Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Operace v Libyi skončí 31. října, rozhodlo předběžně NATO

Severoatlantická aliance se předběžně dohodla na ukončení vojenské operace v Libyi k 31. řijnu. Konečné rozhodnutí ale padne až příští týden, uvedl generální tajemník NATO Anders Fogh Rasmussen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radbůza

Běs a děs

Lidé nesmíte věřit, tvrzení bez důkazů,jak to učinila RB OSN. Ano skutečně, je to tak v případě Libye. Ano, o zásahu bylo rozhodnuto na základě zaručeného tvrzení,tvrzení bez důkazů a bez vyšetřování, bylo chorými-mocnými tohoto SVĚTA, zahájeno bombardování za jeho záchranu.Od pádu ŽELEZNÉ OPONY,si tito mocní dělají co chtějí.Není to i naše CHYBA.Je vůbec možné to zastavit - že by to zkusil náš nový kandidát na prezidenta?

0/0
22.10.2011 22:17

timothyleary

Hanba vítězům a čest

poraženým.Nějak mě tak napadlo datum 3.10.1935,to myslím Itálie v čele s fašistou Mussolinim napadla Etiopii.Proti tehdy slušně vyzbrojené italské armádě bojovali Habešané téměř jen s oštěpy v rukou,neb na Etiopii Společnost národů(dnešní OSN) uvalila zbrojní embargo.Nepřipomíná to hrdinným bombardérům schvalujícím vraždění v Libyi něco???Spojenci(agresoři) za účasti ITÁLIE zlikvidovali legitimní vládu v Líbyi za pomoci zbraní o několik generací vyšších než měli obránci Libye.

+2/0
22.10.2011 7:54

akaša

2011

A začíná v Severním ledovém oceánu!!

0/0
22.10.2011 7:49

sanvean

měli bychom si tu fotku přeložit do křišťálovštiny

...hlouček živlů narušil veřejný pořádek a možná že tam vzadu je stánek s buřtama...

Jinak bych si vážená redakce představoval "oslavu" arciteroristy a arcityrana poněkud pompéznější. Nebyla by tam nějaká, kde je víc jak 30 lidí? :-P

+1/0
22.10.2011 7:01

timothyleary

Re: měli bychom si tu fotku přeložit do křišťálovštiny

Po celé Libyi jsou prý plná náměstí slavících lidí.Není to vidět ani na youtube,tohle zpravodajství je na zvracení.

0/0
22.10.2011 7:55

sanvean

Re: měli bychom si tu fotku přeložit do křišťálovštiny

...přesně. Tady to "zpravodajství" naprosto nechutně a bez skrupulí ukazuje lynč člověka a kdyby to šlo, tak budou snad i detailní záběry z několika cm a přitom ta samá "nezávislá" média zcela ve shodě trvala ignorovala (celé týdny a měsíce) a ignorují demonstrace po celé Evropě a USA. Velmi, velmi nechutné a být takovým "novinářem" tak se na sebe nemůžu podívat do zrcadla...Rv:-/

+1/0
22.10.2011 8:13

Josef II

Uz chteji jit? No takhle jsem si okupaci nepredstavoval !

Vzdyt neni mozne, ze by jim tam jiz vycucli vsechnu ropu ! Mozna nejakou moderni technikou.  Doufam, ze alespon ty zbytky ropnych vrtu zapali, tak jak to udelali kdysi v Kuvajtu !

0/0
22.10.2011 2:20

biggles

Operace v Libyi skončí 31. října...

ještě by měli napsat letopočet ...

    jen pro jistotu... ;-D

0/0
22.10.2011 2:03

fackadluhouska

Čili nešlo o ochranu civilistů

jak určil mandát OSN, ale o zabití nějakého politika. OK, takže zabít vládce nějaké země je legální, nemrmlejme, když to třeba udělá Rusko příště, třebas v Gruzii. A nebo když Čína odpálí Dalajlámu.

