Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Laškující posádka a zmatek v kabině. Kniha líčí osudný let Air France

Ve Francii vychází kniha s přepisy rozhovorů v pilotní kabině Airbusu A330, který se před dvěma lety zřítil při letu z Ria de Janeiro do Paříže. Odhaluje i osobní rozhovory pilotů a letušek. Úřad pro vyšetřování nehody publikaci proto odsoudil za nedostatek respektu vůči zesnulým členům posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sh1

teplota u zavazadel

tak má teplota v zavazadlovém prostoru vliv na spotřebu benzínu - nebo nemá ? Myslel jsem, že tak jako tak, venku mají -50C, motory teplo vytvářejí pořád, tak jde jen o to, kolik se ho užije k topení a kolik vypustí ven. Jak to je, poradíte někdo ?

0/0
15.10.2011 9:49

Azgalor

Re: teplota u zavazadel

http://en.wikipedia.org/wiki/Bleed_air

klima odebírá motoru vzduch, což mu žere výkon, takže je třeba víc výkonu. Proto se třeba vypíná na start, aby se motory zbytečně nezatěžovaly něčím nepotřebným.

0/0
15.10.2011 10:33

Yarda.

Piloti - strojníci

http://www.outsidermedia.cz/Piloti-strojnici%E2%80%A6-1.aspx

+1/0
14.10.2011 23:11

kajak v zakoně

Re: Piloti - strojníci

mega demagogický článek..., díky...R^;-D

0/0
15.10.2011 1:57

bloud-velbloud

No

A co to maso? Zkazilo se?

+1/0
14.10.2011 19:39

kajak v zakoně

Re: No

já myslim, že se nezkazilo a něco ho sežralo..., takže žádná větší škoda nevznikla...R^

0/0
14.10.2011 20:18

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: No

Všechno zlé je k něčemu dobré. R^

0/0
14.10.2011 22:52

abraxas133

Nevim proč by mělo vadit to laškování

to tam mají veršovat Vergilia nebo co?

0/0
14.10.2011 19:34

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: Nevim proč by mělo vadit to laškování

Vogonske basne by byly lepsi... ;-D

0/0
14.10.2011 19:48

krkavec běžné velikosti

Re: Nevim proč by mělo vadit to laškování

to je prý třetí nejhorší poezie ve vesmíru

0/0
14.10.2011 19:53

kajak v zakoně

Re: Nevim proč by mělo vadit to laškování

nemůže to být horší, než václavovy podtrhané sebrané spisy..

0/0
14.10.2011 20:24

papullus

Re: Nevim proč by mělo vadit to laškování

To snad je próza, nevšiml jsem si že by měl něco veršovaného, ehm, že ..... Ale s hodnocením tvorby souhlasím.

0/0
15.10.2011 9:09

u.boat

Re: Nevim proč by mělo vadit to laškování

No právě proto je hnus to zveřejňovat (za účelem zisku na prodeji knihy)

Stejné jako ukazovat spodní prádlo obětí (i když toi by možná také někoho zajímalo Rv)

0/0
14.10.2011 20:54

van de velwideeck

V akejkoľvek práci, kde je človek

v kolektíve niekoľko hodín predsa odznejú podobné hlášky. To si ako máme myslieť že za pilotov a letušky idú iba suchári bez zmyslu pre humor?

Toto je úplná malina oproti tomu, keď R.Reagan , mysliac si že mikrofón nie je zapnutý oznámil, že za 5 minút začína bombardovanie ZSSR.

+2/0
14.10.2011 19:06

krkavec běžné velikosti

...

Sami si nebyli jistí,kdo z nich letadlo právě řídí... to je síla.Ve vlaku jsou taky dva,taky si tedy občas nemohou být jistí,to je tedy nejlepší jezdit busem,tam je to jasný.

0/0
14.10.2011 18:31

AP1

Re: ...

tak ono se cim dal tim vic na poslednich nehodach ukazuje, ze nejvetsim problemem jsou piloti (polaci s prezidentem, zminovana air france, naposledy hokejisti v rusku) , kteri nedelaji nejlepe svou praci. Pak je k zamysleni, jestli odmena za jejich praci neni spise preplacenim jako lepsich ridicu autobusu a masinfiru

+3/0
14.10.2011 18:38

tudykudy

Re: ...

tohle je dobrej blábol..

+1/0
14.10.2011 18:44

villík

Mno, zas tak od věci to není......

0/0
14.10.2011 18:54

AP1

Re: ...

proc? ja rikam, ze blabol je to co jste napsal vy :-)

0/0
14.10.2011 19:01

-Komedie-

Re: ...

Ale jo, napsals blabol. Typicka zavistiva reakce nejakeho smudly, ktery sam tak maximalne ryje diry lopatou.

