- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jinak si to nelze vysvětlit.
Velitel letu druhému pilotovi: ...skóľka ???
Druhý pilot: ...desiať!
Velitel: ...a čivó desiať?
Druhý pilot: ...a čivó skóľka?
přerušení záznamu komunikace.
jezis to je stary a otrepany.... nic lepsiho by na sklade nebylo?
Jak je uvedeno níže, zde je animace: http://www.youtube.com/watch?v=GtLC0cmyDks - to v článku je nic moc
ve fotbalu. Letadlo tenkrát přibržďovaly kaluže vody na dráze, rozjezdová rychlost nestačila na vzlet a když se letadlo konečně odlepilo od země, tak narazilo do oplocení.
Dovolím si to upřesnit. těch faktorů, které zúpůsobily tehdy pád bylo více (jak už to u leteckých nehod bývá). 1.Nešlo o louže ale o sněžení. Dráha byla uklizená a letadlo ometené od sněhu, ale sněžilo hustě a než bylo letadlo naloženo, tak dráha částečně zapadala a letadlo taky, což znamenalo jednak podstatně horší aerodynamické vlastnosti, jednak bylo letadlo díky snšhu těžší a v neposlední řadě vrstva sněhu na dráze letadlo přibržďovala, bohužel s opětovným úklidem se nikdo nechtěl zdržovat, protože počasí se zhoršovalo 2. letadlo bylo přetížené, výstroj celého týmu přeci jen něco vážila. 3. Tvrdohlavost pilota dílo zkázy dokončila. Ten se pokusil o vzlet, ale letadlo se nechtělo rozjet. na konci dráhy tedy zastavil, otočil se a pokusil se o vzlet znovu, tentokrát však po větru... tentokrát už vzlet nepřerušil. Všechyn kritcké faktory pro vznik katastrofy byly splněny, dílo bylo dokonáno. Letadlo se vzneslo, ale podvozkem zachytilo o plot na okraji letiště...
podle tehdy prvnich zprav na rozjezdove draze byly stopy po brzdeni - jednoho podvozku. Jak je toto mozne ? Napada mne bud ze letadlo bylo na jedne strane bud vyrazne odlehcene, nebo na nem mohla byt zavada na jednom podvozku. Nebo snad u letadel brzdi kazdy podvozek zvlast ?
Ani na silnici jsem nevidel jednu stopu pri brzdeni auta.
Kdo vi ?
Ano, u letadel je skutečně bržděn každý podvozek zvlášť. Pilot má k dispozici dva pedály, které ovládají směrovku. Krom toho lze ale každý pedál sešlápnout a ovládá brzdu příslušného levého/pravého podvozku. nemjí to tak ale všechny typy jen některé. některá menší sportovní letadla to mají třeba řešené jinak a brzdí obě brzdy současně. systém odděleného brždění pro každou stranu se používá z důvodu lepší manipulace s letadlem při pojíždění. Zatáčení lze totiž dosáhnout i přibržděním pouze jedné strany, tj pouze levého nebo pouze pravého podvozku.
1/nějaká brzdící síla, která mu nedovolila dostat se do vzletové polohy
2/Nepomohlo ani letcovo přitahování kniplu k sobě.
3/Jakmile tato brzdná síla zmizela, nic už nebránilo zvýšit náklon," usoudil zkušební pilot.
4/Tento úhel byl překročen, ale dynamické charakteristiky v dané chvíli již neumožňovaly úhel náběhu zmenšit, a to vedlo ke zřícení letounu," objasnil Sevasťjanov.
Jak to píšou laici, je to hrozné. A to hlavní chybí-na kole muselo být vidět, že se brzdy přehřály
kdyby napsali-letoun nedosáhl startovací rychlost, pilot ho oderval, tím přetáhl a katastrofa byla nevyhnutelná, bylo by to jasné a přesné.
No jestliže oba piloti můžou letadlo řídit zároveň.
Omlouvám se profíkům, ale přijde mi to jako banální automobilová nehoda, kdy dominantní manželka se přetahuje s manželem o volant, až to opřou o strom rukou nerozdílnou.
Přesto ta možnost tu je a proto je v letadle kapitán,čili velitel letadla.
ještě k tomu všechmu informace o tom, jestli pilotům udělali toxikologické testy, a zda byla vyloučena přítomnost alkoholu.
Byla vyloučena přítomnost alkoholu. To už v novinách bylo.