+3/0
22.10.2011 0:28

vintrlik

počkat počka, tady něco nehraje

Obama oznámil konec operací v Iráku, NATO zase konec v Libyi... takže se máme chystat na nové krveprolití a novou válku? Vzhledem k současné situaci by to odpovídalo bud na Írán nebo na Palestinu :-)

0/0
22.10.2011 0:05

BMG

Re: počkat počka, tady něco nehraje

Palestinu? Proč? Co tam je, kromě Palestinců? A navíc to v pohodě zvládne Izrael, když se mu do toho nebude kecat.

0/0
22.10.2011 0:12

vintrlik

Re: počkat počka, tady něco nehraje

asi nevíte, kdo ve skutečnosti vládne USA? Není to prezident, ale židé jako je Rockefeller, Rothschild atd... no a proto že jsou židé, má zásadní význam postavení USA vůči otázce urdžení Izraelu naživu, jelikož jen oni cpou miliardy do zbrojního průmyslu Izraele, naproti tomu Rusové zase arabským zemím na blízkém východě, proto je situace vyvážená.. ovšem nyní když chce Palestina na půdě OSN prosadit svoji nezávislost, bude mít USA velký problém, kde utrácet svoje peníze a podporovat svůj zbrojní průmysl, tedy značnou část ekonomiky U.S. Takže budou muset vytvořit novou válku, která bude lukrativní pro zbrojní firmy, nejlépe ne na půdě západu, ale někde v odlehlé oblasti, takové bezpečné hospodářství tu funguje už od počátku dvacátého století, tento model vznikl už při první světové válce, kdy si mocní továrníci uvědomili, že na válce se dají trhnout pořádný prachy...;-)

0/0
22.10.2011 11:50

sanvean

Re: počkat počka, tady něco nehraje

za a) je správně

0/0
22.10.2011 6:58

smrtící OSN

V době, kdy Muammar Kaddáfí přebíral vládu,

patřila Libye k nejchudším zemím světa; dnes má nejnižší podíl obyvatel žijících v chudobě z celé Afriky. Během jeho vlády stoupla gramotnost z 10 % na 88 %. Vytvořil zdravotnickou síť na dobré úrovni (před jeho nástupem k moci bylo 10 % Libyjců slepých, v některých oblastech polovina lidí trpěla trachomem, více než třetina kojenců umírala do jednoho roku). Průměrný věk dožití je dnes nejvyšší na kontinentě (muži 75 let, ženy 80 let; tedy vyšší než v České republice). Veřejný dluh je druhý nejnižší na světě. Potraviny jsou dotované a levné, díky pěstování obilí na Ukrajině. Rovněž domácí výrobci potravin jsou podporováni tak, že stát 100% dotuje kupní cenu zemědělských strojů a nářadí, výměnou za příslib poctivého odvádění daní z produkce. Jiní podnikatelé mohou zažádat o nenávratnou státní půjčku na podnikání.

----

Tak co dělal špatně, OSN?Rv

+1/0
21.10.2011 23:28

szdavid

Re: V době, kdy Muammar Kaddáfí přebíral vládu,

děkuji za kvalitni komentář, mohu poprosit o zdroje?

0/0
21.10.2011 23:38

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: V době, kdy Muammar Kaddáfí přebíral vládu,

korporace v zemich EU dostavaji nenavratne "investicni pobidky" - tomu rikam podpora podnikani...a coz teprve banky ktere dostavaji stovky miliard ;-)

Kdyz prevzala moc KSC tak spousta ldi zila na daleko nizsi urovni nez o 40 let pozdeji. Pod vedenim KSC byly vybudovany skoly, nemocnice, silnice, kanalizace, vodovody...jen v 70tych a 80tych letech bylo postaveno pres 1.100.000 bytu :-)

Po vitezstvi komunistu nad komunistama v r. 1989 zacala prava demokracie kde mnozi dostavaji dotace na NIC, zadne naradi ani jime pracovni nastroje k zivotu nepotrebuji

