Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všechna povolení máme, tvrdí dopravce, jehož tahač se zasekl pod mostem

Polská souprava vezoucí obří válec kotle po dálnici D1 a uvázla pod mostem v Ostravě, neměla šanci pod konstrukcí projet. Náklad je totiž o třicet centimetrů vyšší, než jaká je výška mostu. Dopravce navíc ministerstvu dopravy nahlásil jinou trasu. Zástupce přepravní firmy ale tvrdí, že má všechna povolení v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

já bych dokonce i věřil Polskému přepravci

cca nehoda se stala kolem 20 hodiny,a cca o 30 minut dříve měl tento nadměrný náklad policejní kontrolu na mimoúrovnové křižovatce (kruháč) který je 500 metrů za tímto viaduktem směrem na PL tak jak je možné že ho policie nevrátila na trasu když byl mimo určenou trasu ??

0/0
14.10.2011 19:23

ddtx

:D(

no vyska kotle je dva a pul dopravaka k tomu jeste podvozek, to je podstatne vic nez 5.5, a platit bude kdo ?

0/0
14.10.2011 17:48

Jaco007

Poláci maj povolení snad na všecko:

0/0
12.10.2011 21:00

Ať žije Slezsko

Všechna povolení máme, jsou špatné mosty....

0/0
12.10.2011 19:28

beachside

všechna povolení v pořádku,

ale metr jsme měli z Číny.

+2/0
12.10.2011 17:27

Googdoll

Re: všechna povolení v pořádku,

tak to jsi asi nepracoval v Polsku...tudíž neznáš polský metr :-P

0/0
12.10.2011 18:11

nemsi

polsky doprafce?

Nevidim konsky potah!

0/0
12.10.2011 16:45

Bernard1

hm

milimetr sem, milimetr tam ...

0/0
12.10.2011 16:43

Dewils1

!

jinak D1 na tom místě se vlní, tak se možná zvedla, bejt tím poláken tak to použiju:-P

+1/0
12.10.2011 16:40

Jaco007

Re: !

No tak na tom místě se zrovna nevlní až kousek dál.

0/0
12.10.2011 21:01

petrph

docela bych jim to i věřil

nebo se tam most snad přeměřoval, když ho stát přebíral od stavbařů?? Na pár desítkách cm míň se dalo pár milionů trhnout :-)

0/0
12.10.2011 16:05

JirkaNeprihlaseny

Re: docela bych jim to i věřil

Na to se přece nespoléhá. Při takovém nákladu se trasa projíždí s laserem. Teda alespoň jsem to viděl na D5 u spřátelené firmy.

Někdo asi odfláknul své povinnosti. Ale nejsem odborník, jen názor.

+1/0
12.10.2011 18:55

tuan4

Re: docela bych jim to i věřil

.......................ale já s ním souhlasím!

Solidní firmy při přepravě nadměrných nákladů laser používají.

+1/0
12.10.2011 19:15

wiliz 3

.

Ostrava je díky tomu ucpaná a k tomu nejdou semafory.

+1/0
12.10.2011 15:59

flames828

Re: .

Ty semafory se schválně vypínají, aby se ve špičce daly určovat intervaly ručně fízlem. Představ si, že celý tranzit ve špičce bude chtít ze Sokolské směr Hrušov, když tam je doleva zelená pár vteřin.

+1/0
12.10.2011 16:29

Dewils1

Re: .

dnes tam policajtovi vjela červena dodávka, stopl celou křižovatku, šel k ní otevřel si, seřval ho a pustil;-D

0/0
12.10.2011 16:38

wiliz 3

Re: .

Tak to mi došlo ale že by zrovna na tomhle případě by byl problém, to bych neřekl...

+1/0
12.10.2011 16:42

flames828

Re: .

No když je provoz, tak to problém je. Kdyby v tom popsaném příkladě tam nechali světla, tak ta zelena je na JEDEN kamion. Teď jich tam bylo 10 za sebou, tím se ucpou všechny směry a řada až ke Slovenské.

