Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Kaddáfího smrt je jen gong oznamující druhé kolo

Tak už ho mají! křičí do světa titulky. Ale smrt Muammara Kaddáfího není velká zpráva, přestože tak vypadá. Ten muž šel od válu už před nějakou dobou, přesně od náhlého pádu Tripolisu, a po celý ten čas byl už jen živou mrtvolou. Důležitější je to, jaká se z vejce vzpoury vyklube nová Libye.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Čamrda Píková hopkající VeVeřice

Skvělé supér

Amerika Go Go Go;-D

0/0
26.10.2011 17:27

opeth

nevim proc

jste z toho clanku vsichni tak vypleskli. Nic noveho ani prevratneho tam podle me neni

0/0
21.10.2011 16:24

Mad89

ano

klobuk dole, dobry clanok. Velke otazky su stale nezodpovedane. Zapas by sa mal hanbit. Este pred par mesiacmi sa snim bozkavali na lice v taliansku francuzsku a odrazu je to vrah svina a neviem co. Nikto nic neriesi vsak v pohode.. masmedia mlcia ale clovek co vie daco z historie a sleduje zahr. politiku sa musi hnusit ze zapredali vodcu a narod za ropu. Teraz tam nastane chaos . Ty ludia su len ovecky co nepracuju, za kadafiho mali vsetko zadarmo koli rope . Ja osobne si myslim ze to zacina , otvorila sa brana na africky kontinent kde uz vystrkuje rozky Cina a zapad si to nenecha ujst. ;-O

0/0
21.10.2011 13:08

urceno ke smazani

valim bulvy..

sem jeste porad na idnesu?? Tohle je uvaha, analyza, clanek, ktery prevysuje ostatni produkci idnesu vcetne predpovedi pocasi za nekolik let zpet dohromady, cni kvalitou jako mohykan z bahna bulvaru ktery se tu obvykle vari.. bravo. tehle clovek nemuze snad ani byt zamestnancem mlade fronty.

+1/0
21.10.2011 12:45

Sawy

Uprimne receno,

jsem velmi prekvapen ze na iDNES jsem si mohl precist tak kvalitni komentar.

0/0
21.10.2011 12:23

bijec8

Allah je mocny

Allah spoji svechny muslimy sveta ve finalni valce proti tyranum!!

0/0
21.10.2011 12:17

cornux

Souhlasím - přijde 2. kolo

To ostatně všichni říkali od začátku. Jenom bych chtěl podotknout, že bratříčkování se a následné zavrhnutí diktátora je asi v pořádku. Nakonec, jde o něco jiného, než aby se lidé ze Západu mohli vozit v SUVéčku, utírat si zadek toaletním papírem a mít čtyři týdny placené dovolené bez ohledu na to, zda si tyto vymoženosti může dovolit zbytek světa? Přiznejme si to konečně - jde o to a chceme to. To měly západní vlády nečinně přihlížet, jak "naše" ropa najednou končí v čínských rafinériích?

0/0
21.10.2011 12:10

phi

Re: Souhlasím - přijde 2. kolo

jasne ze to chceme, jsme doooost konzumne zalozeni. sice mi to trochu vadi, ale radsi evropanem nez asiatem ci africanem.

0/0
21.10.2011 12:16

ciara

Naprostý souhlas

Výborný článek, plně souhlasím.

0/0
21.10.2011 10:48

Vodník+

Re: Naprostý souhlas

R^Napsal jste to za mě. Nic výstěžnějšího než je v článku mě nenapadá.

0/0
21.10.2011 12:06

sandokan78

klasika

To je úplná klasika. Všechny diktátorské režimy musí USA svrhnout, protože je strašně nefér, když se mají relativně všichni dobře s tím, že pár prachatej lidí potřebuje být ještě bohatší. Tak se nastolí demokracie, aby pár vlivnejch mohlo být ještě bohatších a na zbytek obyvatelstva je třeba seslat bídu, aby vydělali tím míň, čím víc pracují. A protože to takhle nefunguje, tak stojíme na počátku světové krize - do doby, než zase příjde nějaký neúplatný diktátor, který usměrní těch pár bohatejch... Dávnověká i nedávná historie to jen potvrzuje, ale holt bohatí potřebují být bohatí ještě víc, tak zničí ekonomiku na celé planetě... Děkujeme...

