Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus moderoval diskusi zastánců boje proti kůrovci, dostal kus stromu

Diskusi o Šumavě a kůrovci by místo vědců a "fanatických ekologů" měla vést veřejnost, myslí si prezident Václav Klaus. Uvedl to na semináři zastánců zásahů proti lýkožroutovi. Při debatě, kterou uváděl jako moderátor, dostal řez starého smrku a zavzpomínal na lesnické brigády u svého strýce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

MODERÁTOR PŘES KŮROVCE TAKÉ PŘES VŠECHNO.

:-( Už to není prezident. Vypadá to tak, že "nejchytřejší" muž planety se stal BOHEM. :-( Kéž bych mohl říci : "SBOHEM!" :-(RvRvRv

0/0
13.10.2011 14:48

pavel.61.

oni o kůrovci besedují ekonomové?

Kteří rozumí "jen" ekonomii a ne "ekologové" , kteří nerozumí naprosto ničemu a znalosti nahrazují přímou akcí? To mě také pohoršuje. Nebo víte někdo o oboru, kde se "ekologové" nemýlí? ("ekology" nemyslím ekology-vědce)

0/0
13.10.2011 14:33

František_Koudelka6.Kyju

Nevím proč, ale hned jsem si vzpomněl na Hospodu na mýtince

...mysleli si, že celá debata bude hladká záležitost, tady, že s inavzájem pochválí svá vlastní díla a rozdělí se o ceny.

Už tam jen chybělo, 'Kdo je tu nejstarší, kdo je tu nejstarší, vykřikoval Klaus. tehdy již jednasedmdesátiletý, a tloukl o stůl svým občanským průkazem. 'Brezina' - Nechápu co bude dělat Klaus na tom svém hradě se Zelenou knihou, dejte to sem člověče!!! Klaus - 'Vy zvíře (míněn Brezina), mám syna Vašíka, je neduživý, gympl ho neuživí.....

+1/0
13.10.2011 12:56

freedom1989

Re: Nevím proč, ale hned jsem si vzpomněl na Hospodu na mýtince

R^ Při pozorování Klause nelze nevzpomenout na Járu Cimrmana. Kvůli sebranému peru zapadla např. fotka z Chile, jak Klaus s naraženým kulichem na hlavě radostně ukazuje na chilský ledovec, který prý netaje. Vedle byl ledovec, který taje hodně, ale ten mu prý neukázali ;-D. Hradní sešlo Klaus, Jakl, Hjek je k popukání. Obávám se, že s příštím prezidentem taková švanda nebude, ať to bude Rychetský, Švejnar, Sobotka ze senátu nebo nedej Bože Němcová.

0/0
13.10.2011 14:58

Sawy

Re: Nevím proč, ale hned jsem si vzpomněl na Hospodu na mýtince

Jestli chceme uzivat srandu i po Klausovi, pak jeho nastupce musi byt M. Zeman. :o)

0/0
13.10.2011 15:16

palomak

Odborníci na Šumavu???

Jestli ta klika z ODS jsou odborníci na Šumavu,no tak potěš bůh.Čistka odborníků-zaměstnanců parku jede na plné pecky,ochrana přírody je až druhořadá záležitost a  v NP nežádoucí slovo.V NP se usazují lidé,kteří nemají o fungování parku a ochraně přírody ani ponětí.Kůrovec je jen nálepka na krytí dalších ,,kulišáren,,kliky z ODS.

No a pan Klaus se svým kámošem Stráským tomu dávají korunu.V ekonomice už klucí nefrčíte,tak to zkoušíte v přírodě???:-/

+2/0
13.10.2011 10:41

silný kuřák

Re: Odborníci na Šumavu???

Doufám, že už konečně někoho napadne, aby byl tenhle paskvil, nazývaný Národním parkem, zrušen, zastaví se veškeré experimenty, zruší se Správa parku, přejde to pod Státní lesy a začne se od začátku.....

0/0
13.10.2011 11:30

František_Koudelka6.Kyju

Re: Odborníci na Šumavu???

