Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církevní restituce cloumají koalicí. Nepůjdou před únor 48, říká Nečas

Vládní koalice tlumí vášně, které vyvolalo prohlášení ministra zemědělství Petr Bendla, že chystané církevní restituce mohou prolomit hranici 25. února 1948. "Restituční hranice samozřejmě nesmí být prolomena," uvedl pro iDNES.cz premiér Petr Nečas. Ministr kultury Jiří Besser vyškrtne paragraf, který kritizoval Bendl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

venenum

Kdo komu co dluží

Každý český biskup, řadový farář či jiný církevní hodnostář se kdysi narodil jako každé jiné dítě. Velmi pravděpodobně ve státní porodnici. Náklady spojené s porodem, jakož i veškerou další péči platili daňoví poplatníci. Pokud byl nedonošený, částka mohla dosáhnou výše až několik set tisíc korun.

Následně byl až do svých 26 let oprávněn zdarma čerpat další zdravotní péči včetně preventivní napříč všemi obory zdravotnictví, aniž by sám do systému cokoliv vložil.

Stejně tak byl na náklady daňových poplatníků vzděláván, zpravidla i vysokoškolsky. I tyto naše služby (tvrdě zaplacené z daní) jej nestály vůbec nic.

Někteří budoucí církevní činovníci, resp. jejich rodiny, navíc pobírali nejrůznější sociální dávky.

Jakmile se ovšem stal členem svého církevního bratrstva, jsa zvyklý přijímat, začal na společenství lidí, z něhož vyšel a které jej až dosud vydatně podporovalo, křičet cosi o tom, že byl okraden. Myslíte, že mu Bůh odpustí? Papež jistě... :P

+2/0
27.10.2011 9:55

Wolodyjowski

Re: Kdo komu co dluží

mluvíte z cesty, pánům farářům jsou restituce více lhostejné, nebo ijm dokonce vadí, protože je to bude jen zatěžovat papírováním. Ale církev ten majetek potřebuje, aby se mnohla vyvázat z kuratelu státu, to je snad jasné. Kromě toho to bude znamenat ekonomický profit pro celý národ, nejen pro katolíky

0/0
27.10.2011 17:11

Wolodyjowski

Re: Kdo komu co dluží

mluvíte z cesty, pánům farářům jsou restituce víceméně lhostejné, nebo ijm dokonce vadí, protože je to bude jen zatěžovat papírováním. Ale církev ten majetek potřebuje, aby se mnohla vyvázat z kuratelu státu, to je snad jasné. Kromě toho to bude znamenat ekonomický profit pro celý národ, nejen pro katolíky

0/0
27.10.2011 17:12

venenum

Re: Kdo komu co dluží

už nepijte... ;-D

+2/0
27.10.2011 17:49

Suska

odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

jaderna reakce ve Slunicku. Jeho energie se premenuje na vitr, spad vody, .. a take se akumuluje v chemickych slouceninach nekterych zivych organismu diky fotosinteze. Jine organismy ziskavaji energii tim, ze tyto chemikalije papaji a dalsi papaji je atd.. Cast teto energie sfosilisuje pod zemi.

Lide jsou temer na vrcholu tohoto energetickeho retezce diky svemu mozku, ktery jim zajistuje preziti diky vyssi efektivite premeny energie ze slunicka (tim, ze cast energie investuji do vyroby uzitecnych nastroju a predavani znalosti, a tedy zvyseni efektivity ziskavani energie ze zviratek, vetru, fosilli ...).

Cosi je v tomto procesu ale jeste uspesnejsi. Je to organismus, ktery zije jako softwarovy virus v lidskych hlavach. Siri se zejmena z dospelych na deti. Hostitele pak plne ovlada a organizuje k dalsimu casto krvavemu sireni a zvyseni prikonu. Bezni hostitele predavaji svou energii jemu a jeho nejvetsim siritelum uplne za nic. Tela techto organismu jsou cirkve-majetek za nic. Smekam

0/0
26.10.2011 19:46

venenum

Re: odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

jako toxoplazma gondii - ovlivní mozek myši tak, aby se snáz dala chytit a sežrat kočkou, protože potřebuje mezihostitele...

