Diskuze

Cykloturisté žádají kvalitnější tratě i značení, zjistil průzkum

Lepší značení, čistší tratě a kvalitnější povrch. Takové jsou hlavní požadavky cykloturistů a in-line bruslařů. Zjistil je První národní cyklo a in-line průzkum v Česku, který zorganizovala s podporou ministerstva dopravy agentura CzechTourism. Poznatky se využijí i při přípravě vládní cyklostrategie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

wolflobo

19. 10. 2011 19:49
A já žádám....

...aby se cyklisti na silnicích chovali tak jak mají - neprojížděli křižovatky na červenou, respektovali jednosměrky, na přechodech pro chodce a v pěších zónách sesedli z kola, dávali znamení a rozhlíželi se při změně směru jízdy a taky aby za snížené viditelnosti měli kola řádně osvětlená!

0 0
možnosti

slastep

19. 10. 2011 12:19
Cyklostezky ano i ne !!!!

cyklostezky ve městech rozhodně ano kvůli bezpečnosti, ale jina jsou to vyhozené peníze, mimo města spíše investovat do značení po všech možných polních a lesních cestách, aby bylo na každém rozcestí jasné kam který směr vede.

0 0
možnosti

kremsa

19. 10. 2011 8:06
Úplně nejhnusnější obec v ČR je Uherské Hradiště

Přes celé Uherské Hradiště vede "cyklostezka", která je však umístěna na normální nerozšířený a neupravený chodník pro chodce, jenž je plný chodců a místy nesmírně hrbatý, takže se tam přes 8 km/hod jet nedá. Přitom je skrze dopravní značení všude zakázáno jet na kole po silnici. Hrůza! Vřele doporučuji všem cyklistům, Uherskému Hradišti se vyhněte obloukem.

0 0
možnosti

Hekynen druhý

19. 10. 2011 11:28
Re: Úplně nejhnusnější obec v ČR je Uherské Hradiště

No, my (syn a já) jsme se mu vyhnout nemohli... Opravdu, děs a hrůza...

0 0
možnosti

kremsa

19. 10. 2011 7:58
Jak mohou cokoliv ŽÁDAT, když si to neplatí?

Kdo neplatí, může nejvýše PROSIT. Já už mám letos najeto 7000 km a žádné cyklostezky (po nichž se pletou bruslaři, pejskaři a maminky s kočárky) nepotřebuji. Mně úplně stačí, že byl zrušen ten nesmyslný zákon, že když je vedle silnice cyklostezka, tak musím po ní jet a nesmím jet po silnici. Na silnici se cítím daleko bezpečněji než na cyklostezce.

0 0
možnosti

Sawy

19. 10. 2011 9:42
Re: Jak mohou cokoliv ŽÁDAT, když si to neplatí?

Neplati? Cykliste jsou osvobozeni od placeni dani?

0 0
možnosti

Kidkid

19. 10. 2011 7:25
Já cyklostezkám ve městě

moc nefandím. Na jednu vidím z okna. Jenže jakápak je to cyklostezka, když se prostě zabral kus chodníku pro pěší? A cyklisté navíc po kousku jízdy po té části chodníku nají sjet na silnici. To ale neudělají a štrádují si to mezi chodci i tam, kde nemají už co dělat. Při tom silnice před mými okny je nefrekventovaná ulice, kde projede jedno auto za půl hodiny. A ve městě ještě cyklistům pomohly snížené chodníky pro přechod chodců, aby se mohli prohánět po chodnících. Že je to nebezpečné pro ně samé i pro chodce je nenapadne. Stačí, aby z nějakého domu vyběhlo dítě a je neštěstí hotové.

Za totality byly Akce Z (zvelebení). Tak ať cyklisté přiloží ruku k dílu a na svých stezkách si zapracují a hlavně, ať si je udělají tam, kde mají smysl a budou využívané. Zrovna po té cyklostezce pod mými okny v létě projede 1 cyklista za hodinu a v na podzim tak dva denně.

0 0
možnosti

slastep

19. 10. 2011 12:23
Re: Já cyklostezkám ve městě

taže ten zabraný kus chodníku tomu plně odpovídá ne, to je bez investic

0 0
možnosti

Gamehoror

19. 10. 2011 3:22
A kočárko stezky pro maminy s kočárkama nebudou ?

0 0
možnosti

radim36

19. 10. 2011 2:48
U nás se teď s hrozným humbukem dělá cyklostezka

a to na místa, kde se odjakživa jezdilo na kole do města.

Částečně turistická trasa po zelené, místy po místních cestách, místy pěšina v přírodě o délce cca dvou kilometrů se nákladem několika miliónů nějak upraví, vedle cyklistů ještě pro inlajnisty.

Prý to je obrovský objev, vytýčení té stezky, prý to vyřeší problém, že denně prý asi 130 cyklistů jezdí z jednoho města do druhého do práce na kole a teď místo silnice prý budou všichni jezdit o třetinu delší trasou.

Taková krásná příroda tam je a teď to pravděpodobně cyklistická stezka zničí. Nicméně pokrok je pokrok.

0 0
možnosti

dialektik

19. 10. 2011 4:38
Re: U nás se teď s hrozným humbukem dělá cyklostezka

Je to tím, že si nevidíme do pusy. Nechováme se jako normální stát, který ví, na co má. Do značné míry za to může EU se svámi dotacemi. A té přírody je mi také líto. Byznys je prostě byznys.

0 0
možnosti

Gamehoror

19. 10. 2011 0:26
Taky by mohli žádat aby byla trasa

naprosto všude mírně z kopce, ne meně než jedno procento svahu.

Každých 500 metrů stánek s občerstvením a přilehlé záchodky splňující normy o higieně.

Konečně, každej může žádat s chce.

Já pro změnu žádám aby se zrušili silnice a železnice a aby se zas jezdilo na koních a koňmi tažených vozech či sáňkách.

0 0
možnosti

Finrod Felagund

18. 10. 2011 20:52
Nechápete jednu věc

Asfaltové cyklostezky jsou potřeba, ale hlavně proboha nevymýšlet žádný český nesmysl, ale ať se jedou zodpovědní úředníci podívat s foťákem do Nizozemí nebo do Dánska a pak to normálně okopírují do českých poměrů, se vším všudy. Tam to funguje dobře a mají to dovedené prakticky k dokonalosti. Cyklostezky mají být především na to, aby se dalo na kole bezpečně dojet do práce, do školy, na nákup, na úřad, aj. V Nizozemí to tak funguje bez problémů.

1 0
možnosti

dialektik

18. 10. 2011 21:23
Re: Nechápete jednu věc

Tak to asi možné je. Zní to věrohodně.

0 0
možnosti

luban12

18. 10. 2011 20:32
Souhlasím s vybudováním kvalitních tratí i

kvalitním značením pro cyklisty. Proč by se to nemohlo udělat,aby cyklisté byli stejní účastníci silničního provozu jako motoristé,ale to by cyklisté museli mít řidičský průkaz a logicky platit povinné ručení stejně jako všichni motoristé a teprve potom by byli právoplatnými účastníky silničního provozu.Zatím je to jen postrach motoristů.Jezdí běžně ve dvojicích,do kopce kde se nedá bezpečně předjet se kroutí jako cikán za lívanec 5km/hod.,během svých "spanilých " jízd se občerstvují běžně pivem a pod.,nemají vybavené kola podle předpisů....;-O

0 0
možnosti

dialektik

18. 10. 2011 20:48
Re: Souhlasím s vybudováním kvalitních tratí i

Tomu se normálně říká, vytloukat klín klínem.

0 0
možnosti