Proč, stačí jen drobná změna v zákoně, stačí přejmenovat buď na Šumavský národní lunapark, případné Šumavský národní lesopark.

0/0
13.10.2011 22:28

Jan Borovička

Já tam byl...

http://borovicka.blog.idnes.cz/c/216202/Kdyz-sekta-prednasi-o-kurovci.html

+2/0
13.10.2011 9:19

Daun

Ja si zase myslim, ze bychom meli

zrusit veskere zakony, vykaslat se na odborniky a pekne v klidu spolecne posuzovat vsechny pripady kus po kusu.

0/0
13.10.2011 9:15

Sawy

Pane prezidente,

objevil jste brilantni zpusob jak resit zapeklite problemy dneska. Staci sezvat lidi stejne krevni skupiny a poplacat si po zadech. Casem by z toho mohla vzniknout strana SVO - Spolek vzajemneho obdivu.

+4/0
13.10.2011 9:03

generallz

Re: Pane prezidente,

A co ekofašisté? Ti zvou na jejich debatní akce Brezinu nebo Klause? Á, vlastně, já zapomněl: nezvou, protože žádné debatní akce nemají. Nemají totiž o čem diskutovat.

0/0
13.10.2011 10:14

Qlk2

Re: Pane prezidente,

R^ Ta sedla! Je dobré takhle ty hlupce občas profackovat... R^

0/0
13.10.2011 11:01

Světlonoš_v01

Re: Pane prezidente,

je se poplacejte po zadech, jako spravna delnicka trida

0/0
13.10.2011 11:17

holydance

Re: Pane prezidente,

kdo s čím zachází....

0/0
13.10.2011 12:16

Sawy

Re: Pane prezidente,

Nevim jak to delaji ekofasiste, zadneho neznam a ani nevim presne koho touto nalepkou konkretne oznacujete. Ekology? Takze i ministra ziv. prostredi nebo pana Brezintu? Nebo jen nektere ekology? Nicmene pravdu mate v tom, ze jacikoliv .........fasiste nezvou na sve akce (jedno jak je nazyvaji) nazorove oponenty.

+1/0
13.10.2011 14:33

viveka

Příjemná diskuze.

Výborný nápad nezvat nesouhlasné názory, proč se to tak nedělá ve všem.

0/0
13.10.2011 8:54

Cortez

Se stráským atd souhlas, ale...

nelibi se mi jedna vec. Kdyz clovek aktivne prostestuje tak mu vyčtou že kdyby zasedl ke stolu (pasivne vyjadril svuj nazor) a diskutoval tak se s nim budou bavit. Vysledek? Pokud se zvoli pasivni zpusob demonstrace, tak nejen ze vas totalne ignoruji,ale jak vidno si to opet najdou jako zaminku s vami nejednat. Proste ve vetsine pripadu neni zajem cokoliv resit, kdyz si obyvatele stezuji... vzdycky se najde duvod...

+1/0
13.10.2011 8:22

silný kuřák

Problém je ve špatně položené otázce.....

Většina pokládá otázku: Poradí si s tím či oním příroda? A já, přestože jsem nepřítel ekologistických spolků, odpovídám Ano. Poradilo si i moře s desítkami potopených lodí v zátoce Leyte, odkud vytekly tisíce tun nafty.....

Otázka zní spíše takto: Chceme se na více než dvě stě let vzdát Šumavy? Máme na to chuť a znalosti? Je na to jednotný názor? Je to v našem zájmu a v zájmu lidí na Šumavě? Je totiž úplně lhostejné, kdy k tomu procesu dojde, jestli dnes, za padesát, za sto let.... Vývoj bude vždy tentýž. Jenže holt pár "vědců" nebude dojit granty, pár lidí se nebude ukazovat jako vizionáři před uschlými smrky a pár pošuků nebude moci dělat bordel za asistence policie a bude si muset najít jinou zábavu.

