- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nerovná RWY, konstrukce pedálů způsobující riziko záměny proti jinému typu (mimochodem stejného výrobce) - a to dokonce i když JAK40 ani JAK42 nejsou nejnovější, tlak na piloty (vyšetřování a pokuta při zpoždění zápasu),... ale jediným viníkem jsou piloti. Ne že by piloti byli bez viny, ale obávám se, že takový závěr neodstraní příčiny nehody.
z článku vyplývá, že s uvedenou situací se běžně v praxi setkávali piloti v provozu. kdo ji neznal, byli zkušební piloti. prostě chyběla zpětná vazba do fabriky, aby s tím mohli něco udělat, třeba minimální změnou konstrukce pedálů, což je prkotina. možná to kolikrát zažil i andrjuša, ale vzdycky to z dráhy urval. a místo aby si kterýkoliv z těch pilotů postěžoval, tak si řekl, přece nebudu za blba, že si při startu brzdím letadlo a mlčel. a teď to vylézá na povrch, kdy ostatní piloti tohle označují za běžný jev.
to bylo už mnohokrát dementováno. piloti nebyli pod vlivem alkoholu. možná by ale stálo za úvahu zjistit, kde je ruská norma pro hranici opilosti. může být na dvou promilích, a všichni co jsou pod, jsou považováni za střízlivé. musíme se podívat na nějaký ruský web, třeba navodkusrozumem.ru
že se při startu musí používat na knipl či berany síla několika desítek kilopondů? Dělají si srandu? Takovou silou byste chtěli točit volantem?? Zavřít!
Tiez nechapem preco pilot pri riadeni musi vynakladat taku silu ze sa musi zapriet nohami
Ved kazde blbe auto ma posilovace riadenia...
Hlídání toho, aby člověk nebrzdil při startu má Airbus, ale také je to nebezpečné, viz nehoda, když Arabáci přebírali nový Airbus, omylem, vlastní chybou se s úplně novým Airbusem rozjeli, hned si to uvědomili a začali brzdit, ale počítač vyhodnotil, že chtějí startovat, a brzdit nezačal, ovšem milej počítač si neuvědomil, že před sebou nemá několikakilometrovou dráhu, ale betonovou zeď...
to snad není pravda...
S rostoucí rychlostí stoupal i tlak protivětru na výškové kormidlo a udržet knipl bylo pro pilota stále obtížnější. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vysetrovani-padu-letounu-u-jaroslavle-skoncilo-vinikem-je-pilot-py0-/zahranicni.aspx?c=A111031_075724_zahranicni_btw
S rostoucí rychlostí stoupal i tlak protivětru na výškové kormidlo a udržet knipl bylo pro pilota stále obtížnější.
Já vám dám protivítr!!!!
Hlava mi nebere, že se na občasné brždění při startu přišlo až po desetiletích, to je přece hrozné
A kde se ta zprává o brždění vzala? To nepřemýšlíš? Kdo to řekl, kdo to vymyslel?
Ale tzv. "černá skříňka" nepotvrdila jakoukoliv chybu pilotů, ale - a já nevím kdo - řekl, že za to můžou piloti. Může mi to někdo vysvětlit? Teda bez mimosmyslového vnímání, mesmerizace, transpersonilazace a jiných zaručených zdrojů?
"černá skříňka" je pouze zapisovač - zapisuje jen ty údaje, které do ní proudí, pokud je v letadle takový typ, který některé věci nezapisuje, tak může černá skříňka říct, že pilot chybu neudělal, i když ji udělal, protože o ní zkrátka neví.
a da na gulás? Nebo jenom par na pr....? Autori a autorky nekterych clanku by si dozajista tech par padnych zaslouzili! A to jsem celkem jeste slusna a tolerantni na rozdil od nekterych zdejsich intelektualnych celebrit, kterym bych doporucila osobni navstevu mista nejake takove tragedie nez o ni zacnou psat. Pohled na kusy lidskych pozustatku jim teprve doda tu "spravnou" inspiraci!
Letmý pohled do letecké frazeologie... Co by vám to udělalo páni redaktoři?
no neviem..u nás sa letecké motory spúšťajú...
Mizerné letadlo a nezkušení piloti. Jak se říkalo: co je ruský, to je špatný. Já bych do toho nesedl.
no vidíš, a do vesmíru létá pravidelně pouze ruská technika. A co do takového francouzského airbusu by sis sedl?