Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlík na Plzeňsku zabil muže, který z něj vyskakoval

Pod koly rychlíku mířícího z Plzně do Českých Budějovic zemřel ve středu večer na nádraží Nepomuk-Dvorec na jižním Plzeňsku sedmatřicetiletý muž. Podle zjištění policie vyskakoval z jedoucího vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mražená spermie

***

Co tady běháte po trati ?

My nejsme potrati, my tu běžíme k rychlíku.

Já nejsem žádnej krychlík !!!

0/0
13.10.2011 15:02

Paterson

hrozné

Jako student jsem byl svědkem podobného neštěstí a to vlak skoro stál (chůzí bys jej předběhl), chlapíkovi při výstupu uklouzla noha na peroně a spadl rovnou pod kola, která jej pomaličku přejela... bylo to příšerné. Od té doby vím, že vlak musí úplně zastavit...

0/0
13.10.2011 11:30

bebíčko

Rychlík na Plzeňsku zabil muže, který z něj vyskakoval

No co si dnes ty rychlíky dovolují...;-D

+1/0
13.10.2011 10:04

BARON FON SAXOFON III.

Re: Rychlík na Plzeňsku zabil muže, který z něj vyskakoval

myslel jsem, že vrah je zahradník. a on je to rychlík:-/

0/0
13.10.2011 13:34

Vedoucí kolotoče bez koček

Doslova jako Final Destinaton...

...holt, pozor na bundu. Smrt ciha vsude... :-)

+1/0
13.10.2011 10:02

mpes4

dotaz

takže rychlíky v čr ještě pořád nemají jištěné dveře, že při jízdě se nedají otevřít?

Nebyla tady nějaká taková debata už roky zpátky, kdy se dráhy dušovaly, že dveře jsou blokované?

+2/0
13.10.2011 9:32

Antonín, topič

Re: dotaz

Každé dveře mají nouzové otevírání.

0/0
13.10.2011 11:04

Sidonie_11

Re: dotaz

Ale houby nouzové otevírání. Prostě staré vozy bez blokovacího zařízení. Bohužel stále poměrně rozšířená skutečnost i u rychlíkových souprav! Rv

0/0
13.10.2011 12:06

netrefilbranku

Re: dotaz

Presne tak. Tehdy, ksyz se jednalo o smrt malého dítěte kdesi na Olomoucku České dráhy tvrdily, že není možné za jízdy dveře otevřít, že jsou zablokované. Nechtěly totiž přiznat odpovědnost za smrt toho dítěte. Nyní vyskočí mladý muž z již jedoucího rychlíku. Opět to jenom potvrzuje to, co ví každý, kdo občas musí nebo chce využít rychlíky ČD. Dveře jištěné-zablokované často nejsou. Kdo je zodpovědný za tento stav, pane Žaludo? Brát půl milionu měsíčně a nic neřešit, jen své kšeftíky, to by uměl každý.

0/0
13.10.2011 11:50

PIsa.lek

Re: dotaz

> Nechtěly totiž přiznat odpovědnost za smrt toho dítěte

Kterou ovšem nenesly ani když se ukázalo, že "všude blokované dveře" je nesmysl. Vina v tomhle ohledu jednoznačně byla na matce, která nechá tak malé dítě běhat po vlaku bez dozoru, i když by si jej (na rozdíl od dítěte) měla být dostatečně vědoma - koneckonců až do relativně nedávné doby žádné blokování dveří ve vlacích nebylo a přesto nevypadávaly děti denně.

0/0
13.10.2011 12:21

Sidonie_11

Re: dotaz

Trať (Praha-)Brno-Nezamyslice-Prostějov-Olomouc-Jeseník/Šumperk - rychlíky prakticky zásadně bez blokovaných dveří. Při tom Vámi zmiňovaném dušování se ČD jsem se málem válela smíchy po zemi. :-P

0/0
13.10.2011 12:05

fearmaker

postacke symboly

A auto s postackymi symboly je co? To je neco jineho nez postovni auto?

0/0
13.10.2011 9:22

Beefeeter

Re: postacke symboly

Ne není. Průměrně inteligentní čtenář by to mohl pochopit. Je to jen jinak napsaný a nedělá mi to problém. Co vy?

0/0
13.10.2011 9:32

IARK - Králíček Chlupíček

Re: postacke symboly

Takze hloupost textu je nepodstatna, kdyz tomu je rozumet? Takze kdyz ti soupnou do nadpisu "Vlak, ktery patri mezi rychlejedouci na Plzensku srazil osobu muzskeho pohlavi pri opousteni vagonu po opusteni mista urceneho pro vystupovani. Tak budes ty, kterym se to nelibi, tedy urazet? Kdyby jsi byl aspon prumerne inteligentni ctenar, tak by jsi z jeho prispevku dokazal vydedukovat, ze nemel problem s poznani toho sloziteho uvedeni, ale s duvodem uvedeni, ale ty sis proste musel pourazet a zamachrovat, ze? Rv

0/0
13.10.2011 10:06

Beefeeter

Re: postacke symboly

Připadá ti to jako machrování, nebo naštvanost. Je to prostě jinak, přesto srozumitelně a správně napsaný, ale diskuze je plná hnidopichů, kteří se tady předhání v tom, jak skvěle znají jazyk a stylistiku a nejde o nic jinýho, než si co nejlíp zaflusat po redaktorovi. Ano, často se pozastavím nad tím, jak a co napíšou do článku, ale způsob jakým se zdejší liga vyjímečných realizuje na "odhalování chyb" je nechutnej až na kost.

