Diskuze

Otřesy tramvají a troleje jsou problém, zní z centra Olomouce už roky

Po pondělním neštěstí, při němž v centru Olomouce spadla část falešné štítové zdi domu a zabila procházející ženu, poprvé zaznělo od odborníka to, co tvrdí lidé žijící u tramvajové tratě už dlouho. Otřesy projíždějících tramvají podle nich mohou domy určitým způsobem poškodit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

majkl1

20. 10. 2011 16:01
Staří nebyli tupci.

Pokud si prohlédnete historické snímky tramvajové dopravy třeba v Ústí n. Labem (po Praze druhá největší síť) zjistíte, že více než 90 % trolejového vedení bylo vedeno po vlastních, samostatných sloupech. Závěsů na domy bylo použito jen tam, kde z prostorových důvodů nebylo možné jiné řešení. Stálý tah vedení není ještě nejhorší. Daleko horší jsou jeho kmity, spolu s otřesy způsobené průjezdem tramvají. To je ono příslovečné stokrát nic, co umořilo osla. I z nedávné doby byly v Ústí problémy s praskajícími zdmi právě na historických domech, kam byly umístěny trolejové závěsy, nyní už trolejbusových linek. A DP reagoval stejně. Proč se tedy tyto problémy nevyskytují u domů bez závěsů?

0 0
možnosti
BG

kaksikymmenta

19. 10. 2011 22:23
Trolejový závěs

Aby za spadlý štít domu mohl trolejový závěs, je kravina. Pan Menšík má pravdu. Trolejbusové závěsy musí unést dvojnásobek trolejí a jsou ukotveny na starších budovách a mnohdy i staršími metodami. Ale pokud jezdí tramvaj po neobnoveném a nerekonstruovaném kolejovém svršku, pak se není čemu divit, byla to jen otázka času. Pěkně bylo zrekonstruováno přednádraží. Stejným způsobem bych doporučoval rekonstruovat i zmíněnou trať. Čili pevný betonový podklad s pryžovými vložkami a asfaltovou zálivkou.

0 0
možnosti
H

hrcprcsalala2

20. 10. 2011 11:02
Re: Trolejový závěs

Kravina je hlavně to, že se rádobyznalecky vyjadřuje osoba, která se neobtěžovala si zjistit alespoň základní informace o dané budově. Rv

0 0
možnosti
GZ

zupan

19. 10. 2011 19:02
Hlavne, ze zni

pokud ovsem maji statiky, kteri vydavaji hodnoceni jako v tomto pripade, tak potes panbuh Olomouc.

0 0
možnosti
J

Janajánská

19. 10. 2011 18:49
Vepřovice ?

Není Olomouc postavena z nepáleých cihel, jako celá Morava ? Že se to zde všechno sype.;-(

0 0
možnosti
IJ

Lvy

18. 10. 2011 19:45
V dnešní době jsou tramvaje přežitek.

Podle mě když tak mají budoucnost trolejbusy ideálně v hybridním provedení, všude tam, kde budou dráty pojedou na elektřinu a když vyjedou mimo tak přepnou na klasický motor se všemi výhodami hybridů v městském provozu. Takové trolejbusy dávno existují a jezdí. To jak by to prospělo provozu a bezpečnosti hlavně chodců snad ani není potřeba řešit...

0 0
možnosti
KN

Trupman

18. 10. 2011 19:56
Re: V dnešní době jsou tramvaje přežitek.

Do autobusu ani do trolejbusu nikdy nenacpete tolik lidí, kolik se jich vleze do tramvaje. Nehledě na to, že stavba tramvajové tratě na samostatném tělese (odděleně od silničního provozu) vyjde levněji, než stavba samostatné vozovky pro busy. Tramvaje jsou nahraditelné možná tak nějakým jiným, větším drážním vozidlem.

0 0
možnosti