Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidička špatně zaparkovala. Vůz se rozjel a přimáčkl chodkyni

Velmi nemilé překvapení čekalo mladou řidičku, když se vracela ke svému citroënu, krátce zaparkovanému na ulici Břatří Lužů v Uherském Brodě. Špatně zabrzděný vůz se rozjel a přimáčkl chodkyni k dalšímu automobilu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marty63

Copak pro tu řidičku,

ale jaké to muselo být překvápko pro tu zaklíněnou ženskou...:-P

0/0
30.10.2011 1:46

kocourek25

Pánové-kritika na ženy ?

Znám případ pana řidiče , kterému se to také stalo a byl to strojař-průmyslovák. Takže chybička se může vloudit každému.Rv

+1/0
28.10.2011 13:34

Alex Murphy

Přimrznutí ručky v zimě?

Osobně si myslím, že je to pověra. I kdyby čelisti nebo destičky přimrzly, nikdy ten spoj nebude tak pevný, aby se při rozjetí neuvolnil. A lanovody jsou promazané, v nich nemá co přimrznout...

0/0
28.10.2011 11:46

džajár

Re: Přimrznutí ručky v zimě?

Čelisti MOHOU přimrznout a a do lanovodů se MŮŽE dostat voda a zmrznout.:-(

0/0
28.10.2011 11:59

martas38

Re: Přimrznutí ručky v zimě?

Jednou jsme to museli u služebního vozidla řešit. Naštěstí parkovalo na dvoře a stačil kýbl horké vody. Ale věř, že i když to byl nafťák, tak se to při rozjetí neuvolnilo.

0/0
28.10.2011 12:00

roddie2

Re: Přimrznutí ručky v zimě?

Kdyby se mi to nestalo, tak to nepíšu. Popravdě - taky jsem tomu dřív nevěřil.

0/0
28.10.2011 12:32

džajár

Mladá řidička?

Ne! Mladá nosnice!;-)

0/0
28.10.2011 11:00

roddie2

Re: Mladá řidička?

Komu se nějaká podobná věc nikdy nestala, ať mrští kamenem.

0/0
28.10.2011 14:33

džajár

Re: Mladá řidička?

Už se stalo - byl to balvan!:-P

0/0
28.10.2011 16:59

holkazdaleka1

neni nad to mit automat....

;-D

0/0
28.10.2011 8:30

seuální loudil v absťáku 1ban

Barva vlasů?

0/0
28.10.2011 2:46

Čakys

Já bych potrestal i ten kopec

;-O

0/0
27.10.2011 23:10

Stanea

Re: Já bych potrestal i ten kopec

;-D no jo, ten je urcite na vine, jo jo. A taky spatna kvalita silnice, vlada a zakony teto  republiky. Pripade jeste i nektera volebni strana za to muze.

+1/0
28.10.2011 10:09

Antikodex

Ruční brzda je základ

Na zařazení rychlosti při parkování na kpci pozor. Obzvlášť nebezpečné je to pro motory s dvouhmotým setrvačníkem (prakticky všehcny nové diesely). Pokud u něho necháte zařazenou rychlost bez ručky při parkování v kopci, časem se zničí dvouhmoťák, a nový je dost drahá součástka. Zatáhnout ruční brzdu je základ, pak je možné nechat i zařazenou rychlost (u automatu volič v poloze "P").  Pokud máte v autě motor s dvouhmoťákem a nechcete v zimě riskovat zatuhnutí ruční brzdy, nezbyde než použít ty klínky pod kola...:-P

0/0
27.10.2011 23:07

A přece se maže...

Re: Ruční brzda je základ

Volič v poloze "P" znamená u automatu zařazenou rychlost? Řadu let tvrdím, že lidstvo vyhyne na vlastní blbost, díky za další důkaz.

0/0
27.10.2011 23:34

Antikodex

Re: Ruční brzda je základ

tak to nebylo myšleno, ale že u manuálu rychlost a automat vždy do polohy P.

0/0
27.10.2011 23:54

LEA.M

Díky,

to, že mám natočit kola k obrubníku, jsem nikdy neslyšela.

Ale paní se musím zastat: už se mi taky asi dvakrát stalo, že jsem nedala ruční, i když ji už skoro 20 let automaticky dávám při každým zastavení.

