Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce rychleji stavět dálnice. Chystá se zjednodušit vyvlastňování

Vláda plánuje, jak zrychlí vyvlastňování soukromých pozemků ve veřejném zájmu, například kvůli stavbě dálnic. Chce se tak vyhnout opakování případů, jakým byl spor s farmářkou Ludmilou Havránkovou. Ta až po sedmi letech letos v červnu prodala 11 hektarů půdy, které stát potřebuje pro dostavbu dálnice u Hradce Králové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mikkey

Vyvlastnění

Vyvlastnění ve veřejném zájmu - to zní opravdu hodně odporně. Tomu říkám kapitalismus jak vyšitej.

0/0
26.10.2011 11:09

Byl jednou jeden kral

souhlas

naprosto souhlasim ! ... pokus o dohodu, ferova cena pro obe strany a pokud nepomuze vyvlastnit za cenu obvyklou v okoli popripade vymenit za sousedni parcelu (soused, ktery je nasrany ze dalnice nejde po jeho pozemku na ferovou cenu nabizenou majiteli pozemku pod dalnici urcite rad prikyvne)

0/0
26.10.2011 7:27

Blablador

Re: souhlas

dohoda jistá stát chce a Tvůj názor ho občane nezajímáRv

0/0
28.10.2011 9:26

Byl jednou jeden kral

uvodni fotka

to nema redakce novejsi fotku nez ze sklonku minuleho tisicileti ??

0/0
26.10.2011 7:25

daaaanyyyy

zidum dat mene za stavbu dalnic,

a o to vice proplatit nasim lidem za pudu a je to. komu by se to nelibilo?

0/0
25.10.2011 23:50

Z-drcený kostkový cukr

Vidím pozemky dávno již vykoupené a NIC se tam neděje!

To si z nás dělaj kozičky?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
25.10.2011 22:58

Xladi

Jo prej zjednodušení

vždyť se pořádně nestaví ani tam kde to možné je a vše je zařízeno, jenže nějaký chytrák to vyškrtnul že to není priorita, tak se raději plácají na místě.

Snad největší tragédie je nedostavěných pár km D8. Chybí malý kousek aby byla dálnice až do německa ale pořád to ne a ne dodělat. Cesta by se tak zkrátila o desítky minut.

0/0
25.10.2011 21:47

kublaj1

Práce kvapná...

Tady nejde jen o upravu legislativy, ale především by se měli probudit ti přeplacení kašpaři, kteří mají na úrovní EU projednávat jaká bude výše podpory z evropských fondů pro naše silnice, železnice a vodní cesty v nadcházejícím programovém období 2014 - 2020. Také státní podíl musí odpovídat výši podpory z EU a ne si honit body osekaváním rozpočtu na nepravém místě. Práce těchto rádoby kádrů dosud za moc nestojí. V porovnání se sousedním Polskem, se máme co učit. Zde se staví jako o život jak na silnicích, tak na želenicích. Jen na železnicích aktuálně modernizují téměř 2000 km tratí, od roku 2015 budou stavět vysokorychlostní železnice a v roce 2020 se na nás budou koukat úplně jinak, než jsme je soudili podle stavu infrastruktury my před pár lety.Rv

0/0
25.10.2011 21:19

hans_k

Zlodějna, co je to státní zájem ?

připomíná mi to situaci z let dávno minulých, kdy babička dostala 0,40 Kč/m2 bez diskuze. Rozhodnutím strany té nejpomazanější.

0/0
25.10.2011 20:55

svedek casu

Vyvlastňovat ano

a nasypat Řebíčkům!! jako za bolševikaRv

0/0
25.10.2011 20:23

opis

a je to tady zase

předtím nám sebrali pozemky komunisti, a dnes až jsme je dostali před pár lety zpět tak nám je budou brát další zloději.Já jim kašlu na 16kč/m , já pole prodávat nechci ale s případnou výměnou bych za určitých podmínek (vzdálenost,bonita,stav) souhlasil.

Ten kdo souhlasí s tímto zákonem určitě bydlí ve městě v paneláku, a za oknem má dva květináče.;-O

+2/0
25.10.2011 18:30

Lokýt

Ve veřejném zájmu?!

Prudce nesouhlasím, že by stavba drah pro auta byla ve veřejném zájmu. Ve veřejném zájmu je přesný opak, motorismus omezovat.

+4/0
25.10.2011 17:33

jamesdixon

Re: Ve veřejném zájmu?!

No jo, vysvětlete to lidem. Za situace, kterou nelze změnit, leda nějakým totalitním zákonem motorismus omezit, je skutečně veřejným zájmem vybudovat kvalitní dálnice a rychlostní silnice.

