Diskuze

Po letech ustaly spory o Dobrovského tunely v Brně. Do roka se otevřou

Aktivisté z Brna - Žabovřesk se po letech soudních tahanic dohodli s investorem a stáhnou žalobu proti stavebnímu povolení Dobrovského tunelů. Za to se mohou účastnit hlukových měření. Končí tak deset let hádek, pět let soudních sporů a tříměsíční přerušení ražby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

politicky nekorektní trolejbus

15. 11. 2011 12:24
A D47 bude kdy?

D47 v trase exteritoriální dálnice jako doplněk k VMO pro spojení na Svitavy už také měla dávno stát. Ostatní navrhované varianty jsou naprostá blbost, vedení přes Bystrc je nutné zlo, stále to je nejjednoduší varianta oni ti němečtí inženýři dobře věděli, proč vedou dálnici zrovna okolo přehrady.

Současná silnice na Svitavy je tragédie, dvoupruh končí za Českou. R47 je důležitou součástí celostátní sítě, na severu se bude napojovat na plánovanou dálnici ze Hradce do Olomouce

0 0
možnosti

politicky nekorektní trolejbus

15. 11. 2011 12:17
Dokončením tunelů bude MO téměř hotov??

Pokud vím, tak VMO má pokračovat od jižního portálu Husovického tunelu estakádou přes Tomkovo náměstí, a tunelem pod Vinohrady k Líšeňské spalovně a odtud se přes rozšířenou Jedovnickou napojit na R42 a D1.

Jižní část okruhu má vést od Výstaviště mostem přes Svratku a tunelem pod Červeným kopcem(s portálem tam , kde se dnes nábřežní silnice stáčí severovýchodně na Poříčí) do prostoru Vídeňské radiály a napojit se na R52 do Rakouska. Potom už k uzavření okruhu zbývá jenom krátká spojka na Černovickou radiálu ( jejím prodloužením k dálničnímu výjezdu Brno-jih a využitím úseku D1 Brno centrum - Brno Jih jako VMO.

A samozřejmě řešit špunt za tunelem Hlinky, kde se šest pruhů zužuje do dvou ( bud zahloubením šaliny do skály, nebo zavěšením vozovky na estakádu nad řekou, eventuelně převedením jednoho směru okruhu pod zem)

1 0
možnosti

ingchemik

14. 1. 2012 20:14
Re: Dokončením tunelů bude MO téměř hotov??

Taky jsem trochu zíral..

0 0
možnosti

1xx

8. 11. 2011 10:32
Aktivisté? To je nový termín pro teroristy?

A podle stejného scénáře. Dokud nedostanou bokem zaplaceno, škodit nepřestanou! Podle toho, že se něco pohnulo, peníze už asi dostali. Kdy už se konečně připíší těmto darebákům způsobené škody k úhradě?

0 0
možnosti

Smradlavej čmoud z komína

20. 11. 2011 22:23
Re: Aktivisté? To je nový termín pro teroristy?

a kdy se přípíší všechny škody AUTOMOBILISTŮM, včetně tísíce mrtvých lidí ročně a milionů zvířat

kdyby stavba postupovala podle zákonů, nemohl by ji nikdo tak snadno napadnout

0 0
možnosti

nestačímsedivit

8. 11. 2011 8:05
Aktivisty

vykleštit a bude klid!

0 0
možnosti

Smradlavej čmoud z komína

20. 11. 2011 22:18
Re: Aktivisty

automobilisty vykleštit a bude ještě větší klid

0 0
možnosti

musicrex

7. 11. 2011 13:36
Problém tunely

Sdružení si vymohlo, že tranzitní doprava pojede jenom tunely a do Žabovřesk budou moci zajíždět jen osobní vozidla a vozidla zásobování do hmotnosti 6,5 t. Tj. malá nákladní vozidla, ne TIR. Dále, že budou provedena hluková měření a s tím spojená další opatření. Mj. i ochrané valy a zasázená zeleň, popřípadě položení asfaltu se sníženou "hlučností". V dalším jednání je trasování nákladní dopravy (zásobování) a to nasměrování buď na horní nebo spodní komunikaci. Tak tímto se zabývá sdružení zastupované panem ing. Štěpaníkem. Je to skupina lidí, která se snaží eliminovat negativní důsledky trasování dopravy v Brně. A douška: Až budou "slavnostně" otevřeny tunely, tak ucpání dole na Žabovřeské bude totální, protože se tam sjedou auta z celého Brna.;-)

0 0
možnosti

jahus1

7. 11. 2011 22:33
Re: Problém tunely

Tunely jsou součástí Velkého městského okruhu. To že se tam "sjedou auta z celého Brna" je jeho účelem a funkcí.

Jestli vám správně rozumím pan Štěpaník a spol je tedy proti tomu, tzn. je pro to, aby auta tak jako dosud jezdila po celém Brně, zvláště v ulicích jako je třeba Královopolská, Skácelova, Slovanské nám, Minská apod. A obyvatelé těchto ulic si čuchali zplodin z aut a užívali kraválu.