0/0
27.10.2011 20:14

roddie2

Re: Díky,

Neustálé zbytečné zatahování ruční pak způsobuje, že je lanko na ruční vytahané nebo se v zimě zadrhne a nejde odbrzdit. Když jsem na rovině (typicky parkoviště u supermarketu, před barákem), nechávám jenom kvalt. V každém případě vždy natočím kola tak, aby v případě rozjezdu auto o něco zastavilo (obrubník, případně vedlejší stěna baráku, lepší než aby vjelo do silnice nebo na chodník).

0/0
27.10.2011 21:14

villík

.. a pak už se do auta nesmí pustit dítě nebo pes !!!

;-D;-D;-D

0/0
27.10.2011 21:17

roddie2

Re: .. a pak už se do auta nesmí pustit dítě nebo pes !!!

nebo manželka

0/0
27.10.2011 21:19

LEA.M

Re: Díky,

No já mám větší strach z toho, že mi  auto ujede a něco/někoho nabourá, než že se mi vytahá lanko... ale je  fakt, že přes zimu v noci u domu nedávám, to mi manžel zakázal. :)

0/0
28.10.2011 8:33

roddie2

Re: Díky,

Vytahané lanko =  častější utahování = dřívější výměna, protože prostě dřív praskne. Jako všechno, co se často používá a namáhá.

0/0
28.10.2011 12:36

roddie2

Re: Díky,

Ale samozřejmě mluvím o stání na rovince, třeba v garáži, u marketu a podobně. I v mírném kopci vždy ručku, přestože by to převody možná udržely, mohly by se poškodit. Zkus si někdy hodit kvalt a pak třeba ve dvou zkus zatlačit. Ne, na rovině ti neujede.

0/0
28.10.2011 12:42

villík

Zase špatně popsáno !

Kola se natáčí tak, aby ve směru sklonu svahu měla snahu najet na obrubník......

Tak je to přesně... ;-D

0/0
27.10.2011 21:15

roddie2

Re: Zase špatně popsáno !

Však to píše, ne?

0/0
27.10.2011 21:18

znám 003 dívku, nemá dukáty

Re: Zase špatně popsáno !

Nepíše. Takže, milé blondýny a jiné ozdoby, zde je kompletní návod:

1. při parkování z kopce natočit kola k obrubníku,

2. při parkování do kopce natočit kola OD obrubníku.

.

Rozbor situace ad 2), protože ta je složitější: Modelový příklad: parkujete u PRAVÉHO okraje vozovky, proto kola natočte DOLEVA. Gravitace rozjede auto DOZADU, přední kola pojedou DOZADU DOPRAVA a najedou (zadní částí) na obrubník. Nic na tom není, vytiskněte si návod na papír a založte do kabelky k řidičskému průkazu k návodu "když chci couvat doleva, točím volantem doleva".

0/0
27.10.2011 22:36

A přece se maže...

Re: Zase špatně popsáno !

Dobře, teoretiku... Blondýna stojí do kopce, půl metru od obrubníku, gravitace auto rozjede, a přední kola se podle tvé rady zachytí o co? O houno, že? Kdežto kdyby měla přední kola stočené doprava, stejně jako kdyby stála z kopce, tak by se o obrubník zachytila zadní kola a auto by zastavilo, že?

0/0
27.10.2011 23:33

JirkaVonErzgebirge

Re: Zase špatně popsáno !

Dvakrát jsem si to přečetl. A fakt je to nesmysl. Kola VŽDY k obrubníku. Ať z kopce nebo do kopce.

0/0
28.10.2011 11:07

roddie2

Re: Zase špatně popsáno !

Ty jseš mamlas. Jak píše nade mnou, kola vždy K obrubníku. Buď se zachytí přední, nebo zadní. Princip je v tom, že auto opíše oblouk, jehož tečna leží na chodníku, ne na silnici. Rozhodně nebudu riskovat, že se mi přední kola nezachytí a auto sklouzne obloučkem doprostřed silnice, kde zůstane nakolmo stát :D Takže pro některé blondýny - zopakovat základy geometrie.