0/0
25.10.2011 21:49

Raduzak

Zrychlení

Pořád nechápu, v čem je to zjednodušení a zrychlení?

0/0
25.10.2011 14:31

comePack

Re: Zrychlení

tak, "šedivá teorie, zelený strom života", zryhclení (případné) se tam asi najít dá, prostě "nabídnu cenu za pozemek, vlastník řekne NE, já slušně poděkuji a stavím" ... ! R^

Pak se s ním soudím o náhradu, ale mezi tím už je "dálnice" hotová, ne jako teď s tou "farmářkou" u H.K. ...! Rv ;-€

0/0
25.10.2011 14:35

Raduzak

Re: Zrychlení

podle mne bude celý proces vyvlastnění stejný jako doposud, tedy bude muset proběhnout soud, který může skončit vyvlastněním pozemku. Do té doby se snad na pozemku stavět nesmí, ne? Podle mne nejde o žádné zrychlení ani zjednodušení ale pouze o ušetření = okradení majitelů pozemků.

0/0
25.10.2011 14:46

comePack

Re: Zrychlení

tak s tím "okradením" zásadně nesouhlasím ...! 

Fakt je (dle mého) to, že se prostě bude stavět a souvisle se bude řešit "odškodnění" ... R^  a s tím naprosto jednoznačně souhlasím, ať pak "farmářka" dostane  řeba "mega za kvadrát", to už mi bude jedno (pokud ta cena bude obvyklá a tržní), ovšem nějaké spekulace poliTRUků ve smyslu (támhle naplánujem dálnicu, než to někdo uvidí, koupíme "louku" ..., to teda musí  skončit!

Sice nevěřím, že to skončí za této vlády chemika padákového specialisty, ale snad někdy ano!

0/0
25.10.2011 15:38

Tajemný muž

Re: Zrychlení

To je jednoduché, když někdo nebude chtít akceptovat navrženou cenu, nebudou 10 let probíhat soudní spory. Přijde odhadce, stanoví cenu louky, stát si tu louku vezme a Vám vyplatí 2násobek odhadu. Otázka cca 14 dnů. V soukromém sektoru otázka 3 dnů... :-P

0/0
25.10.2011 14:36

Raduzak

Re: Zrychlení

viz výše

0/0
25.10.2011 14:46

comePack

Re: Zrychlení

pünktlich ! R^

0/0
25.10.2011 16:07

comePack

tak mám dojem, že už jsou všechny pozemky

prostavbu dálnic "vykoupeny", případně se další výstavba dálnic neplánuje ...! ;-€ 

Jinak TOHLE "navržené vykoupení" nedokážu pochopit, kapři si rybník nevypustí ...!

0/0
25.10.2011 14:15

akleen

chjo

myslim, ze si tu lide pletou pojmy s dojmy. Nejprve by si meli ujasnit co to je verejny zajem.

0/0
25.10.2011 14:04

sámvelkýmao

no

kdyby místo nesmyslů pod pozemkem havránkové prostě postavili tunel, dávno by se jezdilo..........

0/0
25.10.2011 13:47

jfb

Re: no

Ono by stačilo vyhovět jejímu původnímu návrhu, případně dodržet asi ty 2-3 později podepsané smlouvy, které vždy smetl stát.

+1/0
25.10.2011 14:04

sámvelkýmao

Re: no

by měli někde uvést, kolik miliard stát zaplatil za právníky a všechny ty akce okolo havránkový........

0/0
25.10.2011 14:12

Tajemný muž

Re: no

Stát s ní chtěl hlavně *******. Problém je, že se ona nedala. Akceptovala hodně návrhů ( i pro ni méně výhodných ), ale stát nakonec vždy cuknul. Ona původně chtěla tyto pozemky vyměnit za jiné státní pozemky hned vedle jejich a to ve stejné výměře (ani metr navíc). Ale státu se to nelíbilo. Takhle proběhlo několik dohod, které ona podepsala, ale stát je pak nedodržel a snažil je jí ****** a ještě tak, aby to vypadalo, že je to její vina a že se snaží dojit stát. Nevyšlo mu to (naštěstí). Sežeňte si o tom nějaké informace. Ona chtěla fér dohodu -> metr za metr. Proč to nechtěl stát (když to bylo výhodnější, než jí platit, je otázka...

+1/0
25.10.2011 14:31

Pinocheat

Re: no

Myslím, že paní Havránkovou neznáte. Jinak byste věděl, že když si uvědomila svoji vyjednávací pozici, chtěla z toho vytřískat čím dál víc peněz. Nakonec si nechala poradit, aby to nehrotila přes míru.

