Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce levnější cyklostezky. Nařídit to nemůžeme, říká koordinátor

Česká města dostanou návod, jak stavět lacinější, bezpečnější a s větším rozmyslem projektované cyklostezky. "Záleží ale na jejich rozhodnutí, nemůžeme to nakázat," tvrdí v rozhovoru pro iDNES.cz národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek. Národní strategii rozvoje cyklistické dopravy vláda obdrží příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

adidoska

mají to dělat jako v mechově

prostě se na silnici namaluje čára, přes šablonu se stříknou kola a je to.. náklady minimální a že to je na prd, to nikoho nezajímá, neb úkol byl splněn:-P

0/0
8.11.2011 10:44

vencac

1. Cyklostezky jsoou už dávno pěkně tučnou dojnou krávou

na evropské dotace. 2. Nevim jak jinde ale k čemu na Šumavě stavět cyklostezky, když cyklisti stejně jezdí po stezkách určených výhradně pro pěší. Ono by to chtělo od našich cyklistů nejprve se naučit chovat

0/0
7.11.2011 22:47

sámvelkýmao

no

maj mít terénní kola a žádná cyklostezka by nebyla potřeba. apropó, kdy už kolaři začnou platit povinný ručení? zas to na tom ministerstvu budeme muset připomenout, ať to projednaj a hlavně daj do zákona......

0/0
7.11.2011 15:05

Tryskomys Muf

Re: no

Vy byste měl platit povinné ručení za svou hlavu. ;-D

0/0
7.11.2011 20:41

Honza13

Jako řidič auta

vnímám cyklostezku jako stavbu, prospěšnou pro řidiče aut. Cyklista by totiž cyklostezku vůbec nepotřeboval, kdyby nebylo aut.

0/0
7.11.2011 14:53

sámvelkýmao

Re: Jako řidič auta

že by nám cyklisti zásobovali prodejny?..................

0/0
7.11.2011 15:09

dr_x

Re: Jako řidič auta

A kdyby nebylo bicyklů, nikdo by nepotřeboval cyklostezku...:-P

0/0
7.11.2011 15:17

dr_x

Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

který je navíc v našich podmínkách po značnou část roku nevyužitelný je fakt terno.

0/0
7.11.2011 13:33

jizerman

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

O tom blemcu s vyuzitelnosti jdete nekam. Jinak souhlasim ze ta cena je brutalni a napakuje se na tom asi spousta darmoslapu. Ale cyklostezky jako takove bych podporoval, jen rozumnou formou.

0/0
7.11.2011 13:50

dr_x

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

to není žádný blemc ale realita.

0/0
7.11.2011 13:59

jizerman

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

houby realita;-)

0/0
7.11.2011 14:07

dr_x

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

To že se jí bráníš, ještě neznamená, že to tak není. V zimě tam nepotkáš živou nohu, pár cvoků, ochotných riskovat rozbitou hubu na ledě na tom nic nezmění.

0/0
7.11.2011 14:22

jizerman

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

Ale jo, v zime moc lidi nejezdi... To souhlasim. Ale tech 8 mesicu v roce se da jezdit v pohode

0/0
7.11.2011 14:52

Honza13

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

To je (při šířce 2m) 1000Kč/m2. V tom je úprava podloží, štěrk, vrchní vrstva, mzda dělníkům, doprava materiálu, projekt. Tak levně bych to neuměl.

0/0
7.11.2011 14:45

jizerman

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

Nikdo ale nechce, aby vsechny stezky byly asfaltovy chodnik.... Leckde je to naprosto zbytecne;-)

0/0
7.11.2011 14:51

Honza13

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

Nikdo? To není pravda. Kdo používá kolo jako dopravní prostředek, nechce přijet do práce zablácený.

0/0
7.11.2011 14:55

sámvelkýmao

Re: Dvě mega za kilometr betonového chodníku,

na cestu si má pořídit pécháčko...........

0/0
7.11.2011 15:07

switch

národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek

a takovýhle platíme z našich daní ....

