Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po letech ustaly spory o Dobrovského tunely v Brně. Do roka se otevřou

Aktivisté z Brna - Žabovřesk se po letech soudních tahanic dohodli s investorem a stáhnou žalobu proti stavebnímu povolení Dobrovského tunelů. Za to se mohou účastnit hlukových měření. Končí tak deset let hádek, pět let soudních sporů a tříměsíční přerušení ražby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

politicky nekorektní trolejbus

A D47 bude kdy?

D47 v trase exteritoriální dálnice jako doplněk k VMO pro spojení na Svitavy už také měla dávno stát. Ostatní navrhované varianty jsou naprostá blbost, vedení přes Bystrc je nutné zlo, stále to je nejjednoduší varianta oni ti němečtí inženýři dobře věděli, proč vedou dálnici zrovna okolo přehrady.

Současná silnice na Svitavy je tragédie, dvoupruh končí za Českou. R47 je důležitou součástí celostátní sítě, na severu se bude napojovat na plánovanou dálnici ze Hradce do Olomouce

0/0
15.11.2011 12:24

politicky nekorektní trolejbus

Dokončením tunelů bude MO téměř hotov??

Pokud vím, tak VMO má pokračovat od jižního portálu Husovického tunelu estakádou přes Tomkovo náměstí, a tunelem pod Vinohrady k Líšeňské spalovně a odtud se přes rozšířenou Jedovnickou napojit na R42 a D1.

Jižní část okruhu má vést od Výstaviště mostem přes Svratku a tunelem pod Červeným kopcem(s portálem tam , kde se dnes nábřežní silnice stáčí severovýchodně na Poříčí) do prostoru Vídeňské radiály a napojit se na R52 do Rakouska. Potom už k uzavření okruhu zbývá jenom krátká spojka na Černovickou radiálu ( jejím prodloužením k dálničnímu výjezdu Brno-jih a využitím úseku D1 Brno centrum - Brno Jih jako VMO.

A samozřejmě řešit špunt za tunelem Hlinky, kde se šest pruhů zužuje do dvou ( bud zahloubením šaliny do skály, nebo zavěšením vozovky na estakádu nad řekou, eventuelně převedením jednoho směru okruhu pod zem)

+1/0
15.11.2011 12:17

ingchemik

Re: Dokončením tunelů bude MO téměř hotov??

Taky jsem trochu zíral..

0/0
14.1.2012 20:14

1xx

Aktivisté? To je nový termín pro teroristy?

A podle stejného scénáře. Dokud nedostanou bokem zaplaceno, škodit nepřestanou! Podle toho, že se něco pohnulo, peníze už asi dostali. Kdy už se konečně připíší těmto darebákům způsobené škody k úhradě?

0/0
8.11.2011 10:32

Smradlavej čmoud z komína

Re: Aktivisté? To je nový termín pro teroristy?

a kdy se přípíší všechny škody AUTOMOBILISTŮM, včetně tísíce mrtvých lidí ročně a milionů zvířat

kdyby stavba postupovala podle zákonů, nemohl by ji nikdo tak snadno napadnout

0/0
20.11.2011 22:23

nestačímsedivit

Aktivisty

vykleštit a bude klid!

0/0
8.11.2011 8:05

Smradlavej čmoud z komína

Re: Aktivisty

automobilisty vykleštit a bude ještě větší klid

0/0
20.11.2011 22:18

musicrex

Problém tunely

Sdružení si vymohlo, že tranzitní doprava pojede jenom tunely a do Žabovřesk budou moci zajíždět jen osobní vozidla a vozidla zásobování do hmotnosti 6,5 t. Tj. malá nákladní vozidla, ne TIR. Dále, že budou provedena hluková měření a s tím spojená další opatření. Mj. i ochrané valy a zasázená zeleň, popřípadě položení asfaltu se sníženou "hlučností". V dalším jednání je trasování nákladní dopravy (zásobování) a to nasměrování buď na horní nebo spodní komunikaci. Tak tímto se zabývá sdružení zastupované panem ing. Štěpaníkem. Je to skupina lidí, která se snaží eliminovat negativní důsledky trasování dopravy v Brně. A douška: Až budou "slavnostně" otevřeny tunely, tak ucpání dole na Žabovřeské bude totální, protože se tam sjedou auta z celého Brna.;-)

0/0
7.11.2011 13:36

jahus1

Re: Problém tunely

Tunely jsou součástí Velkého městského okruhu. To že se tam "sjedou auta z celého Brna" je jeho účelem a funkcí.