0/0
21.10.2011 10:42

phi

Re: klasika

nemelte tu hlouposti, iniciatorem byl sarkozy

0/0
21.10.2011 12:12

Karla Mrackova

Počátek ?

neprodám Francii ropu za stejných podmínek. Odpověď

Neprodám Francii ropu za stejných podmínek. Odpověď ? Povstání v Libii a okamžité oznámení Sarkhozyho o pomoci proti tyranovi bezletovou zónou ke které se velmi rychle přidá Velká Británie a Itálie. Potom do toho vtáhnou i další země.

Důsledek ? Nový Irán. Vše se opakuje. Nyní nás ještě čeká nová VŘSR. 

,

0/0
21.10.2011 10:13

55108311

Re: Počátek ?

zvláštní je, že k úplně stejné situaci a demonstracím došlo v Tunisku a Egyptě  - ta taky inicioval Sarkozy?

0/0
22.10.2011 20:40

neverleft

copak se to deje v redakci

najednou vam vadi, ze odstranili diktatora? najednou vam je proti srsti demokracie v zemi, kde leta vladl diktator. narod muze ukazat, jak si budou "demokraticky" vladnout, ale uz vam neni po chuti, ze tam je bordel a ze vlastne ten diktator tam drzel poradek co? Proste to je mistni kulturni tradice, ze se problemy resi s kalasnikovem v ruce. Cely ten clanek zavani extremismem a rasovou xenofobii. Najednou by idnes nejradeji tu luzu pozaviral do vezeni a umucil ji tam. bacha na to v redakci, abyste se jeste nedostali do krizku se zakonem, ze podnecujete nestabilitu v cizi zemi.;-)

0/0
21.10.2011 9:34

Modrý a zelený blesk

Libye 2011:

Prohnilí proti prohnilým.

0/0
21.10.2011 9:03

Modrý a zelený blesk

Velice přesné!!!

R^

0/0
21.10.2011 9:00

jarda ....

výstižné

0/0
21.10.2011 8:44

Toph

výborný článek

Tak tohle je zdaleka nejlepší, co jsem kdy na idnesu četla 8-o8-o8-o. Když umíte psát (i myslet ;-)), proč to neděláte častěji??

0/0
21.10.2011 8:31

jxd

Až se mi nechce věřit

že něco tak výstižného zveřejnila právě Junge Fronte Heute...

R^

0/0
21.10.2011 8:22

hugomárapokutář

No teda Vodička!!!

To zírám!!!8-oAle je zajímavý, že takovýhle otázky na budoucnost Libie nepadaly hned ze začátku agrese NATO!?:-/To bylo jenom nadšené hýkání o demograciji a vekých změnách!Přitom každej normálně uvažující člověk tušil, že pokud se těm polodivochům popustí trochu uzda, tak to dopadne stejně jako v Iráku!!! A že jde především o ropu, to bylo taky jasný jako facka,jenom novináři to nechtěli pochopit!!!:-/

+4/0
21.10.2011 7:19

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: No teda Vodička!!!

To jsem zvědavej, jak dlouho si tam člověka s takovými názory nechají.

0/0
21.10.2011 7:46

jmhad

Re: No teda Vodička!!!

taky ti tleskám R^R^R^

0/0
21.10.2011 8:02

jural

S tim slohem

pane Vodicka, se daji psat technicke zpravy. U novinovych clanku o tom dost pochybuju.

0/0
21.10.2011 6:51

jural

Re: S tim slohem

Samozrejme - nic proti technickym zpravam. Aby je clovek napsal, musi vedet o cem pise. A rekl bych, ze mozna proto pan Vodicka nepise technicke zpravy, ale novinove clanky.

0/0
21.10.2011 6:57

cartouche

xxx

To co teď pozorujeme v arabských zemích, je ve skutečnosti projevem typické malthuziánské krize. Arabské země jsou přelidněné a už své obyvatele nejsou schopny uživit. Jinde ještě kácí pralesy, ale co zmůžete s pouští?

Je ironií, že to jsou právě tzv. obyčejní lidé, kteří svým reprodukčním chováním nynější krizi zavinili. A diktátoři jen drželi doutnající kotlík pod pokličkou. Kupříkladu Egypt má cca 82 milionů obyvatel. Za posledních 20 let tam přibylo 25 milionů lidí a porodnost je stále 3 děti na ženu. Ta uzoučká úrodná nudlička kolem Nilu nemůže takovou populační explozi ustát. Noční můra!

Žádnou demokracii opravdu neočekávejte. V následujících letech se bude v pouštním pásu odehrávat boj všech proti všem. A zbytek povalí do Evropy!

