Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič kamionu jezdil bez odpočinku, maskoval to magnetem na tachografu

Pokuta a až roční zákaz řízení. Takový trest hrozí řidiči kamionu z Jesenicka za to, že pomocí magnetu falšoval záznamy tachografu. Nedodržoval totiž povinný odpočinek, který má držet řidiče nákladních vozů v kondici a mírnit například riziko mikrospánku. Za poslední týden to přitom nebyl jediný přistižený podvádějící řidič.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karbid

**

Proč chce být Německý policajt Českým řidičem kamionu?Protože je pořád na dovolence.EU

+1/0
22.10.2011 12:17

Lukos

nespravedlivý..

AETR je nespravedlivý k věku řidiče .... proč 20letý musím dodržovat stejný limit jako 60letý šofér?

+1/0
22.10.2011 10:19

krtas

Je to většinou na řidíčích

Jezdím s kamionem po Evropě 7 roků a ještě jsem nedostal pokutu za nedodržení přestávky nebo překročení jízdy. Protože mám rád klid, nepoužívám magnet ani druhou kartu. Když se mě někdy stane, že přetáhnu čas na nakládce, jízdu nebo něco podobného ( 1-2 x do roka) ,jezdím pak 28 dní jak na trní, jestli mě nezastavěj policajti. Jsou firmy, kde po tobě chtěj podvody a je jen na tobě, jestli na to přistoupíš. Pak ale taky chtěj řidiči dojet na víkend domů, chtěj si víc vydělat, když jim to zaměstnavatel umožní atd. Jak si to kdo udělá, takový to má.

0/0
22.10.2011 8:25

pavel.n

praktiky jedné velké kamionové firmy

řidiči jsou placeni za převezené tuny ( vozí štěpky ) na vzdálenost tam i zpět cca 400km ( bez dálnice ) a  za den se musí otočit 2x - když nesplní opakovaně limit , tak řidiče vyhodí .....

Potom se můžete divit , že prázdné kamiony téhle firmy při cestě zpět přes vesnice  jezdí 100km/hod ( mají odpojené omezovače ) a při cestě tam mají problém v každém kopci , protože jsou přeložené !!

0/0
22.10.2011 6:59

LiborAxel

Tak

asi takhle.Z 85% jsou řidiči placeni podle toho kolik ujedou kilometrů,kolik odvezou tun,kolik rozvezou zboží.To je největší problém na vnitrostátní dopravě,při konkurenci která panuje je rčení- náš zákazník náš pán- rozhodující položkou pro majitele firem.Zákazníci ať už jsou to supermarkety,benzinové pumpy nebo kdokoliv jiný tlačí na dopravní firmy aby dopravily zboží v čas,za minimum peněz,nehledě na počasí,kolony atd.Majitelé firem tlačí na řidiče,samozřejmě žádný řidič nedostane prokazatelný příkaz k porušování předpisů-kdo si ho vyžádá je bez práce.Jde o peníze a pokud se něco stane odnese to řidič.U MKD je situace podobná,časy nakládek a vykládek jsou tak našponované že v podstatě řidiči jedou podle pravidel ale nemůžou si dovolit zastavit ani na 20 minut na kafe.Jsem bývalý kamioňák,vím o čem mluvím.

0/0
21.10.2011 22:59

car_director

Re: Tak

Plně s tebou souhlasím ! Dodávám ale, že s touto situací jsou si řidiči vinni sami ! Proč podepisují, tak nevýhodné pracovní smlouvy ? Kdyby se všichni čeští řidiči dokázali domluvit, ( tak jako např.řidiči ve Franci ) nemuseli by dávat magnet ( např.při nakládce, nebo vykládce zboží ) na snímač tachografu a snižovat si tak dobu odpočinku.Také vím o čem mluvím, jsem za volantem 40 let ! A díky tomu, že jsem nikdy nebral vážně pokyny mladých dispečerů,  (jako např. : " ráno v 6 hod.musite vyložit tam a tam, v 10 hod.musíte být zase jinde a pod.žvásty,") mohu jezdit dál.Dříve, byl řidič "PAN ŘIDIČ" ! A dnes? Vidím to v provozu, ať už je to na silnicích, nebo na vykládkách a nakládkách v celé Evropě, 5o% řidičů je póvl ! Ale i jim přeji alespoň 2 000000 km bez jediné nehody !

0/0
22.10.2011 0:34

BukajAktobos

Skutečně objevená amerika...

... že se záznamy tachometrů falšují. Ale zrovna dneska jsem na dalnici v Belgii viděl kamion nadherně položený na zcela rovné silnici v pangejtu na boku. Svodidla proražené, kabina zdevastovaná... To vypadá že to taky natahoval jízdu, bo jinak se tam dostat nemohl, ani kdyby řídil nohou.