+1/0
21.10.2011 23:38

BMG

Re: V době, kdy Muammar Kaddáfí přebíral vládu,

Ano, to bychom bez KSČ nezvládli. Sice Němci, ač měli všechna velká města srovnaná se zemí zvládli bytovou krizi už začátkem šedesátých let a českým komunistům se to (bez rozbombardovaných měst) povedlo o dvacet pět let později (a i nad tím se dá diskutovat, protože až do konce jejich vlády existovaly pořadníky na byty s mnohaletými lhůtami), ale i tak sláva KSČ. Pravda, komunistům se nedá připsat výstavba první čistírny odpadních vod v Praze v roce 1903-08, ale zase můžeme komunistům poděkovat za to, že fungovala až do sedmdesátých let. Pravda, na západě se tyto čističky první generace bouraly a nahrazovaly modernějšími už v padesátých letech, ale díky tomu se žádná nedochovala, naopak pražská ano, takže máme mimořádnou technickou památku. Sláva KSČ.

0/0
22.10.2011 0:29

krllo1

A kde bychom byli dnes bez komunistických králíkáren?

Pod mostem !

0/0
22.10.2011 6:32

BMG

Re: V době, kdy Muammar Kaddáfí přebíral vládu,

Československo bylo třetí zemí na světě, která už koncem třicátých let zahájila výstavbu dálnic. Po padesáti letech intenzivního budování jsme jich sice postavili asi jen 350 kilometrů z plánované tisícovky, tedy jsme postupovali průměrným tempem 7 kilometrů za rok od okamžiku kdy bylo v této zemi kopnuto do země, ale to nevadí, aspoň nás KSČ ochránila od stresu při jízdě na dálnici.;-D

0/0
22.10.2011 0:38

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: V době, kdy Muammar Kaddáfí přebíral vládu,

asi ti nedoslo ze na kazdy rezim lze napsat hromadu uspechu...i neuspechu. Uz jsem si ale v diskusich zvykl na ledacos :-)

0/0
22.10.2011 3:02

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: V době, kdy Muammar Kaddáfí přebíral vládu,

PS: dalnic postavili komousove malo...dnes jich neni o moc vic a pri spotrebni dani z benzinu, mytneho, DPH z mnohonasobne vyssiho poctu prodanych aut, silnicni dani atd.....stoji tech par km zadluzeni dalsich generaci ;-D ;-D

0/0
22.10.2011 3:04

acvil

...tak nevím...buď v Tripolisu zůstalo málo živáčků...

...nebo to s těmi oslavami není nic moc...a fotek z oslav je asi tolik, jako když ukazovali Kaddáfího oběti...RvRv

0/0
21.10.2011 23:12

2Mac7

Bože, to jsou kecy

NATO a partneři úspěšně splnili mandát OSN k ochraně obyvatelstva Libye.K blití!

+3/0
21.10.2011 23:11

SecondWisdom

Re: Bože, to jsou kecy

No konečně někdo nezaujatý. ;-DRv

+1/0
21.10.2011 23:13

2Mac7

Re: Bože, to jsou kecy

Co to znamená být nezaujatý? Mít stejný názor jako ty?

0/0
21.10.2011 23:16

SecondWisdom

Re: Bože, to jsou kecy

V podstatě ano.

0/0
21.10.2011 23:21

nejmenovaný zdroj z vlády

99.9% Libyjcu vola "Slava prechodne rade"

kdo nevola ma smolika a skocni jako Mojmir 

Nic se nezmeni az na malickost - nova diktatura ubere vyhody a pribydou nevyhody. NATO se nebude vmesovat do probihajicich cistek....

0/0
21.10.2011 22:53

pražskej vidlák

Tak vona to byla operace...

Já myslel, že bezletová zóna. Asi su blbý...:-P

0/0
21.10.2011 22:33

DreamTheater

Re: Tak vona to byla operace...

Asi jo, od počátku je to vojenská operace na základě rozhodnutí RB OSN.

0/0
21.10.2011 22:35

ježo

Re: Tak vona to byla operace...

Prima,jak se slučuje útok na prchající vozidla s resolucí OSN?

