- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak by mi moc zajimalo, co delaji pánové od Lloydsu?Asi spí na vavřínech. Hlavně, že někdo zaplatí pojistku a co pluje po mořích a oceánech je nezajímá. Vždyť se ví, že Monrovia a Libérie jsou největší šmejdí s tím čím oni plují by se člověk nevydal ani doma do vany.Jejich lodě jsou plující vraky slepené z čehokoliv co najdou někde v docích. Jen když to pluje. A Řekové? No zřejmě jim uzrála Metaxa tak prováděli degustaci a hodnocení přičemž zapomněli, že plují s lodí, kteroužto by měli ovládat. Takže podtrženo a sečteno, tyto země nemají na mořích co dělat a nezodpovědné posádky vypráskat pryč. Jinak se z těch ekologických katastrof jednoho dne zděsíme. Už teď je toho až, až, sopky, hurikány, tsunami a když ještě vezmeme v úvahu co je asi v kontejnerech tak hrůza pomyslet. Na Novém Zélandu mají zase o zábavu postaráno, jen proto, protože nějací neandrtálci neumí číst v mapách a navigace je pro ně cizí pojem.
Máte v tom chaos. Loď neřídil Řek. Pod vlajkou Libérie se plaví normální lodi, protože jinak by je nepustili do přístavů. Ani v tomto případě jaksi není příčinou nehody technický stav lodi. Nový Zéland má holt smůlu, že letecká doprava je příliš drahá a most do Austrálie prozatím neplánují.
To dá přece rozum, že tanker vozí kontejnery. Co na tom nechápeš ???
Tyto obri lode netankuji naftu ale mazut.Maji turbiny,takze mazutem topi a vyrabi paru
Tyto obří lodě vůbec turbíny nemají, naopak mají klasické řadové spalovací motory. Nevím, kde čerpáte info.
Jinak kdyz vidim jak jsou nakloneny tak to neni sranda je uvolnit,Kazdy z nich je ctyrikrat zamcen v rohu.A ty patra jeste svazana tycemy,takze manipulace ted nebezpecna
to mate jedno,kazdy clovek vidi ze je to kontejnerak jako prase.Jinak shozeni kontejneru aby se lod odlehcila a odtahla nepomuze.Nahore jsou lehke nebo prazdne a v podpalubi ty tezke kvuli stabilite plavidla
chápu, že neexistuje rozumnej "pevnej" jeřáb, ale za tu dobu snad mohli ty kontejnery po jednom přenýst vrtulníkem na jinou loď a tím jí odlehčit. Druhá parta může zatím cucat ten mazut do jinýho tankeru.
To víš, že to jde. Úplně v pohodě. Jenže to jsou troubové a tak čekaj jestli jim to nějaký genius neporadí v diskuzi na iDnes.
Tak teď už to půjde, tvůj příspěvek snad četli...
Dekuji za opravu. Nejsem hnidopich, ale s tim "tankerem" se to vazne nedalo cist...
Tanker je loď pro přepravu tekutých a plynných nákladů. Jedná se o cisternovou loď. A to tahle Rena rozhodně není. Na palubě navíc není žádná ropa. Zjistěte si, na jaké palivo takovéto nákladní lodě plují.
Obávám se, že je to mlácení prázdné slámy. O této lodi se tady už psalo, ale pořád se opakuje jedna a ta samá chyba. Pro autora článku je zřejmě naprosto nedostupné vysvětlení, že nákladní loď není tanker.
tu ropu v tetrapaku, ty v lepence, lepenku na paletách a palety v kontejnerech? A i kdyby, ani potom to z té lodi nedělá tanker. Ne že by neexistovaly nádržkové 20ft kontejnery, ale tyto to rozhodně nejsou ....
Bydlime na pobrezi asi 60 km od zminene lodi. Nekolik faktu, ktere nejsou v ceske zprave uvedeny: posadka lodi se, pokud vim, na odcerpavani nepodili, to je ukolem zachraneho tymu specialistu pro tyto situace. Takze odbornici zde jsou. Kontejnery obsahuji mimo jine i nebezpecne naklady (blize nespecifikovane), ktere mohou mistni more vice ohrozit a znecistit. Bohuzel jich uz hodne spadlo do more, nektere byly vyplaveny na pobrezi, nektere se otevrely, nektere stale pluji, coz vystavuje ostatni lode nebezpeci stretu. Co se tyce ekologickeho dopadu, je dalekosahlejsi, nez uvadena cisla: utes je tez lovistem potravy mnoha ptaku, kteri prave hnizdi (jaro), pokud se rodice namoci do ropy apod. a zemrou a nevrati se do hnizda, vyhladovenim umiraji i budouci generace techto ptaku. Vice informaci na: http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10763217.