Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ostravě vykolejil osobní vlak, zranil se strojvůdce a šest pasažérů

Na trati mezi zastávkami Ostrava-Svinov a Ostrava-Vítkovice vykolejil v sobotu před půl osmou večer osobní vlak. Souprava narazila do sloupu. Zranilo se sedm lidí, z toho jeden těžce. Strojvedoucí zřejmě ignoroval návěstidlo, za kterým končí koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AntonínP

Když projel Jančurův mašinfíra

na červenou (což je průser), tak tu bylo řečí, že soukromníky na koleje ne, že to neumí, že ... a ejhle, ono se může něco takového stát i ve státní, dokonalé a neomylné ČD

+2/0
23.10.2011 23:01

falda

Re: Když projel Jančurův mašinfíra

Nevím, proč do toho taháte Jančuru. Je jasné, že se taková věc může stát každému dopravci, nehledě k tomu, že u této poslední události není jasné, zda je vina skutečně na straně dopravce, tedy ČD. Teprve budoucnost může ukázat, který dopravce je nejbezpečnější a který naopak, přičemž je třeba brát v úvah počet vozidel, najetých kilometrů apod. Ale když už jste toho Jančuru vytáhl, tak si dovolím podotknout, že asi není právě dobré, když se mu něco podobného stane při jedné z prvních jízd, to o moc velké profesionalitě nesvědčí. Na druhou stranu, ČD na to, kolik provozují vlaků, zase tak zlou bilanci nemají. Naopak Jančura má těch průšvihů, včetně nehod autobusů, na to málo, co provozuje, poměrně dost.

+1/0
24.10.2011 9:12

AntonínP

Re: Když projel Jančurův mašinfíra

V tom, že to je v každém případě průšvih, s Vámi souhlasím. Jen jsem podotknul, že když se to stalo Jančurovi, tak to pro mnohé byl důvod, aby jejich vlaky radši ani nevyjely (ono, kdo ví, jak to s tou červenou bylo a kdy mu ji na tom sloupu nahodili), ale když se to stane ČD, tak je skoro omlouváme, že při tom počtu vlaků ... a nikdo neříká, že by radši na koleje vůbec vyjíždět neměli. To není pro nebo proti RJ či ČD, Jen o měření stejným metrem pro všechny. Je někde, kde bych našel těch "dost průšvihů" u Jančury?

+1/0
24.10.2011 10:44

Ten co odhlasil předplatne MF

NEVÍ

někdo , jak jsou na tom litinová spřáhla soupravy......

0/0
23.10.2011 19:42

paiementenespeces

Prosim o vysvetleni co je to kusa kolej.

To je kolej,co ji kus chybi? Ja jen ,ze se to tu dost casto opakuje.

0/0
23.10.2011 16:58

opportunity

Re: Prosim o vysvetleni co je to kusa kolej.

Kolej, která nepokračuje.

0/0
23.10.2011 17:10

honzik_janulik

Re: Prosim o vysvetleni co je to kusa kolej.

To je odborný název, pro blbce je to slepá kolej:-/

+1/0
23.10.2011 19:17

falda

Re: Prosim o vysvetleni co je to kusa kolej.

Proč pro blbce? Každý snad nemusí ovládat železniční terminologii. Váš komentář naopak nesvědčí o vaší přílišné inteligenci! Ale jdete z dobou, dělat z druhých blbce je přece tak moderní!

+1/0
24.10.2011 9:17

semelik

jak to tak sleduju, tak "honzik_janulik" je odborník

na úplně všechno - gratuluju!!!

0/0
24.10.2011 10:45

FandaVV

Re: Prosim o vysvetleni co je to kusa kolej.

Spojení kusá chodba i kusá ulice taky znám...

0/0
24.10.2011 16:05

Si0 po 4. zákazu

Re: Prosim o vysvetleni co je to kusa kolej.

To je jako když se řekne vlak přiede na pátou kolej, služebně na třetí.

0/0
24.10.2011 10:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

a tak je to se vším na ČD

bordel,marasmus,komunismus !!

0/0
23.10.2011 16:43

honzik_janulik

Re: a tak je to se vším na ČD

Tys  moc rozumu nepobral, viď?

0/0
23.10.2011 19:18

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: a tak je to se vším na ČD

řekl bych že víc jak ty co myslíš ?

