- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud si prohlédnete historické snímky tramvajové dopravy třeba v Ústí n. Labem (po Praze druhá největší síť) zjistíte, že více než 90 % trolejového vedení bylo vedeno po vlastních, samostatných sloupech. Závěsů na domy bylo použito jen tam, kde z prostorových důvodů nebylo možné jiné řešení. Stálý tah vedení není ještě nejhorší. Daleko horší jsou jeho kmity, spolu s otřesy způsobené průjezdem tramvají. To je ono příslovečné stokrát nic, co umořilo osla. I z nedávné doby byly v Ústí problémy s praskajícími zdmi právě na historických domech, kam byly umístěny trolejové závěsy, nyní už trolejbusových linek. A DP reagoval stejně. Proč se tedy tyto problémy nevyskytují u domů bez závěsů?
Aby za spadlý štít domu mohl trolejový závěs, je kravina. Pan Menšík má pravdu. Trolejbusové závěsy musí unést dvojnásobek trolejí a jsou ukotveny na starších budovách a mnohdy i staršími metodami. Ale pokud jezdí tramvaj po neobnoveném a nerekonstruovaném kolejovém svršku, pak se není čemu divit, byla to jen otázka času. Pěkně bylo zrekonstruováno přednádraží. Stejným způsobem bych doporučoval rekonstruovat i zmíněnou trať. Čili pevný betonový podklad s pryžovými vložkami a asfaltovou zálivkou.
Kravina je hlavně to, že se rádobyznalecky vyjadřuje osoba, která se neobtěžovala si zjistit alespoň základní informace o dané budově.
pokud ovsem maji statiky, kteri vydavaji hodnoceni jako v tomto pripade, tak potes panbuh Olomouc.
Není Olomouc postavena z nepáleých cihel, jako celá Morava ? Že se to zde všechno sype.
Podle mě když tak mají budoucnost trolejbusy ideálně v hybridním provedení, všude tam, kde budou dráty pojedou na elektřinu a když vyjedou mimo tak přepnou na klasický motor se všemi výhodami hybridů v městském provozu. Takové trolejbusy dávno existují a jezdí. To jak by to prospělo provozu a bezpečnosti hlavně chodců snad ani není potřeba řešit...
Do autobusu ani do trolejbusu nikdy nenacpete tolik lidí, kolik se jich vleze do tramvaje. Nehledě na to, že stavba tramvajové tratě na samostatném tělese (odděleně od silničního provozu) vyjde levněji, než stavba samostatné vozovky pro busy. Tramvaje jsou nahraditelné možná tak nějakým jiným, větším drážním vozidlem.