- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale jaké to muselo být překvápko pro tu zaklíněnou ženskou...
Znám případ pana řidiče , kterému se to také stalo a byl to strojař-průmyslovák. Takže chybička se může vloudit každému.
Osobně si myslím, že je to pověra. I kdyby čelisti nebo destičky přimrzly, nikdy ten spoj nebude tak pevný, aby se při rozjetí neuvolnil. A lanovody jsou promazané, v nich nemá co přimrznout...
Čelisti MOHOU přimrznout a a do lanovodů se MŮŽE dostat voda a zmrznout.
Komu se nějaká podobná věc nikdy nestala, ať mrští kamenem.
no jo, ten je urcite na vine, jo jo. A taky spatna kvalita silnice, vlada a zakony teto republiky. Pripade jeste i nektera volebni strana za to muze.
Na zařazení rychlosti při parkování na kpci pozor. Obzvlášť nebezpečné je to pro motory s dvouhmotým setrvačníkem (prakticky všehcny nové diesely). Pokud u něho necháte zařazenou rychlost bez ručky při parkování v kopci, časem se zničí dvouhmoťák, a nový je dost drahá součástka. Zatáhnout ruční brzdu je základ, pak je možné nechat i zařazenou rychlost (u automatu volič v poloze "P"). Pokud máte v autě motor s dvouhmoťákem a nechcete v zimě riskovat zatuhnutí ruční brzdy, nezbyde než použít ty klínky pod kola...
Volič v poloze "P" znamená u automatu zařazenou rychlost? Řadu let tvrdím, že lidstvo vyhyne na vlastní blbost, díky za další důkaz.
to, že mám natočit kola k obrubníku, jsem nikdy neslyšela.
Ale paní se musím zastat: už se mi taky asi dvakrát stalo, že jsem nedala ruční, i když ji už skoro 20 let automaticky dávám při každým zastavení.
Neustálé zbytečné zatahování ruční pak způsobuje, že je lanko na ruční vytahané nebo se v zimě zadrhne a nejde odbrzdit. Když jsem na rovině (typicky parkoviště u supermarketu, před barákem), nechávám jenom kvalt. V každém případě vždy natočím kola tak, aby v případě rozjezdu auto o něco zastavilo (obrubník, případně vedlejší stěna baráku, lepší než aby vjelo do silnice nebo na chodník).