Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie rozdá před Dušičkami reflexní pásky, má starost o chodce

Blížící se dušičkový svátek dělá starosti dopravním policistům. Očekávají, že se stejně jako v jiných letech stane více nehod. Přispět k tomu může hned několik rizikových faktorů: pošmourné počasí s mlhami a brzkou tmou a hustý provoz, kdy vyjíždí i více svátečních řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

A proč to policie bude "rozdávat" ?

To mají na rozhazování? 8-o :-P

0/0
26.10.2011 8:35

zskr

policejní kontroly

A co kdyby policisté místo měření "50" na přehledném úseku kolem poledne vylezli ven v 6 ráno a kontrolovali nesvítící cyklisty mezi vesnicemi? Z rovna v pondělí jsem jednoho takového jen tak tak stihla objet. Ale za tmy a v mlze se jim nikam nechce, co?

0/0
26.10.2011 7:28

Wolf 2

Re: policejní kontroly

Nejen ráno, ale i večer, nejen mezi vesnicemi, ale i ve městě, kde jsou vidět pitomě. Tak se u nás prohánějí po setmění bez jediné odrazky, nebo s nějakou trapnou bludičkou s JEDNOU LED diodou! Sebevrahové.

Všechny předepsané odrazky dohromady mě osobně stály maximálně 150 Kč, obě blikačky se dají koupit celkem slušné taky za nějakou stovku nebo dvě. Ale to oni né, to je přece pár gramů navíc, to by pak nemohli podávat takové sportovní výkony, ke kterým si dopomáhají kolama za desítky tisíc, funkčním prádlem, cyklodresama...

Štěstí, že teď, jak je zima, jezdí na kole už jen ti pravověrní cyklisti, co většinou příslušný vybavení mají a ví proč.

+2/0
26.10.2011 8:30

Smrť

Re: policejní kontroly

S těmi cyklisty souhlas, ale ohledně padesátky v přehledném úseku - napadlo Vás, že snížení rychlosti má také jinou funkci, než jen tu bezpečnostní? Kdybyste bydlel v blízkosti silnice, pak pochopíte, že je velký rozdíl, jestli Vám auto kolem domu projede tiše padesátkou, nebo prokvílí (v případě kamionů proburácí) osmdesátkou.

0/0
26.10.2011 9:02

sasena

Tohle mělo být dávno uzákoněno

Nevím, o čem diskutovat. V žádné statistice nefigurují neviditelní chodci, kteří v noci způsobí smrtelnou bouračku a utečou. O těch, co na silnici přijdou o život vinou své neviditelnosti ani nemluvě.

0/0
25.10.2011 18:30

franta-t

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Chodec nemá ze zákona jedinou povinnost být viditelný, takže pokud chodec jde po levé straně směru jízdy motorového vozidla a řidič ho sejme, je to jednoznačně řidičova vina, což je zcela správně!

0/0
25.10.2011 19:13

Fair-Play

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

vidět a být viděn, to ti nic neříká, že? Jak se ti žije bez mozku?

+3/0
25.10.2011 19:33

Datel 15

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Pane bože ;-DRv Chceš říct že se hrdě necháš sejmout, než aby si udělal něco pro své bezpečí, jen proto že ti to zákon nepřikazuje? Reflexní pásky nosím ve večerních hodinách už čtvrtou sezónu. Jejich nasazení je stejně rychle jako zavázání bot.

+1/0
25.10.2011 19:48

majkl1

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Což je zcela špatně! Už ve znění zákona. Ten totiž vznikal za docela jiných dopravních podmínek, než jsou dnes, ale ke změnám jaksi nedošlo. Za snížené viditelnosti by měl mít chodec, coby účastník silničního provozu, alespoň pasivní ochranné reflexní prvky, podobně jako cyklista. Tmavě oblečeného chodce za tmy uvidíte na pár metrů, pokud jde po správné straně. Toho na nesprávné pravděpodobně neuvidíte vůbec. A pokud je v "povznesené" náladě, je to ještě "zajímavější". A abych parafrázoval váš obrat: Řidič nemá ze zákona povinnost být vševidoucí. Rozumná cesta je v toleranci a chodec by měl mít na mysli jedno zásadní pravidlo: Nejen vidět, ale býti viděn! Proto bylo třeba zavedeno celodenní svícení. Řidičům se podobná opatření nařídí snadno, ale jak je tomu s chodci?

