Diskuze

Na trati z Benešova do Votic roste unikát, vlaky pojedou pěti tunely

Středočeský kraj se zanedlouho bude moci pochlubit dalším technickým unikátem. Na železniční trati z Benešova do Votic se dokončuje pět tunelů. Jeden z nich, Votický, je navíc nejdelším hloubeným tunelem na železnici v České republice. Otevřít by se měly v listopadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OG

Kirů

13. 10. 2011 15:24
Tunely v Čechách nejsou žádný unikát

"Tunely tvoří téměř patnáct procent z celkové délky modernizované tratě," uvedl Mařík.A co teprve tunely v naší ekonomice - to je unikát !! Počítám, že i procentuelně to bude víc !!

0 0
možnosti
PN

Stranger_in_Moscow

13. 10. 2011 13:37
Cholupický tunel je jediný čtyřproudový v ČR???

WTF? A Co Klimkovický? Strahovský? Mrázovka? Valík?

0 0
možnosti
FH

HAL9000

13. 10. 2011 10:49
No jo, "Čecháčci" ...

Nám, chudákům Slezanům by stačil na trati Krnov-Jeseník jenom jeden, abychom nemuseli jezdit přes Polsko, ale to né, to se v Čechách raději postaví pět tunelů z jedné řiti do druhé. ;-D

0 0
možnosti
R

roman36c

13. 10. 2011 10:51
Re: No jo,

Co máš proti Polsku? :-P

0 0
možnosti
O

olina2

13. 10. 2011 10:42
Vlaky pojedou opravdu pěti tunely?

Podle dřívějších zpráv měly vlaky jet 25.11.2011 prvními dvěma tunely, Olbramovickým a Votickým. Že by se stavbaři tak činili a opravdu za necelý měsíc stihli dokončit i ostatní? Nebylo by vůbec od věci si celou trať z Benešova do Votic projet před napsáním článku. Mezi tunely je také potřeba mít koleje a to i při rychlosti, kterou je tato stavba budována, nelze stihnout. Ale od redaktorky, která je schopná napsat, že na Sázava Festu vystoupí ukrajinští Kosheen /podle zkratky UK za názvem skupiny v programu/, mě už nemůže nic překvapit

0 0
možnosti
JD

pedr64

13. 10. 2011 7:38
unikát???

na trati Zábřeh-Č.Třebová je těch tunelů taky pět, a to na úseku 12 km

1 0
možnosti
MP

dneska.taky.lidi.věří.všemu

13. 10. 2011 8:28
Re: unikát???

R^ je to dokonce jen cca 10.700m a délka tunelů je: 1100 + 120+ 310 + 160 + 440 = 2130 m ==> 2.130/10.700 => 19,9%

2 0
možnosti
TK

username

13. 10. 2011 1:13
otázka

nemíním to jako flame, jen by mě to zajímalo - proč se vůbec staví nějaký hloubený tunel pár metrů pod povrchem? Vždy se tu stavěly "průrvy" či jak to nazvat - prostě hluboké průrvy ve kterých jezdily vlaky, které se nijak nezakrývaly jako tunel, ale byly z vrchu otevřené. Chápal bych tunel někde, kde musím projít skrz kopec, ale tam, kde se to stejně kope z vrchu mi to moc logiky nedává (samozřejmě kromě více peněz pro stavaře).

Jasně že má tunel spoustu výhod, jako menší hluk, možnost jezdit přes něj, nižší riziko pádu čehokoliv do kolejiště atd. ale předpokládám, že bude taky výrazně dražší.

0 0
možnosti
TK

-Komedie-

13. 10. 2011 1:24
Re: otázka

postavit zarez, ktery bude mit vysku treba 4m taky neni zrovna stastne.

0 0
možnosti
JM

JardaM

12. 10. 2011 23:38
Prosím vás vyvětlete

někdo těm tupcům novinářským, že tunely se razí a ne hloubí. Hloubí se svislá díla. Tunel je +/- vodorovný nebo šikmý (Strahovský např.). Ještě to snad nikdy nenapsali dobře. Ani u Blanky

2 0
možnosti
H

hrcprcsalala2

12. 10. 2011 23:44
Re: Prosím vás vyvětlete

Tím chceš říci co? Že hloubený tunel nepovažuješ za tunel? Nebo že nevíš o tom, že se tunely kromě ražení staví i hloubením, tj. vykopáním dlouhé svislé díry, uložením "tunelu" a jeho zasypáním?

3 0
možnosti
N

nemsi

12. 10. 2011 23:29
no a je to venku!

Tunalari tunelujou! velkou diru ve tme, jest-li nedaj sakra bacha, skoncej v centru zeme!

1 0
možnosti

labid

12. 10. 2011 22:52
Exkurze?

Nevíte náhodou někdo, jestli nebude před zahájením provozu možnost exkurze a prohlídka tunelů? Moc by mě to lákalo, až bude spuštěný provoz tak už se tam člověk nepodívá... Kdyby někdo tušil, prosím o info na labid@atlas.cz

Díky moc

0 0
možnosti
D

dondon

12. 10. 2011 20:54
Pěkné,

a do Benešova z Prahy výhled na betonové zdi po celé délce trati......za nějakých 10, 20 let se přijde na to, že tam ty zdi vlastně už tlumit hluk nemusí, stejně jako nemusely sto let předtím a za další miliardy se budou likvidovat...EU

0 0
možnosti
L

Leinad

13. 10. 2011 10:35
Re: Pěkné,

Ne ve všech zemích EU je zvykem kolem kolejí a silnic stavit obří betonové nesmysly.

0 0
možnosti