Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trati z Benešova do Votic roste unikát, vlaky pojedou pěti tunely

Středočeský kraj se zanedlouho bude moci pochlubit dalším technickým unikátem. Na železniční trati z Benešova do Votic se dokončuje pět tunelů. Jeden z nich, Votický, je navíc nejdelším hloubeným tunelem na železnici v České republice. Otevřít by se měly v listopadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kirů

Tunely v Čechách nejsou žádný unikát

"Tunely tvoří téměř patnáct procent z celkové délky modernizované tratě," uvedl Mařík.A co teprve tunely v naší ekonomice - to je unikát !! Počítám, že i procentuelně to bude víc !!

0/0
13.10.2011 15:24

Stranger_in_Moscow

Cholupický tunel je jediný čtyřproudový v ČR???

WTF? A Co Klimkovický? Strahovský? Mrázovka? Valík?

0/0
13.10.2011 13:37

HAL9000

No jo, "Čecháčci" ...

Nám, chudákům Slezanům by stačil na trati Krnov-Jeseník jenom jeden, abychom nemuseli jezdit přes Polsko, ale to né, to se v Čechách raději postaví pět tunelů z jedné řiti do druhé. ;-D

0/0
13.10.2011 10:49

roman36c

Re: No jo,

Co máš proti Polsku? :-P

0/0
13.10.2011 10:51

HAL9000

Re: No jo,

Proti Polsku nic, akorát že ta cesta trvá jako hladovému stolice. :-P

0/0
13.10.2011 10:55

TigerM

Re: No jo,

no prednost maji koridory... :-p

0/0
14.10.2011 20:40

0608

Re: No jo,

A navíc bude omezeno spojení mezi oběma městy, jelikož jde o peážní trať. Bylo by zajímavé udělat trať třeba z Města Albrechtic do Zlatých Hor ale těch tunelů by tam bylo více, ne jen jeden...

0/0
7.11.2011 10:51

pepe88

Re: No jo,

jojo, ty dvě řiti jsou ale na trati České Budějovice - Praha, což je celkem vytížená trasa

0/0
13.10.2011 13:33

olina2

Vlaky pojedou opravdu pěti tunely?

Podle dřívějších zpráv měly vlaky jet 25.11.2011 prvními dvěma tunely, Olbramovickým a Votickým. Že by se stavbaři tak činili a opravdu za necelý měsíc stihli dokončit i ostatní? Nebylo by vůbec od věci si celou trať z Benešova do Votic projet před napsáním článku. Mezi tunely je také potřeba mít koleje a to i při rychlosti, kterou je tato stavba budována, nelze stihnout. Ale od redaktorky, která je schopná napsat, že na Sázava Festu vystoupí ukrajinští Kosheen /podle zkratky UK za názvem skupiny v programu/, mě už nemůže nic překvapit

0/0
13.10.2011 10:42

pedr64

unikát???

na trati Zábřeh-Č.Třebová je těch tunelů taky pět, a to na úseku 12 km

+1/0
13.10.2011 7:38

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: unikát???

R^ je to dokonce jen cca 10.700m a délka tunelů je: 1100 + 120+ 310 + 160 + 440 = 2130 m ==> 2.130/10.700 => 19,9%

+2/0
13.10.2011 8:28

809.KocuR

Re: unikát???

Z Brna do České Třebové se jede zkrz 6 tunelů. Všechny jsou mezi Brnem a Blanskem. Při přestavbě trati v 90. letech byl jeden dvojkolejný tunel zrušen (původně jich bylo 7). Nově byl proražen jednokolejný tunel před Blanskem, takže jsou v jednom místě dva jednokolejné tunely vedle sebe. Ten starý byl moc úzky a dva vlaky by se do něj nevešly - zůstala v něm jenom jedna kolej. Původně tam sice byly dvě koleje, ale příliš blízko u sebe. Vlaky si tam "dávaly přednost".

