- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Tunely tvoří téměř patnáct procent z celkové délky modernizované tratě," uvedl Mařík.A co teprve tunely v naší ekonomice - to je unikát Počítám, že i procentuelně to bude víc
WTF? A Co Klimkovický? Strahovský? Mrázovka? Valík?
Nám, chudákům Slezanům by stačil na trati Krnov-Jeseník jenom jeden, abychom nemuseli jezdit přes Polsko, ale to né, to se v Čechách raději postaví pět tunelů z jedné řiti do druhé.
Podle dřívějších zpráv měly vlaky jet 25.11.2011 prvními dvěma tunely, Olbramovickým a Votickým. Že by se stavbaři tak činili a opravdu za necelý měsíc stihli dokončit i ostatní? Nebylo by vůbec od věci si celou trať z Benešova do Votic projet před napsáním článku. Mezi tunely je také potřeba mít koleje a to i při rychlosti, kterou je tato stavba budována, nelze stihnout. Ale od redaktorky, která je schopná napsat, že na Sázava Festu vystoupí ukrajinští Kosheen /podle zkratky UK za názvem skupiny v programu/, mě už nemůže nic překvapit
na trati Zábřeh-Č.Třebová je těch tunelů taky pět, a to na úseku 12 km
je to dokonce jen cca 10.700m a délka tunelů je: 1100 + 120+ 310 + 160 + 440 = 2130 m ==> 2.130/10.700 => 19,9%
nemíním to jako flame, jen by mě to zajímalo - proč se vůbec staví nějaký hloubený tunel pár metrů pod povrchem? Vždy se tu stavěly "průrvy" či jak to nazvat - prostě hluboké průrvy ve kterých jezdily vlaky, které se nijak nezakrývaly jako tunel, ale byly z vrchu otevřené. Chápal bych tunel někde, kde musím projít skrz kopec, ale tam, kde se to stejně kope z vrchu mi to moc logiky nedává (samozřejmě kromě více peněz pro stavaře).
Jasně že má tunel spoustu výhod, jako menší hluk, možnost jezdit přes něj, nižší riziko pádu čehokoliv do kolejiště atd. ale předpokládám, že bude taky výrazně dražší.
postavit zarez, ktery bude mit vysku treba 4m taky neni zrovna stastne.
někdo těm tupcům novinářským, že tunely se razí a ne hloubí. Hloubí se svislá díla. Tunel je +/- vodorovný nebo šikmý (Strahovský např.). Ještě to snad nikdy nenapsali dobře. Ani u Blanky
Tím chceš říci co? Že hloubený tunel nepovažuješ za tunel? Nebo že nevíš o tom, že se tunely kromě ražení staví i hloubením, tj. vykopáním dlouhé svislé díry, uložením "tunelu" a jeho zasypáním?
Tunalari tunelujou! velkou diru ve tme, jest-li nedaj sakra bacha, skoncej v centru zeme!
Nevíte náhodou někdo, jestli nebude před zahájením provozu možnost exkurze a prohlídka tunelů? Moc by mě to lákalo, až bude spuštěný provoz tak už se tam člověk nepodívá... Kdyby někdo tušil, prosím o info na labid@atlas.cz
Díky moc
a do Benešova z Prahy výhled na betonové zdi po celé délce trati......za nějakých 10, 20 let se přijde na to, že tam ty zdi vlastně už tlumit hluk nemusí, stejně jako nemusely sto let předtím a za další miliardy se budou likvidovat...
Ne ve všech zemích EU je zvykem kolem kolejí a silnic stavit obří betonové nesmysly.