Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konopí bude legálně k dostání v lékárně. A pěstovat ho může stát

Konopí zmizí se seznamu látek, za které by vás mohli zavřít, stát ho totiž vzal na milost. Pacienti, kteří ho potřebují, ho dostanou v lékárně na recept. Pravidla, za kterých se látka do lékárny dostane, nyní odborníci zpřesňují: buď bude konopí pěstovat výhradně stát, anebo se bude dovážet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krakonos4

dovoz z holandska

takze jestli tomu dobre rozumim, tak to stejny huleni za ktery tady zavirame lidi, budeme kupovat z holandska? zamyslel se nekdo nad tim, ze by se to od tech co to tu momentalne nelegalne pestujou vykupovalo? to si myslite ze ty co to pestujou ve velkym to delaji pro to, aby sirili lecebne konopi? pro penize to delaji. Stat, pokud se rozhodne pestovat konopi za ucelem ziskavani pryskyrice, ma dle mezinarodni smlouvy OSN o omamnych latkach z roku 1931 zridit (pokud tak neucinil) agenturu ktera, bude vydavat povoleni pestitelum opravneni k pestovatovani konopi na omezenem uzemi. Pestitel je podle smlouvy povinnen odprodat vypestovane konopi do 4 mesicu od sklizne. To co slychame od politiku, ze jsme vazani mezinarodni smlouvou je jedna z milionu vymluv ktere od nich denne slychame. Ve skutecnosti je v tom obri ranec penez. To ze budem (jako mozna dalsi staty EU) kupovat konopi z holandska je dlouho domluvena vec.

0/0
20.10.2011 23:01

svatej

Legalizace?

Tak jsme teď tuším ve fázi, kde byl alkohol za prohibice v USA - byl dostupný v lékárnách ;-D;-D Jen tak dál...

0/0
15.10.2011 23:33

tetek.

Nebudu přece živit firmy či stát, když mám balkón.

:-P

0/0
7.10.2011 6:32

zlomená lopata

Do lékárny?

Mám na chalupě skleník a letos jsou palice jak melouny!

0/0
6.10.2011 20:29

Banicek1988

!!??!!

jesti to budou dovážet z

Holandska tak to bude stát ministerstvo zdravotnictví několik set

miliónů Kč,což si nebudou moct dovolit,tudíž si myslím,že ten návrh bude

PASS,dokud nebude nějaká nová novela s řešením pěstit tu trávu u nás !!

0/0
6.10.2011 20:25

rzlm

Re: !!??!!

A proč bychom to jako nemohli dovážet ze západní ekonomicky i morálně vyspělé země? Slovy pana Kalouska: "Když písknu, náš daňový poplatník to mile rád zaplatí."

0/0
7.10.2011 6:34

knox

no a ?

když zavřeli cukrovary a ted neni cukr,to se nikdo nediví, co se všichni divíte s tou marjánkou ? Jestli bude stát mastička 100g okolo 2000,-Kč,tak to zase takový fofr nebude, to těch pár kilo můžou klidně dovézt. Dobrej českej hospodář už má letos sklizeno a na jaře opět zaseje.....hlavně aby nezdražili vazelínu a papírky ;-D a v lékárnách si můžou prodávat co chtějí :-)

0/0
6.10.2011 16:32

Funk

Ať je to jak je to je to pecka!

Je to krok správným směrem, ikdyž to zas nejspíš naši ouředníci nevezmou ze správného konce...Nicméně jde hlavně o zdraví lídí, kterým to pomáha a pokud se k tomu budou mít šanci dostat tak je to super!

0/0
6.10.2011 15:47

Dr.hadrr

jasně

budem dovážet i ganju,,,tenhle stát je opravdu Kocourkov.;-€

0/0
6.10.2011 15:42

psykoig

Konečně

Teď už se posunout během příštích 10 let na tu poslední příčku a je dokonáno R^ třikrát hurá

0/0
6.10.2011 15:18

Roger Wilco 2

.

Tak ať zlegalizují pěstírny čongům a konopí bude dost a levně.

0/0
6.10.2011 14:38

crook.crook

kurna to snad tady neni mozny

Kazdy, kdo si kdy kupoval marihuanu vi ze cena nejde nad 250 kc a to jsou lampy ci hydra. Kazdy vi, ze kdyz beru vic cena klesne. Ale nasi politici v tom zas udelaj bordel a vsadim se o gram toho nejlepsiho, ze cim vic dovezou tim vic daji za g...Tady politici nerozumi vubec nicemu.

0/0
6.10.2011 14:38

tetek.

Re: kurna to snad tady neni mozny

Zapomněl jsi, že už do toho započítali 100% korupční přirážku.

0/0
7.10.2011 6:33

Ajwn

přesně co jsem říkal posledně

Tak je to tady, minule jsem do diskuze ohledně legalizace pro zdravotní účely psal : Oni to povolí, až  se mezi sebou dohodnou kdo to bude pěstovat...napřed stát, ale firmy na ně napojené se o to budou starat...Prostě šlo jen o to si rozdělit koláč, aby náhodou nějaký schopný zahradník nemohl začít vydělávat...Jde jenom o prachy, jako obvykle...[>-]

0/0
6.10.2011 13:11

Antonín, topič

To je vidět,

že ti odborníci málo hulej. Pak jim přijdou tyhlety potíže jako strašlivácky nepřekonatelné.

