Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč v Tunisku vyhráli islamisté. A proč teď vyhrajou všude

Je fascinující sledovat radostnou naivitu, s níž světová média popisují arabské jaro a teď i tuniské první svobodné volby. Dlouho hráli hlavní roli v západním zpravodajství arabští mladíci s Twitterem: teď už je snad konečně jasné, že byli křovím, protože hlavními aktéry i vítězi jsou islamisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Výborný článek, chválím autora i redakci!

Po delší době jsem si přečetl svěží text, který měl více hlavu a patu než by si v dnešní době člověk nadál. Bohužel vývoj v arabském světě není a nebude jednoduchý a ačkoli od Evropy to není daleko, tak my Evropané s křesťanskou  tradicí jim nerozumíme jako oni nám.

0/0
28.10.2011 12:54

cz3dtc

VIdím v tom naši ODS

Vše je ok , nikdo je nevolil ale přeci jsou druzí ...

+1/0
27.10.2011 12:52

papazian

Re: VIdím v tom naši ODS

Máte pravdu, ODS je vhodný příklad.

0/0
28.10.2011 12:54

Wabo

Máte naprostou pravdu

Máte naprostou pravdu.

Bohužel součástí pádu hegemona je i to, že se v posledních nejméně 15 letech fatálně mýlil ve své globální strategii  - nejen ekonomické, ale i zahraničně politické. A v tuto chvíli už je zbytečné diskutovat, co byla příčina a co následek.

"Bohužel" píšu proto, že se nás to bytostně týká.

+1/0
27.10.2011 10:56

Larry Matejka

Chyba lávky, nebyl to omyl, ale záměr...

Globální elity vždy používaly Islamistů, jako prostředku asymetrické neokoloniální války a neokoloniálního ovládání. Tak Britové založili Muslimské bratrstvo a Brzezinski s Gatesem stvořili Islamistické bojovníky v Afghanistánu. Stará dobrá koloniální taktika britského impéria, dokonale popsaná Dr. Bernardem Lewisem... Nikomu nikdy nešlo o nějakou démošku, ale o destabilizaci a tvoření tenzí. Liberální demokracie západního střihu je to poslední, co by si oligarche v oblasti přály. Vzpomeňme na Dr. Mohammada Mosaddegha v Íránu... Demokraticky zvolený, sekulární, prozápadní demokrat. Vyvolalo to poprask, země se začala rozvíjet a co hůř drze znárodnil Íránskou ropu. To se BP prostě nedělá. Tak na něj nasadili Kermita Rossevelta (CIA), který za mizivé prostředky rozpoutal vlnu syntetického terororu, ze kterého byl Mossadek obviněn. Dosadili diktátora Pahlavího, který s britskými tajnými službani založil SAVAK, obávanou tajnou policii, která umučila tisíce. O nějakou démošku nikdy nešlo.

0/0
27.10.2011 6:55

Pinocheat

Re: Chyba lávky, nebyl to omyl, ale záměr...

už to nehul!

+3/0
27.10.2011 8:30

Wabo

Re: Chyba lávky, nebyl to omyl, ale záměr...

On nehulí, ale je sečtělý.

0/0
27.10.2011 11:03

Almighty Cornholio

Re: Chyba lávky, nebyl to omyl, ale záměr...

At si huli, jestli huli, to, ze se veci nazyvaji pravymi jmeny a neobchazeji je politicke blamaze neznamena, ze se nekdo musi nachazet v "jine" realite. Samozrejme, ze vyse uvedene je castecne vytrzeno z kontextu a neplati to absolutne mozna, ale mate pocit, ze je to prirozeny proces, nikym nemanipulovany, nesledujici ekonomicky prospech? Pak se probudte a bezte se podivat na zpravy, tam vam reknou, jak je to opravdu a nazvete kazdeho s jinym nez vnucovanym pohledem na vec vyhulkou nebo podobne. Takove prispevky jsou hlavne vzdy k veci a konstruktivni :D

0/0
27.10.2011 14:04

bar.bu.do

Re: Chyba lávky, nebyl to omyl, ale záměr...

... představte si, že by na ropě seděly stabilní obranyschopné státy ...

... katastrofa ...

0/0
27.10.2011 11:32

kamikaze_czech

Radostné vítězství multikukti

se mění v neradostné očekávání dalšího nesekulárního islámského území.A pánové a dámy co jste tleskali,bude se dál rozšiřovat za hranice Vaší radosti.

0/0
26.10.2011 23:18

Tomáš22

dobrý článek

Bylo úplně jasné, jak to dopadne, zakázané ovoce líp chutná, proto mají islamisté v Egyptě atd. takovou podporu, proto mladí Íránci a mladí Číňané tak rádi vzhlížejí k USA a  proto se české DS-SS po jejím zákazu zvedli preference. Tohle je prostě "zákon přírody". Ale jak napsal autor článku, počkejme a uvidíme. Ono opravdu neznamená  muslim=Chameneí, u nás taky neplatí křesťan=Bátora.