0/0
28.10.2011 12:39

greifer8

To jsou

rady.;-D

0/0
27.10.2011 20:06

all_the_way

Auto bez řidiče

0/0
27.10.2011 20:04

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Denní porce

automobilové kultury Rv

+1/0
27.10.2011 19:27

Fair-Play

Re: Denní porce

Být pouze chodcem dost leze na mozek, že?;-O

+1/0
27.10.2011 19:45

macarát

Re: Denní porce

Být pouze automobilistou bude pravděpodobně ještě daleko horší, pokud někdo takový existuje ;-D

0/0
28.10.2011 0:22

Fair-Play

Re: Denní porce

Být pouze chodcem je naprosto reálné (nepoužívá dopravní prostředky), být pouze automobilistou je nereálné, protože z auta vystoupím a v tu ránu jsem chodec.

0/0
28.10.2011 8:38

A přece se maže...

By mne fakt zajímalo...

... co ty lidi dneska v autoškolách učí. Při parkování zatahovat ruční brzdu a nezařadit... Když jsem jel prvně s přítelkyní, čuměl jsem jak puk, že při každém!!! přibrždění vyšlapuje spojku... Prý ji to naučili v autoškole Rv.

0/0
27.10.2011 19:03

Podivný Atraktor

Re: By mne fakt zajímalo...

když brzdím, taky vyšlapuju spojku. Kdybych to neudělal, tak mi chcípne motor, což se mi už několikrát při intenzivním brzdění stalo.

0/0
27.10.2011 19:36

Fair-Play

Re: By mne fakt zajímalo...

pokud jen přibrzďuji, nevidím důvod proč vyšlapovat spojku8-o Tu vyšlápnu až když chci zastavit nebo razantně brzdit!!

+1/0
27.10.2011 19:42

Fair-Play

Re: By mne fakt zajímalo...

Chce to pozorně číst ať ze sebe neděláš víš co.....

+1/0
27.10.2011 19:43

kenx

Re: By mne fakt zajímalo...

Už chápu, proč jsou spojky zánovních aut z autopůjčoven v tak bídném stavu ...

0/0
27.10.2011 22:36

A přece se maže...

Re: By mne fakt zajímalo...

Jo, to je přesně ono, co mně říkala přítelkyně a co prý jí říkal instruktor - aby jí nechcípl motor. Ani jeden z vás v životě neslyšel o brždění motorem, že? A řidič, který dokáže předvídat, obvykle nemá důvod brzdit intenzivně - stačí sundat nohu z plynu. Bohužel takových řidičů dnes moc není - stačí když se podívám na pitomce, jedoucí přede mnou a brzdící před sebemenší zatáčkou... BTW mně vydržely na autě destičky 156 000 km - kdo z vás to má ;-)

+1/0
27.10.2011 23:26

flyflýsek

Re: By mne fakt zajímalo...

Až takhle?To se pak nelze divit,že došlo k výše popsané události:-(

0/0
27.10.2011 20:05

New York New York

Re: By mne fakt zajímalo...

8-o Při parkovaní zařadím rychlost a dám ručku, co Vás učili v autoškole? Rv

0/0
27.10.2011 21:17

A přece se maže...

Re: By mne fakt zajímalo...

Zařadím rychlost a ručku použiju zcela výjimečně v prudkém kopci. Ale možná dělám někde chybu, jezdím jenom 34 let a mám najeto jenom něco kolem 750 000 km.

0/0
27.10.2011 23:29

roddie2

Re: By mne fakt zajímalo...

Já teda ručku dávám už i v mírném kopci, ale také tak.

0/0
28.10.2011 14:35

Datel 15

-

Zajímala by mě jedna věc, co ta chodkyně dělala mezi autama? :-/

0/0
27.10.2011 19:01

quagaar

Re: -

Jo jo, osolit za špatné přecházení ;)

0/0
27.10.2011 20:59

Lionel 1

Takže ani policejní mluvčí neví,

že základní zásadou při parkování ve sklonu je natočení kol k obrubníku, při příčném parkování pak směrem nahoru. A pak ruční brzda bohatě stačí.

+1/0
27.10.2011 18:40

Datel 15

Re: Takže ani policejní mluvčí neví,

No jo policejní mluvčí nemá autoškolu, nebo má konexe ve firmě na klíny. ;-D

0/0
27.10.2011 18:58

Little Boy

z kopce zpatecku....

Nemelo by to byt naopak? Zpatecka z kopce nuti motor se tocit revezne a rozvodovy (drazkovy...) remen je pak napinany na druhy strane kde je kladka. Tzn dojde k jeho proveseni a mam pocit ze prvnim HTP pak pri startu preskakoval....

0/0
27.10.2011 18:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.