Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena zemřela po bodnutí hmyzem, záchranu zburcovala plačící dcera

Smutná shoda náhod nejspíš stojí za smrtí devětatřicetileté ženy z Brna. Ta doma zemřela nejspíš po bodnutí hmyzem. Její tělo našel strážník, který chtěl pomoci ženině desetileté dceři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Angorka kocka domaci

Nechte to ubohe dite byt! Jste se zblanili?

;-O ;-O ;-O Rv

0/0
6.10.2011 15:43

Angorka kocka domaci

Vsichni kritizujete desetilete dite!

Ze nevytocilo cislo o pomoc! A sok, zmatek, strach, to nejste nikdo z vas brat v uvahu? Hrdinove? Rv. Kdyby toho byla schopna, volala by. Nekritizujte dite, reaguje jinak, nez dospely! ;-O

0/0
6.10.2011 15:24

Angorka kocka domaci

Re: Vsichni kritizujete desetilete dite!

Pise sem fura "superrodicu", koukam Rv Rv Rv. Prestante nutit dite, aby se chovalo jako dospely! Vite vy vubec, ze sok muze byt i smrtelny? Vy chytracci? ;-O. Dite bylo zrejme sokovane. Co mu chcete vycitat? ma s tim zit? To se najde nejaky dunici Cech, ktery ji rekne, ze si maminku zabila sama? ;-O Jste normalni?

0/0
6.10.2011 15:30

Rosinanta

155

Mně teda taky fascinuje, že desetiletý dítě nedokáže vytočit 155. V tomhle věku už to není žádné batole, takhle staré děti jsou schopné lecčeho. I sedmi-osmi leté děti dokážou docela slušně podat první pomoc a řešit leccos samostatně, pokud je k tomu tedy samozřejmě někdo vede. :-/

+1/0
6.10.2011 10:56

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Re: 155

1) V čem to je lepší než zavolat strážníka, co je před barákem?

2) Jak víš, že měla po ruce mobil nebo telefon, kterým by to číslo vytočila?

3) Podával(a)s někdy pomoc někomu v anafylatickém šoku? Umíš vůbec provést správně tracheotomii?

0/0
6.10.2011 10:59

Caretaker

Re: 155

A umí pan eXtremista číst nebo to považuje za slabost vyvolených? Dcera byla před domem a plakala, nikoho nevyhledávala. Kdyby nešel kolem strážník, tak tam možná pláče dodnes.

0/0
6.10.2011 12:19

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Re: 155

Číst umím, ale byl sem obdařen i skepticismem, čtením mezi řádky a možností porovnat skutečnou událost (byť ne tuhle konkrétní, to uznávám) s tím, co napsali novináři...takové rádio Jerevan v malém...

Nicméně jsi šťastný člověk, pokud bereš doslova Bibli nebo zprávu, kterou napsal novinář, podle jiného novináře podle vyjádření policie podle vyjádření strážníka...a to nepředpokládám, že někde v tom řetěze není chyba a někdo to nevzal z toho, co se stalo kolegovi...

0/0
6.10.2011 12:34

Juras

Re: 155

To jste četl nějakou jinou zprávu nebo jenom máte bujnou fantazii?

0/0
6.10.2011 15:13

crook.crook

Re: 155

mate pravdu. Zbytek super cechu by se totiz na ni vys...kaslalo

0/0
7.10.2011 2:49

Kittanya

Re: 155

1) Kdyby děvucha neplakala na ulici před domem, pravda, strážník by si jí nevšiml.

2) Že neměla telefon? Ale pusenku má a z vlastních zkušeností vím, že děti tu pusenku umí setsakramensky používat už i v dřívějších letech. Když už tak plakala na tej ulici, kdekoho mohla zavolat, ať pomůže. Mohla zajít k súsedům a říct, "Ty teto, máma je nějaká divná, pojď se na ňu podívat". To by byla i nejlepší varianta, pokud si holčina nepamatovala číslo záchranky. Ale i kdyby zavolala na hasiče, oni si to přepojí a je to.

3) Laik, který provádí tracheotomii, je idiot. Může nenávratně poškodit průdušnici, poranit jícen atd. a tím víc uškodit než zachránit. Já su zatím enem vet.medik, ale i tak bych si to netrúfla. U anafylaktického šoku pomůže nejlépe rychlá pomoc od přivolaných zdravotníků. Z tohoto důvodu sa na školách učí děti důležitá tel. čísla a prioritou je nejdříve ze všeho zavolat lékařskú pomoc a ne řezat máme do krku kuchyňským nožem (předpokládám, že skalpel běžně lidé doma nemívají)

0/0
6.10.2011 12:37

Antonín, topič

Re: 155

Možná bych mezi rizikem poškození průdušnice a udušením přece jen volil to riziko.