0/0
14.10.2011 23:03

username

otázka

nemíním to jako flame, jen by mě to zajímalo - proč se vůbec staví nějaký hloubený tunel pár metrů pod povrchem? Vždy se tu stavěly "průrvy" či jak to nazvat - prostě hluboké průrvy ve kterých jezdily vlaky, které se nijak nezakrývaly jako tunel, ale byly z vrchu otevřené. Chápal bych tunel někde, kde musím projít skrz kopec, ale tam, kde se to stejně kope z vrchu mi to moc logiky nedává (samozřejmě kromě více peněz pro stavaře).

Jasně že má tunel spoustu výhod, jako menší hluk, možnost jezdit přes něj, nižší riziko pádu čehokoliv do kolejiště atd. ale předpokládám, že bude taky výrazně dražší.

0/0
13.10.2011 1:13

-Komedie-

Re: otázka

postavit zarez, ktery bude mit vysku treba 4m taky neni zrovna stastne.

0/0
13.10.2011 1:24

Pruit Igoe III.

Re: otázka

řekl bych, že nemá smysl nad tím tady spekulovat, když neznáme stavební dokumentaci a požadavky všech zúčastněných - úřadů, majitelů sousedních pozemků apod. Těch důvodů může být celá řada, od protihlukového opatření, přes praktické důvody (možná je na provoz jednodušší trať zaklenout, než ji nechat v hlubokém korytu se všemi negativy, jako je řešení napájení, přemostění všech komunikací, vodotečí, sítí apod.) až po požadavky majitelů sousedních pozemků, kteří se prostě nechtějí dívat do tmavé betonové díry ;-)

0/0
13.10.2011 2:11

Mc_Bain

Re: otázka

Asi ten hluk ... podívejte se na ZURku Středočeského kraje ...

0/0
13.10.2011 7:38

Jacare

Re: otázka

Casty duvod je dnes hluk, jak jste psal. Dalsi duvod je moznost vyuziti (prodani, pronajmuti) pozemku nad tunelem. V dobe parnich lokomotiv byl v tunelech problem vetrani, proto se stavely hluboke prukopy.

0/0
13.10.2011 7:07

Salada

Re: otázka

Kromě výše uvedených důvodů to múže být třeba nesoudržná hornina. Mít na trati co měsíc nějaké šutry asi nebude to pravé. A zabezpečit takto hluboký zářez by možná vyšlo dráž než tam udělat tubus a zase to zasypat.

+2/0
13.10.2011 7:55

Poborskiii

Re: otázka

Těch důvodů je víc, kvůli nesoudržné zemině by mohlo zabezpečení a následná údržba tak vysokých svahů (20 m) zářezu stát víc než ten tunel. Stačí se je podívat na druhou stranu Votic, kde stávající hluboký zářez rozšiřovali, co za nečekaná opatření museli provést, nyní je tam ten svah prakticky celý vybetonovaný. Dalším faktorem je problém kam s tou vytěženou zeminou ze zářezu, její objem je obrovský a nejbližší vhodné úložiště je prý přes 100 km daleko - v případě hloubeného tunelu se její velká část nasype zpátky. Dalším velkým důvodem je výkup pozemků! Jinak ty liniové stavby jsou doopravdy obrovskou překážkou v krajině, pokud se člověk chce pak někam bezpečně dostat, tak akorát autem. A zvířata nemají šanci vůbec, některé druhy potřebují větší areál, jiné druhy potřebují dlouhodobě oddělené skupinky, které se stýkají jen kvůli výměně genetického materiálu. To vše jim dálnice, silnice, železnice a kolem měst nově satelitní čtvrtě a skladištní zóny znemožňují. Tunely jsou řešením.

+1/0
13.10.2011 10:54

JardaM

Prosím vás vyvětlete

někdo těm tupcům novinářským, že tunely se razí a ne hloubí. Hloubí se svislá díla. Tunel je +/- vodorovný nebo šikmý (Strahovský např.). Ještě to snad nikdy nenapsali dobře. Ani u Blanky

+2/0
12.10.2011 23:38

hrcprcsalala2

Re: Prosím vás vyvětlete

Tím chceš říci co? Že hloubený tunel nepovažuješ za tunel? Nebo že nevíš o tom, že se tunely kromě ražení staví i hloubením, tj. vykopáním dlouhé svislé díry, uložením "tunelu" a jeho zasypáním?