0/0
26.10.2011 19:48

Suska

Re: odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

nabozenstvi je jeste vykonnejsi nez tato bozi stvoreni

http://www.youtube.com/watch?v=EWB_COSUXMw

http://www.youtube.com/watch?v=qN2XMyxAs5o

http://www.youtube.com/watch?v=D7r1S6-op8E

0/0
26.10.2011 19:58

proLogos

Re: odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

Stejně tak, jako ignorujete ostatní stvoření žijící v symbióze, ignorujete i vědce, kteří se postavili na stranu smrti. Náboženství může být stejně smrtonosné, jako životodárné. Ostatně naprosto stejně jako věda. Jde o to, jaké hodnoty jsou cílem.

Můžete mi říct: je cílem Vaší práce spíš pokrok, nebo spíš spokojenost lidí, která z něho může plynout? Ať tak či onak, nedráždí Vás trochu, že čím rychlejší pokrok, tím v současnosti obecně menší spokojenost lidí?

0/0
26.10.2011 23:31

Suska

Re: odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

a tohle pisete do pocitace a sdelujete prostrednictvim internetu z (asi) tepleho bytu s elektrinou, umelym osvetlenim, lednickou s jidlem s moznosti nechat si vylecit oci, nebo vyoperovat slepe strevo pod narkozou.

Vse co dela vas zivot pohodlnejsi a snesitelnejsi, nez letni drina na poli nebo lov od usvitu do soumraku, abyste prezil zimu, bolesti zubu a napadeni viry a bakteriemi, je vysledek vedeckeho pokroku.

Mira spokojenosti je relativni. V praveku byl clovek spokojen, kdyz prezil zimu a aspon jedno z jeho 8 deti se dozilo dospelosti. Dnes to povazujete za samozrejmost a spokojenost zacina az mnohem vyse.

Chapu, ze nabozenske iluze vas mohou udelat jeste spokojenejsim, pokud jste typ cloveka, ktery se bez berlicky v podobe imaginarniho kamarada citi hur. Ja jsem spokojeny a toto nepotrebuju, naopak, nejsem ochoten spolehat se na neco, co tisice let zustava zalozene na vire v cosi zcela neprokazaneho.

+5/0
27.10.2011 12:30

venenum

Re: odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

Kdyby bylo na církvích samotných, žádný pokrok by nebyl. Své ovečky totiž vedou k pasivitě.

Ostatně vědění jako takové bylo v minulosti vždy největším nebezpečím pro jakoukoliv víru. Nevědoucími lidmi se totiž snáze manipuluje, dají se lehce zastrašit, o ničem nepochybují.

Nakonec i Adam s Evou byli vyhnáni z Ráje, protože si dovolili okusit plody ze stromu poznání... ;-)

+3/0
27.10.2011 16:08

Wolodyjowski

Re: odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

asi netušíte, že všechny slavné univerzity založila Církev. Něco si přečtěte, at nejste tolik zabedněný předsudky...

http://www.kosmas.cz/knihy/144976/jak-katolicka-cirkev-budovala-zapadni-civilizaci/

0/0
27.10.2011 17:18

venenum

Re: odkud pak ten majetek je? Zdroj energie pro vse zive je

Teologické fakulty zcela jistě, protože je potřebovala.

A o Karlově univerzitě jste slyšel ? Karel IV. byl podle vás papež ?

0/0
27.10.2011 17:51

hicotea

...

pokud se toho obávají, tak je to zdcela možné, že to tak bude jako už u spousty jiných případůRvRvRv

+1/0
26.10.2011 18:50

wildchild

Co to zas zkouší?

ODS neměla svého zástupce ve Vládní komisi pro narovnání vztahu mezi státem a církvemi? Věci Veřejné neměly svého zástupce ve Vládní komisi pro narovnání vztahu mezi státem a církvemi? 8-o

Nebyla ona Vládní komise pro narovnání vztahu mezi státem a církvemi tou pravou platformou pro jednání, připomínky, námitky, nápady?

Nedohodly se vládní strany (prostřednictvím svých zástupců ve Vládní komisi pro narovnání vztahu mezi státem a církvemi) už někdy v září?

Tak co to, že se ta dohoda ODS (resp. panu ministru Bendlovi) a VV (panu Bártovi) po měsíci zas nelíbí?

Jak u blbejch, fakt.... :-P

0/0
26.10.2011 18:46

Čamrda Píková hopkající VeVeřice

Římskokatolická církev byla ve válce s čekým národem

nevracet ani floka, a kostely prodat , frátery zer země vyhnat.