0/0
14.10.2011 19:47

AP1

Re: ...

ty jses fakt dobra komedie. Stacilo jen pochopit nazor, ze kdyz chteji piloti brat od kila mesicne nahoru, neexistuje, aby kvuli jejich chybam padali letadla jak mouchy a umirali lidi. Pokud to nedokazou, at tedy berou 30 cistyho a skolu jim rad zaplati zamestanavatel za podepsany zavazek. Ja je znam, ja vas znam, hrajete si na elitu, ale zapomeli jste, ze doby valecnych hrdinskych pilotu jsou nenavratne v cudu. Jednou se prijde na to, ze to dopravni letadlo bude ridit pocitac a pilot bude na palube naprosto zbytecna zatez :-)

+1/0
15.10.2011 8:06

roddie2

Re: ...

Dobrej pilot se nepozná podle toho, že umí vzlétnout, zapnout autopilota a zase přistát a že bere spoustu peněz, to umí cvičená opice, ale podle toho, že dokáže vyřešit složitou nebo krizovou situaci, od toho v té kabině také sedí. Což se ovšem často zjistí až při jeho posledním letu :-P

+1/0
14.10.2011 19:06

tudykudy

Re: ...

ok,ale srovnávat pilota dopravního letadla s řidičem busu je poněkud mimo..

0/0
14.10.2011 19:12

papullus

Re: ...

Ten vzlet a přistání jsou problematické, proto vzlétá a přistává pilot. Zbytek letu je možné svěřit automatu. Ten vzlet a přistání ne. Za to jsou placeni. Hlavní příčinou pádu toho Air France byly vadné detektory ryclosti a následně pak špatné vyhodnocení právě automatem, nikoliv lidmi.

0/0
15.10.2011 9:13

Jardajar

Re: ...

Až výcvik bude místo přes milion stát 100000 a nebudou se každý rok muset platit předražené zdravotní testy, prodlužování dokladů a pronájem sportovních letadel se vydělí deseti, klidně jim budu lítat za peníze řidiče busu.

0/0
15.10.2011 0:34

AP1

Re: ...

pro srovnani. Vysokoskolak v beznem oboru jako je treba ekonomie, technika, prava v zemich, kde je uz zavedene skolne zaplati za VS taky milion. Kdybych chtel jit na CVUT dalkove, staci kdyz udelam prijimacky a za cca 400000 tam muzu vystudovat. Ale zadny plat 100 a vic me stejne neceka. Je to jen o tom, az v cesku bude placene vysoke skolstvi a vase argumenty argumenty nebudou. A i kdyby, kolik berete, 100, 150 .... za jak dlouho dokazete z takoveho platu v pohode naklady na studium zaplatit za dejem tomu 2 roky?

0/0
15.10.2011 8:14

papullus

Re: ...

Na studium na VŠ potřebuješ krom přijímaček i maturitu a pochybuju, že bys ji z češtiny udělal.

0/0
15.10.2011 9:18

AP1

Re: ...

NA studium NA ..... ty o te cestine povidej, kdyz uz chces machrovat, jak jsi skvely cestinar, tak se nejdriv nauc a pak kritizuj

0/0
15.10.2011 9:41

JBetak

Re: ...

:-)Ve vlaku nejsou skoro nikdy dva. To bývávalo. Není tam dvojí řízení, jen dvojí záchranná brzda, která má vždycky navrch, a pokud ji někdo použije, nevede to ke zřícení.

0/0
14.10.2011 19:12

krkavec běžné velikosti

Re: ...

No,když jsem jel naposledy,tak tam mimo strojvůdce byl ještě njaký chlap v montérkách a přikládal uhlí.Doba se holt mění.

0/0
14.10.2011 19:24

JBetak

Re: ...

;-D

0/0
14.10.2011 19:29

Duke._._Nukem

Re: ...

:-)

0/0
14.10.2011 19:32

petr____22

Re: ...

Podivej se na predpisy britskych zelezni z 30 let - oni tam sice byli dva, ale rdic lokomotivy byl velitel a topic byl pouze prikladac ktery musel na slovo poslouchat a mel podstatne nizsi plat.

0/0
14.10.2011 20:01

krkavec běžné velikosti

Re: ...

V třicátých létech jsem byl zavřený za prodej elixíru nesmrtelnosti,takže takže nevím.

0/0
14.10.2011 20:08

u.boat

Re: ...

On jen nepřikládal. Měl na starosti komplet chod stroje (tlak v kotli a tak)

Plus sledoval druhou polovinu trati - tu na kterou fíra ze svého okna přes kotel neviděl.

0/0
14.10.2011 20:58

krkavec běžné velikosti

Re: ...

oni vlastně jeli napůl naslepo kvůli tomu kotli,můj děda byl mašinfíra a potom přednosta nádraží,ale nestačil sem to s ním prokosultovat,umřel,když mi bylo 6 let.

0/0
14.10.2011 21:11

krkavec běžné velikosti

Re: ...

n

0/0
14.10.2011 21:21

2kedar

Re: ...

To je škoda,,,,,, no! ;-(

0/0
14.10.2011 23:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.