Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy po nehodě ve Studénce potíže zapíraly, prozradil je až železničář

Prvním, kdo upozornil na vychýlení mostní konstrukce ve Studénce a na problémy s pojezdovými vozíky, byl jeden ze železničářů pohybující se u stavby den před tragickým sesutím mostu před mezinárodní rychlík. Když pak na výzvy vyšetřovatelů pár dnů po nehodě zareagoval a věc ohlásil, přiznaly problémy i stavební firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

Z 50 metrů....

viděl, že kolečka nedoléhají na vodicí kolejnici...  Že by Ostrovid ?

0/0
7.11.2011 20:59

Kidkid

Re: Z 50 metrů....

Jestliže mezi kolečkem a podložkou vidíte světlo, tak asi kolečko na podložce nesedí.

0/0
7.11.2011 21:15

danny47

Re: Z 50 metrů....

A to (konkrétně) řekl kdo.. nějak to v článku nemohu dohledat..

0/0
7.11.2011 21:58

pipi02

Re: Z 50 metrů....

To máš celkem jedno. Železničář se třeba mýlil v tom, co viděl. Ale jeho svědectví přimělo stavbu k doznání problémů.

0/0
8.11.2011 12:52

želvaželva

Prostě neuměj, tak jim to spadlo

takové věci se na stavbách stávaj. Opravdu mi není jasné, proč se někdo rozčiluje. 8-o

0/0
7.11.2011 17:44

prajester4

Re: Prostě neuměj, tak jim to spadlo

Tak tohle jistě není Váš nejlepší vtip !!

+1/0
7.11.2011 17:49

polpot1

Firmy...

co zde schází exemplární potrestání to je jdeno jaké firmy a bude klid,jinak je to fraška nad fraškou a zloději se budou pakovat čím dál více,proto-že je jejich beztrestnost a co tam na nějakém lidském životě nebo zmrzačeném,hlavně,že se finance sypou do kapes zlodějů!!

0/0
7.11.2011 17:24

Kai-ten

ODS dopravní stavby...

Zkrátka na co ODS sáhne, jde do háje.

0/0
7.11.2011 16:51

sincos

Re: ODS dopravní stavby...

No jo, možná je pro lidi postižené pádem mostu škoda, že se stavební firma nejmenovala ČSSD Dopravní stavby, protože to by se nestavělo nic, peníze na stavbu by se projedly a rozdaly ještě před začátkem stavby.Tohle je totiž stejná pitomost bez souvislostí, jako názor Kai - Tena....

0/0
7.11.2011 17:02

Kai-ten

Re: ODS dopravní stavby...

Naprostý souhlas.

0/0
7.11.2011 17:39

slavex

No ........................ .. ? ! ? !

No v každém případě bych mezi viníky této tragédie "zaangažoval"  i věhlasné "inspektory" bezpečnosti žel.provozu* Při  každé činnosti blízko drážního tělesa vždy bylo a doposud je vydáno podle příslušných drážních předpisů  velké množství  různých omezení např. pomalá jízda vlaku 5-10km/hod. či dokonce výluka traťové koleje v místě kde docházelo k takové velmi rizikové činnosti jako  je sunutí mostní konstrukce přes drážní těleso a jak tomu bylo i tehdy ve Studénce*Je zvláštní že až po této tragedii se železniční inspektoři probudili a vyvíjeli až "nadlidské" úsilí zjistit a označit pravého viníka nehody kterou ale bohužel minimálně z 90% zavinili sami svou ledabylostí protože pokud by tehdy byla po dobu sunutí mostu buď úplná  výluka traťových kolejí a nebo aspoň snížená rychlost podjíždějících vlaků na minimum nemuselo ke ztrátám na životech vůbec dojít  ! ! !  R^

0/0
7.11.2011 15:44

Ruda Pivrnec

Re: No ........................ .. ? ! ? !

Neplácejte hlouposti, proboha! Už x-krát bylo psáno, že požádat o snížení rychlosti či úplnou výluku musí požádat zhotovitel stavby, v tomto případě firma ODS. A navíc práce probíhaly jinak, než stanovoval harmonogram, když ten den měl probíhat jen přípravn činnost, nikoliv samotné vysouvání.

+2/0
7.11.2011 16:46

mamsrb

Re: No ........................ .. ? ! ? !

No a kdyby dělali svoji práci pořádně a most nespadl je celkem lhostejné jak rychle pod ním vlaky jezdily.:-P

0/0
8.11.2011 0:14

proost

Havárie

Plně souhlasím se strojvedoucím z článku. Od začátku prostě nedovedu pochopit jak je možné, že při takovéto stavbě, která probího nad hlavní tratí, nebylo zavedeno snížení rychlosti. Vidím zde tři možnosti - 1) bylo nařízeno a nebylo osazeno na trati - ale o tom bychom asi věděli. 2) Nebylo o něj požádáno přestože o něj požádáno být mělo. 3) SŽDC - nebo kdo je v této věci kompetentní - ho neviděl jako nutné, případně ho příslušné předpisy v tomto případě nevyžadují.

Ať je to jak chce - z mého pohledu je právě tato skutečnost ta nejdůležitější a rozhodující pro vznik havárie, všechno ostatní je druhotné. Protože ať chceme nebo nechceme, tak omyly, šlendrián a chyby se stávají, ale právě proto by měla být na místě bezpečnostní opatření, která zde absolutně chyběla. Pokud by byla zavedena, tak jsme mohli dnes pouze vyšetřovat hmotné škody a ne mít mrtvé cestující.

0/0
7.11.2011 15:33

Tajemný muž

Re: Havárie

Podle zákona měla v tomto případě stavební firma požádat o omezení rychlosti v místě stavby. To by ale stálo peníze (musíte platit za to omezení nemalé částky), které by tak snížily zisk společnosti, takže nic nehlásili a doufali, že se nic nestane. Jakmile se po nehodě začaly ozývat první hlasy, proč nebyla rychlost omezena, ze SŽDC zněla odpověď, že na den nehody nebyly hlášeny ŽÁDNÉ stavební práce. Já si myslím, že není, co řešit.

+1/0
7.11.2011 15:36

proost

Re: Havárie

Asi ne - jenom si nejsem jist, zdali to dopadne jako u Eschede - havárie ICE. Tam šli zodpovědní do chládku natvrdo a jsem přesvědčen, že jejich provinění nebylo zdaleka tak průkazné a flagrantní jako zde.

0/0
7.11.2011 15:40

AAA3

Re: Havárie

ty ses sam natvrdo - kde si na to prosimte prisel? agentura JPP?

"In August 2002, two Deutsche Bahn officials and one engineer were charged with manslaughter.

The trial lasted for 53 days with expert witnesses from around the

world blaming each other for wrong approaches and bad results. The case

was dismissed in April 2003 on condition of a fine being paid."

0/0
7.11.2011 16:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.