0/0
6.10.2011 13:00

Angorka kocka domaci

Re: 155

Laik nesmi provadet tracheotomii!

0/0
6.10.2011 15:27

chilli7

Re: 155

No jasne, koukam na cloveka, jak chropti a umira na uduseni, ale bojim bojim napichat mu do krku trubicky nebo ho tam smiknout a zachranit mu tim zivot. Koniotomie je zivot zachranujici ukon. A pokud vim, zivot je jeste porad nade vsim.

0/0
6.10.2011 14:47

Kittanya

Re: 155

No, v prvé řadě, volám záchranku, ať sú u postiženého co nejdříve, pak sa pokúšám uvolnit dýchací cesty, stlačit rány, resuscitovat, prostě to, co k první pomoci patří, to, co musí udělat každý člověk. Ale riskovat to, že mu protrhnu jícen nebo prořežu průdušnici a tím ho odsúdit k nekvalitnímu životu nebo ke smrti rovnú, to si netrúfnu. Navíc, po píchnutí hmyzem k postiženému většinou pohotově stihne přijet záchranka, těch pár minut ten člověk vydrží, pokud tu záchranku někdo zavolá. Každý musí udělat to, na co stačí. Dospělý člověk první pomoc, malé desetileté dítě aspoň někoho zavolat (z okna, z mobilu, z ulice). Ovšem je to jen a jen na rodičích, co všechno své děti naučí. Psychóza a stresové situace udělají nečekané. Ale pokud jde o někoho, koho mám ráda, tak i DĚTI zvládnú nemožné. A jak říkám, ve stresových situacích sú děti mnohdy pohotovější než dospělí. A to jsem vždy tvrdila, tvrdím a tvrdit budu, na základě toho, co jsem všechno s dětmi zažila.

0/0
7.10.2011 20:42

Kittanya

Re: 155

že tu sekačku vypnul a doběhl pro mámu, tak proč desetiletá holčička nedokáže otevřít pusu a buď zavolat pomoc mobilem nebo z okna? Děti nejsú hloupé a sú statečnější více než dospělí. To si trúfnu tvrdit i na základě toho, kolik dětí jsem měla na starosti ve skautském oddíle. To je vše, co jsem k tomuto tématu chtěla říct. V žádném případě tuto dívenku neodsuzuji, jen poukazuji na to, že za výchovu zodpovídají rodiče a už v žádném případě jsem se nevychloubala záchranou životů. To totiž není žádná chlouba, ale povinnost. Prostě nejsu člověk, který by přimhouřil oči nad bezvládným tělem na silnici, a vím, co je mojí povinností. Tečka. Více sa vyjadřovat nechcu.

0/0
7.10.2011 20:54

chemba

4 smrtelné rány nožem do zad.

policie soudí, že se jednalo o píchnutí hmyzem.

0/0
6.10.2011 10:26

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Vy jste borci někteří, fakt

Jak víte jak to bylo?

1) média neříkají nikdy celou pravdu a 2) občas lžou, mystifikují

Co když neměla přístup k telefonu? Jak víte, že plačící nezavolala kolemjdoucího strážníka? Kolikrát jse v 10 museli někomu zachraňovat život? A v neposlední řadě při nějaké prudší alergické reakci by nepomohlo ani včasně přivolání záchranky, snad jen resuscitace a tracheotomie a do ní se nepustí ani většina dospělých.

0/0
6.10.2011 10:18

tmf

zrovna včera

jsem trhal jablka než přijde to hnusné počasí a předtím jsem dcerce vtloukl do hlavy číslo 155, ať tam hned volá když spadnu a nebudu mluvit a pak běží k sousedům.

+3/0
6.10.2011 8:48

Lenkit

Re: zrovna včera

R^

0/0
6.10.2011 10:00

Kittanya

Re: zrovna včera

Konečně normální rodič.

0/0
6.10.2011 12:39

crook.crook

Re: zrovna včera

Tak budte rad ze jste nespad...Mate chut si zkusit jak by dite reagovalo, nebo melete jen hovadiny jako ti nademnou...Mate odvahu zkusit modelovou situaci jako u nas??? No co hrdino a uciteli z nebes??

0/0
6.10.2011 15:11

Angorka kocka domaci

Re: zrovna včera

Fajn. A co kdyz ti dite zpanikari? Vydesi se? Zazmatkuje? Lekne se? ...Nejste normalni lidi Rv

0/0
6.10.2011 15:26

IARK - Králíček Chlupíček

Je to dost divne napsane

ale ty ynteligenti zde co nadavaji na to dite, jak vite, ze nevybehla pred dum, kde videla policistu, tak za nim bezela? Jo, noviny to psaly tak, ze 20 minut brecela na schodech, tak to bude urcite tak.