Jestli vám správně rozumím pan Štěpaník a spol je tedy proti tomu, tzn. je pro to, aby auta tak jako dosud jezdila po celém Brně, zvláště v ulicích jako je třeba Královopolská, Skácelova, Slovanské nám, Minská apod. A obyvatelé těchto ulic si čuchali zplodin z aut a užívali kraválu.

Tranzitní doprava se po VMO pohybuje jen z toho důvodu, že není možno jinudy jet. Pokud nebude vybudován obchvat Brna z D1 na Svitavy BUDE tranzit jezdit po Velkém městském okruhu.

0/0
7.11.2011 22:33

politicky nekorektní trolejbus

Re: Problém tunely

Onen Západní obchvat Brna hned tak nebude.

O R43 je ještě větší boj, než o Královopolské tunely.Již od války je totiž namalovaná přes Bystrc, konkrétně ve stopě německé exteritoriální dálnice.

Existuje sice asi pět dalších variant trasování , jenže ta Bystrcká pořád vychází nejlíp a i nejlevněji.

( jedna z alternativ by procházela mezi Bystrcí a Komínem a dost komplikovaně se protahovala městem, další dvě , jenž navrhují přemostit Prygl dlouhým šikmým mostem nebo přehradu podtunelovat jsou sci-fi, o západní variantě, jenž by zničila dosud nedotčené lesy mezi přehradou a Masarykovým okruhem a vyžádala si složitou drahou a komplikovanou křižovatku s D1 na Kývalce snad svéprávný člověk ani nebude reálně uvažovat.)

V Bystrci, by se dala ta silnice dát do hlubokého zářezu, jenž není těžké v budoucnu zakrýt a přes hráz přehrady převést proskleným mostem zavěšeným na koruně hráze, tudíž neviditelným z hladiny.

0/0
15.11.2011 13:45

politicky nekorektní trolejbus

Re: Problém tunely

Omluva za překlep. bystrcká radiála je samozřejmě R47

0/0
15.11.2011 13:46

1xx

Re: Problém tunely

A co ostatní městké části (nejen Brna!), jak ty jsou chráněny proti kamionům? Nehledě na to, že kamiony, které budou mít zákaz vjezdu na zmíněné území, pojedou jinudy. Jak k tomu obyvatelé těchto území přijdou? Myslím, že se stát zase nechal vydírat teroristy, a neoprávněně zvýhodnil jednu skupinu obyvatel před druhými...

0/0
8.11.2011 10:37

politicky nekorektní trolejbus

Re: Problém tunely

Právě proto se musí Žabovřeská za tunelem Hlinky rozšířit na (minimálně ) čtyřpruh. Je tam problém, že tam není místo, takže se musí vymyslet, kam ji rozšířit. Má se prý odtěžit skála a přeložit tramvajová tra´t více vpravo od silnice, aby se v prostoru současné tratě mohla postavit silnice.

Druhou variantou by bylo umístit silnici na estakádu zavěšenou nad řeku, nebo jeden směr převést do tunelu.

0/0
15.11.2011 13:03

Zákon o dodávkách teplé vody

Vyhozené peníze

Když tak jezdím po těch stavbách co se udělali za posledních 20-30 let .... většinou tam bývala běžná silnice a jezdilo se tam 60. Dneska se tam za pár miliard postavila "dálnice" a 60-80 se tam jezdí pořád. Třeba taková výpadovka na Globus, sice značka že jako silnice pro motorová vozidla ale hned posunuli značku o konci obce. Takže zase jen 80. To stejné Pisoárky a spol.

+1/0
6.11.2011 22:06

mamsrb

Re: Vyhozené peníze

Okruh bude hotov, ale už dnes je ucpaný nečastěji ve Svatoplukové ul., protože okruh se samými úrovňovými křižovatkami a pruhy blokovanými zastávkami MHD je sto let za opicemi.:-P

0/0
7.11.2011 12:58

politicky nekorektní trolejbus

Re: Vyhozené peníze

Svatoplukovu má nahradit tunel pod Vinohrady a napojení na ostravskou /D1 za Líšní.

