Diskuze

Parašutistku zabila nedbalost instruktorů, řekl soud. Dal jim podmínky

Čtyři roky poté, co se na letišti v Erpužicích na Tachovsku mladé parašutistce při jejím první seskoku z letadla neotevřel padák, si instruktoři vyslechli verdikt soudu. Oběma za nedbale provedený výcvik a dohled uložil podmínky a zákaz činnosti na šest let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

danny47

9. 10. 2011 8:13
Chybělo písemné přezkoušení...

Zajímavá příčina, chybělo PÍSEMNÉ přezkoušení .... 8-o

0 0
možnosti

modrozlodějskej fógl

9. 10. 2011 13:03
Re: Chybělo písemné přezkoušení...

Nad čím koulíš bulvama? Jestli není písemné přezkoušení (které ukládá předpis), tak je předpoklad že žádné přezkoušení nedělala(možnost!), a tak například ani nevěděla kde má nahmátnout kliku záložního padáku (aby ho v případě nouze otevřela)!Nemělá žádné návyky za 2 údajné dny výcviku!

0 0
možnosti

modrozlodějskej fógl

7. 10. 2011 13:03
Hm, místní konstruktivní soudce je zprostil viny - zajímavé?

V článku se nepíše, že ta díčina skákala na "de jure" neschopném padáku(snad vyřazeném z armády). Který byl již vyřazen z praktického použí( i když toto nebylo příčinou nehody). Způsobíte li nehodu s prospadlou STK, odejdete s plnou latou, i když jí nezaviníte.On evidentně seskok s výtažným lanem pod rukou vytváří předpoklad k nehodě. Za to však odpovídá v AN-2 instruktor vysazovač.

1 0
možnosti

mutantmutant

7. 10. 2011 13:00
poměrně častá věc

uděláš něco stokrát, tisíckrát, pěttisíckrát a vždycky to dopadne dobře, tak začneš ztrácet ostražitost...

0 0
možnosti

110661

7. 10. 2011 12:28
???

RvRvRv8-o

0 0
možnosti

xradis

7. 10. 2011 12:14
je to spíš o štěstí než o proškolení

těm seskokům obvykle předchází dvoudenní instruktáž a školení, které mívá různou úroveň. Obecně si ale (na základě vlastní zkušenosti) myslím, že to, že jsou smrtelné nehody u prvoskokanů tak vzácné, je hlavně díky tomu, že seskok funguje prakticky automaticky a že jsou technické prostředky téměř dokonalé. A naprostá většina lidí měla a má štěstí, že to zafunguje, jak má.

0 0
možnosti

xradis

7. 10. 2011 12:16
Re: je to spíš o štěstí než o proškolení

Padák zbalí proškolený profík, hlavní padák se otevře automaticky hned po výskoku. Z letadla by tímto způsobem mohl skočit naprosto kdokoliv, stačí udělat dlouhý krok a držet tělo pevně a pak si dát bacha při přistání. Člověk je ale při prvním seskoku v menším či větším stresu (udělat z letadla krok doprázdna není všední zážitek) a jsem přesvědčený o tom, že při sebemenším problému s hlavním padákem by většina prvoskokanů zpanikařila. Nejnižší seskoky bývají z nějakých 1200 a otamtud je to na zem pár vteřin. Člověk musí hned po výskoku zkontrolovat několik věcí na uchycení padáku, šňůry, že se celý rozbalil atd.. pokud nastane problém, většina lidí by asi začala panikařit a na to, co probírali předchozí den v teple učebny na popruzích přidělaných ke stropu, by si ani nevzpomněla. Ve stresu často přichází totální okno, ať už člověk letí volným pádem nebo je u státní zkoušky.

0 0
možnosti

Chytrakz hospody

7. 10. 2011 12:13
++++

Ale holce to život již nevrátí.;-( Problém je v tom, že i po dobrém proškolení pokud se člověk dostane do krizovky, může zazmatkovat:-(

0 0
možnosti

Magix

7. 10. 2011 12:03
zalozni padak neotevrela

...a vedela o nem vubec?

1 0
možnosti

roddie2

7. 10. 2011 12:38
Re: zalozni padak neotevrela

Kolik vteřin měla na to promyslet postup a udělat to správné? U člověka, co skáče poprvé, může být takováto komplikace fatální. Škoda holky.

0 0
možnosti