Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jobs měl agresivní nádor, šance přežít byla malá, míní český lékař v USA

V léčbě a výzkumu nemoci, které minulý týden podlehl Steve Jobs, patří český lékař Karel Pacák k absolutní světové špice. V USA vede prestižní oddělení zaměřené na vzácné neuroendokrinní nádory. Spoluzakladatel Apple měl agresivní typ tumoru, který v naprosté většině končí smrtí, říká Pacák v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tetek.

A víte, že medicína není od toho, aby pomáhala lidem

ale zase jen o penězích? Tzn. že i kdyby byl objeven lék na rakovinu, tak stejně zůstane v šuplíku? Vždyť na chemoterapii se dá přeci vydělat takových miliard......;-€

0/0
17.10.2011 16:48

qvido31

EHM....

To máte z toho,že nepijete kozí mléko a nejíte žroloky!Teď vážně.Na světě je sedm miliard obyvatel a to je sedm miliard lidských osudů,lidské filozofie o tzv. smyslu bytí.V tom je ta rozličnost a vyjímečnost populace jako takové.Jeden človíček přežije nemoc zákeřnou,přežije pád vím já z jaké výšky apod.,ale další jednou kýchne,praskne mu to v hlavě a šlus.Filozofie každého jedince o smyslu bytí a nebytí,není v tom jak je moudrý(né chyrý,chytráků je na světě dosti) nebo vzdělaný neb nevzdělán,ale v tom jak se k životu staví,jak si ho dokáže vážit,jak ten život žije a tak.Je to stejný jako např. pojem "bohatý,bohatství".A buďme vděční za tuto rozmanitost,poněvadž každá duše na světě má právo na život,kteréj si musí prožít8-o8-o

+1/0
16.10.2011 15:46

007.hanka

A ono lze přežít rakovinu slinivky?

8-o tak to je pro mne novinkou...

0/0
16.10.2011 14:15

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Ono nelze přežít v každém případě ;-) Záleží jak člověk naplnil svůj život . Někdo v 36 dá lidstvu poklady (Mozart apod.), jiný ve 120 je jen přežívající živočich ...

+1/0
16.10.2011 14:27

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Proč by měl někdo něco dávat lidstvu?

0/0
16.10.2011 14:32

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Kdyby nikdo nedal nic, neseděl bys ted v teple u internetu a nepsal bláboly ...

+3/0
16.10.2011 14:47

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Blábolíš ty. Ale to je jedno. :-P

0/0
16.10.2011 14:51

ČSLA

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Ty nevíš, co mu na to říct, tak blábolíš ještě víc.

0/0
16.10.2011 14:55

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Ony tyhle internetové diskuze jsou jeden velký blábol. A to mě na nich baví. :-)

0/0
16.10.2011 14:56

ČSLA

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

ty seš naprostej ketén a jdi pryč a nevotravuj

0/0
16.10.2011 14:59

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Kdo to křičí, od toho to fičí. ;-D

0/0
16.10.2011 15:00

Padělená bangovka

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Zase jeden,co by nejraději vyháněl ostatní, kteří mají jiný názor... Styď se. On, na rozdíl od tebe mluví v diskuzi velmi, velmi rozumně. To, že mu hloupé esoterické plačky nerozumí, ovšem není JEHO problém...

0/0
17.10.2011 0:12

Richard Hardon

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

<|>

0/0
16.10.2011 20:35

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Zkusím se ale zeptat jinak: pokud někdo nechce nic odkazovat "lidstvu", jsi pro to, aby byl utracen? Přece je to jenom zbytečný parazit, zabírá místo těm, kteří pro blaho lidstva pracují.

+1/0
16.10.2011 14:55

ČSLA

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

omylem jsme ti dal bod, omylem..na tak strašnou pechaovinu co si tady vyblil ty ma.de

0/0
16.10.2011 14:56

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Tu vyplodil už ten axax. Měřit hodnotu lidského života podle toho, kolik toho kdo udělal pro lidstvo, je opravdu hodně zcestné.

0/0
16.10.2011 14:58

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Zdaleka ovšem ne tak scestné jako měříit hodnotu lidského života počtem odžitých let ...

0/0
16.10.2011 15:04

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Oboje je zcestné. Podle mě je úplně zcestné měřit hodnotu jakéhokoli lidského života. Pak se totiž dostáváš k tomu, co jsem naznačil výše: má společnost právo obětovat méně hodnotný život za ten hodnotnější? Podle mě nemá, protože neexistuje žádné měřítko, podle něhož lze "hodnotu lidského života" stanovit. Ideologie, které to zkoušely, nakonec skončily dost krvavými jatky.