0/0
15.11.2011 13:57

jhk2

ví někdo

ví někdo, kolik lidí sdržuje ono sdružení zastupované panem Štěpaníkem. já se nemohu zbavit dojmu že sdružení je jen pěkný název pro aktivitu pana Štěpaníka

0/0
6.11.2011 12:43

marvin.cz

Re: ví někdo

myslím, že na založení sdružení stačí 3 lidi...;-O

0/0
6.11.2011 22:27

mamsrb

Dojem je správný

Nikdo jiný za tzv. Sdružení nevystupuje. Líbí se mě jak si staří komunisté osvojili možnosti demokracie. M.j. ten s.Štěpaník bydlí v ul. Tábor a okruh se ho osobně netýká. Asi to bude něco jako DUHA. Jde jen o výpalné nebo v lepším případě si tím krátí dlouhou chvíli v důchodu.

0/0
7.11.2011 13:01

musicrex

Re: Dojem je správný

Máte špatný dojem. Sdružení, které zastupuje pan ing. Štěpaník sdružuje obyvatele domů přilehlých ke stavbě a tudíž ohrožených hlukem a splodinami z budoucího provozu. Zahrnuje to obyvatele domů na ulici Záhřebská a Voroněžská. Postupy sdružení jsou projednávány na pravidelných setkání v Malém Rubínku v Žabovřeskách. A divil by jste se, jak a co se tady řeší. Př: architekt navrhl v okolí domů olše. Sdružení oponovalo a navrhlo černé borovice. Cenová relace stejná, náklady stejné. Architekt řekl, že by se změnila projektová dokumentace a že by to stálo peníze navíc a že nic měnit nebude. A teď babo raď.......:-P

0/0
7.11.2011 13:15

musicrex

Re: Dojem je správný

Jo a nejsem ing. Štěpaník, ale jsem členem sdružení. Tak ty hloupé řeči o komunistech a Duze jsou opravdu zbytečné.:-/

0/0
7.11.2011 13:18

grab11

Re: Dojem je správný

a kde bydlíte??? Já na Záhřebské, přímo nad stavbou a ke Štěpaníkovi se nehlásím, tvrdím,že je to škodič, celé Sdružení VMO jsou gfauneř, kterým nejde o nic jiného než škodit... Stavby VMo je třeba dokončit co nejdříve... A Štěpaníka postevi doprostřed novýho kruháče a kažždej by se mohl podívat, kdo odčerpal desítky milionů z rozpočtu, kdo pozdržel opravu Minské, kdo prodloužil zácpy v Kr.poli, kdo prodloužil přesedání při cestě z Kr.pole směr Bystrc, kvůli komu místo trolejbusů jezudily smradlavé autobusy....

0/0
7.11.2011 18:05

nestačímsedivit

Re: Dojem je správný

Nejlepší je úchylům typu Štěpaníka dát nějakou dobře placenou funkci na magistrátu nebo ministerstvu a je klid. Zkorumpovali tak duhového Patrika a už mi obálky s modrým pruhem nechodí!

0/0
8.11.2011 8:09

garii v7.0

Re: Dojem je správný

TAK!

0/0
14.11.2011 10:59

bloud-velbloud

tomu nerozumím..

kdo pojede na svitavy tunelem? Podku pojedu od pisárek, najedu na Hradecou a jsem na výpadovce..pokud pojedu od husovic, jsem na výpadovce celou cestu..tak nevím proč bych měl jet na svitavy tunelem

0/0
6.11.2011 12:41

stolmor

Re: tomu nerozumím..

tomu taky nerozumím, podle mě je tunel spojnicí mezi žabinama a lesnou, aby se nejezdilo přes   kr.pole. Ale tranzit na svitavy podle mě tunelem jezdit nebude. autor mele v tomhle směru bláboly. A chtělo by to co nejdříve vyřešit situaci v pisárkách, to zůžení do jednoho pruhu je šílený. pokud by tam byly dva pruhy v obou směrech, tak si i dokážu představit, že kdo pojede od Olomouce na Svitavy, tak to raději protáhne po D1 přes Pisárky, než jezdit přes židenice v kolonách na semaforech. A vůbec nejlepším řešením by byla urychlená výstavba R43 v plné délce

0/0
6.11.2011 15:06

rlpcr

Re: tomu nerozumím..