A to už vůbec nemluvím o "kárnících", kteří tak rádi provozují svou "živnost" za šera či tmy.

+2/0
25.10.2011 19:48

franta-t

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Tmavě oblečený chodec (a potažmo i bruslař nebo spolujezdec v autě) narozdíl od jiných účastníků silničního provozu může být ožralý na hranici přežitelnosti, a to zcela legálně, nehledě na to, že zákon chodcům ani bruslařům žádné pasivní ochranné reflexní prvky nenařzuje. Takže pořád platí to, že pokud řidič sejme chodce/bruslaře, který jde/jede vlevo (v souladu se zákonem), půjde sedět za zabití nebo ublížení na zdraví, v čemž nevidím jediný důvod, proč by neměl jít sedět.. Zcela se souladem znění zákona !!

0/0
25.10.2011 20:35

sasena

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Právě kvůli takovým hlupcům se dostávají lidi do maléru. Sejmout ale podobného exota, jako jste vy, by mělo být posuzováno spíš jako záslužný čin. Rv

+2/0
25.10.2011 22:31

majkl1

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Vážený pane (alespoň dle nicku), žvaníte nesmysly. Postihnout za alkohol (opilost), je možné každého účastníka silničního provozu. Ať chodce, vozku, cyklistu či bruslaře. Jenom praxe represivních orgánů je jiná. Až se budete válet ožralý na silnici a poldové vás odvezou na záchytku (pokud vás před tím nepřejeli), měl byste jim blahořečit. Za to, že vás odvezli včas, než došlo k neštěstí.

Když se tak oháníte zákonem, toto byste měl vědět. Rovněž tak to, že dopravní nehodu může zavinit chodec. Tak slezte ze stromu a přemýšlejte. Přeji hezký den i přemýšlení.

+2/0
26.10.2011 2:45

Smrť

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Franto-t, Vy zřejmě nejste a nikdy jste nebyl řidič, že? Jinak byste tu obhajobu nedostatku pudu sebezáchovy, sobectví a sebevražedných tendencí nemohl vypustit z klávesniceRvRv.

0/0
26.10.2011 8:49

franta-t

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Omyl, sice jsem naposledy řídil v den závěrečných zkoušek v autoškole před 12 rokama, ale mám řidičák pro 3 skupiny oprávnění (velké A, B a T).

0/0
26.10.2011 21:09

síma25

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Tohle si nechte vytesat na náhrobek, až vás někdo sejme v černém oblečení. Nepřeju Vám nic zlého, ale uvědomte si, že použitím rozumu a reflexních prvků chráníte SVÉ zdraví, případně svých dětí, tomu řidiči se pravděpodobně nic nestane - fyzicky.

0/0
25.10.2011 22:06

Smrť

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Mně se jednou podařilo jednoho takového frantu-t, co stál na kraji silnice v maskáčovém oblečení, zahlédnout ještě včas jen proto, že potáhl z cigarety. Jindy mě výskyt takového bambuly ve tmě za zatáčkou v lese (šel vpravo zády ke mně) málem poslal čelně proti autobusu - bylo to o pověstný chloupek. Chodci (tedy většina z nich) si vůbec neuvědomují, že v tom provozu také nesou svůj díl odpovědnosti:-/.

0/0
26.10.2011 8:59

síma25

Re: Tohle mělo být dávno uzákoněno

Tak s tou cigaretou je to dost hukot, kdekdo by takové nicotné světýlko přehlídl - dobrý postřehR^ Ale chodce bych zase všechny neházela do jednoho pytle: sama se mimo osvětlenou obec a chodník běžně nepohybuju, žiju střídavě ve třech větších městech a mezi nimi se přemisťuju autem, takže nějaká taková procházka mezi dědinama po tmě se mi přihodí leda občas o víkendu, když jsme někde na výletě a v tom případě mám obvykle na zádech batoh, který je vybaven reflexními prvky už z výroby a v chladnějších měsících mám bundu, která je má taky. Tedy bez jakéhokoli úsilí jsem vidět. A stejně tak hodně dalších lidí - dnes už je reflexní proužek skoro na každém zimním oblečení, nedávno jsem kupovala sestře rukavice a proužky byly i na nich. Má dva čokly a ti mají z reflexního materiálu i postroje a to po nich při nákupu nijak speciálně nešla. Prostě je toho spousta a rozumných lidí je taky dost:)

0/0
26.10.2011 16:05

franta-t

Policajti nemůžou nutit chodce totok nosit,

protože podle zákona chodec nemusí být osvětlený. Mimoto sváteční řidič je taky řidič jako kterýkoliv jiný - má řidičák, má kartu řidiče, má zaplacené pojištění stejně jako všichni ostatní. Nemám moc rád takovéto škatulkování. Buď mám řidičák a su řidič nebo nemám řidičák a řidič nejsu.

