Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amatérsky utracená kobyla umírala v bolestech a po ráně palicí

Smutný konec milovaného koně z Heřmánkovic na Broumovsku se dostal až k soudu. Chovatelka loni v říjnu nepočkala na veterináře a radši pozvala bývalého přítele, ať nemocnému zvířeti uleví. Ten se kobylu pokoušel zastřelit a nakonec ji ubil palicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Slystall

*

Tohohle bych ztrestala!!!

http://vary.idnes.cz/foto.aspx?r=vary-zpravy&c=A110407_191511_vary-zpravy_pp&foto=&thumbs=1#PP3a4fa7_152052_3111758.jpg

0/0
26.10.2011 16:00

Joseph Hallenbeck

O důvod víc....

Toto je důkaz toho, že usmrcení zvířat by se mělo nechat na profesionálech kteří ví co dělat. Při vší úctě bych si netroufl koně usmrtit, právě z toho důvodu že bych si nebyl jist tím, že ho usmrtím rychle a bezbolestně. Samozřejmně netvrdím že by měl jít kluk sedět na tvrdo, ale švec by se měl prostě držet svého kopyta a nefušovat jiným do řemesla, jinak to někdo vždy odskáče....

+1/0
26.10.2011 14:40

špekovatec

Re: O důvod víc....

Ono to taky není žádná sranda. Rychle a bezbolestně odpravit většího živočicha s holýma rukama. Proto máme školené profesionály s vybavenímR^

+1/0
26.10.2011 14:45

Slystall

*

Kobylky je mi moc moc moc líto, ale paní bych až tak nesoudila. Nechtěla, aby se její milované zvíře trápilo. V článku se píše, že její stav nebyl zdaleka tak závažný, aby kobylka musela být utracena, ale kdo to pozná? Když jsem kdysi nesla svého mazlíčka na veterinu, že ho dám raději uspat, protože se mi zdálo, že se trápí, veterinářka mi řekla, že to není tak hrozné. Myslím si, že laik to zkrátka nemůže poznat, kdy už a kdy ještě ne. Smutkem zhroucená paní tedy (dle znalců) špatně usoudila a povolala svého bývalého... Ten se mohl domnívat, že kobylku usmrtí jediným výstřelem, ale nestalo se tak. Já sama, kdybych po první ráně, kterou bych už zasadila viděla, že kobylku neusmrtila, pálila bych to do ní jak šílená, protože už jednu stejně koupila, může jí to bolet, takže bych se snažila jí zajistit co nejrychlejší odchod z tohoto světa... A samozřejmě, kdyby mě nějaký dědula viděl, jak pálím a pálím a pro jistotu ještě zasadím ránu palicí, byla bych za tyrana... Těžko soudit...

+1/0
26.10.2011 14:31

špekovatec

Re: *

No když ji chtěla utratit tak ji měla nechat utratit odborně. Ale ona si na to zavolala místního obecního blba. Takže nikdo ji nesoudí za utracení zvířete ale za to jakým způsobem to udělala. Ty jsi před lety taky mazlíčka nesla na veterinu místo toho abys mu zakroutila krkem doma na gauči ne? To je jaksi normální.

+1/0
26.10.2011 14:35

Joseph Hallenbeck

Re: *

Přesně tak. R^

+1/0
26.10.2011 14:41

viveka

Re: *

Tak R^

0/0
26.10.2011 17:46

Slystall

Re: *

Rozum je v takových chvílích v konci, nervy pracují, je vám smutno a přitom jediné co chcete je, aby už se zvíře netrápilo. Kdo je v takových chvílích schopen racionálního myšlení? A přitom kdejaký blb vědomě týrá psa, má z toho uspokojení a kolikrát se o tom ani neví, nebo se s tím nic nedělá. O týraných dětech pak ani nemluvím, to je věc nejhorší.

Nevím, vážně bych tu paní nesoudila... Sama jsem stála bezmocně před veterinou, která měla v tu dobu mít normálně otevřeno (ale neměla), se škytajícím, kroutícím se uzlíčkem, který lapal po dechu a trápil se... Napadaly mě myšlenky, za které jsem se styděla sama před sebou (že bych s ním snad třískla o zem, jen aby se netrápila), ale nezmohla jsem se na nic. Takže jsem ho v podstatě taky utýrala, protože jsem nic neudělala (jak asi?) a jen ji nechala pomalu a v bolestech odejít. Jsem špatná?