0/0
12.10.2011 18:08

wiliz 3

Re: .

Ale no tak. Jezdím tímto směrem denně a projedou tři kamiony. Je to zbytečná komplikace, protože fizli to pouštějí divným stylem.

0/0
12.10.2011 19:25

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín

Hmm,

něco mi řiká, že to se tomu dopravci moc nepovedlo...návěs zničenej...teď to na místo určení bude muset řidič dokutálet.

0/0
12.10.2011 15:52

Výstřik do tmy VI.

Re: Hmm,

Teď už to může dokutálet tak do šrotu, pochybuju, že to zákazník ještě v současném stavu bude chtít ;-D

0/0
12.10.2011 15:55

Rosinanta

5,5

No, tedy i kdyby ten dopravce měl povolení na výšku 5,5 m, tak hnát to pod most, který má rovněž 5,5 m taky není zrovna bezpečná rezerva, ne? Len sa trela...

0/0
12.10.2011 15:50

Výstřik do tmy VI.

Re: 5,5

Když se pořádně rozjede, tak to projede, i kdyby byl most menší. :-)

+1/0
12.10.2011 15:54

pivak

Re: 5,5

Taky pisou, ze muzou snizit vysku o 10 cm.

0/0
12.10.2011 15:56

zase smazaný

Re: 5,5

Přesně tak, v tom je problém. Vjet tam na doraz je nesmysl.;-O8-o8-o!!

0/0
12.10.2011 16:10

flames828

Re: 5,5

Nesmysl je tam nejet, když může snížit nápravu o 10cm. To je jasné, že tam pojede, je to naprosto běžné, že se jezdí na centimetry.

0/0
12.10.2011 16:30

ddtx

Re: 5,5

Tak hlavne ze ji snizil

0/0
14.10.2011 17:42

yrral

jestli mají papíry v pořádku

tak ho snad dostanou alespoň na lékárničce

0/0
12.10.2011 15:38

milujemadmina

.

choľera ;-D

0/0
12.10.2011 15:16

Výstřik do tmy VI.

Tak už jen doufat

že jak ministerstvo, tak spediční firma předloží nezpochybnitelně ověřená povolení, samozřejmě každý to své. :-)

0/0
12.10.2011 15:12

Ardan

Re: Tak už jen doufat

Polákům nevěřím ani to, že jsou Poláci.:-)

0/0
12.10.2011 15:23

pivak

Re: Tak už jen doufat

Totez se bohuzel da rict i o nasem ministerstvu. ;-D

0/0
12.10.2011 15:56

Ewiczek

kdo zaplati skody?

???

0/0
12.10.2011 15:08

Jan9002

Re: kdo zaplati skody?

Asi pojišťovna. Pokud ne pojišťovna, tak si daňový poplatník...

0/0
12.10.2011 15:10

danny47

Zástupce tvrdí...

že maj všechna povolení v pořádku ..

Tak ať ho ukáže... (a nemělo by bejt (alespoň v kopii) v kabbině řidiče)?

0/0
12.10.2011 15:04

Jan9002

Re: Zástupce tvrdí...

Třeba už ho ukázal. Jenomže ne novinářům, ale policajtům ano.

0/0
12.10.2011 15:10

koulehranatá

V dálničních mostech by se měly dělat

poloválcová vybrání pro nadměrné náklady.Nezkušení řidiči by to uvítali.Problém nastává s nákladem hranatým.

Řešením by bylo zvednou mosty.Prospělo by to i vodní dopravě.Myslím ty mosty pod,kterými jsou splavné řeky.

AnI přeprava žiraf by nebyla tak stresující.