+3/0
6.10.2011 7:32

crook.crook

Ptam se jedine

Kdo z vas..next20 phenomvcera a jini..ktere dite od vas se s necim opradvu stretlo, ktery z vas byl nucen volat aspon zachranku....ne znat tel cisla..to zna i pitomec, dokonce vetsi pitomci ney jste vy...ale realitu..kdo z vas videl umirat rodice v kreci....NESKUTECNA NELIDSKA HOVADA SE TU SESLA...Mam jen jedno prani..at to nikdy v zivote ta holka necte..jinak by jste totiz meli kleknout a nechat se radeji zastrelit.

+1/0
6.10.2011 0:48

lakyljuk

Re: Ptam se jedine

Já se znova ptám, jak to dítě vědělo, že máma umírá, že jí jen není špatně, neomdlela....

Takže znova, uměla vyhodnotit smrt, ale neuměla vyhodnotit aktivně sehnat pomoc (což není jen volání záchranky, to je i prosba sousedů o pomoc, že mamince něco je).

+1/0
6.10.2011 1:13

crook.crook

Re: Ptam se jedine

Kua dite brecelo vylikalo a zaroven vedelo ze matka umira?? Proboha kde jste se dovedel ze dite vedelo ze mamka umira..vy tady nekde vidite co dite reklo, nebo co pisalek napsal..dite a clovek v soku nevi nic, jen rika co mu na jazyk prijde..za druhe jsem se nedovedel a vy a vam podobni jste neodpovedeli na otazku, ktere z vasich deti opravdu necim takovim proslo nebo vy...Moc tezka otazka??

+1/0
6.10.2011 1:19

-dejf-

Re: Ptam se jedine

Jste lhar, o tom umirani pisete vy a pripady, kdy dite zavolalo pomoc jsou nize v teto diskuzi vlozene taky.

0/0
6.10.2011 7:31

Kittanya

Re: Ptam se jedine

A proč tedy podle vás brečela? Že jí mamka předtím nafackovala za to, že třeba byla drzá? Třeba...

0/0
6.10.2011 12:41

Toranoko

Re: Ptam se jedine

Ja jsem zachranku tatovi volala, a je to opravdu o tom, byt pripraveny.. prave proto, ze dite hodnoti jinak nez dospely, a vetsinou mu takovyhle ten prvni sok dojde pozdeji - kdyz mu odmala rikate, kdyby cokoliv, volej toto, proste to pak udela..

Samozrejme ji neodsuzuju, ale 10 let neni zas tak malo - jenze ono opravdu zalezi na vychove, na tom, jak se k ni cely zivot pristupovalo, skola v tomhle pripade podle me nestaci, to zalezi daleko vic na vztahu s rodici.. a o duvere a samostatnosti, jakou ji nauci..

Kazdopadne s ni soucitim, zadna takova situace neni snadna...

+2/0
6.10.2011 8:00

Kittanya

Re: Ptam se jedine

Přesně tak. Pod to se klidně možu podepsat. Záleží hlavně rodičích, na všechno škola nestačí. Jenže to je to, dneska mají dětičky všechno předstrkané pod nosánek, nic nemusí, nemají povinnosti, vše si mohou dovolit, výchova rodičů žádná. Naša mamina na nás byla sama, od nevidim do nevidim v práci, my byli naučení na domácí práce, na vypravování do školy (i svačinku jsem pak sobě i mladšímu bratrovi chystala)... A tak, když bráška po honičce proletěl skleněnýma dveřma a chcalo z něj jak z vola, nikdo nebyl doma, brácha v šoku, že to štípe všude, párkrát jsem mu liskla, vytáhla střípky, zalepila za ucho dala mašličku, páč tam to měl hluboké a pro jistotu došla za tetkou. To mi bylo 12 let a bratrovi 10. Maminka nás třískala jak žito a "otročila" domácími pracemi, za to jsme ju kdysi nesnášeli, ale vychovala z nás slušné lidi, kteří sa o sebe umí postarat. Jak pomoct někomu, koho mám ráda, to ňa nikdo nikdy učit nemusel. Šlo to samo.

+1/0
6.10.2011 12:48

crook.crook

Re: Ptam se jedine

Prd zalezi na rodicich. Zalezi na konkretni situaci a konkretnim soku. Ale co chtit po nazorech lidi, co nevideli psychologii ani z vlaku a pro mnohe je to jeste porad sproste slovo. I kdyby jste dite triskal denne a denne mu to cislo opakoval, pokud uvidi umirajiciho, krvacejiciho a polomrtveho, nevite co to s nim udela. Ja bych generaci nad tricet dal povinou psychologii a socilogii jako povinne doucovani, jinak by jste nemohli mlet nademnou takove kraviny. Decko toho tak dost a melo by cist tohle??? Me je z vas spatne... Mate vy nademnou aspon devet trid zakladky???