0/0
7.11.2011 12:58

Tryskomys Muf

Re: národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek

Hmm, až na to, že tento člověk jako jeden z mála ve státní správě, dělá něco užitečného. Rv

0/0
7.11.2011 20:43

mamsrb

Z manuálu koordinátora:

Neberte úplatky, neberte úplatky, neberte úplatky.

0/0
7.11.2011 12:53

detonace

Re: Z manuálu koordinátora:

nebo se z toho zblaznite :-))

0/0
7.11.2011 13:20

vysypany_lozisko

pokud vezmu normálního

funkčního chlapa (ne kupříkladu nějakého p.o.pa bez bludišťáků), tak jezdíme skoro všichni jak autem, tak i na kole. 

A za sebe musím říct, že nějaká nová silnice mě z bídy silničního provozu nevytrhne, nicméně nová cyklostezka ano a to dost podstatně. Je lepší se projet  o víkendu na kole či bruslích , než sedět u televize či snad opět v autě.

+1/0
7.11.2011 12:48

smolicek123

Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

Tak si ty cyklostezky buduj za svy, auta si sinice zaplati, nekomu cizimu sahat do kapsy umi kazdy blbec, udelej Sdruzeni budovatelu cyklostezek, vybirejte prispevky nebo ziskej sponzory a mas to.

0/0
7.11.2011 13:01

macarát

Re: Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

Auta si silnici nezaplatí. Ze spotřebek, mýtného atp. silničního provozu se nevybere tolik, kolik se dává do výstavby a údržby.

+1/0
7.11.2011 13:25

smolicek123

Re: Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

Ale zaplati  - z kazdeho litru je to skoro 20 Kc, navic DPH, myto, silnicni dan, k tomu navazujici vyrobni a opravarensky prumysl vcetne autodilu, ktery generuje statu desitky miliard na DPH, odvodech za zamesntance atd.

0/0
7.11.2011 13:42

macarát

Re: Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

Takový ten automobilový průmysl, kterému je co chvíli poskytována úleva, pobídka, nebo se diskutuje o šrotovném?

Zatímco jiným odvětvím nikdo nic takového nenabízí?

To bych do toho nepletl.

0/0
7.11.2011 14:01

cassul

Re: Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

To je pravda, to není dobrý příklad. Ale na tom, že automobilismus je pro stát výnosný kšeft to zas tak moc nezmění.

0/0
7.11.2011 14:04

macarát

Re: Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

A jak tu výhodnost počítáte vy?

0/0
7.11.2011 14:04

dr_x

Re: Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

Ale samozřejmě, že auta si na sebe vydělají. Už jen proto, že bez nich by prakticky nebylo možné zásobování, obchod a další služby, ze kterých stát z velké části žije. Bez silnic stát existovat nemůže, bez cyklostezek jednoznačně ano.

+2/0
7.11.2011 14:44

macarát

Re: Neni duvod nekomu spozorovat jeho konicka

Bez silnic pravděpodobně ne. Bez Blanky za bezmála čtyřicet miliard a podobných záležitostí nepochybně může.

0/0
7.11.2011 18:51

cassul

Re: pokud vezmu normálního

Cyklistika je sport, třeba jako turistika. Věnuje se tomu taky hodně lidí, pohybují se v přírodě na čersvém vzduch a obecně jde o srovnatelné věci, považované za prospěšné. Navíc si myslím, že pěší turista poškozuje přírodu řádově méně, než cyklista, ale to nechám být.

Kolik myslíš, že stojí stát značení turistických tras? Napovím, proti nákladům na budování cyklostezek jde o naprosto zanedbatelnou sumu. Proč je cyklistika tak neuvěřitelně preferovaná, že jdou do ní takové miliony až miliardy?

+2/0
7.11.2011 13:12

pedr64

Re: pokud vezmu normálního

cyklistika je nejen sport, ale i alternativní způsob dopravy

+2/0
7.11.2011 13:21

cassul

Re: pokud vezmu normálního

Ne jiném místě diskuse se nás několik shodlo, že v našich podmínkách se právě o plnohodnotnou dopravní alernativu nejedná a pravděpodobně nikdy jednat nebude.