Papež je diktátor , Řím musí NATO bombardovat

+7/0
26.10.2011 17:44

pakoss

Re: Římskokatolická církev byla ve válce s čekým národem

a nejlépe atomovými bombami, že soudržko.......?;-D;-D

0/0
26.10.2011 18:27

Poberta TOPowyč , chemik-ethylik

Re: Římskokatolická církev byla ve válce s čekým národem

V jste ten pakoss o kterém mluvil Knýže ;-D

0/0
26.10.2011 20:41

Modrý Zločas nečasný

Re: Římskokatolická církev byla ve válce s čekým národem

R^VR^

+3/0
26.10.2011 20:42

Václav Propiska Ješita z Hradu

Re: Římskokatolická církev byla ve válce s čekým národem

R^[>-]R^

+2/0
26.10.2011 20:43

Lovec VeVerek

Re: Římskokatolická církev byla ve válce s čekým národem

R^;-DR^

+1/0
26.10.2011 20:43

LTHK,Lovec TopHyen Kalúskovitých

Flandáčtí teroristé nemají nárok

církev je historicky nejstarší teroristická orhganizace , pravda v posledníám století se přeorientovala užjen  na pohlavní terorizovýná chlapečků

+2/0
26.10.2011 20:46

ladal

Re: Římskokatolická církev byla ve válce s čekým národem

S církví byl ve válce český národ pod vedením KSČ. Doufám, že  ta válka i vedení KSČ, je již minulostí.

0/0
26.10.2011 22:13

petrph

a jak se to pozná?

Řekněme že ty vracené nemovitosti budou ty,které bolševik sebral církvím až po únoru 1948.Ale těch 60 miliard v náhradě? Bude někde popsáno,toto je za nemovitost tu a tu, zestátněnou třeba 1.1.1950, a nebo si do to ho v rámci dohody mohly napočítat církve co chtěly, třeba i náhradu za to co jim sebral ještě Masaryk nebo Josef II?

0/0
26.10.2011 17:29

Coony

vyrovnání

Nejprve by se měla vyrovnat katolická cirkev církev!Křižácké výpravy,Bílá hora,rekatolizace........Jsem z Jesenícka,co se tady napáchala cirkev zla,vražd,upalování jen honbou za majetkem,můžete se o tom přesvědčit na dokumentech ,uložených ve Vodni tvrzi.Ani je nezastavilo,zavraždit duchovního,který se postavil proti tomuto neřádství!

Když vyrovnání,tak vyrovnání,nejprve ať si cirkev zamete před svým prahen!

+5/0
26.10.2011 17:17

proLogos

Re: vyrovnání

.. A nebo jste trumbera a ani neznáte historii vlastního kraje.. Boblig byl světský inkvizitor a upálil mimo jiný 2 katolické kněze, kteří se mu postavili.

Tolik asi k tomu, z čeho lidi většinou Církev obviňují a přitom netuší, jak moc znamená světská moc v porovnání s církevní. Jo. Z lidí jako Vy se rekrutuje podobnej virus v hlavách o kterým mluví Suska. Nenávist k Církvi na základě událostí, které se staly úplně jinak.

0/0
26.10.2011 23:16

Wolodyjowski

A nebyl jste soudruhu dozocem v koncenráku pro jeptišky ?

Tam u Vás jich bylo hned několik : Vidnava, Bílá Voda, Javorník.

0/0
27.10.2011 16:56

Wolodyjowski

A nebyl jste soudruhu dozocem v koncenráku pro jeptišky ?

Tam u Vás jich bylo hned několik : Vidnava, Bílá Voda, Javorník.

0/0
27.10.2011 17:02

luke777

prvni repubublika

takze v roce 1920 doslo k zabrani majetku cirkvi pozemky atd takze to bylo spravne?

hazet jen vse na rok 1948

http://www.svobodavyznani.cz/?p=10

0/0
26.10.2011 17:05

luke777

cirkve

a proc se nevratit k prvni republice nebo rovnopu bila hora co takhle husa vytahnout? a tak donekonecna ty majetky jim postavil chudy lid a cirkev pretekala bohatsvim takze jim zase nacpem do chrtanu? podivejte se na slovensko vratili jim majetky a hned obratem vse prodali takze to zase skonci nekde jinde nez v cirkvi.

panove v parlamentu a na vsech ridicih mistech by potrebovali DEFENESTRACI

0/0
26.10.2011 16:56

pakoss

Re: cirkve

protože pro všechny resituce byla stanovena hranice. Žádné restituce neprolomí Benešovy dekrety.

Jak prosté :-)

0/0
26.10.2011 17:02

proLogos

Lidi, nebraňte se, děláte to pro svoje děti..

