- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...........řada kormoránů a tučňáků je v péči veterinářů. No co dodat, snad jen to, že proti takovéto trgédii je hladomor v zemích třetího světa jen prkotina!
odhlédnu-li od toho, že příčinou té nehody i toho hladovění je kapitalismus, tak největším problémem je PŘEMNOŽENÍ těch lidí, neboli že kapacita prostředí nedostačuje k jejich uživení, přesto se dál množí
jednoho druhu z těch ptáků co ošetřují je na světě jen kolem 1500 kusů, lidí je 7 miliard a jen škodí, takže tohle je rozhodně větší tragédie
v tom případě už to není o palivě, ale o vytažení kontajnerů, ale oni jsou bezpečné, tam je riziko minimální, jezdím na lodi a vím, že je to už jenom o pojištění, kluci záchranářští taky potřebujou něco vydělat
Lodi hrozi rozlomeni a nekolik kontejneru obsahuje silne jedovate latky, ty chytroline! Ty o tom houby vis. Jezdeni lodi po Vltave te nijak nekvalifikuje jako odbornika v danem konkretnim pripade.
není to topný olej, míchá se to s naftou, ale zase z toho dělají slona, příroda si s tím poradí a s Libérií to nemá nic společného, je to jenom o daních
a doufám, že se jim podaří minimalizovat poškození přírody... NZ
byl jsem v Tauranga a Mt. Maunganui v unoru. Ty plaze jsou krasne, pribojove a patri mezi turisticke perly Noveho Zelandu.
-je to kontejnerová loď
-pravděpodobně uteklo130-350 tun topného oleje (nafty, cnn píše "oil"?) používaného jako palivo
-ta loď má tohodle paliva (ať už je to cokoliv) na palubě cca 1,700 kubických metrů (450,000 gallons)
-loď má díru v hlavní nádrži (main tank)
-těch 1700 tun, které má loď v nádržích samozřejmě není nic proti tomu co obvykle vozí velké tankery (Prestige měl cca 76 000), ale problém je v tom, že Bay of Plenty je poměrně hodně bohatý na různý kolonie ptáků- tučnáků a kormoránů(?), plus se tam často objevují delfíny, sviňuchy a velryby... tj. samozřejmě velké lákadlo pro turistický ruch
Ona vezla kontejnery a topný olej používá jako palivo pro motory. Analogicky - v autě se vozí lidé a náklad, benzín v nádrži není náklad.
Navíc to, co pohání lodní motory, je sice svinstvo, ale jako topný olej bych to nepřekládal.
ja naposled pred 2 lety a vzhledem k tomu, ze Mt.Maunganui je kouzelne misto, dokonce jsem uvazoval, ze bych se tam v budoucnu prestehoval - pohodove surfovani, hezke okoli s horou, v okoli mam hodne znamych... ...ach jo, proc posledni dobou chodi jenom same takove jobovky z meho milovaneho NZ
tak podle fotografie se jedna o typicky kontejnerak a 1700 tun palivoveho oleje lodi teto.velikosti staci na to aby ze zelandu bezpecne dojela do evropy nebo ameriky. tolik nakladu topneho oleje ten ma ta lod jako auto benzin. a jinak podle toho co rikali.na rtl tak tu lod na ten utes sfoukl vitr. ono se to nezda i pro takoveto hovado plati.ze pokud posadka vcas nepozna nebezpeci tak ji to snadno zanese tam kam nema...
Clovek by mel dojem ze se pisatel nevi co je opravdovy oil spill.. R 1978 Amoco Cadiz ztratil 220,000 tun, r. 89 Exxon Valdez jen asi 30,000 tun...Vypustit 350 tun do more je asi podobna ekologicka katastrofa jako kdyz kdyz se vymeneny olej z auta vyleje na do rybnika..
No, vzhledem k velikosti oceánu by to musel být hodně a hodně veliký rybník, aby se to dalo srovnat....
vyslyset vykriky ekofanatiku, sice mozna prezije o par ptaku vic, ale vsechno zbozi podrazi a to vyznamne..
KAPITALISMUS - pro peníze i přes mrtvoly