Někde se psalo, že si vydupali, že kamiony nebudou smět najíždět na Hradeckou a budou muset právě jet tunelama a teprve pak na Svitavy.

+1/0
6.11.2011 18:42

garii v7.0

Re: tomu nerozumím..

No, zúžení za MÚK je opravdu děs. V obou směrech. Směrem na Bystrc se ze tří pruhů stává jeden a pravidelně se to ucpává. Směrem od tunelů se to ze tří pruhů zužuje taky do jednoho. Je to cca 500 metrů jednoproudu na každé, ale to dokáže zničit dopravu komplet v celém Brně pomalu...

0/0
14.11.2011 11:03

politicky nekorektní trolejbus

Re: tomu nerozumím..

Bohužel překáží šalina. A y druhé stran je řeka.

Šalina se má zahloubit do skály, aby se mohla rozšířit silnice, prý už se s tím mělo začít, bohužel nejsou prachy

0/0
15.11.2011 13:50

garii v7.0

Re: tomu nerozumím..

Tunely neřeší apriori výpadovku na Svitavy. Řeší dopravu mezi Žabinama a Lesnou.

0/0
14.11.2011 11:00

Vifon

Aktivisté

A kolikpak dostali držhubného do kapsy páni aktivisti? O nic jiného jim přece nikdy nešlo!;-O

0/0
6.11.2011 8:06

Beefeeter

Aktivisti

Já to beru. Je potřeba, aby existoval někdo, kdo to pohlídá i z jiné strany, než ze strany stavitele. Vždycky je lepší, když se k tomu vyjádří víc zainteresovaných... Ale jelikož se tady ti "aktivisté" ozvali, až když se tunel razil, působí na mě jako banda idijotů. To nešlo dřív? Než se koplo do země o tom nikdo nic nevěděl?

Leze mě to na nervy. Vždycky se vyrojí hromada všelijakých petic a hnutí proti, vždycky až když je to skoro postavený.

0/0
6.11.2011 0:59

Gróf

Re: Aktivisti

Bla, bla bla... Aktivisté jsou vtipnými zákony vyloučeni z územních i stavebních řízení už několik let. Dnes se mohou zúčastňovat těchto záležitostí pouze lidé, kteří jsou přímo dotčeni připravovanou výstavbou. A to zdaleka ne všichni. Jen majitelé domů, bytů nebo pozemků. Pokud tam jen bydlíte v nájmu, máte smůlu, i kdyby vám šlo o zdraví. Takže s těmi aktivisty si vymýšlíte. A ještě dodám, že úřady prakticky vždy odsouvají otázky veřejného zdraví až na stavební řízení samotné. V předchozích fázích vč. SEA, EIA, HIA se otázkami ochrany veřejného zdraví zabývají povrchně, pouze účelově vyjmenují a tolerují rizika s tím, že detail bude řešen až ve stavební dokumentaci. Takže se vraťte zpátky na zem. Ovšem, co Brňané chtějí, nechť to mají. Lidem, co se stěhují z Brna na venkov, to v podstatě vyhovuje. R^

0/0
6.11.2011 7:25

jahus1

Re: Aktivisti

Zrovna KP tunely je ten nejhorší případ co jste si vybral! Všichni okolo stavby (majitelé bytů, pozemků a hlavně nájemníci tam bydlící) už dávno čekají až budou tunely dokončeny . Do doby před stavbou tam byl stejný provoz jako je nyní a bude i po dokončení. Jenže tehdy tam nebyly kryté rampy, protihlukové stěny a hlavně ne tunely, které to svedou pod zem a kraválu od aut ubude. Včetně smogu - když se naloženej kamion musel otočit ve vratné zatáčce do kopce a pak zastavit protože dával přednost na Hradecké tak to pěkně "zaroštoval" zrovna pod oknem činžáku.

Karel Štěpaník ze Sdružení VMO Brno a spol. neudělali nic jiného než že si pro svou partu vyjednali "výpalný". Dovedu si živě představit, jak by to vypadalo, kdyby to bylo umožněno obecně zákonem. "Sdružím"si pár aktivistů v Brně, vyberu si nějakou stavbu v Praze nebo v Plzni, začnu ji aktivně blokovat, dokud se se mnou investor nedohodne a počkám si na výpalné. Přesně tohle je modelový případ causy Královopolské tunely u soudu.