+3/0
12.10.2011 23:44

Poborskiii

Re: Prosím vás vyvětlete

Tunely se razí i hloubí, podle toho se také dělí na ražené a hloubené (čili stavěné v otevřené jámě). Mnoho tunelů je ražených i hloubených zároveň - hloubené bývají především v blízkosti portálů. Ale třeba takový třetí vinohradský tunel je od konců ražený, zatímco uprostřed, kde se větví, je hloubený.

0/0
12.10.2011 23:49

Pruit Igoe III.

Re: Prosím vás vyvětlete

ty asi nemáš o tunelech ani ty elementární znalosti, viď? Víš, že velká část pražského metra je hloubená? A že Blanka je taky z velké části hloubená? ;-)

0/0
13.10.2011 1:06

Dr. Fe (21)

Re: Prosím vás vyvětlete

Jako zajímavost bych dodal, že část je "hloubeněražená" mluvím o technologii milánských stěn, kdy se v hloubené jámě na terén postaví strop tunelu, nějákou speciální technikou se vyhrabe úzký "příkop" ve kterém se postaví svislé stěny, no a zemina pod touto konstrukcí se už odtěží čelně tj. razí se.

0/0
13.10.2011 9:55

-Komedie-

Re: Prosím vás vyvětlete

Epic fail. Aneb, jak ze sebe udělat veřejně osla :)

+1/0
13.10.2011 1:14

Don_Alex

Re: Prosím vás vyvětlete

jaaaj, no to sis nabehl, co se radsi venovat necemu cemu rozumis ty osle...to ze ty nedokazes rozlisit hloubeny a razeny tunel neznamena ze neni...;-D;-D;-D

0/0
13.10.2011 7:55

nemsi

no a je to venku!

Tunalari tunelujou! velkou diru ve tme, jest-li nedaj sakra bacha, skoncej v centru zeme!

+1/0
12.10.2011 23:29

labid

Exkurze?

Nevíte náhodou někdo, jestli nebude před zahájením provozu možnost exkurze a prohlídka tunelů? Moc by mě to lákalo, až bude spuštěný provoz tak už se tam člověk nepodívá... Kdyby někdo tušil, prosím o info na labid@atlas.cz

Díky moc

0/0
12.10.2011 22:52

dondon

Pěkné,

a do Benešova z Prahy výhled na betonové zdi po celé délce trati......za nějakých 10, 20 let se přijde na to, že tam ty zdi vlastně už tlumit hluk nemusí, stejně jako nemusely sto let předtím a za další miliardy se budou likvidovat...EU

0/0
12.10.2011 20:54

Leinad

Re: Pěkné,

Ne ve všech zemích EU je zvykem kolem kolejí a silnic stavit obří betonové nesmysly.

0/0
13.10.2011 10:35

Martin Soušek

nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Takže zatímco v zahraničí se budují vysokorychlostní železnice na rychlosti 300 kmh a více, zde se s velkou slávou buduje trať, která bude už v době otevření zastaralá.

.

Paráda, ne?

.

Velmi snadno se může stát, že zaspíme a vysokorychlostí koridory naši republiku obejdou přes Německo a Rakousko a my zůstaneme v minulém století.

+6/0
12.10.2011 19:50

Leinad

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Jenže SŽDC je zvyklá na reálný socialismus a nemá moc důvodu ke změnám. Proč by kamiony/kontejnery měly jezdit po kolejích? Proč by vlak měl být rychlejší, než autobus? (Praha-Liberec...) 

Tomu pomáhají i různé nefér dotace (do silniční dopravy více než do železniční), platy a odpovědnosti zaměstnanců SŽDC (manažeři i řadoví dle tabulek a ne dle odvedené práce) ...

+1/0
12.10.2011 20:20

xsc

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Jenže ten vysokorychlostní vlak by stavěl tak akorát v Budějicích a Linci. Kolik lidí v republice by ho využilo?