Tranzitní doprava se po VMO pohybuje jen z toho důvodu, že není možno jinudy jet. Pokud nebude vybudován obchvat Brna z D1 na Svitavy BUDE tranzit jezdit po Velkém městském okruhu.

0 0
možnosti

Zákon o dodávkách teplé vody

6. 11. 2011 22:06
Vyhozené peníze

Když tak jezdím po těch stavbách co se udělali za posledních 20-30 let .... většinou tam bývala běžná silnice a jezdilo se tam 60. Dneska se tam za pár miliard postavila "dálnice" a 60-80 se tam jezdí pořád. Třeba taková výpadovka na Globus, sice značka že jako silnice pro motorová vozidla ale hned posunuli značku o konci obce. Takže zase jen 80. To stejné Pisoárky a spol.

1 0
možnosti

mamsrb

7. 11. 2011 12:58
Re: Vyhozené peníze

Okruh bude hotov, ale už dnes je ucpaný nečastěji ve Svatoplukové ul., protože okruh se samými úrovňovými křižovatkami a pruhy blokovanými zastávkami MHD je sto let za opicemi.:-P

0 0
možnosti

jhk2

6. 11. 2011 12:43
ví někdo

ví někdo, kolik lidí sdržuje ono sdružení zastupované panem Štěpaníkem. já se nemohu zbavit dojmu že sdružení je jen pěkný název pro aktivitu pana Štěpaníka

0 0
možnosti

marvin.cz

6. 11. 2011 22:27
Re: ví někdo

myslím, že na založení sdružení stačí 3 lidi...;-O

0 0
možnosti

bloud-velbloud

6. 11. 2011 12:41
tomu nerozumím..

kdo pojede na svitavy tunelem? Podku pojedu od pisárek, najedu na Hradecou a jsem na výpadovce..pokud pojedu od husovic, jsem na výpadovce celou cestu..tak nevím proč bych měl jet na svitavy tunelem

0 0
možnosti

stolmor

6. 11. 2011 15:06
Re: tomu nerozumím..

tomu taky nerozumím, podle mě je tunel spojnicí mezi žabinama a lesnou, aby se nejezdilo přes   kr.pole. Ale tranzit na svitavy podle mě tunelem jezdit nebude. autor mele v tomhle směru bláboly. A chtělo by to co nejdříve vyřešit situaci v pisárkách, to zůžení do jednoho pruhu je šílený. pokud by tam byly dva pruhy v obou směrech, tak si i dokážu představit, že kdo pojede od Olomouce na Svitavy, tak to raději protáhne po D1 přes Pisárky, než jezdit přes židenice v kolonách na semaforech. A vůbec nejlepším řešením by byla urychlená výstavba R43 v plné délce

0 0
možnosti

Vifon

6. 11. 2011 8:06
Aktivisté

A kolikpak dostali držhubného do kapsy páni aktivisti? O nic jiného jim přece nikdy nešlo!;-O

0 0
možnosti

Beefeeter

6. 11. 2011 0:59
Aktivisti

Já to beru. Je potřeba, aby existoval někdo, kdo to pohlídá i z jiné strany, než ze strany stavitele. Vždycky je lepší, když se k tomu vyjádří víc zainteresovaných... Ale jelikož se tady ti "aktivisté" ozvali, až když se tunel razil, působí na mě jako banda idijotů. To nešlo dřív? Než se koplo do země o tom nikdo nic nevěděl?

Leze mě to na nervy. Vždycky se vyrojí hromada všelijakých petic a hnutí proti, vždycky až když je to skoro postavený.

0 0
možnosti

Gróf

6. 11. 2011 7:25
Re: Aktivisti

Bla, bla bla... Aktivisté jsou vtipnými zákony vyloučeni z územních i stavebních řízení už několik let. Dnes se mohou zúčastňovat těchto záležitostí pouze lidé, kteří jsou přímo dotčeni připravovanou výstavbou. A to zdaleka ne všichni. Jen majitelé domů, bytů nebo pozemků. Pokud tam jen bydlíte v nájmu, máte smůlu, i kdyby vám šlo o zdraví. Takže s těmi aktivisty si vymýšlíte. A ještě dodám, že úřady prakticky vždy odsouvají otázky veřejného zdraví až na stavební řízení samotné. V předchozích fázích vč. SEA, EIA, HIA se otázkami ochrany veřejného zdraví zabývají povrchně, pouze účelově vyjmenují a tolerují rizika s tím, že detail bude řešen až ve stavební dokumentaci. Takže se vraťte zpátky na zem. Ovšem, co Brňané chtějí, nechť to mají. Lidem, co se stěhují z Brna na venkov, to v podstatě vyhovuje. R^

0 0
možnosti