Trochu z toho pohledu mrazilo, když jsem jel kolem.

0/0
21.10.2011 20:47

mpes4

Re: Skutečně objevená amerika...

třeba uhýbal nějakému osobáku, který mu tam hodil myšku. Belgičani nejsou zrovna dobří šoféři...

0/0
21.10.2011 20:49

Bijec modrých zlodějů

Tyhle " senzační" články mi přijdou, že poldové objevili

Ameriku .. Tohle je na vnitru, na MKD velmi málo, běžná praxe !!!!!!!!!!!!! A to ani nemluvím o švindlování s kolečkama, papírama na volno a dovolenou atd.  Skutečný stav je ŠOKUJÍCÍ !!!!! Já radši ve čt a v pá vůbec nejezdím po našich dálnicích, protože nechci aby mě sešrotoval nějakej nevyspalej kamioňák ... Ono se o tom moc nemluví, je logický proč a ty souvislosti a dopady, kdyby se jezdilo tak jak má, jsou velmi široké !!!!!!!!!

+1/0
21.10.2011 20:24

-Komedie-

Re: Tyhle

ale prd policajti. To novináři objevili ameriku.

Všimni si, že kdyz nahodou jednou na neco narazí, a je to dostatecne zajimave, tak se tomu venuji po nejaky cas se zuvysenou intenzitou.

Kdyz nekde spadne letadlo, tak dalsi dva mesice informuji o kazde blbosti jako o letadlu v nouzi.

ted zase jednou nahodou ve svodce nasli pripad kamionaka , co jel neajkych 30 hodi bez spánku (asi pred dvema tydny).. takze je to pro ne ted tema.

za dva tydny je to prejde a najdou si neco noveho.

0/0
21.10.2011 20:36

danny47

Re: Tyhle

Houby policajti, spíš JOURNALISTÉ !! !!

0/0
21.10.2011 21:06

Reeve

Kontrolní otázky

Myslíte, že to ti řidiči dělají jen tak pro potěšení, protože je nebaví spát nebo odpočívat?

Mají-li i dnes mizerné platy, jaké by asi měli, kdyby dodržovali všechny předpisy a najeli podstatně méně než teď?

A hlavně: Myslíte, že majitelé spedičních firem o tom nevědí?

0/0
21.10.2011 19:55

Honza13

Re: Kontrolní otázky

Myslíte si, že zloději kradou jen tak pro potěšení? Taky asi mají mizerné nebo žádné platy. A co chudáci lupiči?

0/0
22.10.2011 0:28

Kotěnočkin

Re: Kontrolní otázky

Vy vole! (snažím se být slučný)

0/0
23.10.2011 9:00

vosesulin

...

Dobrý den, příliš nepřispívám, ale k tomuto cosi mám. Můj známý jezdí kamionem. Za srpen najel 24.000 km. Stalo se mu, že spal 6 hodin za tři dny (72 hodin). Podle toho, co mi říkal je to poměrně běžná praxe. Vysvětloval mi, jak lze tachografy obejít - popis je na dlouho - jde to. Řídí auto váhy rodinného domu. Před deseti lety mou známou a její dvě děti zabil spící turecký řidič kamionu na dálnici. Myslím, že se to kdykoli může stát znovu.

0/0
21.10.2011 19:14

sittingsnake

Re: ...

Tiež jazdím kamionom a ten tvoj známy buď klame až sa práši, alebo je to s prepáčením blb. K tomuto ho predsa nútiť nemôže nikto, to je hlúposť...

+2/0
21.10.2011 19:24

Return

Buzerace z Eu

Ne každý řidič který je nucen dodržovat "pracovní dobu" jede s kamiónem do ciziny! Jsou tisíce řidičů kteří se živí regionálním zásobováním. Jsou sezónní práce v zemědělství,stavebnictví apod,takže řidič si v zimě vydělat nemůže a v létě nesmí :-( Přitom kdejaký amatér může jet Chorvatsko "tahem".....

0/0
21.10.2011 18:21

chicocheco

Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

Naštvalo by mě, kdybych musel zastavit na celej den 50 km od baráku kvůli vytočenému tachografu :-/

+2/0
21.10.2011 16:52

Balci

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

pokud by si dělal ve firmě kde je na logistice člověk na správným místě tak by se ti to nestalo

0/0
21.10.2011 16:59

chicocheco

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

Člověk na logistice může být jakej chce, ale stačí půlhodina v koloně a člověk je v pytli... a pak ještě lidi nadávají, že kamioňáci jezdí jak prasata... potřebujou jenom dohnat čas, no, nikdo jim podle tachografu nedokáže, že v době, kdy jeli sedmdesát, byli zrovna ve městě... naopak jim dokáže, že prošvihli půlhodinu povinného odpočinku.

