Diskuze

Chceme práva jako ostatní, ne peníze, tvrdí Hare Krišna a nové církve

Hnutí Hare Krišna a další církve registrované od roku 2002 si stěžují, že je stát diskriminuje. Pokud chtějí získat zvláštní práva, jako jsou peníze z rozpočtu nebo možnost oddávat, musí splnit podmínku, kterou déle registrované církve dodržet nemusely. Ministerstvo kultury ale úpravu nechystá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

venenum

5. 11. 2011 22:31
Václav Bělohradský, 5.11.2011 (české nezávislé noviny Právo)

Cituji V.Bělohradského:

"...Církevní majetek není soukromý, má veřejnoprávní status z podstaty věci.... Kdyby církve musely žít ze svého soukromého majetku, musely by přestat být církvemi.... Nikdo než nepřátelé církví si nemůže přát, aby žily ze svého soukromého majetku, aby maximalizovaly výnosy z něho...

Restituce ... jsou výnosným byznysem pro všechny zprostředkovatelské firmy a kapitálové skupiny, které ten majetek eventuálně odkoupí nebo budou spravovat....

Chceme-li, aby církve dále působily jako církve, učily nás lásce k bližnímu a obětavosti, nemohou žít z restituovaných lesů, půdy či budov. Kdyby maximalizovaly zisk, popřely by samy sebe.... Nic nemusíme vědět o objemu restitucí a způsobu vydání majetku, z podstaty věci vyplývá, že církve z něj nemohou žít bez zrady svého poslání...

A z čeho mají tedy církve žít ? Z příspěvků věřících, z daňových asignací a z podpory demokratického státu."

0 0
možnosti

1xx

30. 10. 2011 19:06
A já těm sektám nevěřím! Slovo zaručeně nedodrží...

Stejně jako ti homo - co nedokářou vyrobit dítě. To bylo pindů, jak to , ono, nééé... A dnes usilují o adopci dětí. Co z nich chtěj asi vychovat?

0 0
možnosti

Ico

30. 10. 2011 17:35
Rovnoprávnosť

Za 1 katedrálu na Blízkom Východe 1 mešitu v Európe, takisto 1:1 s Indami, mormónmi,vyznávačmi ohňa,  atď.

0 0
možnosti

regina1

30. 10. 2011 17:40
Re: Rovnoprávnosť

Hezky výstižné. Dnešní doba je fakt jiná a těžko někomu, zvláště mladým vysvětlit, že toto konkrétně je naše historie, když jde o majetky.;-)

0 0
možnosti

Dr.Onufrakova

30. 10. 2011 15:47
Proti sekte najlepšie bojuje iná sekta

Preto by ich mali všetky zrovnoprávniť a zaregistrovať podľa obchodného zákonníka ako s.r.o. s tromi členmi štatutármi. Aspoň by si urobili poriadne účtovníctvo vo svojich nespirituálnych činnostiach, takpovediac kšeftoch.

0 0
možnosti

Wolf_Net

30. 10. 2011 16:45
Re: Proti sekte najlepšie bojuje iná sekta

Když to vezmeš kolem a kolem, všechny církve jsou vlastně jen takové.... reklamní agentury :-)

0 0
možnosti

zberanek

30. 10. 2011 15:26
Je škoda, že se tak stát nechová ke všem církvím

Je zvláštní, že stát vůči novým církvím se dokáže chovat racionálně. Měl by se tak ale chovat ke všem církvím.

2 0
možnosti

trikacka

30. 10. 2011 16:48
Re: Je škoda, že se tak stát nechová ke všem církvím

Jako když krišnovcům nedovolí oddávat, tak by to měl zarazit i katolíkům? Nebo když sebral stát katolíkům, co se dalo, tak sebrat všechno krišnovcům? To je skvělej nápad, to si pomůže ;-D

0 0
možnosti

Wolodyjowski

30. 10. 2011 14:48
Sektářům nic, ale katolíci by měli vyučtovat komoušům...

uroky za všechna ta svinstva, za kněžské lágry, za uran, který těžili faráři na Jáchymově. A na komunisty uvalit zvláštníií dan, jako to udělal premier Orbán před dvěma týdny v Madarsku !

!!

2 0
možnosti

Marobud Veliký

30. 10. 2011 15:28
Re: Sektářům nic, ale katolíci by měli vyučtovat komoušům...

mno tak zrovna katolici jsou zlo samo, pred kterym jsou i komanci svatousci :)

2 0
možnosti

saldo

30. 10. 2011 14:01
K lecčemu v našem státě

mám výhrady. Jedno však schvaluji - značnou sekularizaci. Aspoň prozatím.

3 0
možnosti

wildchild

30. 10. 2011 17:36
Re: K lecčemu v našem státě

Pokud chápeme proces sekularizace jako potlačení vlivu náboženství na praktickou politiku (a pouze na ni), pak ano, souhlasím. A v tomto smyslu je  proces sekularizace v Evropě prakticky ukončen už zhruba od osvícenství...

Pokud však chápeme proces sekularizace jako potlačení vlivu náboženství na veřejný život, tak nesouhlasím. Protože co přichází do prostoru uvolněného náboženstvím? Skutečně něco lepšího nebo spravedlivejšího? Nebo jen něco pohodlnějšího, něco co nevyžaduje pár mravních (morálních) požadavků tak jako náboženství? ;-)

0 0
možnosti

Hapalainen

30. 10. 2011 13:57
Církve jsou brzdami pokroku.

4 0
možnosti

Wolodyjowski

30. 10. 2011 14:44
Re: Církve jsou brzdami pokroku.

;-D tak to je fakt dobrý, tos slyšel kde , Soudružka učitelka.. anebo v pionýru

0 0
možnosti

Spytihněv Pidlomotejl v rauši

30. 10. 2011 13:56
více círví více přepláchnutejch mozků

A tak má být. R^R^

0 0
možnosti

tady se potlačují názory

30. 10. 2011 13:35
Tak přemýšlím-k čemu je církev ?

Můj názor je, že je to určitá forma politické strany. Tudíž mně církev absolutně nezajímá. Historicky vzato, 80% válek se vedlo jenom proto, aby jedni násilím nutili svou víru tomu druhému, vraždili se jako zběsilí ve jménu Boha.. Ty, kteří se jim znelíbili,prostě je upálili. Náboženství je obyčejná pilitika, neboli svinstvo. Já ho k životu nepotřebuju, já si sám se sebou pořádek udělám a nepotřebuju k tomu nějakou dutou vrbu ve formě polského faráře.[>-]

3 0
možnosti