+1/0
12.10.2011 21:43

romank3

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

ty asi nemas predstavu kolik studentu miri kazdy patek a kazdou nedelu z jihu (Budejovic) do Prahy? za posledni dva roky jsem v tyto dny nesedel ve vlaku, ktery by nebyl od zacatku nacpanej.

jo a jinak nevidim duvod proc by i takovy vlak nemohl stavet v benesove a v tabore

0/0
13.10.2011 0:59

-Komedie-

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

nic ve zlem. ale vyhodit stovky miliard kvuli studentum jezdicim jednou tydne z budejic do prahy, a jednou tydne naopak, je trosku .. zbytecny, ne? )

0/0
13.10.2011 1:21

CarlBlack

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Pokud bude solidni trat, po ktere pujde dojet z Prahy do Lince za dobu srovnatelnou s letem ledadlem + 3h na letiste a cestu na nej, tak se urcite vyuzije o dost vic. Zatim je spojeni do Lince katastrofalni a nelze se divit ze po tehle trase jezdi minimum lidi.

0/0
13.10.2011 8:37

roman36c

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Otázkou je důvod proč jezdit z Prahy do Lince. Mě žádný nenapadá.

0/0
13.10.2011 8:43

pletiplot

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Otázkou je, proč má roman36c vůbec nohy. Mě žádný důvod, aby někam chodil, vůbec nenapadá.

0/0
13.10.2011 9:26

roman36c

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Máš nějaké informace o tom že se hodlají lidé z těchto měst nějak výrazněji navštěvovat, ale brání jim v tom zastaralá železnice? Sem s nimi.

0/0
13.10.2011 9:45

macarát

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Spojení do Lince je přirozené spojení na jih. Nejen do Rakouska, ale třeba i do Itálie a Slovinska. Třeba já do Lince jet nikdy nepotřeboval, ale jednou jsem jel lůžkovým nočním vlakem do dovolenou do Itálie.

0/0
15.10.2011 19:06

Leinad

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Proč dělat veřejnou hromadnou dopravu z Prahy do Liberce rychlospoji bez zastávek také nebylo vždy jasné. Když přímé busy začaly jezdit, bývaly často na stojáka, nyní jsou povinně místenkové a místenky na špičku(pátek+neděle večer) občas vývají vyprodány i pár dnů předem.

0/0
13.10.2011 11:53

roman36c

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

A to říkal kdo? Spojení krajského města které leží hodinku od hlavního je vždy potřebné. Přirozeně že v dobách kdy nebyla dálnice to fungovat nemohlo. Mezi Lincem a Libercem je ovšem jeden zásadní rozdíl. Obyvatel Linze nikdy nebude do Prahy jezdit za prací, na úřady, ani do školy. Opačně zrovnatak.

0/0
13.10.2011 12:39

-Komedie-

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Tak tohle je prispevek mesice.

0/0
13.10.2011 9:20

Premiant

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

napadlo vas taky ze kdyz bude cesta rychlejsi vlakem,tak lidi presednou z autobusu,ktery jezdi trasu z budejovic do prahy za 2:30 - 3 hodiny?a nekteri treba misto autem po ucpane E55 treba taky pojedou vlakem,ale doted nemaji duvod :-)

0/0
13.10.2011 10:41

-Komedie-

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

to udelaji uplne stejne, at uz tam bude 160 nebo 200 :)

0/0
13.10.2011 10:49

pletiplot

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Rychlodrážní tratě se nestaví kvůli vnitrostátní dopravě, ale kvůli mezinárodní celoevropské. A využili by to lidé z téměř celého Jihočeského kraje, kteří by si v ČB přestoupili.

+1/0
13.10.2011 8:46

Leinad

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Je správné, že z Vídně do Mnichova je výhodné (vlakem) jet přes celé Německo, než přes ČR?

Využili by to studenti, využili by to i "pomalé rychlíky"(zastávka v Benešově...) zkrácením jízdních dob.

0/0
13.10.2011 10:29

roman36c

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Z Vídně do Mnichova? ;-D

0/0
13.10.2011 10:35

Leinad

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

;-D nojono. To nevíte, že to je metricky nejkratší přes Ostravu? :-P

0/0
13.10.2011 10:43

nemsi

Re: nová trať a jen 160 kmh? v dnešní době?

Na 18 kilakach to nemuzes rozject...nezli udelas 240 kmh uz bys musel brzdit!

0/0
12.10.2011 23:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.