+2/0
21.10.2011 17:02

Bijec modrých zlodějů

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

8-o8-o8-o8-oBlábol, zvratky, hovadina, nesmysl ...OMG když tomu nerozumíte, radši nikam nic nepište, ať ze sebe neděláte vykastrovaného samce od hovězího, jako v tomto případě !!!!

+5/0
21.10.2011 17:25

Já vím, jak to bylo !!!

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

R^to bude nějakej chytrák od "plejstejšnu";-D

+1/0
21.10.2011 17:34

Pracant z Chánova

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

R^

0/0
21.10.2011 18:47

1000101111001111

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

V pořádku, je vidět, že jste odborník. Takže, co kdybyste se teď chvíli přestal chovat jako na odborářské předvánoční nákupní demonstraci a poučil nás všechny, jak to je? A pokud mohu prosit, vyvraťte konkrétními a slušnou formou podanými argumenty to, co řekl ten pán, kterého jste tak hrubě napadl. Děkuji předem. :-)

+1/0
21.10.2011 19:03

Bijec modrých zlodějů

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

Proč do toho motáte jakési nákupy... zřejmě jen proto, abyste si rýpnul.... K věci: ...  "nikdo jim podle tachografu nedokáže, že v době kdy jeli sedmdesát, byli zrovna ve městě" / v koloně - návaznost/ .... ***PROČ by jim to měl někdo/policie/, dokazovat, jestli byl ve městě nebo v polích??? Z jakého důvodu ? Těm je to jedno... citovaná věta je nesmyslná !  ...  závěrečná věta onoho myslitele zní: ..." naopak jim dokáže, že prošvihli půlhodinu povinného odpočinku "    ANO to je pravda, OVŠEM to by tahle věta musela být bez jakýchkoli uvedených souvislostí /město/

Protože potom je to znova blbost na ntou. Protože, pokud k této situaci dojde, řidič zastaví na nejb. možném místě, provede výtisk z tachografu a na něj zaznamená, právě tedy uvedenou kolonu a je to o.k. Pokud budete chtít doplnění, klidně .... Ale trvám na hodnocení, Vámi bráněného příspěvku pilota s nickem chicocheco!!

+1/0
21.10.2011 20:16

síma25

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

Tak pro pomalejší kusy pomaleji: řidiči se zaznamenává rychlost. Na dálnici se víc než 90 rozjet nemůže, aby nahnal čas, který strávil někde v koloně, protože překročení 90 si prostě dovolit nesmí. Ale když se na záznamu objeví, že úsek, kde jel 90, střídal úsek, kde jel 70, je to ok. To, že tou 70 projel obec mu nelze ze záznamu v kabině dokázat. A policie by to měla dokazovat v okamžiku, kdy by se mu za to snažila dát pokutu. O to se však ani nepokouší právě kvůli neprokazatelnosti. A jedno to policii rozhodně není, snaží se vybrat pokuty a snad i trochu vymáhat dodržování zákonů a silničních předpisů.

Zbytek Vašeho příspěvku je čiré blábolení, stání v koloně se na výtisk z tachografu fakt ručně nezapisuje, je tam zaznamenaná rychlost a z té je jasné i řidiči kamionu, že když jede někdo 10Km/h, byla tam kolona. A i kdyby si tam namaloval třeba mléčnou dráhu, ok to není, i stání v koloně se započítává do doby jízdy.

Stačí takhle, nebo budete potřebovat vizuální pomůcky?

0/0
21.10.2011 20:42

Bijec modrých zlodějů

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

Vůbec nemá cenu se s Vámi dohadovat pane Chytrej ....  Jedna otázečka ?  Jedete už 4h čistého času a máte naplánováno, že za cca za 20minut uděláte pauzu... náhle ovšem kolona/kvůli DN/ a v té strávíte poskakováním hodinu a pak ještě 15minut jízdy než dojedete na parkoviště, celkem tedy 5h 15minut. Jak tedy podle Vás prokážete, třeba za 20dní, někde v Německu, že tam byla kolona/kvůli DN/ a proto máte na výtisku z tacho 5h15minut jízdy ??

0/0
22.10.2011 10:56

macarát

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

50 kilometrů, to jde.

Zdejchneš se domů, a do kabiny pošleš vyspat ratolest s mobilem. Děcko bude mít vzrůšo, ty budeš vědět, že kamion někdo hlídá, a navíc budete mít doma s manželkou soukromí.R^

Ale jo, jsem jen teoretik.

0/0
21.10.2011 17:47

car_director

Re: Kvůli tomu bych nechtěl dělat kamioňáka

Píšete nesmysly ! Za dojetí 50 km do místa stálého bydliště ( nebo do místa, kde je vozidlo registrováno), vás nikdo pokutovat nebude !

+1/0
21.10.2011 23:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.