0/0
23.10.2011 19:50

falda

Re: a tak je to se vším na ČD

Podle vašich keců jste asi blbci oba!

0/0
24.10.2011 9:18

sámvelkýmao

no

myslím, že neměl zimní gumy. a to je jádro pudla............

+1/0
23.10.2011 14:58

JK75

Re: no

však ještě není 1.listopadu,neee ? ;-D

0/0
23.10.2011 17:53

Googdoll

Takto k tomu došlo:

Jede vlak, najednou z ničeho nic vylítne z kolejí, valí do pšeničního lánu, ven z pšenice, valí dál do kukuřice, ven z kukuřice, valí na louku, až zastaví. Policie byla alarmovaná k vlakovému neštěstí. Přijedou na místo činu, několik raněných, strojvedoucí v mírném šoku, škoda pár miliónů. Začnou vyslýchat strojvedoucího, co se stalo:

Proč jste vykolejil? Na kolejích stál xy.

Ohrozil jste tolik životů, materiální škody...

Člověče to jste ho nemohl raději srazit?

Já chtěl, ale on utíkal, nejprve do pšenice, potom do kukuřice...

+2/0
23.10.2011 13:37

Sed_ut_perspiciatis

Re: Takto k tomu došlo:

Nebyl neviditelny?

0/0
23.10.2011 14:34

FandaVV

Re: Takto k tomu došlo:

Kradl propojky...

0/0
24.10.2011 16:21

MrSmashedHead

Neměla být už tma?

První dvě fotky vykolejeného vlaku jsou pořízeny za světla, ale o půl osmé byla už tma. Vystvětlí mi to někdo?

0/0
23.10.2011 12:12

jaris07

Re: Neměla být už tma?

nefotili to rano?

0/0
23.10.2011 12:37

Gonzales_sx1

Re: Neměla být už tma?

Ty dve fotky jsou samozrejme z rana. Vecer tam nebyly. :-)

0/0
23.10.2011 12:39

thorough2

Re: Neměla být už tma?

V 19:27 když se to stalo už byla opravdu tma. Ty ale určitě sám víš, že světlo bylo zase dnes od rána. Článek byl aktualizován v 11:40.. Fotky tedy vznikly dnes ráno nebo dopoledne. Budeš chtít vysvětlit ještě něco, co se týká článku?

0/0
23.10.2011 12:58

MrSmashedHead

Re: Neměla být už tma?

Děkuji za Váš čas a vysvětlení, asi jsem byl moc naivní, když jsem si myslel, že vše dali do pořádku ještě tu noc.

0/0
23.10.2011 15:20

Bery

Re: Neměla být už tma?

Kdyz koukam, jak to na tech fotkach vypada, tak predstava, ze by to dali do poradku jeste tu noc je fakt trochu naivni. ;-)

0/0
23.10.2011 16:38

unioned

Do odbočky osmdesát

Nic proti, tam je osmdesátková vexle, takže nevím. Spíš bych řekl, že něco chybělo, když se tam potulují všelijaké pofidernosti z mokrých čtvrtí...Rv!!

+1/0
23.10.2011 11:28

Ruda Pivrnec

Re: Do odbočky osmdesát

Ta výhybka je odvratná do kusé koleje, osmdesátkové jsou spojky mezi traťovými kolejemi.

0/0
23.10.2011 11:43

unioned

Re: Do odbočky osmdesát

No však, bavím se o vlakové cestě. Těžko postaví šajbu osmdesát a volno (či výstraha) do kusé

0/0
23.10.2011 11:45

unioned

Re: Do odbočky osmdesát

aaa, jsem si nepřečetl tvůj příspěvek pode mnou. Vážně to měl postavené do šturcu? Tak to bude lidský faktor

0/0
23.10.2011 11:47

Ruda Pivrnec

Hmm...

Malé upřesnění. Stalo se to v odbočce Odra. Průšvih zřejmě byl v tom, že záchranářům zřejmě volal někdo z cestujících a udal, že se to stalo ve svinovském lese, což je hloupost, takový neexistuje. Stalo se to v Polaneckém lese. Hasiči tedy jeli někam do Polanky ke Kovošrotu a odtamtud šli pěšky. Neleze mi do hlavy, že si to neověřili třeba u výpravčího ve Svinově, protože 100 metrů od odbočky je most přes Odru, kam se dá normálně přijet autem. Navíc vlak nevykolejil na výhybce, což je dost s podivem, ale vjel do kusé koleje, projel zarážedlo, několik metrů ještě jel ve štěrku, prorazil zarážedlo kusé koleje z opačné strany a vrazil do stožaru osvětlení.

