Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří airbus musel přesně po roce opět na zem kvůli problémům s motorem

Obří Airbus A380 australské společnosti Qantas letící do Londýna musel kvůli poruše motoru nouzově přistát v Dubaji. Stalo se tak na den přesně rok poté, co stejnému letadlu stejné společnosti začal za letu motor hořet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B_B_Lobo

záruka

není na motory záruka jeden rok?

0/0
4.11.2011 13:08

AP1

...

no ja nevim, nemeli by si ti australsti letecti mechanici na ty ruce na.... ;-D

0/0
4.11.2011 11:49

peejay7

Re: ...

a pomůže to? Aby se pak po nich neopičil zbytek světa ;-)

0/0
4.11.2011 12:37

Lvy

Jen jedno upřesnění

Rád bych uvedl, že problém není ani tak problém letadla jako problém motoru. U velkých dopravních letadel si odběratel vybírá sám dodavatele motoru. Tak jako před rokem to byl problém výrobce motoru firmy Rolls Royce. Bohužel mám obavu, že je to zatím jediný dodavatel pro tento typ letadla, ale možná už je to jinak. Takže letadlo jako takové s těmito problémy až tak moc nesouvisí, ale výrobce motorů by se měl zamyslet...

0/0
4.11.2011 11:22

briza

Re: Jen jedno upřesnění

Krome RR lze mit A380 i s motory od Engine alieance (General Electric + Pratt & Whitney).

0/0
4.11.2011 12:27

Lvy

Re: Jen jedno upřesnění

Takže už se to změnilo, to je jen dobře. ;-)

0/0
4.11.2011 12:42

captain cook

Re: Jen jedno upřesnění

prozatim A 380 Qantasu, Singapore Airlines a Lufthansy maji motory RR -Trent serii 900, zatimco Emirates, Air France a Korean Air maji Engine Alliance GP serii 7000

0/0
6.11.2011 3:00

wrah

Ohledně toho doletu

Co se týká možnosti doletět na méně motorů. Nevím konkrétně, jak je to u tohoto obra, ale poměrně běžně potřebují velká letadla všechny 4 motory jen při startu, letí běžn ějen na 3 nebo dokonce 2. A přistát lze dokonce i bez motoru, na nouzový dolet (i k poměrně vzdálenému letišti) stačí dokonce i jen jeden motor. Takže ano, stal se problém. Nejde ani o havárii, ani o katastrofu, ale vlastně jen o takový menší incident. Nicméně je nutné jej vyšetřit, neumím si představit, jak by pilot přistál, pokud by mu samo letadlo začlo kvůli podobnému problému odstavovat všechny 4 motory.

+1/0
4.11.2011 10:59

Dukatovac

Citim ze to nekde v nejblizsi dobe

spadne:-(Rv

0/0
4.11.2011 10:51

Výstřik do tmy VI.

To jste teda koupili pěknou plečku

;-D Věčně v servisu, to se vyplatí!

0/0
4.11.2011 10:32

hujersehlasi

Re: To jste teda koupili pěknou plečku

to je zhruba podobny prirovnani jako kdybych o tobe rekl ze jsi blbec a pritom jsi blbec treba jen trikrat rocne, cili stejne casto jako ma problemy A380... blby je ze se vzdycky v tu dobu objevis na diskusi a placas...

+2/0
4.11.2011 10:47

Výstřik do tmy VI.

Re: To jste teda koupili pěknou plečku

Mluv za sebe, nevim z jakyho duvodu chodis na diskuse sem ty, ale vetsina rozumnych lidi vcetne me sem chodi trollovat, je jedno u jakyho clanku, ucel je nas*at co nejvic lidi.

0/0
4.11.2011 11:22

captain cook

Re: To jste teda koupili pěknou plečku

ze se povazujes za rozumneho a co nazyvas rozumnym je pouze zalezitost vlastni bujne pubertacke fantazie.