+1/0
26.10.2011 23:00

pouyt

Allah by mel podekovat sakozym,beluscolim,cameronum ,abamam

za jejich hloup[ost

0/0
26.10.2011 22:53

woodward2.b

Re: Allah by mel podekovat sakozym,beluscolim,cameronum ,abamam

nepracovals na pile? jako by ti chyběl sem tam prst:-P

0/0
26.10.2011 23:52

tobino

proč??

protože křest´anství má tolik odnoží , že si nemúžu vybrat co mi  " sedne "

tak zbívá islám

0/0
26.10.2011 22:43

jirha

Re: proč??

No na tobě podobné tam právě čekají nalijou ti do hlavu slávu vlasti opásají tě granáty a hurá šířit pravou víru.

0/0
26.10.2011 23:14

rebbe

Za revolucemi stojí Turecko, také muslimistický stát

přesto však poměrně tolerantní. Jako je EU vlastně nové vydání svaté říše Římské, je severní Afrika na cestě k renezanci říše Osmanské. Zda se Turecko bude více islamizovat, nebo severoafrické státy přibližovat současnému Turecku, teprve uvidíme, je brzy na nějaké analýzy. Ostatně je to věc lidí, kterých se to týká.V

0/0
26.10.2011 22:41

jirha

Re: Za revolucemi stojí Turecko, také muslimistický stát

Zvláštní jak si nikdo nevšímá skutečnosti že Turecko ve stejné době kdy žádá o humanitární pomoc tak zároveň útočí na kurdy. Na boje zdroje jejich armády stačí na pomoc postiženým ne.

+1/0
26.10.2011 23:15

Wabo

Re: Za revolucemi stojí Turecko, také muslimistický stát

Byl jste někdy u následků zemětřesení? myslíte, že proti Kurdům útočí např. psi trénovaní na vyhledávání zavalených osob?

Očividně nevíte, o čem píšete.

0/0
27.10.2011 11:18

on6.

V polsku zase vitezili krestane

:-P

0/0
26.10.2011 22:27

pouyt

Re: V polsku zase vitezili krestane

ale hlouposti uz je min,kdyz vyuku bible  vyhodili z skoly

0/0
26.10.2011 22:39

jirha

Re: V polsku zase vitezili krestane

A to je zrovna blbost.

0/0
26.10.2011 23:15

Tomáš22

Re: V polsku zase vitezili krestane

Tak zrovna v Poslku děti musí číst bibli, zvláštní, zrovna v té naší krásné demokratické Evropě. ;-)

0/0
26.10.2011 23:27

skajwolkr

ilustrační foto

takhle oháklá volí naposledy, příště už to bude v burce :-/

+3/0
26.10.2011 22:15

sent

Re: ilustrační foto

-škoda,rad se podivám na pěknou ženskou...

0/0
27.10.2011 8:14

Mr. Dalby

Re: ilustrační foto

Žádné "příště" už pro ni nebude.Rv

0/0
30.10.2011 6:01

virena

jo

Jo, a tak to je. Co si s tím Evropa počne, to nikdo neví. ale je to průser.

0/0
26.10.2011 22:14

Já rád játra

Re: jo

Co si delaji ve svych zemich je jejich vec. At si treba chodi po hlave a odstrkuji se usima. Problemem je to ze jich jsou uz desitky milionu nalezlych do Evropy. Za nejaky cas budou domorodci bojovat s touto patou kolonou o zivot.

0/0
26.10.2011 22:26

ErikM

...

třeba to bude lepší než čezký zlodějský pseudoneoliberalismus

0/0
26.10.2011 22:11

borák

100% souhlas

Co k tomuto komentáři dodat,snad jenom to že je ještě poměrně optimistický.;-(

0/0
26.10.2011 22:04

Tokamak

Re: 100% souhlas

připojuji se , ale optimistou zůstávám. Pokud bezpečnostně nebudou ohrožovat Evropu, tak ať si hru na demokracii klidně vyzkouší, nakonec kde jinde, než v těchto zemích? U našich spojenců na A. poloostrově takové pokusy možné nejsou.

0/0
26.10.2011 22:16

jjyyyj

Přívlastková svoboda a demokracie je nesmysl !!!!

Křesťanistická©Já svoboda a demogracije, komunistická svoboda a demogracije, nacistickofašistická svoboda a demogracije. Nyní poznáme ještě muslimistickou©Já svobodu a demograciji, při pochodu za žrádlem a právem šaria přes Izrael do Ojropy.....

Na BHO budou Amíci a civilizovaný svět v čele s Izraelem dlouho vzpomínat....

Na plukovníky, krále, náčelníky, šejky, ajatoláhy, presidenty, ..... klid,....... bude civilizovaný svět dlouho vzpomínat....

0/0
26.10.2011 22:00

karbidikova.v.2

a co se děje ?

je to svobodné rozhodnutí, tak jako některé státy mají prezidenty kleptomany a ještě si je nesmí volit národ. Takže ať si arabové dělají co chtějí, nám po tom vůbec nic není. [>-]

0/0
26.10.2011 21:57

jurnecka

Re: a co se děje ?