0/0
25.10.2011 17:41

sasena

Re: Policajti nemůžou nutit chodce totok nosit,

Podle zákona není zakázáno ani strkat dráty do elektrických zásuvek. A dělají to jen malé děti nebo totální hlupci. Takže pokud dobře míněný počin bereš jako nucení do něčeho a dítě zřejmě nejsi, je jasné, kam tě zařadit. :-)

+3/0
25.10.2011 18:36

Point_M

A kdo nebude mít letos pásku

pro toho bude k dispozici na příští rok věnec a svíčka.

+4/0
25.10.2011 14:32

Kladýnko1

Nějak mi nekoresponduje nadpis

s obsahem článku...8-o

0/0
25.10.2011 14:19

Indi.HK

Re: Nějak mi nekoresponduje nadpis

Mně zas nekorespondují čísla. Tohle je několikátý článek, který si zahrává s počtama. Kolik teda loni v listopadu zahynulo chodců?

0/0
25.10.2011 14:31

macarát

Pokud je vidět na 60 metrů

tak má řidič jet tak, aby na šedesáti metrech zastavil.

0/0
25.10.2011 14:18

Fair-Play

Re: Pokud je vidět na 60 metrů

macaráte, zase prudíš? Jaké to je žít bez mozku a bez řidičáku?

+2/0
25.10.2011 16:40

Fair-Play

Re: Pokud je vidět na 60 metrů

Jistě, chodec je natolik nesvéprávný, že nemusí udělat ani naprosté minimum pro svou bezpečnost a vše nechat na řidiči který je ovšem také jen člověk.

+2/0
25.10.2011 16:43

Smrť

Re: Pokud je vidět na 60 metrů

Těch 60 metrů je to při zapnutých dálkových světlech, jinak to může být i méně než polovina této vzdálenosti. Navrhujete za tmy jezdit rychlostí 20-30 km/h?

0/0
26.10.2011 9:06

xdriver1

Kdyby se o hroby starali

v průběhu roku, tak se všichni nešťastníci nemusejí potkat v jeden den a nemusí to být takový masakr :-/

0/0
25.10.2011 14:09

Indi.HK

Re: Kdyby se o hroby starali

No to je právě to, svátek zesnulých je jeden den v roce. Takže se v ten den potkají všichni, co chtějí zesnulé uctít, ať se o hrob v průběhu roku starají, nebo ne.

Než něco napíšete, zkuste se nad problémem zamyslet.

0/0
25.10.2011 14:34

xdriver1

Re: Kdyby se o hroby starali

Náhodou jsem nad tím docela přemýšlel :-P Podle mě je daleko hezčí i vůči zesnulým na ně myslet po celý rok a občas se u hrobu zastavit, než pořádat tyhle davové nájezdy - na nich totiž není nic důstojného...

0/0
25.10.2011 14:42

Indi.HK

Re: Kdyby se o hroby starali

Já nikoho v hrobu nemám, všichni jsou rozptýlení. Takže mě se dušičkový šílení netýká. Ale dovedu pochpit, že mediálně naspídovaný lidi to všechno musí objet. Počkejte až se tu zahnízdí heloween to teprve bude nářez.

0/0
25.10.2011 14:49

síma25

Re: Kdyby se o hroby starali

To máte pravdu, občasná návštěva v průbehu roku je určitě lepší, než jednou za rok a jen proto, že jsou dušičky. Ale já osobně mám ráda procházky po hřbitově o dušičkách, nebo o vánocích - všude spousta svíček, někdy i sněhový poprašek... není v tom žádná úchylka, ani obsese, jen mi to prostě přijde pěkný. Nicméně na tyhle procházky chodíme pozdě večer, až opadnou ty davy.