Pokud se dotyčný nade mnou neřadí do té skupiny, tak má moji omluvu.

Tvoje hypotéza co bych dělal, kdyby mi šoupli do nadpisu "Vlak, ktery..." je mimo. Do nikoho, kdo by se proti takto šílenému nadpisu ohradil, bych ani neťukl, protože by to skutečně i podle mě byla šílenost.

Jenže to není případ "auta s pošťáckými symboly", které je správnej, podle mě aj nápaditej opis "poštovního auta". Pochybuju, že to autor nevěděl.

K diskuzi o tom, že "vlak zabil muže" vs. "muž se zabil sám když vyskakoval za jízdy z vlaku" protože vlak přece za nic nemůže - no comment.

0/0
13.10.2011 10:31

fearmaker

Re: postacke symboly

Tak ja treba vidim rozdil v tom, jestli je to postovni auto (auto Cesky posty) nebo "auto s postackymi symboly", coz podle me muze byt jakykoliv auto, na ktery si nekdo nalepi obalky, trumpety a ja nevim co jeste by se dalo charakterizovat jako postacky symboly...a nema to byt flusani po redaktorovi, spis by me to fakt zajimalo :)

0/0
13.10.2011 11:00

Beefeeter

Re: postacke symboly

Taky jsem se mohl zeptat, jak to myslíš, že? Tak to se omlouvám, za předchozí sadu. Byl jsem zbytečně rychlej.

0/0
13.10.2011 11:03

fearmaker

Re: postacke symboly

V pohodě...pravdu se stejně asi nikdy nedozvíme :)

0/0
13.10.2011 11:17

Yesname

Re: postacke symboly

Tomu, co jsi napsal, nevěříš ani sám.

0/0
13.10.2011 13:19

Yesname

Pro diskutující

A nadpis "Rychlík smetl auto ne přejezdu" je taky špatně? :-P

0/0
13.10.2011 9:06

BlackMax

Re: Pro diskutující

Ano špatně, věta "Rychlík smetl auto, ne přejezdům!" je lepší, nebo "Rychlík smetl auto NA přejezdu".

+1/0
13.10.2011 9:08

Yesname

Re: Pro diskutující

Sorry, na přejezdu. Nějak se mi ty dvě písmenka občas pletou.

0/0
13.10.2011 9:10

La Chat quatorze

Re: Pro diskutující

Ano, protože tam má být "na přejezdu" :-P Ale teď vážně. Je to o tom, že čeština má své ustálené zvyky, kdy je něco gramaticky správně, ale obsahově (významově) už to poněkud skřípe. Většina lidí s citem pro jazyk to vnímá. (tak jako většina diskutujících) Redaktor to vnímat nemusí, ale měl by to znát, pokud dělá práci redaktora.

+3/0
13.10.2011 9:11

Yesname

Re: Pro diskutující

No, já vím, že je to možná trochu šroubované, ale rozhodně mi to nepřijde natolik významné, abych z toho vyšiloval. Jako příklad jsem právě použil ten výše uvedný možný titulek, který obsahuje stejný větný postup. Přitom jeden je přijatelný (a běžně používaný) a druhý podle někoho ne.

0/0
13.10.2011 9:15

anfrene

Re: Pro diskutující

Uznej, ze Rychlik zabil zni opravdu blbe

0/0
13.10.2011 9:16

Yesname

Re: Pro diskutující

Už jsem napsal. Je to možná trochu šroubovaný, ale jedná se o poměrně běžně používaný výraz. Tak třeba: "Už jsi slyšel o Frantovi Vopičkovi? Zabil ho vlak.". To nemluvím o spojení "zabil ho elektrický proud".

0/0
13.10.2011 9:19

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Pro diskutující

"Už jsi slyšel o Frantovi Vopičkovi? PŘEJEL (SRAZIL) ho vlak." zabil ho vlak jsem v zivote pred navstevou idnes slysel naposledy v materske skolce

0/0
13.10.2011 9:40

Yesname

Re: Pro diskutující

To mi nevadí, že jste si v mateřské školce říkali, že někoho zabil vlak. Možná jsi se pak stýkal jen s intelektuály. I když jim to občas taky ujede.

0/0
13.10.2011 9:44

Yesname

Re: Pro diskutující

Mimochodem... Na větu "srazil (přejel) ho vlak" následuje otázka, jestli to přežil. Věta "zabil ho vlak" už žádná podobná otázka není.