+3/0
21.10.2011 1:18

basata

Re: xxx

Pane ,máte pravdu,Egypt je časovaná bomba blízké budoucnosti,která zasáhne celou sev. Afriku a okolí...

0/0
21.10.2011 2:09

hugomárapokutář

Re: xxx

Se vším souhlasím, jenom nechápu, proč se ty mamlasové z EU a NATO snažej jim tam implementovat naše zvyky???8-oKaždému normálně uvažujícímu člověku je jasné, že pokud tam udržuje klid nějaký diktátor, je to lepší něž současný stav!!!

+2/0
21.10.2011 7:24

goresi1965

Re: xxx

na to je jednoduchá odpověď prostě proto, vždyť si vzpomeňte kdo a proč v dějinách vstupoval na cizí území. Dokud měla církev absolutní moc nad tehdejším světem tak kam vstoupila noha dobyvatele všude byl na prvním místě misionář, v rámci hesla křesťanství pro afriku. Kam dovedlo křesťanství afriku vidíme dodnes

0/0
21.10.2011 7:58

Fai Rodis

Re: xxx

Oni jsou v Africe krestani v prevaze?8-o

0/0
21.10.2011 10:57

Mikkey

Re: xxx

V převaze ne, ale jejich asi 40 %, zhruba stejně jako muslimů.

0/0
21.10.2011 16:32

cornux

Re: xxx

V případě Kaddáfího je to proto, že chtěl ropu nechat těžit Číňany.

0/0
21.10.2011 12:16

urceno ke smazani

Re: xxx

ale oni se nesnazi. oni destabilizuji region, namontuji loutkove vlady, nechaji zeme zmitat v obcanskych valkach, jim jsou obcane putna a tech par izolovanych ostrovu kde jsou tezebni pole si udrzi svoji armadou pod kontrolou sami.

0/0
21.10.2011 12:54

basata

Vidím to černě...

Ačkoli mohl utéct,tak neučinil.zahynul hrdinskou smrtí,jak slíbil...

+1/0
21.10.2011 0:13

spinoza

do nedávna jsem o libyii a kaddafím ani neslyšel

ted je na něj každý odborník.když picli causesca tak byl klid, tak že nelze poukazovat jen na saddama. u nás komoušům taky došel dech , když to politbyro zabalilo.

0/0
20.10.2011 23:52

Nemesiss

...a jaká že se "vyklube" nová Libye...???

...Tunis se už klube - islamisti začínají řádit...a Egypt...???...bude NATO chránit masakrované koptské křesťany, nebo se na ně vykašle jako to udělalo s křesťany v Iráku...???...Rv8-o

+1/0
20.10.2011 23:32

jural

Re: ...a jaká že se

To je obecne problem vztahu katolickeho/protestanstkeho Zapadu s vychodnimi pravoslavnymi/orientalnimi krestanskymi cirkvemi.

Staci si jen vzpomenout na Byzantskou risi, pripadne z nedavne doby, jakym zpusobem bylo po 1. svetove valce umozneno vzniknout Turecku. Nejaci Asyrane, Armeni ci Rekove tehdy nikomu nestali za nejakou akci. To se samozrejme tyka i Koptu.

0/0
21.10.2011 6:55

acvil

...hmmm...to to trvalo, napsat alespoň část pravdy...

...řekl bych, že neuplyne dlouhá doba a na Afghanistán a Irák se bude pohlížet - ve srovnání s Libyí - jako na procházku růžovou zahradou (bez ordinace)....a nedejbože, aby se dostaly do akce třeba ty ukradené rakety (až 10 000, jak psala i iDNES)...Rv

+4/0
20.10.2011 23:24

phi

Re: ...hmmm...to to trvalo, napsat alespoň část pravdy...

klid, mame atomovky

0/0
21.10.2011 8:57

mojmir vrtoch

Jako vždy

vše je špatně, ale nějak ta kritika přichází s křížkem po funuse. Kolikrát jste pane redaktore před povstáním napsal Kaddafího kritiku za svou novinářskou karieru? A kritiku západních politiků za styky s Kaddafím po jeho obratu? Kde je kritika na politiku Prahy za socialismu, bez jejíž podpory pod praporem internacionalismu mohl Kaddafí nejenom uskutečnit puč a chopit se vlády, ale uskutečnovat války a terorismus i v Evropě. Podle logiky článku bylo lépe, když byl u moci, ted může být jenom hůř. Libyjci, a to je to nejpodstatnější, si to udělali a udělají po svém.