0/0
6.10.2011 15:10

Next20

Re: Ptam se jedine

Přesně napsané!!!

0/0
6.10.2011 22:59

Stone_Pilot

Re: Ptam se jedine

No ty si záchranku volat nemusíš. ale za psychologem zajdi. Jediný, co tady předvádíš, je absolutně nezvládnutá agresivita - všechny bys fackoval nebo nejraději střílel. Vzpamatuj se!

+1/0
6.10.2011 8:28

lakyljuk

Super nadpis

Jinak článek má super nadpis - záchranku ZBURCOVALA plačící dcera. Přitom se dále píše, že plakala před domem a záchranku zavolal polda. Takže, kdoví, jak to celé bylo. Opět a zase.

+1/0
6.10.2011 0:47

Radijo1

Re: Super nadpis

Nauč se číst, než začneš pindat. ZÁCHRANU.

+4/0
6.10.2011 6:22

Tamnia

Re: Super nadpis

5 lidí asi nepochopilo, že je zdůrazněné slovo ZBURCOVALA. Záchranka nebo záchrana není až tak podstatné. Směšné na tom nadpisu je právě to, že někdo ZURCOVAL pláčem před domem. Význam slova burcovat: - podněcovat, povzbuzovat k činnosti... čili je to velmi aktivní činnost, což sezení a brečení před domem fakt není.

Takže i já jsem zvědavá, jak to doopravdy bylo.

0/0
6.10.2011 13:01

Juras

Re: Super nadpis

Kde jste četla, že zburcovala pláčem? Hledala pomoc na ulici a u toho plakala. Kdyby byla pasivní, tak by bulela v bytě u maminky. Narazila přitom na strážníka, takže to provedla dobře, ne? Jestli neznáte rozdíl mezi slovy záchrana a záchranka, tak se vraťte do ZŠ.

0/0
6.10.2011 15:13

Eddy Merckx

a vy tady víte jak dlouho tam plakala?

třeba vyběhla před dům a chtěla sehnat pomoc a potkala strážníka? Jak můžete to dítě soudit a nic nevědět? Hyeny

+4/0
6.10.2011 0:03

vandor

Re: a vy tady víte jak dlouho tam plakala?

...   neurážej hyeny   ...:-)...   nižej Pan_Tau to již vyjádřil naprosto přesně   ...

+1/0
6.10.2011 0:07

Eddy Merckx

Re: a vy tady víte jak dlouho tam plakala?

no to si nejsem jistej, z toho čím ho nazval mám občas potěšení, hyeny jsou mrchožrouti;-D

0/0
6.10.2011 0:09

procensora

To je smutne

Allergi na latku hmyzu. Nebo toxickou latku. Takovyh jsou hodne, hmyz udela male reakce, toxiny velke. A kdo vi toto? :-/ Resuscitation, to je mi lito. Nepomuze. To je nutne tracheo-stomy. Allergie spusobi duseni, apneusis. To je sparny :-/

+1/0
5.10.2011 23:27

192.168.35.1

Re: To je smutne

google translator?

0/0
6.10.2011 10:33

Kittanya

Re: To je smutne

No a co? Taky sa chtěl vyjádřit a to že neumí třeba česky, tak to vyřešil po svém.

0/0
6.10.2011 12:50

Angorka kocka domaci

Re: To je smutne

Ja mu taktez fandim R^. Navic ma pravdu!

0/0
6.10.2011 15:36

Antonín, topič

Re: To je smutne

Jabka nejsou hrušky.

Tracheostomie není tracheotomie.

+1/0
6.10.2011 13:03

Angorka kocka domaci

Re: To je smutne

Neni, ale on to umi i udelat, American ;-) R^, na rozdil od vas, ktery umite jen a pouze nadavat na to dite!

0/0
6.10.2011 15:32

Angorka kocka domaci

Re: To je smutne

R^ R^ R^ Nevsimej si je ;-). Tracheotomii umi kazdy hej a pockej. V pripade tezke alergicke reakce je casto nutna tracheostomie. Mas pravdu ;-) R^ Musi tracheu dostat ven, jinak se clovek stejne udusi!

0/0
6.10.2011 15:35

Next20

To je síla!!!

Desetileté dítě by mělo vědět co má dělat a zavolat mámě pomoc, ne brečet před barákem! Moje dcera byla v tomto věku plně samostatná! Co to mají dnes ty děti za výchovu, to fakt nechápu!

+2/0
5.10.2011 22:52

Krisík

Re: To je síla!!!

ježiš, to sou žvásty.

+10/0
5.10.2011 23:02

quesh

Re: To je síla!!!

Tak stresová situace, jakou bezpochyby tato událost byla, svázala ruce i jinším borcům, než jsou desetileté děti..

+5/0
5.10.2011 23:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.