0/0
25.10.2011 14:34

Tajemný muž

Re: no

Osobně jí neznám, to máte pravdu. Ale viděl jsem o tom problému asi dvě nebo tři reportáže v publicistických magazínech, kde říkali i to, co se v hlavní zpravodajské relaci neobjevuje. A bylo to velice zajímavé, jak je schopen stát zacházet se svými občany.

+1/0
25.10.2011 14:51

Pinocheat

Re: no

jo jo jo "publicistické pořady"... no to je jiná, když to říkali tam ;-D

+1/0
25.10.2011 15:36

Smradlavej čmoud z komína

Re: no

jo? tak proč v tom článku je něco jinýho, že chtěla mnohem víc

0/0
25.10.2011 16:51

Pinocheat

Hmmmm...

Kdyby se radši starali o to, aby ty dálnice byly kvalitní. Když už se chtějí inspirovat zahraničím, tak ať se kouknou na tamnější kvalitu.

0/0
25.10.2011 13:46

sámvelkýmao

Re: Hmmmm...

tak toho se tu nedožijem ani za 100 let, co za 100, ani za tisíc..............

0/0
25.10.2011 13:47

Byl jednou jeden kral

Re: Hmmmm...

ale no tak, i v rakousku potazmov nemecku uz to neni co to byvavalo - stare dalnice se taky moc neopravuji, akorad jim hold vydrzi v prijatelne kvalite daleko dele, nez nam ty nase

musime si ale uvedomit ze nektere useky D1 jsou 40 let stare a nikdo na ne v podstate nesahl .... kdyz nepocitam instalaci mytnych bran a "informacnich tabuli - jednte opatrne"

0/0
26.10.2011 7:32

krčma

nesouhlas

tak s tímto vyslovuji jednoznačný nesouhlas, máte louku, někdo vám z ní chce udělat stavební pozemek a přes změnu územního plánu udělá a pak chce vykupovat louku, to je zlodějina - stavební pozemek se prodává za tržní cenu a dohodou mezi dvěma subjekty; jestli chce stát šetřit, tak ať šetří tam, kde se krade a ne, že začne sám krást

0/0
25.10.2011 13:41

bobecek173

Re: nesouhlas

Blbost, pokud by tam měla vést cesta, byla by tam dávno stavební uzávěra a nikdo by mu louku nepřepsal na stavební pozemek.

0/0
25.10.2011 14:05

Raduzak

Re: nesouhlas

Tím, že tam vystaví cestu z louky stavební parcelu udělá, ne?

0/0
25.10.2011 14:13

Tajemný muž

Re: nesouhlas

Je to tak, statut parcely se musí změnit na stavební, aby se na něm mohla silnice stavět.

0/0
25.10.2011 14:32

sámvelkýmao

no

minimálně by se mělo zohlednit, za kolik to dotyčný koupil. a pokud louka má hodnotu 16kč za metr čtverečný, ale dotyčný ji koupil za 100, protože se mu líbila, tak ji těžko bude prodávat státu za 16...........

0/0
25.10.2011 13:40

Glock Mark XIX

Re: no

pole za 100 Kč/m2 ??? 8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
25.10.2011 13:41

sámvelkýmao

Re: no

no kdyby na něm pěstoval konopí nikoli technické, proč ne. za sezónu to má doma.........

+1/0
25.10.2011 13:43

Raduzak

Re: no

Budete se divit, ale kamarád zemědělec, když si ztmeloval pozemky, platil za pole i cenu vyšší.

0/0
25.10.2011 13:48

sámvelkýmao

Re: no

klidně tomu věřím. všechno není jen úhor.........

0/0
25.10.2011 13:51

Raduzak

Re: no

to byla reakce na Glocka, který má u ceny pole za 100Kč/m2 vytřeštěné oči

0/0
25.10.2011 13:52

sámvelkýmao

Re: no

ano, dokážu se orientovat. senilita a alzheimr mi ještě na dveře neklepou.........

0/0
25.10.2011 13:54

kukvykuk..

Re: no

A?

0/0
25.10.2011 13:52

sámvelkýmao

Re: no

acdc............

0/0
25.10.2011 13:55

kukvykuk..

Re: no

blesk

0/0
25.10.2011 14:03

Smradlavej čmoud z komína

Re: no

dobře, tak pokud ji kdysi koupil za 1 korunu nebo méně, tak vykoupit za tolik

0/0
25.10.2011 14:58

Glock Mark XIX

Tahle diskuse je zase nuda

Polovina lidí se v problematice pohybuje jako naprostí laici, další zase neví, jak to funguje u německých soukmneovců....

0/0
25.10.2011 13:35

kukvykuk..

Re: Tahle diskuse je zase nuda

Co mi je po němcích?

0/0
25.10.2011 13:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.