendu jednou?

0/0
8.11.2011 12:25

Rohatá

Re: No tak

Masarykovo nádraží - Lysá N/L

0/0
8.11.2011 12:38

Grossak

Re: No tak

Ale této trati se omezení autobusů netýká, aspoň podle článku. Omezení autobusů se chystá podél trati na Úvaly, kde jsou intervaly vlaků 15/30 min. Nevím, odkud jezdíte, ale na trati na Lysou by měly přibýt vlaky prodloužením části spojů S9 do Horních Počernic.

0/0
9.11.2011 13:05

Gróf

Je to v pořádku. Obdobně to řeší v Německu.

Neexistuje, aby existovala veřejná objednávka pro autobusy tam, kde vede železnice. To pořadí priorit je jasně dáno. Páteřní síť tvoří kolejová doprava, tedy vlak, metro, tramvaj. Autobusy jezdí především tam, kde není kolejová doprava, a zpravidla naváží cestující k vlaku, metru, tramvaji.

0/0
8.11.2011 11:41

Rohatá

Re: Je to v pořádku. Obdobně to řeší v Německu.

Jezdíte autobusem z okraje Prahy???? A co se Německa týká, tam alespoň funguje jízdní řád a jezdí vlaky na čas,ale tady? V Zimě má vlak pravidelně zpoždění až 30 min a to v době, kdy se lidé potřebují dostat do práce.

0/0
8.11.2011 12:02

tx999

Re: Je to v pořádku. Obdobně to řeší v Německu.

OPravdu pravidelne? Parkrat za zimu se to stane, ale u primestskych vlaku to rozhodne neni pravidlem. Zpozdeni byvaji v drtive vetsine do peti, maximalne deseti minut. Ale ano, jsou i dny, kdy ty vlaky z nejakeho duvodu nejedou (stejne jako metro v pripade sebevrahu).

0/0
8.11.2011 19:12

Grossak

Re: Je to v pořádku. Obdobně to řeší v Německu.

To je trochu demagogie. Autobusy jezdí v zimě včas? A v Německu nejsou zpoždění? Pro soudný výrok je dobré se podívat třeba sem: http://www.cd.cz/mapa/?_s_icmp=provozmapa&vrstvy=VP Až bude sněžit, nezjistíte tak snadno, že autobus nejede.

0/0
9.11.2011 18:36

FandaVV

2 dny

a hned informační tma. Bych jim na 2 dny odpojil redakci - to by byla tma. Když se jř mění na prázdniny nebo Vánoce, tak to je horší....

0/0
8.11.2011 11:04

(@)

Nebylo by jednodušší doručovat jízdní řády

důchdocům do schránek spolu s letáky na Tesco apod. a - ostatní už snad zvládají najít si spojení přes mobil, ne? ;-)

+1/0
8.11.2011 9:27

Deph

Ilustracni foto

U článku je povedené ilustrační foto. Na snímku se povedlo zachytit 4 z 5 typů tramvají jezdících v Praze.

+1/0
8.11.2011 8:05

Králík z klobouku

Re: Ilustracni foto

A proto je to foto "umělecky" nakloněné (takhle experimentují osmileté děti) a dané k článku o změnách autobusových linek, že?

0/0
8.11.2011 10:40

Rickr

Re: Ilustracni foto

Jenže on to není náhodný snímek, ale foto ze slavnostního průvodu tramvají - kde bylo podobné seskupení záměrem. Je to poznat i z označníku linek, kde je pouze logo DP.

(Pomíjím tedy, že v průvodu byla T3-nebo její modifikace - někde vepředu a ta zachycená je na normální lince).

0/0
8.11.2011 16:24

fackující ministr - pedagog

Část peněz z lístků pražské MHD končí naPanenských ostrovech

Pražský dopravní podnik (DPP) uzavřel nevýhodnou smlouvu na výrobu jízdenek. Část z desítek milionů korun, které platí na výrobu jízdenek, končí na Panenských ostrovech, což lístky zbytečně zdražuje. ! http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/cast-penez-z-listku-prazske-mhd-konci-na-panenskych-ostrovech_216810.html

+1/0
8.11.2011 6:37

Akire

vím, včera z reportáže na CT

iDnes zatím ani ťuk :-/

0/0
8.11.2011 8:20

karloss BS MC

eštěžetím nejezdím

auto je auto:-)

+1/0
8.11.2011 0:01

kaksikymmenta

Re: eštěžetím nejezdím

Kdyby takhle podle Vaší logiky postupoval každý, všechno to naskáče do aut a vytvoří takové kongesce, že se Vám o tom ani nezdálo.