To je laciný. Prostě napiš že nemáš rád Klause a na ten oslí můstek s propiskou se vykašli...

+1/0
26.10.2011 22:03

jirha

Re: a co se děje ?

Fakt je ale to že on je hanbou národa.

0/0
26.10.2011 22:10

Smradlavej čmoud z komína

Re: a co se děje ?

Hitlera taky svobodně zvolili...

ať si dělaji co chtějí, ale JEN ve své zemi, a ani to ne tak docela

0/0
26.10.2011 22:22

obluda.xxxl

Pravdou je, že je to svobodné rozhodnutí

většiny obyvatel a nic na tom nezmění, jestli se nám - Evropanům a tzv. západnímu světu, líbí nebo ne. Smutnou pravdou pak je, že až to přestane vyhovovat USA, tak je pořeší, jako vždy a všude:-/

0/0
26.10.2011 21:54

on6.

Lepsi islamiste viditelni

nez neviditelni

0/0
26.10.2011 21:44

RAA

Re: Lepsi islamiste viditelni

těch neviditelných je 50% ve všech členských státech EU. Za 10 let u voleb se budeme divit. Už budeme taky viditelní islamisté....

0/0
26.10.2011 22:02

on6.

Re: Lepsi islamiste viditelni

ale to je problem eu, ne problem arabu

0/0
26.10.2011 22:20

on6.

No a?

0/0
26.10.2011 21:42

jirha

Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

Dokud bojovali proti západnímu světu byli nedotknutelní v okamžiku kdy začali ustupovat a tak zvaně se s nimi paktovat najednou ztratili podporu. Čím to asi bylo.

Na stranu druhou se bohatí a jedno je to jestli v bohatých a nebo chudých státech, chovají tak že nutně proti sobě musí štvát každého.

Dříve to bylo tak že bylo pár kterým se nechtělo makat a byli na okraji společnosti. Vedle nich byla vrstva pracujících kteří dostávali málo než kolik bylo nutné na slušný život a ti různě revoltovali. Další vrstvou byli slušně zaměstnaní lidé za slušnou mzdu a zaměstnanci státní správy (pod sociálními jistotami). Další vrstvou byli živnostníci a řemeslníci ti měli vysokou prestiž a byli to povětšinou nositelé bohatství státu. Poslední pak byli ti tak zvaně bohatí. Ti byli vážení za to že investovali, dávali práci, byli vedoucí silou v humanitární a sociální aktivitě. Většina je sice neměla moc ráda ale vážila si jich a věřila tomu že to co dělají dělají za ceny korespondující.

0/0
26.10.2011 21:32

jirha

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

To skončilo před první válkou už tam začaly být patrné určité jevy kdy těm bohatým přestalo záležet na těch ostatních. Povšiměme si například jak dnes jsou banky zralé na krach, jejich ředitelé pobírají vysoké platy ale ani oni a ani akcionáři nechtějí nést vinu za svá chybná rozhodnutí a chybná byla jen proto že povýšili výnos nad jakoukoliv jinou rozumnou a únosnou mez.

Dalo by se třba spekulovat o tom nakolik zkoušejí trpělivost těch kolem sebe a nakolik si myslí že je nemohou vyprovokovat k něčemu násilnému. Je to chyba která přihrává populistům náboženským fanatikům a levicovýcm demagogům.

0/0
26.10.2011 21:32

děs_a_hrůza

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

Čtu to podruhé a iDnesu asi hapruje systém, Váš příspěvek musí být asi k jinému článku :-P

0/0
26.10.2011 21:37

jirha

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

Proč by to mělo být k jinému článku. Islám je jen jiné pojetí rovnostářství stejně jako socialismus nebo komunismus.

0/0
26.10.2011 22:09

děs_a_hrůza

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

ok, jediné co na to povím je, přečtěte si ňáká ta svatá písmenka prosím, zmoudříte (myslím, ale mohu se plést)

0/0
26.10.2011 22:12

jirha

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

Zmoudřet se dá pouze věkem a osobnímu zkušenostmi ale to je to co vy kolem dvacítky odmítáte. Proto je lidstvo odsouzeno dělat stále stejné chyby.

Dojel na to Řím dojede na tom i současná společnost. Jediné co mě mrzí že se nepoučí.

0/0
26.10.2011 22:35

děs_a_hrůza

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

Jó dvacítka ... to bejvalo ... v minulém století ...

0/0
26.10.2011 23:07

jirha

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

Pak jsem překvapen tím že jste ještě přesvědčen že přečtením nějaké svaté knihy lze zmoudřet.

Že by naivita? :-)

0/0
26.10.2011 23:12

děs_a_hrůza

Re: Kdo to nevnímal od začátku byl slepý

Zkuste to.

0/0
26.10.2011 23:23

Mirek1944

Cena za kabelku mulláha zajímat nebude

protože to žeje na - Alláh promine - nahém rameni - samo stačí na 50 ran těžkým bičem na jednou, žádné falešné lidskoprávní ohledy, tedy západní satan...

+1/0
26.10.2011 21:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.