Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šofér autobusu za srážku s vlakem nemohl, naopak dostane odměnu

Policie ukončila vyšetřování červnové srážky autobusu městského hromadné dopravy s rychlíkem na přejezdu v Chrástu u Plzně. Ukázalo se, že řidič autobusu je nevinen. Naopak zaslouží uznání za duchapřítomnost, s jakou z autobusu dostal včas všechny cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lev--_z-___Rožmitálu

podle pozice autobusu po havárii je to vcelku jasné

autobus byl v kolejišti jen zadním koncem a po nárazu se otočil a odsunul stranou

kdyby do něj najel vlak v půlce tak by ho to rozšmelcovalo a řidič by nepřežil

0/0
10.10.2011 14:55

TommyCZ

Re: podle pozice autobusu po havárii je to vcelku jasné

Tak se jeste jednou podivej, kde ma autobus vyboulenou strechu od narazu.

0/0
10.10.2011 18:13

tuan4

No tady všechny palce nahoru..............................!!

R^R^R^R^R^R^R^

0/0
10.10.2011 14:17

vymrzovac2

Měl kliku, že nebyl na vojně.....

.....tam nás učili, že na přejezdu se nesmí ani řadit. Rychlost má být zařazena už před přejezdem a přejezd se má projíždět se zařazenou rychlostí, kdy je motor v tahu. To proto, aby se nestalo, že zůstanete stát na kolejích;-)   ta vojna byla přece jen k něčemu dobrá............

0/0
10.10.2011 13:09

Věra Pohlová Jr.

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

To se učí v každé slušné autoškole. Jako řidič MHD by to měl vědět.

0/0
10.10.2011 13:32

hamburgr

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

on měl asi zařazeno, píšou, že selhala motorová brzda.

Takže brzdil před přejezdem na bílý světla a když chtěl na přejezdu nebo těsně před ním přidat tak to brzdilo dál až do chcíplo

0/0
10.10.2011 13:40

anders22

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

to staci seslapnout spojku

0/0
10.10.2011 13:45

hamburgr

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

automat nemá spojku

0/0
10.10.2011 14:09

anders22

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

podle fotky je to 30 let stara Karosa;-)

0/0
10.10.2011 14:16

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

ta Karosa měla automat?

0/0
10.10.2011 14:16

hamburgr

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

je to možné. v plzni mají tyhle starý karosy z velký části automatickou převodovku (ale nevim, jestli tahle zrovna jí měla), ale bylo by to vysvětlení proč nezmáčkl spojku.

0/0
10.10.2011 14:36

mdhb

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

A co pomůže sešlápnutá spojka se zaseklou motorovkou??? Chcípne to hned.;-)

0/0
10.10.2011 18:53

Johny_V

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

tenhle vůz byl manuál. Před přejezdem se sjíždí z kopce a brzdí před křižovatkou, kde se dává přednost. Brzda se "prý" zasekla již v tom kopci dolů a řidič doufal, že odskočí a normálně to pojede (asi se mu to už někde stalo)........bohužel to tady neodskočilo a nejelo. Na ten přejezd vůbec se zaseklou motorovkou neměl vjet, protože přejezd je v jeho směru do kopce, takže nejde přejet ani setrvačností a vjíždí se na něj dost pomalu............na odměnu bych to neviděl

0/0
10.10.2011 15:59

tuan4

Re: Měl kliku, že nebyl na vojně.....

.................jak víš že řadil?

0/0
10.10.2011 14:18

Zabr-Ali Mubarak

Dostane prý

velký plakát Dobeše.

0/0
10.10.2011 12:57

sámvelkýmao

no

to by se u erťáku nemohlo stát...................

0/0
10.10.2011 12:50

Zabr-Ali Mubarak

Re: no

A když už, tak by kvůli opravě na motoru ani nemusel vystupovat.

0/0
10.10.2011 12:58

vgtx

Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Neumím si nijak představit, jak se může křížit trolejbusová a železniční trať. To mi nějak rozum nebere, to snad ani nejde. Tedy pokud jde o trať elektrifikovanou. Pokud trať není elektrifikovaná, tak je to samozřejmě snadné.

0/0
10.10.2011 12:40

sámvelkýmao

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

třeba tak, že nad železnicí je most a po něm jezdí trolejbus. mimoúrovňové křížení............