0/0
16.10.2011 15:06

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Nikdo nic neobětuje ... Všichni jsme ve skutečnosti stejně bezmocní a nevědomí ... A musíme se vždy pokorně sklonit před okolnostmi a dimenzemi, které neovlivníme a které jsou mimo naše chápání

0/0
16.10.2011 15:09

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Musíme, nemusíme. Je to naprosto jedno. Každému podle jeho gusta. Nemáš právo vnucovat svou cestu ostatním.

0/0
16.10.2011 15:10

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

To není vnucování, to je konstatování ... At se skloníš nebo ne, na některých věcech nic nezměníš ...

0/0
16.10.2011 15:13

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Minimálně na té jedné věci. Ano, tak už to bývá. Dřív nebo později zemřeš. A jak život naplníš, je naprosto na tobě. Měřit objektivní hodnotu lidského života je zcestné.

0/0
16.10.2011 15:15

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Stále bojuješ s něčím co nikdo neřekl ... Já jsem se v reakci na veliké argumenty o tom, jak je to dnes skvělé, že údajně se lidé dožívají vyššího věku než předtím, zeptal jen - a v čem je to lepší ?? :) Tím (ani ničím jiným) se přece hodnota lidského života měřit nedá, není-liž pravda ? ;-)

0/0
16.10.2011 15:23

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Nevšiml jsem si, že by někdo vychvaloval dlouhověkost ve stylu delší život = hodnotnější. Pouze jsme ti napsali, že dříve rakovina nebyla tak častá proto, že se lidé dožívali kratšího věku. Toť vše.

0/0
16.10.2011 15:25

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

A mimochodem, až tys tu začal s tím, že záleží na tom, jak kdo svůj život naplní. Někdo lidstvu něco dá, jiný je jenom přežívající "živočich". Mohls rovnou napsat "parazit". Takže podle tebe se hodnota lidského života měří podle toho, co dal lidstvu. Nevykrucuj se.

0/0
16.10.2011 15:28

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Ano, je to tak, někdo prožije hodnotný život (pro sebe - nemusíš to ty hodnotit) během třeba 30 let, jiný je tu 100 let a je v depresi ... a naopak. Jediné co tí bylo řečeno je to, že počet let není žádné měřítko ničeho, ani zdraví, ani pokroku, ani kvality života ...

0/0
16.10.2011 15:46

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Já si myslím, že pokud je někdo na stáří v depresi, tak se té stovky nedožije... To jen tak na okraj. Ale jinak víceméně souhlasím. Jen s výhradou, že kvalitu či hodnotu života nelze měřit ani tím, jestli je člověk spokojený, nebo má depresi.

0/0
16.10.2011 15:53

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Ono zase x lidí je udržovaných při životě dost uměle, čili se statisticky vyššího věku dožít mohou ... ale jestli se z toho těší, je otázka ... Rozhodně nelze kvalitu života hodnotit spokojeností nebo depresí - protože za prvé jsou to stavy přechodné a za druhé nevidíme do širších souvislostí ("dobré" nebo "nedobré" jsou silně relativní pojmy)

0/0
16.10.2011 16:05

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Přesně tak.

0/0
16.10.2011 16:09

Generál Ugarte - vivido

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Mě by spíš zajímalo, jak ten soudruh definuje onu "práci pro blaho lidstva".

0/0
16.10.2011 14:56

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

No, to máš třeba vytvoření internetu, skládání hudby, propagace alternativní medicíny a tak. A určitě to není zpochybňování alternativní medicíny, to je pak zbytečné blábolení. :-)

0/0
16.10.2011 14:58

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Soudruzi, vy jste to zjevně nepochopili., Pointa sdělení je že počet odžitých let není nejvyšším parametrem hodnocení života ... Člověk který se dožil 80 let neměl nutně lepší život než ten co se dožil 40 ...

0/0
16.10.2011 15:07

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

A jak přesně stanovíš, kdo měl život "lepší"? Já žádnou takovou metodu neznám.

0/0
16.10.2011 15:09

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

To je jen poznámka k argumentům, které tvrdí, že dříve se (prý) lidé dožívali nižšího věku a dnes vyššího. I kdyby to tak bylo, tak se dovoluji zeptat - a v čem je to lepší ? (dožít se vyššího věku)

0/0
16.10.2011 15:11

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

V ničem. Tys ty příspěvky asi nepochopil. Ony byly argumentem proti tvému tvrzení, že dřív se rakovina nevyskytovala a teď ano, protože se lidi stravují špatně, všude je plno jedů, a vůbec. Plno lidí včetně mě ti namítlo, že dřív se lidi dožívali kratšího věku, takže se prostě rakovina většinou nestihla projevit. Ale byla tady vždycky. Nevím, jakým pochodem jsi z toho dokázal vydedukovat, že si někdo myslí, že je delší život kvalitnější či hodnotnější.