0/0
26.10.2011 14:40

Slystall

Re: *

Jsem asi a doteď je mi to líto, ale co jsem měla dělat?

0/0
26.10.2011 14:41

Joseph Hallenbeck

Re: *

Ale prd. Racionální myšlení je v tu chvíli to jediné správné řešení. Nikdy nemůžete vědět jestli zvíře má třeba jen škytavku, a nebo prdíčky, a nebo umírá. Laik to nepozná,  to jedině veterinář....

+1/0
26.10.2011 14:46

evzens

Nějak MÁLO příspěvků do diskuze

Podívejte se kolik jich je, když chlapeček nedostane od manželky prezidenta 30.000Kč na vydávání časopisu....:-/

0/0
26.10.2011 11:40

Éter1

kobylka

Měli počkat na veterináře, a ne ji takhle zabíjet sami.

Naštěstí trpěla minutu dvě.

Žádný trest bych jim rozhodně nedala, v dané chvíli dělali, co mysleli že je pro koně nejlepší.

Jestlipak někdo ví, jak umíraly a umírají kuřata, prasata, krávy a i ti koně co budeme mít povětšinou dnes k obědu, nebo večeři? Nevěřím, že většina umře pohodovější a bezbolestnější smrtí.

+1/0
26.10.2011 9:38

špekovatec

Re: kobylka

Já to vím celkem přesně jak umírají. Trestem pro majitelku je vědomí, že nechala svoji milovanou kobylu utýrat k smrti.

+1/0
26.10.2011 9:39

evzens

Re: kobylka

No koně k obědu mít nebudu, to považuji za "kanibalismus"...

0/0
26.10.2011 11:13

bembinka

No mě jenom fascinuje

jak se tady ohání tím jak ta kobyla musela strašně trpět, ale přitom támhle jedněm dódíkům snížili trest za týrání vnučky, páč to nebylo zas až tak hrozný... Neříkám, že to ubití kobylky se mi líbí, to ani omylem... Jen narážím na to, že v tomhle státě se mají líp i zvířata než lidi...

0/0
26.10.2011 8:46

viveka

Re: No mě jenom fascinuje

Zvířata se mají líp než lidi? Kde? Copak někdo posílá lidi na jatka? Copak tamti tu vnučku umlátili?

0/0
26.10.2011 8:48

bembinka

Re: No mě jenom fascinuje

Nevím jestli líp té kobylce nebo té malé, která s tím bude muset žít do konce života a třeba se tak jednou bude chovat i ke svým dětem...

0/0
26.10.2011 8:50

špekovatec

Re: No mě jenom fascinuje

Když nevíš, tak neplácej.

+1/0
26.10.2011 8:51

bembinka

Re: No mě jenom fascinuje

ubohá a trapná odpověď...

0/0
26.10.2011 8:52

špekovatec

Re: No mě jenom fascinuje

Ubohé a trapné jsou přehánějící příspěvky nevycházející z reality. A k tomu když v dalším příspěvky autor najednou napíše "že neví".:-)

+1/0
26.10.2011 8:55

bembinka

Re: No mě jenom fascinuje

Ty vaše "přehánějící příspěvky nevycházející z reality" jsou MŮJ NÁZOR. Za svým názorem si stojím...

A ten můj druhý příspěvek byl myšlen ironicky...

Nejhorší je, když do příspěvků rejpá někdo, kdo jim vlastně ani nerozumí...

0/0
26.10.2011 9:11

viveka

Re: No mě jenom fascinuje

Klidně si za ním stůjte, ovšem názor který není podložen realitou je spíš fikcí než názorem.

0/0
26.10.2011 9:20

špekovatec

Re: No mě jenom fascinuje

Ne, nejhorší je když se někdo neumí jasně vyjádřit, napíše blábol a pak plácá o svém názoru

+1/0
26.10.2011 9:22

špekovatec

Re: No mě jenom fascinuje

To je hodně přehnaný

+1/0
26.10.2011 8:50

Achille Volfoni

jatky a tak....

Tatík dělá občas zabijačky....Dělával i skot,jenže ten teď už musí být usmrcen na jatkách.Když mi říkal,jakým způsobem se chovají k živému a následně mrtvému zvířeti.....zvedl se mi žaludek.Ti co odsuzují domácí zabijačky by si měli zajít na jatky.Domácí zabíjačka je proti tomu etická a ke zvířeti ohleduplná.