0/0
8.11.2011 8:35

harius

Re: eštěžetím nejezdím

A dobře děláš, protože kdybys to nedělal a jel sockou, tak bych si třeba už u nás na stanici nesedl a musel jet na stojáka. Jen jezděte autem.

0/0
8.11.2011 11:00

Gróf

Re: eštěžetím nejezdím

Vlaky jezdí, auta stojí.

0/0
8.11.2011 11:43

Ak-trax

Re: eštěžetím nejezdím

ano i ne, ne i ano

0/0
11.12.2011 15:48

Toranoko

Drapal

nezna slovo brigadnik a dohoda o provedeni prace ??? Se fakt divim. To musi byt superkvalifikovana prace, lepit jizdi rady do budky, ze na ni musi mit zamestnance...

+6/0
7.11.2011 21:07

radaumacher

Re: Drapal

Drápal nevede soukromý podnik, ale podnik financovaný více či méně lidmi, takže když něco můžou udělat řadoví zaměstnanci v rámci své běžné pracovní náplně (tudíž bez nebo s malým příplatkem), tak nebude za další a větší peníze nabírat externí pracovníky. Když to neudělá, lidi remcají, že to trvá. Když to udělá, lidi remcají, že utrácí jejich peníze. Nejdřív se rozhodněte, pak plkejte.

0/0
7.11.2011 22:17

Leinad

Re: Drapal

A proto se řada věcí u DPP outsourcuje, třeba oprava tramvají (a to i s odmítáním výnosných zakázek jako oprava tramvají pro jiná města) R^ (Vím, že ROPID není DPP, ale obojí jsou organizace, kterým by mělo jít i o snižování nákladů)

0/0
8.11.2011 0:03

Smradlavej čmoud z komína

Re: Drapal

tak to každý podnik, i soukromý, je více či méně financovaný lidmi a/nebo státem, i soukromý

0/0
23.11.2011 22:49

Lucass

Re: Drapal

A ti brigádníci to budou objíždět na koloběžce?

0/0
7.11.2011 22:42

martin2580

Re: Drapal

Predpokladam, ze na ta mista se vetsinou da dojet MHD, ale nevim na co papirovy jizdni rady, kazdej se muze kouknout v mobilu.

0/0
7.11.2011 22:44

Clancy Wiggum

Re: Drapal

Vyvěsit na zastávce jízdní řád, je povinnost uložená zákonem o silniční dopravě. Na každém oznančíku (zastávkovém sloupku) PIDu jsou ve výsšce cca 2,5 m nad zemí uvedeny všechny linky, které zde zastavují. Není dobrý nápad jezdit v MHD se štaflemi.

0/0
7.11.2011 22:52

doktor_bota

Re: Drapal

Proč? Noční tramvaje jsou vetšinou dost prázdné...

0/0
8.11.2011 0:37

Clancy Wiggum

Re: Drapal

Zajímavá myšlenka :-)

Ovšem pokud by na noční vyjel 14T, pak by se možná pohodlně vešel do kabiny k řidiči, jen jestli by se řidič tramvaje nechal přesvědčit k malé zajížd'ce třeba na Prosek :-)

0/0
8.11.2011 2:54

FandaVV

Re: Drapal

Já bych řekl spíše přeplněné... často kapsáři

0/0
8.11.2011 11:05

Králík z klobouku

Re: Drapal

No to bych tě fakt chtěl vidět, jakým způsobem bys ty jízdní řády tou MHD vláčel a jakou technologií bys to vyměňoval. To si jako představuješ, že by na tebe ten pravidelný autobus čekal, než to domontuješ? Nebo by sis v každé zastávce počkal pět minut nebo taky třeba hodinu na další? A to bys jako chtěl ty jízdní řády měnit ve fólii po jednom, měnit s celou fólií anebo se snad vrátit ke staré technologii kyblíku s lepidlem?

0/0
8.11.2011 1:56

Clancy Wiggum

Re: Drapal

Při tomhle počtu zastávek se skutečně vyplatí mít vlastní zaměstnance. Nevylepují jen JŘ, ale opravujií zastávkové přístřešky a označníky, tisknou samolepicí čísla linek (tomu brigádník nemá prostředky) atd. Navíc je máte k dispozici kdykoli.

Když Vám v osm večer zavolají vodárny, že od zítřejšího rána překopou třeba ve Velkých Popovicích komunikaci a autobusy budou jezdit jinudy, pak je Vám brigádník k ničemu.

Zbytek viz radaumacher

0/0
7.11.2011 22:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.