Diskuze

Pád letounu u Jaroslavle způsobilo brzdění při vzletu, ukázal test

Testy letounu Jak-42, který se na začátku září zřítil u Jaroslavle s hokejovým týmem Lokomotiv i trojicí českých hokejistů, mají první výsledky. Podle ruských médií pád stroje zavinilo přibržďování stroje při vzletu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

prajester4

14. 10. 2011 16:59
Alespoň jeden z pilotů byl našrot.

Jinak si to nelze vysvětlit.

0 0
možnosti
Č

čaknoris

14. 10. 2011 13:34
Záznam komunikace z letu:

Velitel letu druhému pilotovi: ...skóľka ???

Druhý pilot:  ...desiať!

Velitel: ...a čivó desiať?

Druhý pilot:  ...a čivó skóľka?

přerušení záznamu komunikace.

0 0
možnosti
V

vime_prvni

14. 10. 2011 13:44
Re: Záznam komunikace z letu:

jezis to je stary a otrepany.... nic lepsiho by na sklade nebylo?

0 0
možnosti
JM

Jan Motůrek

14. 10. 2011 12:59
animace

Jak je uvedeno níže, zde je animace: http://www.youtube.com/watch?v=GtLC0cmyDks - to v článku je nic moc

2 0
možnosti
H

hafusak2

14. 10. 2011 12:43
Podobně kdysi zahynul celý repremanšaft Anglie

ve fotbalu. Letadlo tenkrát přibržďovaly kaluže vody na dráze, rozjezdová rychlost nestačila na vzlet a když se letadlo konečně odlepilo od země, tak narazilo do oplocení.

0 0
možnosti
P

pablo_II

14. 10. 2011 13:11
Re: Podobně kdysi zahynul celý repremanšaft Anglie

Dovolím si to upřesnit. těch faktorů, které zúpůsobily tehdy pád bylo více (jak už to u leteckých nehod bývá). 1.Nešlo o louže ale o sněžení. Dráha byla uklizená a letadlo ometené od sněhu, ale sněžilo hustě a než bylo letadlo naloženo, tak dráha částečně zapadala a letadlo taky, což znamenalo jednak podstatně horší aerodynamické vlastnosti, jednak bylo letadlo díky snšhu těžší a v neposlední řadě vrstva sněhu na dráze letadlo přibržďovala, bohužel s opětovným úklidem se nikdo nechtěl zdržovat, protože počasí se zhoršovalo 2. letadlo bylo přetížené, výstroj celého týmu přeci jen něco vážila. 3. Tvrdohlavost pilota dílo zkázy dokončila. Ten se pokusil o vzlet, ale letadlo se nechtělo rozjet. na konci dráhy tedy zastavil, otočil se a pokusil se o vzlet znovu, tentokrát však po větru... tentokrát už vzlet nepřerušil. Všechyn kritcké faktory pro vznik katastrofy byly splněny, dílo bylo dokonáno. Letadlo se vzneslo, ale podvozkem zachytilo o plot na okraji letiště...

0 0
možnosti
IL

Ivan Langer

14. 10. 2011 12:32
no odbornik nejsem ale

podle tehdy prvnich zprav na rozjezdove draze byly stopy po brzdeni - jednoho podvozku. Jak je toto mozne ? Napada mne bud ze letadlo bylo na jedne strane bud vyrazne odlehcene, nebo na nem mohla byt zavada na jednom podvozku. Nebo snad u letadel brzdi kazdy podvozek zvlast ?

Ani na silnici jsem nevidel jednu stopu pri brzdeni auta.

Kdo vi ?

0 0
možnosti
P

pablo_II

14. 10. 2011 12:59
Re: no odbornik nejsem ale

Ano, u letadel je skutečně bržděn každý podvozek zvlášť. Pilot má k dispozici dva pedály, které ovládají směrovku. Krom toho lze ale každý pedál sešlápnout a ovládá brzdu příslušného levého/pravého podvozku. nemjí to tak ale všechny typy jen některé. některá menší sportovní letadla to mají třeba řešené jinak a brzdí obě brzdy současně. systém odděleného brždění pro každou stranu se používá z důvodu lepší manipulace s letadlem při pojíždění. Zatáčení lze totiž dosáhnout i přibržděním pouze jedné strany, tj pouze levého nebo pouze pravého podvozku.

0 0
možnosti
I

intago

14. 10. 2011 12:27
celá řada terminoĺogických nedostatků v textu

1/nějaká brzdící síla, která mu nedovolila dostat se do vzletové polohy

2/Nepomohlo ani letcovo přitahování kniplu k sobě.

3/Jakmile tato brzdná síla zmizela, nic už nebránilo zvýšit náklon," usoudil zkušební pilot.

4/Tento úhel byl překročen, ale dynamické charakteristiky v dané chvíli již neumožňovaly úhel náběhu zmenšit, a to vedlo ke zřícení letounu," objasnil Sevasťjanov.

Jak to píšou laici, je to hrozné. :-/A to hlavní chybí-na kole muselo být vidět, že se brzdy přehřály

0 0
možnosti
I

intago

14. 10. 2011 12:30
Re: celá řada terminoĺogických nedostatků v textu

kdyby napsali-letoun nedosáhl startovací rychlost, pilot ho oderval, tím přetáhl a katastrofa byla nevyhnutelná, bylo by to jasné a přesné.

4 0
možnosti
G

Glaukom

14. 10. 2011 12:19
ana, takhle to být opravdu nemělo

0 0
možnosti
SS

sigenius

14. 10. 2011 11:53
Vidím to na základní konstrukční chybu letadla.

No jestliže oba piloti můžou letadlo řídit zároveň.

Omlouvám se profíkům, ale přijde mi to jako banální automobilová nehoda, kdy dominantní manželka se přetahuje s manželem o volant, až to opřou o strom rukou nerozdílnou.

0 0
možnosti
JK

tuan4

14. 10. 2011 12:16
Re: Vidím to na základní konstrukční chybu letadla.

Přesto ta možnost tu je a proto je v letadle kapitán,čili velitel letadla.

0 0
možnosti
PT

pettyo

14. 10. 2011 11:50
Tady je opravdu pěkná animace havárie:

http://www.youtube.com/watch?v=GtLC0cmyDks&feature=aso

0 0
možnosti
EC

lisbonka

14. 10. 2011 11:47
Mně pořád chybí

ještě k tomu všechmu informace o tom, jestli pilotům udělali toxikologické testy, a zda byla vyloučena přítomnost alkoholu.

0 0
možnosti
PT

pettyo

14. 10. 2011 11:47
Re: Mně pořád chybí

Byla vyloučena přítomnost alkoholu. To už v novinách bylo.

0 0
možnosti