0/0
10.10.2011 12:48

vgtx

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

To pak ale není rizikové místo, jak je psáno v posledním odstavci článku ...

0/0
10.10.2011 12:59

bkv

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

není elektrifikovaná. O elektrifikaci se uvažuje, ale vypadá to asi na dlouho. Pak by tam měl být most

0/0
10.10.2011 13:00

Zabr-Ali Mubarak

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Pokusil jsem se to najít na mapě. Jediné místo, které podle mě přichází v úvahu, je toto (není to elektrifikovaná trať)

http://maps.google.com/maps?ll=49.740578,13.342316&spn=0.002701,0.004823&t=h&z=18&vpsrc=6&layer=t

Může to někdo místní potvrdit?

0/0
10.10.2011 13:13

hamburgr

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

ano to je ono, ale ta trať tam není elektrifikovaná (nehoda se ale stala jinde)

0/0
10.10.2011 13:37

Zabr-Ali Mubarak

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Dík. Já vím, že to není místo nehody, je to jen k té zmínce na konci článku.

0/0
10.10.2011 13:47

čombák

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

tak nevím, školy nemám, ale proč sem taháš TROLEJBUS? 8-o            a ani  se nedivím, že ti to rozum nebere ...           ;-D :-P

0/0
10.10.2011 13:26

Zabr-Ali Mubarak

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Že by protože se o tom v článku píše? :-PRv

0/0
10.10.2011 13:30

čombák

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

jistě, píše ...R^  ovšem, tady je (dle mého názoru) diskuze o KONKRÉTNÍM případu, se kterým nemá trolejbus nic společného ...! :-P

0/0
10.10.2011 13:40

Zabr-Ali Mubarak

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Proboha, to opravdu nepochopíš, že se někdo pozastavil nad faktem zmíněným v článku, že v Plzni je TAKÉ křížení železnice s trolejbusem? Asi ne, no nic...

0/0
10.10.2011 13:46

čombák

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

pochopím ! R^  ovšem, to mi nemůže zabránit použít vlastní hlavu stran posouzení "křížení" tratí ... :-P 

Křížení, které jsem, dle podání v článku, rovněž nepochopil ... :-P

0/0
10.10.2011 14:42

vgtx

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Cituji poslední odstavec článku: "Přitom riziková místa v Plzni jsou. Například na Domažlické třídě se kříží s železnicí i trolejbusová trať.". Proto jsem se ptal na ten trolejbus. Ani se nedivím, že školy nemáte, to lze poznat i z toho tykání.

0/0
10.10.2011 13:32

čombák

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Ty, Ty, Ty, Ty, Ty, ... ty plzeňáku ! :-P 

Ano, máš pravdu, školy nemám, pouze a jen dvě VŠ, z toho ani jednu v Plzni, a obě před 1989 ...! R^                  :-P

0/0
10.10.2011 13:42

a8nn

Re: Křížení trolejbusové a želeniční trati.

Vlak tam bude mít stahovačku. Takhle to je třeba v Prešově, ale není to ideální.

0/0
12.10.2011 1:41

IARK - Králíček Chlupíček

Pro ty co by bezeli naproti vlaku

Kolik musi od autobusu ubehnout clovek za minutu metru aby si ho strojvedouci vsimnul drive nez autobusu na kolejich? Vite vy vubec jakou ma vlak brzdnou drahu? Rv To je tedy radilu

0/0
10.10.2011 12:16

sámvelkýmao

Re: Pro ty co by bezeli naproti vlaku

za minutu uběhne přesně šedesát vteřin...................

0/0
10.10.2011 12:42

sámvelkýmao

Re: Pro ty co by bezeli naproti vlaku

a brzdnou dráhu má tak dlouhou, dokud nezastaví...................

0/0
10.10.2011 12:49

Deratizátor vulgo Krysařík

Řidič dostane odměnu.

Doufejme, že bude mít více štěstí jak ten pilot, který dokázal přistát na řece s dopravním letadlem a zachránil cestující. Sice byl hrdina, ale dostal vyhazov.:-/

0/0
10.10.2011 11:44

timothyleary

Re: Řidič dostane odměnu.