+4/0
12.10.2011 14:15

InstinkTT

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

Problémem nejsou dopravní stavby ale mozky lidí - logistiků, kteří plánují transport nadm. nákladů. Řidič je ten poslední, který za to nese zodpovědnost. Tedy, pokud dodržuje stanovenou trasu. 8-o

0/0
12.10.2011 14:34

Beter

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

Za to, že vjede s něčím, co má např. 4,5 m pod most, který má jen 4 m (a je to na značce), je před zákonem řidič odpovědný vždy.

0/0
12.10.2011 15:12

EasyR1.6

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

R^

0/0
12.10.2011 15:42

nevhodné? vlákno

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

Ale u tohoto mostu výškové omezení dopravní značkou nepochybně není (jako není ani u žádného z ostatních dálničních mostů v ČR - nebo několik výjimek existuje? - já myslím, že ne), takže řidič musí soulad "výška nákladu - podjezdná výška" kontrolovat jinak. Třeba přeměřením z doprovodného vozidla, nebo jízdou krokem a kontrolou pomocí závozníka, nebo POUŽITÍM TRASY POVOLENÉ pro konkrétní náklad. Takže pokud výška nahlášená pro povolení nadrozměru souhlasí se skutečnou, je podle mne řidič z obliga. Pokud je skutečná výška vyšší, je problém, ale ani tak to podle mne nemusí být problém řidiče - ke změření nejvyšší výšky čehosi pětimetrového válcového je zapotřebí speciálních měřidel (ve smyslu "obyčejným metrem to nejde") a pokud to měl na starosti někdo z doprovodného týmu, řidič by se podle mne ze své osobní odpovědnosti snadno vyvázal tvrzením "výšku nákladu jsem zjistil dotazem u kolegy měřicího technika".

0/0
12.10.2011 15:44

Beter

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

Řidič se ze své odpovědnosti nevyváže. Jednou tě to naučí v autoškole.

0/0
12.10.2011 16:43

nevhodné? vlákno

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

Jo? Ale mé konkrétní argumenty raději nerozporuješ, viď?

0/0
12.10.2011 17:53

EasyR1.6

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

Čili pokud logistik pošle řidiče přes řeku v místě, kde není most, tak ten řidič vjede do řeky ??? 8-o

0/0
12.10.2011 15:41

bkv

Re: V dálničních mostech by se měly dělat

No pokud to tak napíše do povolení a to povolení mu schválí, pak mu nic jiného nezbude. Řidič musí dodržet schválenou trasu ;-D

+1/0
12.10.2011 18:13

Paglia Orba

a tomu se někdo diví ? ? ?

Řidič kamionu a ještě z Polska, tak to už mohla rovnou řídit ovce. Výše IQ každého polského řidiče kamionu je přímo úměrná výšce soupravy kterou tento "takyřidič" vezl -  v metrech.!!

0/0
12.10.2011 13:52

halagajda

Re: a tomu se někdo diví ? ? ?

Ja bych rekla, ze je srovnatelne s IQ ceskych ridicu kamionu;-)

+2/0
12.10.2011 13:56

Jan9002

Re: a tomu se někdo diví ? ? ?

Nooooooooooooooo...

0/0
12.10.2011 13:57

Paglia Orba

Re: a tomu se někdo diví ? ? ?

Je pravda, že i velká část našich řidičů kamionů nemá od lehce cvičené ovce daleko, ale je taky spousta řidičů, před kterýma je třeba smeknout. Bohužel u řidičů z Polska není co smekat. Tam je to jeden polomozek vedle druhého a opravdového řidiče mezi sebou nenajdou.:-/

0/0
12.10.2011 14:02

Naked and petrified

Re: a tomu se někdo diví ? ? ?

Silne pochybuji, ze ridic rozhodoval o tom, co a kudy poveze...nicmene "teoreticky" by se mel branit... Jako ostatne i prekracovani povolene doby rizeni...

Ja jen doufam, ze dopravci maji nejake povinne dodatecne pojisteni odpovednosti za zpusobenou skodu...

+1/0
12.10.2011 14:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.