Nemám nic proti tomu, aby se na Šumavě zarazily nějaké nevratné aktivity, ale dokud nebudeme vědět, co vlastně chceme, tak nechejme Šumavu alespoň v takovém stavu, ve kterém byla než na ni padlo ekologické oko....

+1/0
13.10.2011 8:10

viveka

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Proč bychom se měli na 200let "vzdávat Šumavy"? 8-o

0/0
13.10.2011 8:53

silný kuřák

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Protože na těch pláních po kalamitách nic neporoste hodně dlouho....

0/0
13.10.2011 8:57

viveka

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

A po vykácení se to zazelená do týdne?

0/0
13.10.2011 8:59

viveka

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Kecáte, po kůrovcových kalamitách se les obnovuje velice rychle sám.

0/0
13.10.2011 9:00

silný kuřák

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Kroťte se.... Domnívám se, že když já jsem chodil po kalamitních holinách, tak Vy jste se teprve učila číst. To, že na kousku se smrk přirozeně zmladí, vůbec neznamená, že se obnovuje..... Otevření plochy změní radikálně mikroklima a bez ochrany mateřského porostu a bez umělého zalesnění máte problém.

0/0
13.10.2011 9:07

viveka

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Takže důchodce. Zatvrzelej, co všechno ví? ;-) S vaší poslední větou bezvýhradně souhlasím, proto není dobré otevírat plochu holinovým kácením a odstraňovat ochranu mateřského porostu.

0/0
13.10.2011 9:15

silný kuřák

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Všimněte si, jak už jste daleko od původního problému.... Bez uzardění začnete o kalamitách a najednou tady máme holinové kácení......Poněkud neortodoxní výraz, nicméně srozumitelný....Asi ani netušíte, že vhodnou přípravou porostu lze podpořit přirozené zmlazení, což je zejména u smrku velice vhodné.....

A když tak souhlasíte s tou větou, co chcete dělat s těmi kalamitními holinami? A proti těm není jiné zbytí než nechat to času a od toho se odvíjí těch mých původních dvě stě let, které Vás pohoršily.....

0/0
13.10.2011 9:26

viveka

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Ok, pomůžu vám oživit paměť. Vy tvrdíte, že bychom se měli na 200 let vzdát Šumavy, protože tolik údajně potrvá než přirozeně vyroste nový les po kůrovcové kalamitě. Budiž.

Ovšem alternativou k ponechání přirozenému vývoji je kácení, po kterém vzniknou holiny. Tyto holiny i když jsou uměle osázeny, zarůstají pomaleji než podrosty po kalamitě, protože je porušený půdní pokryv a odstraněna ochrana vzrostlých (i když odumřelých) stromů. Tudíž tato druhá cesta znamená "vzdání se Šumavy" (I když nechápu, proč pobyt v rostoucím lese pokládáte za "vzdání se") na dobu ještě delší.

0/0
13.10.2011 10:30

Takamuro

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Projděte si jižní svahy Černé hory nebo se podívejte ze svahu Studené hory na obě  Mokrůvky.

Rozdíl mezi asanovanými porosty a neasanovanými na svazích Blatného vrchu,Hraniční hory ,Wappensteinu a dalších je tak jasně viditelný,že o nutnosti a zároveň také úspěšnosti zákroků nemůže být pochyb.

Nejen příroda,ale i lesnící vědí...

Kdyby tak věděli i ekoaktivisti!

0/0
13.10.2011 11:19

silný kuřák

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

Nechci nic jiného - jak jsem psal v původním příspěvku - aby, než se dohodnete, co vlastně chcete, tak abyste nechali věci zatím tak jak jsou.... Abyste nechali lesáky, pokud ještě je to možné, aby vrátili stav na startovní čáru... Nemyslím, že řešením jsou konference typu, který předvedl pan prezident, ale zrovna tak nejsou řešením návrhy, že nejlepší bude, když se na Šumavu vys....eme, ona si poradí.

0/0
13.10.2011 11:26

pavel.61.