0/0
6.11.2011 9:12

rlpcr

Re: Aktivisti

Souhlas. Až na to, že doprava tam bude stejná jako dřív a bude svedena do tunelů.

Doprava určitě zhoustne (otázkou je o kolik). A ty tunely zrovna v těch místech těm lidem nepomůžou (proti hluku). To by musely končit třeba ještě o 100-200 dál. Nebo ty rampy mohli aspoň zastřešit.

Jinak souhlas, že dopravně je tato stavba víc než potřeba a lidem v okolí uleví (po stránce dopravní obslužnosti).

0/0
6.11.2011 9:33

Lukas1000

Re: Aktivisti

Ale houby pane, aktiviste se ozyvali daleko predtim nez se poprve koplo do zeme, ale nikdo je neminil poslouchat. Ja teda osobne aktivisty nesnasim a nejvic nesnasim, ze si je platime z dani ...

0/0
6.11.2011 8:02

Gróf

Re: Aktivisti

Aktivista jste leda Vy.Rv

0/0
6.11.2011 8:23

Lukas1000

Re: Aktivisti

BRAVO! Tomu rikam konstruktivni prispevek.

0/0
6.11.2011 8:38

rlpcr

Co to je za bláboly?

Jednak určitě proti tunelům neprotestovalo žabovřeské hnutí, protože všichni občané Žabovřesk čekají na zprovoznění tunelů jak na smilování.

další vtipná věc je, že zprovozněním tunelů bude hotov skoro celej městskej okruh. Vždyť ho je hotovo teprve minimum a ty nejhorší stavby má teprve před sebou.

0/0
6.11.2011 0:14

bloud-velbloud

Re: Co to je za bláboly?

tunelů mužeme mít 10,ale dokud nebude 4 prudová silnice v pisárkách, tak jsme furt tak kde jsme..v pr...

0/0
6.11.2011 12:42

garii v7.0

Re: Co to je za bláboly?

Taky se ptám, kde je ten tunel Červený kopec... :-)

0/0
14.11.2011 11:03

politicky nekorektní trolejbus

Re: Co to je za bláboly?

Po dokončení tunelů bude hotova cca polovina VMO, západní polookruh města.

Původní idea byla dovést okruh až na ostravskou výpadovku

Z Husovického tunelu rampa přes Tomkáč, do tunelu pod Vinohrady a okolo spalovny k Ostravské.

na jižní straně z Bakalova nábřeží most přes Svratku, tunel pod Červeným kopcem a napojení na R50 do Vídně.

0/0
15.11.2011 13:56

p_n_2

Že by konečně jedna aspoň trochu pozitivnější zpráva

v tom všem brněnském marastu?

0/0
5.11.2011 23:35

holes5

no tak

no tak teď už snad Štěpaníka konečně někdo zažaluje pro náhradu škody R^R^

0/0
5.11.2011 21:50

danny47

Re: no tak

Bydlí ten pán aspoň v Brně, nebo je to tzv. vzdálený aktývista ?

0/0
5.11.2011 22:42

jahus1

Re: no tak

" VMO Brno", Tábor 20, 616 00 Brno - adresa pana Štěpaníka

Jeho foto: http://img7.ct24.cz/multimedia/videos/image/836/medium/250607.jpg

0/0
6.11.2011 9:16

mamsrb

Právě jsem chtěl reagovat.

Ta ulice Tábor s tunely nemá nic společného. Jen tak mimochodem pro Ty co nám tady tvrdí, že se mohou vyjadřovat jen vlastníci sousdeních pozemků a nemovitostí.:-P

0/0
7.11.2011 13:06

Smradlavej čmoud z komína

Re: no tak

už aby taky někdo zažaloval AUTOMOBILISTY za všechny jimi způsobené škody

0/0
20.11.2011 22:30

TCHP

Co autor článku asi neví.

Ta stavba se neříká Dobrovského tunely, ale tunel Dobrovského, což je drobný rozdíl, protože slovo  Dobrovského znamená určení místa a ne přídavné jméno přivlastňovací.

0/0
5.11.2011 21:18

Gróf

To si lidi pošmáknou na hluku a prachu.

Brno, město bez obchvatů.Rv

0/0
5.11.2011 20:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.