Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obrana koupila laserové dálkoměry od jediného účastníka tendru

Ministerstvo obrany koupilo 11 špičkových švýcarských laserových dálkoměrů Moskito za 7,5 milionu korun. Prodejce, společnost Pramacom HT, byla jediným účastníkem tendru. Švýcarský výrobce má přitom v Česku zastoupení. Prodejce cenu vysvětluje tím, že armáda neměla nárok na množstevní slevu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gadzo z gheta

tak to nam vytunelovali i armadu

kazdy den ctu jak se koupili za miliardy klacky a kameny pro nase vojaky tak to vam pani politici gratuluji a pan buh vam to oplat na detech a s tema prachama si jednoho krasnyho dne budou moct vase deti vytrit vite co? takze za me dekuji a prjdte zas

0/0
7.10.2011 0:07

Naked and petrified

Neni nad to, umet spravne nastavit a nacasovat verejnou

soutez! Kdo to neumi ke spokojenosti vedouciho ci namestka odboru, nema na urade co delat! :)

0/0
6.10.2011 17:42

kattta

A kdo chce vědět, jaká je skutečnost,

ať si přečte následující komentář na Facebooku: http://www.facebook.com/Spindoctorscz?sk=wall

0/0
6.10.2011 16:49

picachu

Tady je!

http://www.vectronix.ch/#/en/products/handheld_equipment/image_intensifiers/night_day_rangefinders/moskito

http://www.vectronix.ch/userupload/491_MOSKITO_brochure.pdf

0/0
6.10.2011 13:26

Antonín, topič

Hafusak bude fakt erudovanej

"Může zvětšovat 6x, 12x, 24x. Určí polohu GPS, azimut pozorování, laserovým paprskem změří přesnou vzdálenost cíle - pozemní pozorovatel s jeho pomocí může navést naprosto přesně na cíl letadla. Přístroje se zvýšenou přesností jsou pochopitelně dražší nežli podobné pro volný civilní prodej. "

---

Kdo v civilu potřebuje laserem navádět letadla na cíl?

0/0
6.10.2011 13:13

hafusak2

Re: Hafusak bude fakt erudovanej

V civilu skoro nikdo, ale Leica prodává téměř stejné /samozřejmě, že civilní verze je méně přesná atd./ pro myslivce. Tam jde hlavně o ten laserový dálkoměr k nastavení optiky.

0/0
6.10.2011 13:29

Antonín, topič

Re: Hafusak bude fakt erudovanej

Tak to pak jo.

0/0
6.10.2011 13:53

Antonín, topič

---

Neúčast výrobce v tendru vysvětlil mluvčí ministerstva Vladimír Lukovský tím, že zástupci společnosti byli v době vyhlášení zakázky v zahraničí. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/armada-koupila-dalekohledy-za-7-5-milionu-od-jedineho-ucastnika-tendru-1j4-/domaci.aspx?c=A111006_072504_domaci_js

---

Dokud se zločinní rozkrádači nezačnou střílet, tak nebude líp.

Mimochodem, která firma s produktem za půl mega dává množstevní slevu sice od padesáti kusů, ale zato padesát procent???

+1/0
6.10.2011 13:05

Antonín, topič

Re: ---

Dodatek: libovolnej nákupčí by v soukromé firmě za tohleto dostal okamžitě padáka.

+1/0
6.10.2011 13:55

Stoura

Re: ---

U obrany také. Zlatého.

0/0
6.10.2011 17:18

Ajwn

opravdu zbytečné...

Ta cena je opravdu mimořádná...nechápu, proč armáda nemůže nakoupit rovnou u výrobce...Samozřejmě Moskito bude dobrý produkt, ale nevěřím, že musí stát tolik...Navíc, že neexistují alternativy...Stejně to bude zavřené ve skladu, kde to zestárne, nebo když to voják rozbije, tak mu to budou strhávat z platu. Opravdu zbytečnost. Známý má obdobný dalekohled s dosahem 2,2km a stál ho prý něco kolem 4000 dolaru i s nočním viděním...myslím, že by to stačilo i armádě...

0/0
6.10.2011 12:55

hafusak2

Re: opravdu zbytečné...

Jo jo, proč nejet formuli 1 Trabantem, vždyť by to stačilo.;-DRv

0/0
6.10.2011 12:57

Naked and petrified

Re: opravdu zbytečné...