Existuje porad jeste nadeje, ze z toho jednoho dne vyrostes.;-)

0/0
6.11.2011 3:08

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: To jste teda koupili pěknou plečku

Koupit Airbus A380 je jako koupit Renault. Spousta elektroniky uvnitr, a vecne v servisu... a oboji vyrobeno ve francouzskem zavode... :-)

0/0
4.11.2011 12:09

briza

Re: To jste teda koupili pěknou plečku

A protoze to zakaznikum zadny podobny chytrolin jeste nerekl, dal ta hrozna letadla kupuji. 8-o A dokonce tak, ze, hlupaci jedni, letos jiz objednali 1038 airbusu oproti 428 letadlum od Boeingu.

0/0
4.11.2011 12:24

captain cook

Re: To jste teda koupili pěknou plečku

Nejak ti ty hausnumera nesouhlasi. V soucasne dobe je na objednavce 236 A380 a dodanych je 60. Leta s nimi v soucasne dobe 6 vyse zminenych aerolinek a sedma je China Southern Airlines.

 Letel jsem s A380 Qantasu prozatim 4x a moje zkusenost byla nanejvys pozitivni.

0/0
6.11.2011 3:13

Si0 po 4. zákazu

Jak začne střečkovat motor, je nejlepší ho celý vyměnit.

0/0
4.11.2011 10:30

Pacholik

Are you surprised mates?

You did let maintained your airplanes by Asian so called "specialists".Rv;-)

0/0
4.11.2011 10:28

AuFreedom

Re: Are you surprised mates?

Proc anglicky a jeste spatne.

+2/0
4.11.2011 10:49

captain cook

anglictina pod psa, mate!

Mimochodem, motory RR-Trent serie 900 pouzivane Qantasem jsou doposud v zaruce a o jejich udrzbu se stara RR.

0/0
6.11.2011 3:16

honza.f

Softvér...

To bude ňákej softvérovej problém. Nejspíš ňákej motorovej vir, kterej se aktivuje jednou ročně. ;-D

.

Nejlíp by bylo kdyby ten jeden den prostě nelítal a bude to vyléčeno. ;-D

+2/0
4.11.2011 10:12

ráfek

Re: Softvér...

;-D;-D Toto je kvalitní názor R^

0/0
4.11.2011 10:19

honza.f

Re: Softvér...

Bodejť, živím se jako konzultant - softvérovej specialista. ;-D

0/0
4.11.2011 10:20

bezdukátů II

Re: Softvér...

je to vidět

0/0
4.11.2011 10:58

budem

Re: Softvér...

jj, presne tak. Neco jako byl vir 17.listopadu, ktery kazdorocne 17.11. napadal pocitace...tak tohle bude vir upgradovana verze na 4.listopadu ;-)

0/0
4.11.2011 10:22

honza.f

Re: Softvér...

Přemejšlím, jestli by ten vir nešlo ňáko obejít, kdyby letadlo nasadili na nějakej let kolem datové hranice. Že by se jako to zavirovaný datum nějak přeskočilo nebo něco... Přece jenom, letadlo stojí fůru peněz a když bude stát den na letišti, bude prodělávat.

.

A tady aspoň vidíte, jak jsme my konzultanti chytří, a že nebereme prašule za nic. Dokážeme vymyslet i nevymyslitelné. ;-D

0/0
4.11.2011 11:19

captain cook

Re: Softvér...

jo, pravda, uplne  nevymyslitelne ;-D

Kdyz leti letadla Qantasu dopoledne ze Sydney do Los Angeles, prekracuji datovou hranici a pristavaji v LA tentyz den, ale asi o 5 hodin drive, nez odletali ze Sydney.

Kdyz leti z LA do Sydney, odletaji kratce pred pulnoci a pristavaji v Sydney s datem o 2 dny pozdejsim.

0/0
6.11.2011 3:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.