Aspň bude za pár let zase co krást.. Jako za husitů, za Fridricha, za Josefa, za komoušů..

0/0
26.10.2011 16:52

venenum

Re: Lidi, nebraňte se, děláte to pro svoje děti..

když to takhle půjde dál, české děti pomřou hlady.... a pokud dospějí, patrně budou hromadně páchat sebevraždy, jakmile pochopí, že je jejich předkové zadlužili všude, kam se podívají - i u Vatikánu - na obludných 30 let...

+1/0
26.10.2011 19:51

pakoss

Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

Je to mezinárodní ostuda ČR, že vyrovnání s církvemi trvá 20 let......

Prostě co bylo ukradeno, musí se vrátit a to platí i vůči církvi.

Doufám, že tahle vláda to konečně dotáhne do konce R^

+1/0
26.10.2011 16:49

zberanek

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

Daleko horší je okrást daňové poplatníky na úkor církve.

+3/0
26.10.2011 16:54

pakoss

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

evidentně problematice málo rozumíte:-)8-o

0/0
26.10.2011 16:57

zberanek

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

Na tom není nic složitého. Pokud církev prokáže, že něco vlastnila, pak je třeba jí to vrátit. Ale nic víc, podobně jako to udělal stát u dalších restituentů. Není třeba se u toho modlit.

0/0
26.10.2011 17:00

pakoss

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

ano, přesně jak píšete..... tyhle vlastnické vztahy, co byly přerušeny komunistickým pučem, jsou velmi dobře zdokumentovány.

A souhlasím s vámi, aby byla  naplněna spravedlnost, není třeba se "u toho modlit".

i když modlitba nikdy neuškodí, spíše naopak, nemyslíte?:-)

0/0
26.10.2011 17:04

zberanek

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

Já právě raději myslím. nemodlím se.

+4/0
26.10.2011 17:07

pakoss

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

když se nemodlíte, je to vaše věc.

Nikdo vás přeci k tomu nenutí, nebo ano? :-)

0/0
26.10.2011 17:08

zberanek

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

Vy jste psal, že modlení neuškodí a já na to pouze odpověděl. Nic víc. Nepotřebuji k životu berličky.

+3/0
26.10.2011 17:28

pakoss

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

;-Dkrásná ateistická profláknutá floskule, bravo ;-D;-D

0/0
26.10.2011 18:27

venenum

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

kdyby tyto vlastnické vztahy byly tak jednoduché a průhledné, jak si myslíte, církve by dávno měly, co chtějí

0/0
26.10.2011 19:52

luke777

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

ty ses ai n hlavicku ten majetek je nas kdo ho postavil??

0/0
26.10.2011 16:56

pakoss

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

nene, ten majetek není "náš", ten byl ukraden církvím po komunistickém převratu v r. 1948.....!!

A vláda tímhle připravovaným zákonem tuhle veleloupež pouze zmírní, církvím se nebude vracet vše, ale pouze část...:-)

0/0
26.10.2011 16:59

luke777

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

jak ukraden po 48 vratil se tam kam patri pod stat nechapu proc bych jim mel vracet majetek? stejne nemaji na udrzbu a navic maji zajem jen o veci ketre opravil stat o rozpadle ci chatrajici nema v zadnem pripade zajem a jak znam CR tak se na ne nabali akorat podvonici a 50% majetku skonci vsude mozne jen ne v cirkvi

0/0
26.10.2011 17:02

pakoss

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

alespoň si vygooglujte něco z historie, než tady budete psát takové bizarnosti.....

Já chápu, že jste třeba 50. léta nezažil, ale není zas tak těžké se o těch hrozných dobách něco dozvědět, pokud má člověk zájem :-)

0/0
26.10.2011 17:07

luke777

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

ano byla to svinska doba ale bylo to onas bez nas

http://olesnice.katolik.cz/serialy/majetek/8_etapa.php

docela zajimave pocteni

0/0
26.10.2011 17:10

pakoss

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

souhlasím s vámi, zajímavý odkaz a na něm objektivní info R^

0/0
26.10.2011 17:23

venenum

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

určité kruhy si vždy dávají záležet na tom, aby jejich obraz na internetu byl co nejpozitivnější a bylo možné dohledat pouze informace, které vyhovují jejich záměrům

0/0
26.10.2011 18:38

proLogos

Re: Už včera bylo pozdě provést církevní restituce !

Vaše argumentace je taky dost jednostranná.. Asi hledáte v opačných kruzích.

0/0
26.10.2011 23:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.