+2/0
20.10.2011 23:11

jxd

Re: Jako vždy

Po svém? A teď?

Svatá prostoto!

0/0
21.10.2011 8:25

Morthy

těžko to komentovat...

Tak máme ve světě o jednoho diktátora méně a o jeden rozvrácený stát více... kdo je na řadě teď?

+1/0
20.10.2011 23:02

freedom1989

Hroší kůže politika x "slušný člověk"

To je politika. Každý nemá povahu, ocicmávat se se zjevama jako Kaddáfí. Politik na to má ;-D. Je to opravdu těžká práce a nikdo z diskutujících by ji pravděpodobně nebyl schopen vykonávat.

Pokud by se nazačali bouřit sami Libyjci a nepřidali se k nim i mnozí bývalí spolupracovníci Kaddáfího, NATO by toho moc nezmohlo. Západ se zdánlivě zbavil černého svědomí.

Nesmál bych se Libyjcům, že si nebudou umět vládnout. Copak my Češi to umíme? Nejhorlivěji to tady fungovalo pod nějakým protektorátem. Proto je tu tolik lidí s mentalitou otroků, kteří sympatizují s Kaddáfím.

Nechápou, co je svoboda, vidí jen její stinné stránky. Potřebují silného vůdce, který za ně bude myslet a řešit problémy (hlavně tím, že se nedovědí, že nějaké problémy existují). V Rakousku někdy říkají, že jsme národ sluhů. Jako každá paušalizace to kulhá, zvlášť od Rakušanů (xx% s českými kořeny). Ale něco na tom je.

0/0
20.10.2011 22:36

jxd

Re: Hroší kůže politika x

A naopak. Přesněji, právě naopak. Co se toho "zmožení" týká. Že?

0/0
21.10.2011 8:26

rakytnik

Vodička Milan ! !

po prečítaní komentára mi ostala v hlave pachuť a zmätok . To "výchovné" popisovanie plukovníka Kaddáfiho ste viedli a doviedli do konca ako správu o nejakom cirkusovom vystúpení akéhosi klauna . Úbohý komentár namaistreamovaný a ....tupý v uzáveroch . Tým klaunom ste vy, autor Vodička, jednoduchý v obviňovaní a povrchný v poznaní . " Spiklenecké teórie " sú pravdou, ale prečo by ste to mali ďalej analyzovať - to by bolo celkom nad vaše chápanie a možnosti . Kaddáfi bol pojmom, nie klany a boje - vojna a masakrovanie bolo implementované NATo - bez jeho napadnutia suverénnej krajiny by sa zločinci dostali po prvých dňoch pod kontrolu - trvalú či absolútnu . Kto toto prehliada je slabší viac ako ten najamatérskejší bloger . RvRv

0/0
20.10.2011 22:34

rakytnik

Re: Vodička Milan ! !

Úbohosť pomenovaná ako komentár autora Vodičku je šíriteľná len v týchto zemepisných šírkach - inde by vás najskôr asi ani nebrali vážne . Napokon úvaha o šťastí pre Líbiu je len odrazom toho, čo nechýba vám, lebo to asi zabezpečilo publikovanie tejto zlátaniny, ale nedokáže nahradiť zdravý rozum .RvRvRv

0/0
20.10.2011 22:34

freedom1989

Kaddáfí byl klaun - takový živoucí Jokker

Vy jste člověk s duší otroka. Je mi vás líto.

+2/0
20.10.2011 22:37

rakytnik

Re: Kaddáfí byl klaun - takový živoucí Jokker

neúprimnosť v ľútosti je vaším vlastným výsmechom . Označiť dušu iného za zotročenú a potom ho ľutovať ...pane to vy ste otrokom seba samého - sebestačného a povýšeného .

0/0
20.10.2011 22:50

jxd

Re: Kaddáfí byl klaun - takový živoucí Jokker

Tak jinak. Vy s duší otroka opravdu nezasluhujete politování - v tom přispěvatel ujel - Vy zasluhujete to nejhlubší opovržení. U mne je máte...;-€

0/0
21.10.2011 8:29

JendaJenda

Super článek

Je moc fajn, že dostal prostor. Zajímalo by mě, jestli alespoň podobný prostor dostanou stejné články jiných autorů třeba na BBC a podobně.

0/0
20.10.2011 22:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.