Jak jiz v clanku stoji, soutez byla presne nacasovana tak, aby se nekala konkurence s pripadne nizsi (rozumej dumpingovou) cenou nemohla prihlasit [>-]

0/0
6.10.2011 17:44

roby

a miliony

utíkají a utíkají. Kdo v této době proboha tyto nákupy schvaluje? Lidé jsou na jedné straně ožebračováni a na druhé straně se miliony vyhazují z okna

0/0
6.10.2011 12:39

hafusak2

100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

že to byl špatný nákup a někdo by měl být tvrdě potrestán. Ještě dobře, že už nemáme padesátá léta, protože tihle všichni by také jako opřekot podepisovali petice za něčí popravu - důkazy nejsou potřeba, přesvědčení je postačující. Rv skutečné nemyslící stádo, lůza toužící po krviRv

0/0
6.10.2011 12:34

roby

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

otázku, totiž zda to byl špatný nebo dobrý nákup ponechme stranou, v každém případě se ale jednalo o v této finančně neutěšené době o nákup zbytečný. Na tom příteli nic nezmění ani vaše trošku hloupoučké žvanění

0/0
6.10.2011 12:41

hafusak2

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Ó geniální studnice moudrosti, takže mi laskavě moudře sdělte, jak jste přišel na to, že se jedná o zbytečný nákup. Na odborně fundovanou odpověď jsem opravdu zvědav. Ovšem podotýkám: Jen na odborně fundovanou.!

0/0
6.10.2011 12:47

Antonín, topič

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Armáda chystá nějakou akci, kterou doteď nikdy neprováděla, na kterou speciálně potřebuje tyto dalekohledy?

0/0
6.10.2011 13:07

hafusak2

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Armáda už to dokonce i několik let dělá v Afghanistanu. S použitím těchto přístrojů si hlídky, které se dostanou do maléru mohou vyžádat leteckou podporu a tím se z maléru dostat. Jedná se hlavně o jejich kejháky, ne kejháky těch, kteří tu jen plácají svá moudra na netu.Rv

0/0
6.10.2011 13:34

Antonín, topič

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

A doteď zapalovali signální ohýnky, nebo kde se vzala ta nutnost náhle koupit právě 11 ks přístrojů zrovna jak na potvoru v době, kdy zástupci výrobce nebyli k mání?

+1/0
6.10.2011 13:54

hafusak2

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Bože můj, tohle už tu bylo, jen se stačí podívat trošku dozadu. Tohle vyrábí 2 - 3 firmy na světě z těch, které přichází v úvahu. Nikde není psáno, že se musí nakupovat od překupníka sídlícího u nás, navíc také nemusí mít nejnižší ceny /to je vcelku běžné, že řada věcí se venku sežene levněji než u nás/. A jinak: neměla by se ta firma raději sama starat, aby něco prodala, když už s takovým materiálem obchoduje?

+1/0
6.10.2011 14:08

Antonín, topič

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Ano, firma by se měla starat.

Ovšem obrana, jakožto darmožrout z veřejných peněz, by měla mít vícezdrojové tendry jako svatou povinnost.

+1/0
6.10.2011 17:40

Terrek

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

..no právě, nemá tam co dělat...

0/0
6.10.2011 23:08

Gamehoror

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Fundovaně : Každý hospodář ví že se dluhy nedělají a když už tak že se co možná nejrychleji splácí aby se neplatili ůroky které hospodářství umořují.

Na dluh že se kupují především prostředky které sami sebe zaplatí jejich užíváním.

Blobosti se dají nakupovat až máš dostatečný kapitál a nevíš za co utrácet tak to můžeš vrazit do prodělečných volovin.

Je to dost fundovaný ?

0/0
6.10.2011 13:08

hafusak2

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Vymyslet něco takhle pitomého muselo dát opravdu námahu. Jak už jsem psal jinde, tak jde hlavně o to, aby se třeba obklíčená hlídka v Afghanistanu přivoláním letecké podpory z maléru dostala. Takže začněte laskavě počítat cenu lidských životů vojáků té hlídky a cenu ohrožené techniky. Blbost není ten nákup, blbost jsou ty pindy všeználků od netu.Rv

0/0
6.10.2011 13:40

fujtajbl

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

je, a ja myslel ze leteckou podporu si privolaji vojaci vysilackou.... a oni na to maji dalekohledy !!!

0/0
25.10.2011 8:37

yan007

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

aké dôkazy potrebujete k záveru, že "súťaž", kde je jeden účastník nebude moc "súťaživá"....?

0/0
6.10.2011 17:18

hafusak2

Re: 100 příspěvků - a skoro všichni VĚDÍ i bez důkazů,

Soutěž u takovýchto výrobků je vždy problém. Dejme tomu, že výrobců je cca 5 - 6 na světě, z toho alespoň dva v nepřijatelných státech. Další nemají certifikát pro použití v NATO nebo nevyhovují požadavkům, případně kvalitě. Nakonec do soutěže opravdu může přijít jen jeden jediný uchazeč.

+1/0
6.10.2011 18:26

Vědma Phoebe

A kradou a kradou a nepřestanou...

0/0
6.10.2011 12:33

Upload

Nejhorší na tom je fakt,

že už sme si zvykli !!;-€

+2/0
6.10.2011 11:58

legadema

A Nečas

Vondru asi neodvolá, co????;-D

+1/0
6.10.2011 11:53

zupan

Proc tedy tato mala

mnozstvi nepridame k zakazce nejake jine armady v NATO. To se ani v ramci teto organizace nemuzeme s ostatnimi armadami domluvit? Skoro dvakrat tak drahy dalekohled, pritom by jim mnohdy postacilo i divadelni kukatko.

