- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
von jim to stejne nakej nabozenskej radikal vyhodi do povetri!
Článek je tak trochu produktem nešťastné výuky zeměpisu, která dělí svět do již překonaných světadílů, které nereflektují zejména společenskou realitu. Afrika totiž znamená de facto subsaharská Afrika; Alžírsko, spolu s dalšími státy Maghrebu a Egyptem patří jednoznačně k Blízkému východu. Z tohoto pohledu nejde o nic moc výjimečného, protože jednak jak je řečeno v článku, Egypt metro má, a jednak proto, že moderní infrastruktura je vcelku rozšířená - Dubaj, Rijád a před otevřením je metro na magnetickém polštáři v Abú Dabí, čili zpráva je to zajímavá, ale v blízkovýchodním kontextu ne až tak moc. Zatímco Alžírsko snese srovnání s jinými arabskými zeměmi, srovnávat jej s Burkinou Faso, Keňou nebo jiným "pravým" africkým státem je asi tak moudré, jako srovnávat ČR s Bangladéší, třebaže jsou obě země na jednom euroasijském kontinentě. Oddělovat Evropu od Asie dává totiž stejný smysl, jako oddělovat Maghreb a Egypt od zbytku Afriky.
Svatá pravda, Alžírsko je mnohem bližší dalekému Pakistánu, než třeba nedalekému Nigeru. Muslimský sever afriky je sice pro nás taky pěkná divočina, ale kdo se někdy prohnal třeba Nigérií, rozdíl pozná na sto honů.
Po 30 letech výstavbyAle nejlepší jsou tam ty rozestavěný hotely, to jsou komplexy velký jak kráva a vždycky se tam poflakujou tak 2 Arabové..To nechápu jak tam můžou něco dostavět
Tak třeba první úsek československé dálnice D1 byl otevřen 32 let po zahájení výstavby. A výstavba bratislavského metra začala 1985 a zatím je u ledu.