0/0
16.10.2011 15:14

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Takový rozsah devastujících civilizačních onemocnění projevujích se i ve velmi mladém věku nikdy v historii lidstva nebyl

0/0
16.10.2011 15:26

Generál Ugarte - vivido

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Kteréžto tvrzení můžete zajisté podpořit relevantními statistikami.

0/0
16.10.2011 15:27

axax

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Stejně tak jako tvrzení jiné , že ?

0/0
16.10.2011 15:47

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

No, přece můžeš nějak doložit, že se nyní "vyskytují devastující civilizační choroby již ve velmi nízkém věku, a je to tak nejvíce v historii".

0/0
16.10.2011 15:54

Johny_S

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

A která onemocnění to prosím pěkně jsou a co považuješ za "mladý věk"?

0/0
16.10.2011 15:29

Generál Ugarte - vivido

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Já bych to tak nějak nechal na hodnocení toho kterého soudruha.

0/0
16.10.2011 15:09

tetek.

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

A proč jsme založili státy?

0/0
17.10.2011 16:49

007.hanka

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

to je opravdu hlubokomyslné klišé, ale můj údiv mířil trochu jiným směrem. Pokud vím, je rakovina slinivky ta nejagresivnější forma rakoviny vůbec a její diagnóza prakticky rozsudek smrti v rámci měsíců (a to v lepším případě). A tady se mně snaží nacpat spekulace o tom JAK MOC ČI MÁLO byl Jobs nemocný.

Odpovědí typu: jednou umřeme všichni mě prosím ušetřte ;-)

0/0
16.10.2011 14:43

Generál Ugarte - vivido

Re: A ono lze přežít rakovinu slinivky?

Jednoduše řečeno - není rakovina slinivky jako rakovina slinivky.

0/0
16.10.2011 14:57

NewScream

životní styl

Jasně, že nějaký kuřák se může dožít 80 let a nějaký sportovec jen 40.

Každopádně prostě není na škodu dodržovat (byť občas) zásady zdravého života. Pohyb, zeleninu, nechlastat ve velkým, nehulit, nežrat jakékoliv potraviny ve velkém, natož ty "hodně" nezdravé (tučné, přeslazené apod.).

No a čas ukáže :o). Každopádně snažit se žít zdravě prostě dává šanci na delší a zdravý život. To je jednoduchý a celý.

0/0
16.10.2011 13:49

legendaryboy

Jak muze fungovat lecba zalozena na paradigmatickem vyzkumu?

Takova "lecba" vykazuje statisticky ze dokonale leci, ale bohuzel este nikoho nevylecila dlouhodobe, uzdraveni jaksi neprichazi, mozna to uz nejde, motor se zadrel a v komplexne provazanem systemu nelze jen tak lehce vymenit.. Mame tady totiz neco ceho se vyzkum nemuze zbavit. Paradigma. Paradigma=modelovy system. Paradigma ve vede je neco jako nejistota mereni.   Je to model ktery si nekdo vymysli, statisticky overi a pak se divi ze v realu neleta tak jak mel na papire, naopak pada a pada. Ale statisticky pred verejnosti se to da zaonacit. Zamestnanost je prioritni. Chapete mne nekdo? ;-D

0/0
16.10.2011 13:23

Johny_S

Re: Jak muze fungovat lecba zalozena na paradigmatickem vyzkumu?

Jestli chceš, můžeš si klidně vyléčit rakovinu bylinkami. :-P

0/0
16.10.2011 13:34

axax

Re: Jak muze fungovat lecba zalozena na paradigmatickem vyzkumu?

Radikální změna stravy a životosprávy je jednou z nejučinnějších metod léčby rakoviny . Viz třeba Breussova dieta apod.

0/0
16.10.2011 13:55

Johny_S

Re: Jak muze fungovat lecba zalozena na paradigmatickem vyzkumu?

Inu, někdy to zabere, jindy ne. U těchhle metod je nejlepší, že když to nezabere, vždycky se dá říct, že ta změna asi nebyla "dostatečně radikální". To se už ovšem nedá nijak ověřit.

0/0
16.10.2011 14:02

axax

Re: Jak muze fungovat lecba zalozena na paradigmatickem vyzkumu?

Ono to zabere téměř vždy, pokud už není pozdě ... Záleží též hodně na psychickém stavu

0/0
16.10.2011 14:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.