0/0
6.10.2011 11:49

markimakul

Snad už někoho zavřou

Pořád se jen o všem píše, ale skutek utek. Kdo to podepsal, vazba, zákaz činnosti, 5 let natrvrdo a ostatní si už dají pozor. Jenže vymahatelnost práva je u nás na dlouhé lokte.;-€;-€

+1/0
6.10.2011 11:44

Tryskomys Muf

Re: Snad už někoho zavřou

Spadl jsi z visne? Pokud nekomu nerupne v bedne a nepostrili alespon 15 vysokych politiku, tak se nic nezmeni. Od policie a soudu jim nic nehrozi, a volici (stado) je snadno manipulovatelne a v Cechach navic zatim naprosto neskodne. Neb lidi (spise ovce) tam v pristich volbach zvoli ty same zlodeje. Rv

+1/0
6.10.2011 11:52

socan.cz

množstevní sleva

jestli dobře počítam 1ks za 682 000,-  američani za 375 000,- předraženo o 45% množtevní sleva se počítá v jednotkách  max. do 10%.

Jsou to vychcaní hajzlové kteří patří do kriminálu.

0/0
6.10.2011 11:42

hafusak2

Re: množstevní sleva

A to si představte, že někteří dopravci si kupují drahá auta s návěsem, když jiní dokáží koupit samotné tahače za nižší cenu.;-D

0/0
6.10.2011 12:00

Antonín, topič

Re: množstevní sleva

Nevysedávej u netu a skoč si do posilovny, ať aspoň něco děláš, lampione.

0/0
6.10.2011 13:09

hafusak2

Re: množstevní sleva

Netrefil, nejen že jsem nikdy voják z povolání nebyl, ale navíc už mám roky na to, abych pro armádu nebyl zajímavý. Já už si totiž můžu dělat co chci sám.;-D

0/0
6.10.2011 14:02

Antonín, topič

Re: množstevní sleva

To každej, Karle.

0/0
6.10.2011 17:40

Upload

Kam se hrabe tunel Blanka!!!

;-D

0/0
6.10.2011 11:13

řešení

A potrestají nějakého úředníka?

Ne, v Čechách se úředníci netrestají. Je to přece šlechta!

0/0
6.10.2011 11:11

jenda3

Takový dalekohled Havlovi k narozeninám nedají a nedají

0/0
6.10.2011 11:11

Mražená spermie

***

Tendr na triedr je tristní.

+1/0
6.10.2011 11:02

roby

Re: ***

pokud by ten dalekohled byl za stovku tak možná

0/0
6.10.2011 12:43

Pes na koze jel

No a kdy k tomu prodeji

došlo? jako letos, nebo loni?

0/0
6.10.2011 10:37

tuana

to mi hlava nebere...

to je pořád keců o tom,jak se musí všude šetřit,že je krize,musí se udělat reformy,Kalousek chce,aby lidi pomohli své zemi nákupem dluhopisů,musíme si poněkolikáté utáhnout opasky atdatd...A opět se dozvídáme,jak se někde velmi neúsporně hospodaří...Takže asi tak - horních 10 tis.se bude mít jak prasata v žitě,cikáni se taky budou mít dobře,ale ten střed mezi tím pochcípá hlady...

0/0
6.10.2011 10:30

navsteva po socialistovi kamenem

Ajste si jisti ze to byla armada? Bylo to ministerstvo

tedy urednici co nemaji s armadou nic spolecneho. Cely system je potreba prekopat. Armada by mela vytvaret strategicke koncepce a koncepce rozvoje. Ty by mela nasledne vlada schvalit ci neschvalit vcetne potrebneho baliku prostredku. A nasledne vybery a nakupy by si mela delat armada sama.

0/0
6.10.2011 10:29

hafusak2

Re: Ajste si jisti ze to byla armada? Bylo to ministerstvo

Jo, jenže takhle to fungovalo dříve. Od plyšáku tam je včleněn civilní mezičlánek, který sedí na penězích a který rozhoduje. Takže nerozhodují vojáci, ale partajničtí kamarádíčci civilního ministra obrany. A stačí se podívat, jací exoti se na té funkci od plyšáku vystřídali, podle toho určit, jaká asi byla kvalita jejich náměstků a dalších úředníků napojených na stranické kasy a pak už jen stačí ničemu se nedivit.  Armáda by si o sobě měla rozhodovat sama a ne dělat dojnou krávu partajím.Rv

0/0
6.10.2011 10:57

Svědomí národa

Romove, cumte na Cechy, jak se krade

Romove zase ziraj, jak to ten nabilo natreny bratr umi.

0/0
6.10.2011 9:53

bara.obava

Re: Romove, cumte na Cechy, jak se krade

dej 200romu do parlamentu a i ten nejvetsi zlodej bude obycejny bridil...znam nekolik romu z ostravy kteri v devadesatych letech se napakovali ze statnich dotaci ktere daval ROI ze bys koukal..

0/0
6.10.2011 10:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.