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

R^ proč mi přijde že lesák rozumí lesu více než "ekolog". Žeby srozumitelné argumenty v souladu s několika setletou lidskou zkušeností? Žeby lesnická věda položena na základech těchto zkušeností a pozorování přírody? Na jejím pochopení?

0/0
13.10.2011 14:26

viveka

Re: Problém je ve špatně položené otázce.....

To vám přijde proto, že znáte povětšinou jen hospodářský les a další mechanismy přírody nikoliv. Co je pár set let lesnické činnosti proti milionům let, co to příroda zvládá sama :-)

0/0
13.10.2011 19:47

Jirka Hradec = Lovec Imperialstů

Rozumná debata

R^

0/0
13.10.2011 7:38

Pacholik

Re: Rozumná debata

kde??;-D

+1/0
13.10.2011 8:06

JuraT

Narcis náš největší - kvete i na podzim.

Stráský zopakoval, že Šumava čelí kůrovcové kalamitě, které je nutné čelit.

Opravdu novinářská perla - nebo je to citace ? (v textu neuvedeno).

Apropó - kdo platil tenhle Vašíkův hepenink ?

+4/0
13.10.2011 7:11

JuraT

Re: Narcis náš největší - kvete i na podzim.

Pamětníci možná vzpomínaji na geniální televizní pořad - OTÁZKY PRO PREMIÉRA. Např. mladá maminka samopživitelka se 2 dětmi se ptala : Pane premiére, já už mám těch peněz ze státních příspěvků tolik, že to ani nestíhám utratit. Poraďte, prosím, co s tím. Byla i spousta dalších vykutálených dotazů z dílny poradců tehdejšího kormidelníka.

0/0
13.10.2011 7:20

fackující ministr - pedagog

A kdo vyhrál?

?:-P

0/0
13.10.2011 7:03

minutos007

Re: A kdo vyhrál?

Nikdo, ale zatím vede kůrovec...

0/0
13.10.2011 7:15

Xav

..

tan poan Klaus snad p¨rozil nekolik zivotu, co ten vechno nestihmnulX8-o8-o8-o8-o

0/0
13.10.2011 6:52

leonard 2

Tyjo

Kůrovci ve státní pokladně. To tu ještě nebylo.8-o:-(;-D

0/0
13.10.2011 6:44

bože

!!!

...měl by se radeji starat o ten bordel, co tady díky jemu vznikl. ;-D

0/0
13.10.2011 6:06

Chrochtadlo

Re: !!!

KDE? 8-o

0/0
13.10.2011 6:48

fackující ministr - pedagog

Re: !!!

V zemi, kde nikdo nezná špinavé peníze.

0/0
13.10.2011 7:04

minutos007

Re: !!!

Další tatar....;-D

+1/0
13.10.2011 7:08

fackující ministr - pedagog

Re: !!!

O Klausově původu nic bližšího nevím.

0/0
13.10.2011 7:11

minutos007

Re: !!!

TY TOHO NEVÍŠ DALEKO VÍC...;-)

+1/0
13.10.2011 7:15

fackující ministr - pedagog

Re: !!!

Proč se upejpáš a nepodělíš se mnou a s ostatními o své info?

0/0
13.10.2011 7:18

černej oes

Re: !!!

;-D;-D;-D

0/0
13.10.2011 7:41

Rafaelou

zbytečná sešlost....

Pan president by se měl věnovat jiným věcem.Hlavně těm kterým rozumí.Diskusi o kůrovci je třeba nechat odborníkům.Pozvat lidi se stejným názorem a myslet si,že je to k něčemu je směšné.Tak jak by se krásně shodli radikální odpůrci tak se shodla i tato partička.Výsledkem je ztráta času,peněz a řek bych i prestiže účastníků v čele s hlavou státu.

+7/0
13.10.2011 5:57

Pacholik

Re: zbytečná sešlost....

hvězda z Youtube má nějakou prestiž:-)?

0/0
13.10.2011 8:06

on6.

Re: zbytečná sešlost....

pan prezident si ale mysli, ze rozumi vsemu :-)

+1/0
13.10.2011 12:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.