0/0
25.10.2011 19:12

InstinkTT

Firma

Kdo vlastní firmu na výrobu reflexních pásek? Jedna vyšla jistě na takových 1500 Kč. Že ano? RvRv

+1/0
25.10.2011 14:06

King_Feanor

Re: Firma

pokud je zákazník stát,tak 1500 je ještě za levno, že ;)

0/0
25.10.2011 14:40

Fair-Play

Re: Firma

Jedna páska stojí cca. 15.-

0/0
25.10.2011 16:45

Kilimanjaro

vy jste fakt na hlavu,

tyhle veci fakt zasadne pomahaji predejit nehodam.....tady nevidim zadnou sikanu...takze vy, co tady delate kvuli tomu usklebky asi vubec neridite.....ja bych napriklad dal zluty vesty povinne pro vsechny cyklisty

+5/0
25.10.2011 13:58

xdriver1

Re: vy jste fakt na hlavu,

reflexní vesty pro cyklisty už měly být dávno, já bych to rozšířil i na chodce, kteří jdou po komunikaci, u které nejsou chodníky!!

0/0
25.10.2011 14:12

Lumpíí po banánu 2

Re: vy jste fakt na hlavu,

na valašsku jsem párkrát potkala chodce, kteří měli na rukávu blikačku = zdálky jsem myslela, že to jsou cyklisti, blíž to mělo jen nohy, ale hlavně, že byli vidět.

Jednou jsem málem sejmula zřejmě napůl dementní bábrli. Nejen, že byla v černém, ale měla i černý šátek na hlavě. Oslnilo mne protijedoucí auto a tu ženskou jsem viděla snad 3 m přede mnou.

+1/0
25.10.2011 14:18

macarát

Re: vy jste fakt na hlavu,

Když jsi oslněná, máš zastavit. Jezdit poslepu není normální.

0/0
25.10.2011 14:19

Fair-Play

Re: vy jste fakt na hlavu,

má cenu to vysvětlovat někomu jako jsi ty? Nemá, nemáš to totiž čím zpracovat:

+1/0
25.10.2011 16:58

síma25

Re: vy jste fakt na hlavu,

A když jste debil, neměl byste přispívat do diskuzí. Blekotat absolutní nesmysly není normální.

+2/0
25.10.2011 19:15

macarát

Re: vy jste fakt na hlavu,

Pokud máš problémy se zrakem, nesedej za volant.

0/0
25.10.2011 14:18

Kilimanjaro

Re: vy jste fakt na hlavu,

ty asi nejezdis vid? nebo jen po osvetleny magistrale

+1/0
25.10.2011 14:24

Fair-Play

Re: vy jste fakt na hlavu,

macaráte, ty jsi duševně nemocný člověk

+2/0
25.10.2011 16:52

Wolf 2

Re: vy jste fakt na hlavu,

Už teď máme povinně 2 ks oranžových odrazek ve výpletu, 4ks oranžových na šlapátkách a po jednom ks bílé vepředu a červené vzadu. K tomu pokud si správně pamatuju příslušný zákon, tak i nějaké světlo.

A jaké procento cyklistů to má v pořádku? Odhaduju tak 20 %. (Já jo :) )

0/0
26.10.2011 9:19

Wolf 2

Re: vy jste fakt na hlavu,

Zapomněl jsem zdůraznit hlavní myšlenku: Netřeba zavádět povinně vesty, stačilo by, kdyby se důsledně kontrolovalo to stávající povinné vybavení. Což se neděje. V životě jsem neslyšel o někom, kdo by za chybějící odrazky dostal pokutu.

U nás na okraji Brna nedávno probíhala nějaká akce na cyklostezce, MP kontrolovala odrazky a u dětí přilby. Pokuty nedávali. Jen dáreček těm, co měli aspoň část odrazek.

0/0
26.10.2011 9:25

kiv

Aha tak "starost"

to je vtip dne:-) Nikdy za svůj život jsem nezažil situaci, kdy by policie, neřku-li městapo  se o někoho starala ... To je jen její PR a novinářské onuce jej ochotně papouškují ...

0/0
25.10.2011 13:50

laiquendi

Re: Aha tak

Svžm komentářem se sám onou "onucí" stáváš...

0/0
25.10.2011 14:09

xdriver1

Re: Aha tak

nenech se mýlit, stát a potažmo policie na tvém životě velice lpí. Dokud žiješ, platíš daně. Nechat si zabíjet daňové poplatníky je sebedestruktivní pro jakýkoli stát, i pro náš. ;-)

0/0
25.10.2011 14:11

Lady Humussprey

Každému chodci, povinně helmu a na helmu zelený majáček

0/0
25.10.2011 13:47

Lumpíí po banánu 2

nééé zelený néééé

ženám růžový a mužům modrý ;-D

0/0
25.10.2011 14:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.