0/0
6.10.2011 12:31

víte o čem mluvím?

jinak přemýšlet nad tím zda kupovat z ciziny gram za 200 kč

a nebo si toho vypěstovat kila v podstatě za pakatel, může snad jen český úředník :-P

0/0
6.10.2011 12:06

Pes na koze jel

Re: jinak přemýšlet nad tím zda kupovat z ciziny gram za 200 kč

"Jsem zastáncem modelu začít konopí dovážet, například z

Holandska. Už kvůli tomu, že než by se připravil plán, jak jej pěstovat u

nás, tak to potrvá dva roky. Pacientům by se tak zbytečně oddálil

přístup k léčivu," říká ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Martin Beneš.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/konopi-bude-legalne-k-dostani-v-lekarne-a-pestovat-ho-muze-stat-pbv-/domaci.aspx?c=A111006_072013_domaci_taj

0/0
6.10.2011 12:07

víte o čem mluvím?

Re: jinak přemýšlet nad tím zda kupovat z ciziny gram za 200 kč

a co jim na tom tak dlouho bude trvat? To nejsou schopni zajistit pěstírnu, která bude pod dohledem? Morfium a jiné zneužitelné látky jdou bez problému, tak v čem to vázne.

0/0
6.10.2011 12:13

Pes na koze jel

Re: jinak přemýšlet nad tím zda kupovat z ciziny gram za 200 kč

v legislativě a kontrolách. komise moc dobobře ví co jsou české zákony a úředníci a s tím do tohoto projektu šla.

0/0
6.10.2011 12:16

víte o čem mluvím?

Re: jinak přemýšlet nad tím zda kupovat z ciziny gram za 200 kč

Pak asi opravdu nezbývá než dovážet a legislativně to co nejdříve zprůchodnit.

0/0
6.10.2011 12:29

Gamehoror

Re: jinak přemýšlet nad tím zda kupovat z ciziny gram za 200 kč

Copak toho zabaví u větnamců málo ?

Každou chvíli tu čtu ... našli vybavenou pěstírnu s technicky vybaveným osvětlením, odvětráváním i automatickým zaléváním :-)

Ale zakazovat lidem pěstovat si léčivky je stejně pořád nerozum.

0/0
6.10.2011 12:54

víte o čem mluvím?

na co pěstovat?

stačí když nebudou zbytečně pálit ty tuny co ročně zabaví vietnamským velkopěstitelům této léčivé byliny ;-)

0/0
6.10.2011 11:59

Pes na koze jel

Re: na co pěstovat?

to je jako proč celnící likvidují zabavené maso na hranicích, když by se z něj mohlo najíst spousta lidí :-P

0/0
6.10.2011 12:02

petis__

Re: na co pěstovat?

Jenže vietnamci do te trávy kterou pěstujou nejspíš cpou vysoké dávky chemických hnojiv a taková tráva potom není moc vhodná k léčbě

+1/0
6.10.2011 12:02

007.hanka

"Lékaři a úředníci se teď scházejí

aby spočítali, co z toho bude pro stát levnější. Zda si nechat látku dovážet, či ji začít ve velkém a pod dohledem pěstovat"

aha... tak to jsem úplně klidná...

:-PRv

+1/0
6.10.2011 11:59

surfer27

at uz vymyslej cokoli

ceskej clovek si to prebere a zaridi se steje podle svyho, protoze politici vymyslej absolutni nesmysly a delaji to zbytecne slozity...a uplnej nesmysl je dovazet to z venku, kdyz se to da v pohode pestovat u nas viz. vetnamci...

0/0
6.10.2011 11:48

prestomanifesto

V CZ je spousta zkusenych pestitelu konopi, neni treba

ho dovazet. Popr. se da nakoupit od vietnamske komunity...

0/0
6.10.2011 11:47

jori

5g za 41 EUR?

co to je za blbost?! to je cca cena na cernem trhu ... vyrobni cena gramiku je cca 9 korun (berme ale rozptyl 5-15 korun) ... nedava mi to smysl, jak vubec muze nekdo v takhle chybnych relacich uvazovat? :/

0/0
6.10.2011 11:42

Bobrufka

Re: 5g za 41 EUR?

zapomínáš na ty, kteří z toho taky chtějí něco mít :-/

0/0
6.10.2011 11:45

jori

Re: 5g za 41 EUR?

ja vim, ale u takovyhlech poctu by pak marze sla vylozene do stovek procent ... "I proto je naším úkolem zjistit, zda by nebylo výhodnější zajistit si konopí sami," popsala Vendula Běláčková, tajemnice pracovní skupiny, která vznikla v Centru adiktologie pod vedením děkana 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy Tomáše Zimy.""" ... a nevedi, kolik stoji trava? na kazdym grow foru se doctete, ze za sezonu lze sklidit (~indoor) z 1m2 cca 400g travy (podle uspesnosti, tedy spise 200-600g), vyrobni cena plus minus 3000-6000 (typ vybojky apod.).