Pamatuju se jak kdysi dávno zabíjel býka...bylo to monstrum....8 ran z jateční pistole a pořád nic..stál a díval se.Pak přišla na řadu rána velkým kladivem....a byl na onom světě.Rychle a bez trápení.

Majitelku kobyly bych nevinil.....měla ji ráda a chtěla ji ušetřit trápení.Paradoxně to utrpení bylo ještě větší.Paní měla dobrý úmysl.

O UBÍJENÍ nemůže být řeč....nikomu z nich to určitě radost nedělalo.

+1/0
26.10.2011 8:17

špekovatec

Re: jatky a tak....

No asi tak úplně rychlé a bezbolestné to nebylo, když dostal 8 ran z pistole. Majitelka je.............. když nechá milované zvíře umlátit k smrti.

+1/0
26.10.2011 8:24

Achille Volfoni

Re: jatky a tak....

bylo,protože ty kulky neprorazily lebku.....pouze ho omráčily....jediná dobře mířená rána kladivem vše ukončila....Nebo jak by jste chtěl zabít takový kolos?Že ho podříznete?;-D

0/0
26.10.2011 12:04

špekovatec

Re: jatky a tak....

O bezbolestnosti nemůže být řeč. To je pouze vaše naivita nebo lež. :-P

+1/0
26.10.2011 12:33

Lapan

Re: jatky a tak....

Co já vím tak pravidlo,že skot a další velká domácí zvířata musí být usmrcena jedině na jatkách platí např. ve Velké  Británii a platí to tam i pro malé farmáře. A  druhou stranu jateční pistole tam mají jako běžné vybavení teréní veterináři a záchranáři a třeba krutě zanedbanou umírající ovci tím "uspí" během pár vteřin bez jakéhokoliv trápení tedy alespoň polde dokumentů co sem o to viděla, jinak se používají injekce.

0/0
26.10.2011 10:08

RodoDendron0005

Hmm, viděli jste někdo jak fungují jatka?

Láskyplně rychle a bezbolestně zabijí cokoliv, co se pak na vás laškovně směje z obalů paštik a salámů.;-D;-D;-D

+1/0
26.10.2011 6:10

viveka

Re: Hmm, viděli jste někdo jak fungují jatka?

Jo, to je hrůza. Ale nikdo tam přece nepošle zvíře které miluje..

0/0
26.10.2011 7:32

dino_na_idnes

Re: Hmm, viděli jste někdo jak fungují jatka?

Správně, zvířata se dělí na ta, která někdo miluje, a ta, která ne. S těmi druhými je možno zacházet libovolně, protože fakt, že nejsou ničím mazlíčkem, mění jejich nervovou soustavu a nejsou schopna cítit či si uvědomovat bolest. Naproti tomu první zvířata první kategorie jsou pod vlivem lidské přízně transformována v bytost rovnou člověku.

Tak nějak? Případně, schovává se ve Vašem příspěvku nějaká myšlenka?

0/0
26.10.2011 9:37

viveka

Re: Hmm, viděli jste někdo jak fungují jatka?

Nevkládejte mi do úst, co jsem neřekla, prosím.

Ne, takto určitě ne. Zvířata cítí bolest i strach všechna stejně. Lidi jsou bezohlední a požadují jejich maso bez ohledu na jejich utrpení. To je jasná věc. Proč bychom měli vyčítat právě té paní, že není lepší.

Nicméně ona tvrdila, že tu kobylku milovala!! Co je to z láska, když je takto bezohledná! Já teď nemluvím o soucitu se zvířaty obecně, ale o lásce, která se prezentuje slovy a skutek utek.

0/0
26.10.2011 13:33

obambiodřekykunene4

V podstatě šlo o to,

že koníka zahrabali na obecním pozemku. Podle pragrafu 40, odstavec 4, mohli kadáver zakopat na pozemku majitele koně(po domluvě s SVS) a byl by klid. Tady se řeší sousedské spory touto cestou(přes zvířata) a to je celé.

0/0
26.10.2011 0:28

obambiodřekykunene4

Re: V podstatě šlo o to,

samozřejmě se jedná o paragraf ze Zákona o vet. péči....

0/0
26.10.2011 0:30

viveka

Re: V podstatě šlo o to,

Není náhodou potřeba povolení i k zakopání na vlastním pozemku?