0/0
21.10.2011 22:45

2Mac7

Re: Tak vona to byla operace...

asi tak, jak se slučovaly francouzské dodávky zbraní "rebelům" .....hlavně, že chce OSN prošetřit smrt Kaddafiho, ať žije OSN! ;-D

0/0
21.10.2011 23:15

Chrobalivy

všicni lídé v EU

chtějí lybijskou ropu,kterou jsme jim pomohli vybojovat ,chceme se taky zůčastnit privatizace,ta ropa je i naše!!!cena u našich pump by mohla klesnout 35,5kč na 35,1kč,jestli nám to náhodou nezdraží burza v holandsku!!!R^

0/0
21.10.2011 20:57

jamesdixon

Pár týdnů

bude určitě stačit. To už bude v Lybii pevně vládnout nová vláda a lid bude budovat demokarcii.

0/0
21.10.2011 20:19

krkavec běžné velikosti

Re: Pár týdnů

lid bude budovat demokracii-to nemá chybu

0/0
21.10.2011 20:31

jxd

Re: Pár týdnů

;-D;-D;-D

0/0
21.10.2011 22:39

open eye

Hillary Clintonová volala po smrti Muammara Kaddáfiho

A jejda, úplně náhodou se jí přání splní následující den. No a hned další den NATO oznámí, že se z Libye stahuje a končí akci. ;-D

-

P.S. Konec "Akce" znamená mimo jiné, kolem 60 000 zavražděných civilistů. Good Luck:-(

0/0
21.10.2011 19:09

242JURA

NATO bude muset posílit !!!

Nyní začne pravý boj o naftu, kvůli které také vše začalo . Pravda vyleze brzo najevo .Nazdar mluvčí o svobodě !!!;-D

+1/0
21.10.2011 18:51

Gorre

Re: NATO bude muset posílit !!!

Jak vyleze najevo? ;-D

Vzdyt se tim snad nikdo netaji

0/0
21.10.2011 23:08

akaša

Kvoty

Na utajeném místě došlo ke sporu mezi Francii a USA.Dohodnuté kvoty ropy z Libochovic  chce Francie přehodnotit USA nesouhlasí.poslední nota získaná dnes!!

0/0
21.10.2011 18:29

+ab.

?

Z článku. " Aliance ještě ponechá nějakou dobu, než své síly stáhne. Aby byla schopna situaci v zemi ještě nějakou dobu monitorovat." .... A pěkně prosím, jaké právo má NATO  na to, aby o svém rozhodnutí monitorovala situaci v nově ustanoveném státě, s novou, údajně demokraticky instalovanou vládou ? A dokdy tu "nějakou dobu" předpokládá ?  :-/.

+5/0
21.10.2011 18:13

2Mac7

Re: ?

Na právo se neptej

0/0
21.10.2011 23:18

mubu

Zůstanou tam,

aby měli jistotu, že rebelové budou konat tak, jak si USA a NATO přejí. Ale to se mýlí. Už se těším, jak je rebelové budou mydlit.

+4/0
21.10.2011 17:55

Englishman

Re: Zůstanou tam,

Jak je budou mydlit? Doplavou s mýdlem v ruce pár desítek kilometrů k lodím a tam je namydlí? 8-o

0/0
21.10.2011 18:07

jxd

Re: Zůstanou tam,

Ano. Jak ten vtip o tchořovi...

0/0
21.10.2011 22:40

Big-M

Který kmen

budou teď chránit?

0/0
21.10.2011 17:22

slapr

teď můžou použít

tu hloupou munici, až budou "chránit obyvatelstvo" a prát to na všechny strany.

Při tom chaosu, který nastane, boji o moc a vyřizováním účtů už nemůžou trefit vedle :-)

+1/0
21.10.2011 17:16

lojzik

To jsou kecy

+8/0
21.10.2011 14:33

lojzik

Re: To jsou kecy

jaké splnění zadání na ochranu civilů? Země v rozvratu, nikdo neví, co nový režim vlastně udělá, ten se uvádí tím, že bez soudu likviduje své odpůrce, čímž se neliší od toho předchozího.

0/0
21.10.2011 14:35

bitkar

Re: To jsou kecy

presne tak... to je sila, chce se mi z toho zvracet. Oni tem svym lzim snad i veri.

+1/0
21.10.2011 16:00

jxd

Re: To jsou kecy

a vždycky byly.

0/0
21.10.2011 22:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.