Pokud nekdo z centra adiktologie uvazuje o 5g za 41 EUR, tak o trave (ani rostlinach obecne) nevi nic.

+1/0
6.10.2011 11:49

Pes na koze jel

Re: 5g za 41 EUR?

mě připadá, že jsi ten článek vůbec nečetl. Komisi je přece jasné, že ta cena je díky prostředníkům z Holandska vysoká, ale sami poznamenávají, že se jedná o přřechodný stav. Víš jak dlouho by trvalo, než by stát zorganizoval něco takového, jako jsou oficiální pěstírmy? Nejde o jejich zřízení, ale legislativu, kontrolu..

To tady budeme na konopné léky čekat pět let.

Mimochodem ta cena je nesmysl, protože to je holandksá maloobchodní cena .

0/0
6.10.2011 12:01

jori

Re: 5g za 41 EUR?

tim chci rict vyrobni ...

pokud mi da stat 20-30 korun za gram (tedy cca 10-7xkrat levnejsi nez dovoz), tak ja do konce zivota budu mit odbyt a uplne supr praci (muj sen) ... 30 korun za gram znamena 50% marze pro vyrobce ... samozrejme, ze vypestovat travu prijde relativne levne ... uvazovat o dovozu je nehorazne!

+1/0
6.10.2011 11:45

petis__

Re: 5g za 41 EUR?

vidím to úplně stejně a taky by to pro mě byla práce snů:)

0/0
6.10.2011 12:01

Tom_upnet

kalouskovo prasatko

opet se tim v nasich podminkach zabyvaji odbornici coz reflektuji i teze o jeho nakupu a cene Rv

0/0
6.10.2011 11:26

J.Švec

prilis drahe

v holandsku koupite legalne 5g i za 25 EUR (vyjimecne i levneji), nemusíte za to dávat 41 EUR, nevím, kde na to přišli ... a pri velkoodberu by to bylo urcite jeste levnejsi ... jinak jsem ale pro uplnou svobodu pestovani, ale zakaz cerneho prodeje (dealovani)

0/0
6.10.2011 10:56

Bobrufka

Stačí nespáli to z vietnamských pěstíren

0/0
6.10.2011 10:39

koutlosh

Re: Stačí nespáli to z vietnamských pěstíren

To je ale taky fakt...

0/0
6.10.2011 10:40

Stir78

Re: Stačí nespáli to z vietnamských pěstíren

Rekl bych, ze by to neslo, protoze lecivo musi byt pestovano za nejakych standardnich a kontrolovatelnych podminek. Navic tihle pestitele na kseft perou do zeminy tuny hnojiv a jinych s*acek, takze by to taky ve vysledku mohlo byt i zdravi nebezpecne.

0/0
6.10.2011 11:21

skalin2000

Legalizace

Když jsem v mládí přátelům tvrdil, že se dožijeme legalizace trávy, tak se mi smáli ;-D No a vypadá dobře ne? ;-D

0/0
6.10.2011 10:29

Pes na koze jel

Re: Legalizace

myslím že ne.

0/0
6.10.2011 12:03

Marpes

Re: Legalizace

To není legalizace, ale monopolizace ;-):-/

0/0
6.10.2011 13:45

svatej

Re: Legalizace

Ano... nebo též byrokratizace. V této zemi se nemůže jen tak pro nic za nic něco zlegalizovat, aby z toho úřednický vepř taky něco neměl. (Nebo spíš právě jen on.)

0/0
15.10.2011 23:31

Chemický Ali

3 kytky

jsou povoleny.

0/0
6.10.2011 10:24

martas38

Re: 3 kytky

Omyl kolego. Tři kytky nejsou trestný čin, ale přestupek, za který můžeš být samozřejmě sankcionován.

0/0
6.10.2011 10:37

Marpes

Kdy už

sakra lidé pochopí, že stát tu není od toho, aby něco vyráběl. Ani k tomu, aby někoho pojišťoval. Takové činnosti státu snižují životní úroveň celé země Rv

+1/0
6.10.2011 10:20

avlyslakecod

Re: Kdy už

stát dělá špatně všechno, měl by se úplně zrušit ;-)

0/0
6.10.2011 10:21

Marpes

Re: Kdy už

Ano, a když už nechat, tak pouze úlohu soudní, řešit jen spory mezi jedinci, kteří se na něj obráti.

0/0
6.10.2011 10:27

avlyslakecod

Re: Kdy už

to už bude lepší, když si ti jedinci dají po hubě, stát by to určitě nevyřešil lépe

0/0
6.10.2011 10:29

koutlosh

Re: Kdy už

Stát nemusí nic vyrábět, lidi si to zajistí sami, to by měl stát konečně pochopit ...

0/0
6.10.2011 10:22

Marpes

Re: Kdy už

Přesně tak

0/0
6.10.2011 10:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.