0/0
7.11.2011 13:26

macarát

Re: pokud vezmu normálního

A těch několik, to je vysloveně průkazná statistika. ;-D

0/0
7.11.2011 13:31

pedr64

Re: pokud vezmu normálního

právě proto že je to alternativa, tak nemůže být plnohodnotná. Pro spoustu lidí ale je levným způsobem dopravy na krátké vzdálenosti a když není někdo moc rozmazlenej, dá se provozovat celoročně.

0/0
7.11.2011 13:39

cassul

Re: pokud vezmu normálního

Jenže ona je budovaná často právě na úkor té klasické, MHD a aut. A to je problém. Za hezkého dne sice jede fůra lidí na kole, to je pravda, ale jakmile je zima, jedou stejně autem nebo busem. A pak je výrazně hůř, než když ta cyklostezka nebyla.

0/0
7.11.2011 13:43

pedr64

Re: pokud vezmu normálního

v mnoha místech MHD buď vůbec provozována není a nebo v takovém rozsahu, že je téměř nevyužitelná.

0/0
7.11.2011 14:08

macarát

Re: pokud vezmu normálního

Pro mne je cyklistika hlavně doprava.

Způsob, jak dojet do práce nebo na nákup.

+1/0
7.11.2011 13:26

smolicek123

Re: pokud vezmu normálního

A kolik myslis, ze Vas je, oproti tem, co jezdi autem, tisicina promile?

0/0
7.11.2011 13:46

jizerman

Re: pokud vezmu normálního

jednotky procent... Ale stejne vse podrizovat autum je nesmysl. Spoustu mist ve mestech bych nechal jen MHD, kolum, dopravni obsluze a dost.

+1/0
7.11.2011 13:53

cassul

Re: pokud vezmu normálního

Což se děje. A jediný efekt to má v tom, že život z center měst se stěhuje na periferii, do obchodních center a podobně - právě protože jsou dobře dosažitelné autem. Nevím, jestli je to je dobře nebo ne, ale je to realita.

0/0
7.11.2011 14:01

macarát

Re: pokud vezmu normálního

Nesmysl. Život se z center stěhuje právě proto, že je tam kvůli automobilům hluk a zplodiny.

Neznám nikoho, kdo by se stěhoval z centra kvůli tomu, že se mu tam hůř jezdí autem.Zato rodiny, které se stěhují za čerstvým vzduchem, znám.

+1/0
7.11.2011 14:04

Honza13

Re: pokud vezmu normálního

V Praze 1% v zimě, 3% v létě.

+1/0
7.11.2011 14:48

p.o.p. bez 40 000 bludišťáků

Pumpičkáři!

Nepleťte se mi před nárazník! Kdo to má pořád mejt.........

+3/0
7.11.2011 11:47

negrositos

Re: Pumpičkáři!

ubožáku

0/0
7.11.2011 12:35

sámvelkýmao

Re: Pumpičkáři!

kupte si wapku..............

0/0
7.11.2011 15:10

Tryskomys Muf

Re: Pumpičkáři!

U toho tvého šrotu se to stejně ani mýt nevyplatí. ;-D

0/0
7.11.2011 20:47

jizerman

Pan koordinator by take mel venovat cas propagaci pravidel

A to jak pro cyklisty, tak i pro ridice aut. To co predvadi lide za volantem je obcas na zalobu za pokus o zabiti. Nedavani prednosti a podobne lahudky...

0/0
7.11.2011 10:52

smolicek123

Re: Pan koordinator by take mel venovat cas propagaci pravidel

Jezdim autem kazdy den do prace, nerikam ze auta neprasi, ale jsou to jednotky procent, u cyklistu je to vetsina, vidim to dnes a denne - jizda na cervenou, jizda po prechodu, jizda po chodniku, nedani prednosti, ohrozovani chodcu ...

0/0
7.11.2011 11:55

pedr64

Re: Pan koordinator by take mel venovat cas propagaci pravidel

proč Vás jako řidiče rozčiluje , že jede cyklista po chodníku? To byste měl být naopak rád, ne?

+1/0
7.11.2011 12:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.