To jsi vzal kde???

0/0
10.10.2011 11:47

papazian

Doufám, že odměna nebude v řádů stovek či tisíců korun,

doporučuji počítat v desítkách tisíc. Kdyby tam umřeli lidé, tak dopravní podnik bude platit stovky tisíc.

0/0
10.10.2011 11:25

wanad

Re: Doufám, že odměna nebude v řádů stovek či tisíců korun,

Dopravní podnik je na situace, při nichž umírají cestující, ze zákona pojištěn, takže ze svého by "stovky tisíc" neplatil. Odměnu řidiči ale ze svého dá. A protože řidičů městských autobusů je dost a jsou tedy nahraditelní, bude tomu odpovídat i výše finanční odměny;-) Prémii nezanedbatelné výše ale dostane oddělení BOZP a jejich nadřízení. Podle struktury vedení patřičně odstupňovanou směrem dolů ;-D

0/0
10.10.2011 11:43

timothyleary

Re: Doufám, že odměna nebude v řádů stovek či tisíců korun,

Neblbni,odměny v řádech více jak tisíců si vyplácejí jen na ministerstvech,na řadový bezcence jsou připravený stovky.Nebo taky vyfocení před bojovou zástavou.

0/0
10.10.2011 11:46

Vanguard

Re: Doufám, že odměna nebude v řádů stovek či tisíců korun,

Proč myslíš? já jsem zaměstanec v soukromé firmě a minulý mšsíc jsem odstal odměnu 50.000...

0/0
10.10.2011 12:30

sámvelkýmao

Re: Doufám, že odměna nebude v řádů stovek či tisíců korun,

konečně vám vyplatili mzdu za leden - září 2011?................tak to jo..............

0/0
10.10.2011 12:46

Vanguard

Re: Doufám, že odměna nebude v řádů stovek či tisíců korun,

;-D přesně tak

0/0
10.10.2011 13:48

Si0 po 4. zákazu

Na vojně by mu přišili odpovědnost za tu zaseklou brzdu.

že vyjel s vozidlem, které nebylo v řádném technickém stavu.

0/0
10.10.2011 10:56

Vilda_Cz

Re: Na vojně by mu přišili odpovědnost za tu zaseklou brzdu.

Ještě že není vojna, co .....:-P

0/0
10.10.2011 11:00

kladnyhrdina

Nehodě šlo zabránit

Pomineme-li mobilní telefon, mohl řidič dva schopné vysazené cestující poslat na obě strany podél trati - nebo na jednu stranu vyrazit sám. Přejezd je v oblouku a strojvedoucí na něj nevidí, rychlost je zde  90 km/h. Minuta a půl bylo dost na opatření.  Stačilo popojít oběma směry na výhled a vlak by dostal šanci o několik set metrů delší brzdné dráhy. Obvykle zoufale gestikulující osoba je pro strojvedoucího dostatečným upozorněním, obejde se i bez zvláštních znalostí.  Škoda autobusu. Stačí proškolit řidiče, ušetřilo by se za zbytečné odměny a vyznamenání.

+1/0
10.10.2011 10:56

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Nehodě šlo zabránit

;-D ses proste borec...

+1/0
10.10.2011 10:58

kladnyhrdina

Re: Nehodě šlo zabránit

Sám jsi borec;-D

Jinak dřepět v buse mezi staženejma šraňkama a čekat na ránu není hrdinství. Borec by byl ten řidič, kdyby se mu podařilo zastavit vlak.  Naštěstí to relativně dobře dopadlo.

0/0
10.10.2011 11:18

bkv

Re: Nehodě šlo zabránit

minuta a půl je od zastavení autobusu na přejezdu ne od spuštění závor. A zkuste si za minutu vysvětlit cestujícímu, že má opustit autobus a vydat se divoce gestikulující proti vlaku. Kolik ten cestující má  šanci, po pochopení toho co po něm chcete, ujít či uběhnout?

+1/0
10.10.2011 11:04

kladnyhrdina

Re: Nehodě šlo zabránit

Ten vlak zastavil jen několik desítek metrů za přejezdem. Stačilo tedy popojít pár desítek metrů. Navíc za obloukem je už vidět daleko.

0/0
10.10.2011 11:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.