+1/0
13.10.2011 9:47

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Pro diskutující

Ano, takze uzitecnost nesmyslne a hloupe vety podporime tim, ze po ni uz nemusi byt otazka? Koukam vy jste v te skolce zustal. Nechapes, ze takhle si muzes kecat v hospode na vesnici, ale tohle jsou noviny? Ty by nemely psat jak nejakej hospodskej povalec

0/0
13.10.2011 10:02

PIsa.lek

Re: Pro diskutující

> Ano, takze uzitecnost nesmyslne a hloupe vety podporime tim, ze po ni uz nemusi byt otazka?

Samozřejmě (když tedy na chvíli vypreparujeme tvoji nesmyslnou premisu, že ten titulek - což je něco podstatně jiného, než věta - je nesmyslný), protože na rozdíl od věty se slovesem "přejel" obsahuje více jednoznačných informací. Což je (jednoznačnost a současně ekonomičnost) jeden ze základních atributů jazyka.

0/0
13.10.2011 11:01

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Pro diskutující

A co treba "Muz pri vyskakovani z rychliku spadl pod kola a neprezil" neni tak tezke napsat titulek, ktery je jednoznacny a zaroven spravny

0/0
13.10.2011 11:12

Yesname

Re: Pro diskutující

No to ti to trvalo, než jsi přišel na to, že píšu z vesnické hospody. Ale můžeš přijet na návštěvu. U nás se může válet pod stolem každej, kdo zaplatí.

0/0
13.10.2011 13:12

Yesname

Re: Pro diskutující

Víš, to je takový zažitý zvyk v technických oborech - dávat pokud možno stručnou a kompletní informaci. Chápu, že je to pokřivený pohled a že je lepší si o všem pořádně a dlouho pokecat.

0/0
13.10.2011 13:18

Deratizátor vulgo Krysařík

Opustíš-li mne, zahyneš.

Asi tak nějak.

0/0
13.10.2011 9:05

La Chat quatorze

Další oběť zběsilého VLAKODLAKA

8-o

Já to vidím tak, že vlak muže nezabil. Muže zabila panika a jeho vlastní- (jak to říct a nepřijít o dukáty?) - "neuváženost" . Prostě, muž se zabil.

0/0
13.10.2011 9:04

BlackMax

Logika pro novináře

Kdysi dávno, když ještě byla maturita z matematiky povinná, byla její součástí tzv. matematická logika a kauzální principy. Pak maturitu z matematiky zrušili inteligenti v parlamentu, kteří při pohledu na jednoduchý vzorec dostávali osypky. Kdyby byl býval měl autor článku klasické vzdělání, věděl by, že muž se nešťastnou náhodou zabil při vyskakování z rozjíždějícího se rychlíku.Rv

0/0
13.10.2011 9:01

PIsa.lek

Re: Logika pro novináře

Kdyby tys měl maturitu ze žurnalistiky, tak bys věděl, že kecášRvRv

0/0
13.10.2011 11:03

HarryIKeogh

to by mě zajímalo

...jestli už našli vražednou zbraň?...a jak dokážou tomu rychlíkovi, že ho zabil...to zase napsala lupa super nadpis...

0/0
13.10.2011 8:57

anfrene

Rychlik zabil muze

Umyslne? Pujde rychlik sedet? Vejde se do soudni sine?

0/0
13.10.2011 8:43

Antonín, topič

Re: Rychlik zabil muze

Stromy také občas někoho zabijou a do soudní síně je nikdo netahá.

0/0
13.10.2011 8:58

anfrene

Re: Rychlik zabil muze

a zavrou je pak?;-D proste klasika Idnes a kvalitni titulky

0/0
13.10.2011 9:00

Antonín, topič

Re: Rychlik zabil muze

Toho člověka vskutku zabil vlak. Zabít někoho může i strom, jak jsem psal, nebo elektrický proud, který to rovněž nečiní ze svobodného rozhodnutí. Samozřejmě, že ten člověk tomu výrazně přešel. Je na vás, jestli budete svůj život trávit řešením nedokonalých titulků na idnes, nebo něčím užitečným.

0/0
13.10.2011 11:04

JaraCimrman

Úplně to vidím,...

... rychlík do Budějc se najednou vztyčí na zadní, vybočí z kolejí a za strašného řevu zabije chlapa za to, že si dovolil z něj vyskočit.... chjo, to jsou tytulky (jakože tvrďácký, pravopis jinak ovládám - pozn. autora).

+1/0
13.10.2011 8:41

hujersehlasi

Re: Úplně to vidím,...

;-D;-D

0/0
13.10.2011 8:54

net.Xtreme X

Re: Úplně to vidím,...

;-D;-D;-DR^

0/0
13.10.2011 8:56

La Chat quatorze

Re: Úplně to vidím,...

:-)R^

0/0
13.10.2011 9:05

Pejsátko

Re: Úplně to vidím,...

;-D;-D;-D

0/0
13.10.2011 10:06

Mikrospánek

nevěra

chlap ho chtěl opustit tak ho zabil.

0/0
13.10.2011 8:36

modrý pták

Asi soutěž...

...o nejblbější titulek?

0/0
13.10.2011 6:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.