0/0
26.10.2011 7:33

obambiodřekykunene4

Re: V podstatě šlo o to,

však to tam píšu...zajímavé je, že tento dodatek(ppovolení od SVS) byl do zákona doplněn poměrně nedávno(tuším ž před 4 lety), předtím opravdu bylo možné koně zakopat na vlastním pozemku bez oznámení

0/0
26.10.2011 9:44

viveka

Re: V podstatě šlo o to,

Aha, díky.

0/0
26.10.2011 10:50

georghios

v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

ale je tolik lidí kterým je ubližováno a neřeší se to....společnost,která soucítí se zvířetem a člověk je jí lhostejný je těžce nemocná...kolik lidí je terorizováno jistým etnikem,nepřizpůsobivým sousedem,manželem,manželkou,potomkem a nikdy to k soudu nedojde.Koně je mi líto,je to ušlechtilé zvíře,ale začněte se starat víc o lidi,ta lhostejnost je neúnosná

0/0
25.10.2011 21:37

vlahos_rosret

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

Jestli to udelal ci neudelal dobre je minimalne na debatu. Jak presne by jste vy jako neodbornik zabijel kone? A jeste tak, aby to bylo jak zde mistni lide rikaji civilizovane? Tj aby zvire zemrelo hned? Prejel by jste ho kamionem? Osobne me napada jen par reseni 1) kulovnice nebo jina vetsi raze do hlavy - takovou zbran asi nemel, jinak by ji pouzil. 2) Proriznuti krcni tepny - u kone velmi slozite a u neznaleho cloveka bych se bal, ze se vubec do tepny trefi. Navic nedokazi posoudit, jak dlouho by trvalo, nez kun vykrvaci 3) Jed - ale jaky? Kde ho vzit? Cim otravit kone?

0/0
25.10.2011 21:41

Modrý a zelený blesk

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

Proříznutí tepny je samozřejmě jeden z poměrně přístupných prostředků. Druhá možnost je dostatek uspávadla do žrádla (asi nejlíp vody) a pak první myšlenka.

Každopádně, dá se to řešit odborně. Tohle teda byl hnus hnusnej hnusáckej. A i ten udavač, tomu vadilo jen to, že to bude smrdět. Jak kobylka trpěl, to mu bylo fuk.

+1/0
25.10.2011 22:28

vlahos_rosret

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

Tak uspavadlo pan asi nemel. Pri podriznuti tepny bych se docela bal, ze me kun zrani - preci jenom je mozne,ze zacne panikarit a kopat kolem sebe.

0/0
25.10.2011 22:31

Modrý a zelený blesk

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

To každopádně. Kůň není vepř (toho ale sám taky neudržíte, to bych se divil).

0/0
25.10.2011 22:33

Modrý a zelený blesk

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

P.S. i zarytí chovatelé koní jsou schopni starší zvíře, u konce jeho cesty, odvézt na jatka.

0/0
25.10.2011 22:34

viveka

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

Určitě bych to nechala na veterináři. Dávala jsem uspat pejska, injekcí do žíly, netrvalo to ani celou vteřinu, klidně položil hlavičku a byl pryč. Veterináři vědí, jak na to.

0/0
26.10.2011 7:37

dino_na_idnes

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

Já jako neodborník bych koně zabil tak, že bych zavolal veterináře. Stejně jako bych jako neodborník řídil letadlo tak, že bych našel nějakého pilota.

Soudě podle článku situace nebyla taková, že bylo nutno kobylu okamžitě usmrtit, ta možnost volby tam byla.

+1/0
26.10.2011 9:41

vlahos_rosret

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

jinak souhlas.

0/0
25.10.2011 21:41

viveka

Re: v žádném případě to neudělal dobře,koně mám moc rád

Víte, já myslím, že to nejde oddělit. Kdo nemá soucit se zvířaty nemá ho ani s lidmi a naopak.

0/0
26.10.2011 7:34

vlahos_rosret

Hm....takze profik nikde

druhej tvrdi utratit - ale kdo to ma udelat? Tak se toho chopi clovek, kterej ocividne neni zadnej krvelacnej blazen. O kvalite provedene prace nehodlam debatovat. Nikdo tam nebyl a buhvi jak to bylo. Kobylka mohla byti davno mrtva, kdyz ji daval sychrovku palici. Kdyby se chlapek k cinu neodhodlal, kobyla by misto dvou minut umirala treba nekolik hodin.

0/0
25.10.2011 21:35

macarát

Dost děs

jaké hovadiny soudy řeší.

+1/0
25.10.2011 19:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.