0/0
23.10.2011 11:25

JBetak

Re: Hmm...

Pokud jel nějakých 60, nemusel na výhybce vykolejit.

0/0
23.10.2011 11:34

Ruda Pivrnec

Re: Hmm...

Jasně, ale ty osobáky tady jezdí většinou spíše přes sedmdesát a výhybka je na čtyřicet, je to odvratná výhybka.

0/0
23.10.2011 11:42

JBetak

Re: Hmm...

Je pravda, že vzdálenost, kterou ještě ujel mimo kolej, nasvědčuje značné rychlosti. Takže nevím.

0/0
23.10.2011 12:22

Santa1

Re: Hmm...

Souhlasím s JBetakem, výhybka je zcela nepoškozená, stopy kol, jak "ryly" v zemi jsou až za koncem té koleje. Taky tam nebyl žádný šturc, ani na té opačné koleji, jen hromádka nějakého bordelu, ale i to zřejmě dost pomohlo v brždění. Chyběl kousek a vlak sjel z náspu, nebo pár metrů, a spadl z mostu do toho slepého ramene řeky. Mohlo to být o dost horší. Jinak Elefant to přežil docela se ctí, klobouk dolů.

0/0
23.10.2011 18:46

Smrť

Tak nevím,

v těch místech se potulují různé existence, občas "ze srandy" dotáhnou na koleje ledničku, občas se pokoušejí rozebrat nedaleký železniční most... kdoví, jak to s tou vyhýbkou bylo:-/.

+1/0
23.10.2011 10:25

st31374

Re: Tak nevím,

Ostravsko je plné pochybných hnědočechů. Rv[>-]

+2/0
23.10.2011 11:04

Boma

Na kolejích

stálo nějaké zvíře a strojvedoucí strhl volant. A nebo to bylo jináč?

0/0
23.10.2011 10:06

pointless

Re: Na kolejích

8-o

0/0
23.10.2011 10:39

b-blue

Re: Na kolejích

no.. ještě doplnim, ze bylo namoknuto a byly mokrý koleje, takže strojvedoucí dostal smyk..

0/0
23.10.2011 10:55

bezdukátů

Re: Na kolejích

takže nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze kolejí?

+1/0
23.10.2011 11:16

lucyjee

trať Opava - Český Těšín je prokletá ...

+2/0
23.10.2011 9:17

Huczín von Szinágl

Incident?

...pro autory textu. nešlo o incident ale o havárii, nehodu ap. Incident je něco úplně jiného....

0/0
23.10.2011 9:10

kaksikymmenta

Re: Incident?

Ani jedno ani druhý. Podle interních předpisů ČD D17, skupina A, mimořádné události - nyní už v kompetenci SŽDC - je vykolejení drážního vozidla klasifikováno jako závažná nehoda. V tomto případě A2, protože došlo k újmě na zdraví více než 5 osob a navíc byla způsobena škoda velkého rozsahu.

0/0
23.10.2011 10:13

bezdukátů

Re: Incident?

incest?

0/0
23.10.2011 11:17

Huczín von Szinágl

Re: Incident?

...takže je to nehoda, ajznboňáku.;-) Oč se tady snažíš? Já jsem kritizoval použití slova incident:-P

0/0
23.10.2011 14:07

kaksikymmenta

Re: Incident?

Já se o nic nesnažím, upřesňuju informace. A díky za lichotku, "ajznboňáku" mi ještě nikdo neřekl. :-)

0/0
23.10.2011 14:24

okuk

Je to hrůza

Nejenže jsou ty české vlaky pomalé a mepřesné, špinavé, že se člověk štítí si sednout, ale ještě mají pravidelně nějaké nehody - šrouby na kolejích se viklají, signály nefengují, o lidském faktoru ani nemluvě. Opravdu vyspělá země.

0/0
23.10.2011 9:04

123456789000

Re: Je to hrůza

Tak máte cestovat naprosto dokonalými, absolutně na čas jezdícími žlutými vlaky pana Jančury.

0/0
23.10.2011 9:08

Huczín von Szinágl

Re: Je to hrůza

;-D;-D;-D Janczura.....

0/0
23.10.2011 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.